Harrastus mediassa

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
smaxx
Valvoja

Re: Harrastus mediassa (oli Warhammer fantasy Puoli Seitsemässä)

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Barricade kirjoitti:
rebiler kirjoitti:Ei kyl pystyny kattoo loppuun. Tää ei tosin ollu pelin esittelijöiden vika vaan juontajan.
Joo... Mä pääsin 31 sekunnin kohdalle. Jos vaikuttaa siltä että vastakkainen sukupuoli ei anna rauhaa illanvietossa niin tuolla pätkällä voi esitellä omaa vapaa-ajanviettoaan ja kas kummaa ku tuli rauhallista.
No ei ole suuri menetys, ei tytöt pelaa sotapelejä...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

smaxx kirjoitti:
Barricade kirjoitti:
rebiler kirjoitti:Ei kyl pystyny kattoo loppuun. Tää ei tosin ollu pelin esittelijöiden vika vaan juontajan.
Joo... Mä pääsin 31 sekunnin kohdalle. Jos vaikuttaa siltä että vastakkainen sukupuoli ei anna rauhaa illanvietossa niin tuolla pätkällä voi esitellä omaa vapaa-ajanviettoaan ja kas kummaa ku tuli rauhallista.
"Ei tytöt pelaa sotapelejä"

Tästähän sais vaikka sloganin!
Tsilari

Viesti Kirjoittaja Tsilari »

Morze kirjoitti:
smaxx kirjoitti:
Barricade kirjoitti:

Youtubessa on pari kanavaa
Warhammer lady
wargamer girl

Erikseen pitää mainita GirlPainting, mutta kanavan tuottajan sukupuoli voidaan kyseenalaistaa.

Ja Miniwargamer Jayn vaimo
Interromancers waterboard your mind
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Tsilari kirjoitti:
Morze kirjoitti:
smaxx kirjoitti: No ei ole suuri menetys, ei tytöt pelaa sotapelejä...

Youtubessa on pari kanavaa
Warhammer lady
wargamer girl

Erikseen pitää mainita GirlPainting, mutta kanavan tuottajan sukupuoli voidaan kyseenalaistaa.

Ja Miniwargamer Jayn vaimo
Tarkoitin vitsin kohteeksi lähinnä seksistisen lausahduksen ja sen käyttämisen kuvatunlaisessa kontekstissa, mutta hyvä että tehtiin selväksi kaikille.
Monni
Viesti:

Re: Harrastus mediassa

Viesti Kirjoittaja Monni »

Mun kokemusten mukaan mimmit aina innostuu maastonrakentelusta ;) ei se ehkä ole se millä hurmataan naisväeltä jalat alta ensimmäisillä treffeillä, mutta rohkee vetohan se olis. Erikoisuudet saattaa kiinnostaa kovastikin, ellei niistä itse leivo jotenkin vaivaannuttavaa tai noloa.

Mitä taas tulee tohon kys. Ohjelmaan niin kyseessä on esiteinien viihdeohjelma sen suuremmin stereotyyppistä katsojaa lokeroimatta :) kelattiin että alle kymmenen minsan klippiin kerkeää työntämään lähinnä ne perusasiat, eli lentäviä noppia ja liikkuvia hienoja nappuloita. Mulle ainakin riitti reilu 15 vuotta sitten kun näin "isomman pojan" vitriinissä käheän Eldar -armeijan. Ei siinä sen enempää tietoa harrastuksesta tarvittu.

Rahan suhteen en ota kantaa. Kait se jotakin maksaa toikin. Mulle ja Tonille riitti palkaksi lämmin käsi.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Monni kirjoitti:Rahan suhteen en ota kantaa. Kait se jotakin maksaa toikin. Mulle ja Tonille riitti palkaksi lämmin käsi.
Ainakin Tonilla olettaisi olevan muitakin tulonlähteitä. ;)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

Tämmöstäkin : http://nyt.fi/a1448249045727

Eli HothConista juttua, ja onhan siellä näköjään Nopat ja Taktiikkakin ollut edustettuna :) Harmi ettei vaan pelikunto enää kestänyt käydä tuolla...

"Koko tapahtuman ajan, eli yhteensä seitsemän tuntia, keskellä Glorian isoa salia oli käynnissä miniatyyripeli. Se oli toisinto Imperiumin vastaisku -elokuvan alussa jäisellä Hoth-planeetalla käydystä taistelusta. Peliä sai kokeilla sen aikaa kuin halusi. Marko Sysipuro Nopat & taktiikka –yhdistyksestä veti peliä ja neuvoi sääntöjä kiinnostuneille."
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

smaxx kirjoitti:Tämmöstäkin : http://nyt.fi/a1448249045727

Eli HothConista juttua, ja onhan siellä näköjään Nopat ja Taktiikkakin ollut edustettuna :) Harmi ettei vaan pelikunto enää kestänyt käydä tuolla...

"Koko tapahtuman ajan, eli yhteensä seitsemän tuntia, keskellä Glorian isoa salia oli käynnissä miniatyyripeli. Se oli toisinto Imperiumin vastaisku -elokuvan alussa jäisellä Hoth-planeetalla käydystä taistelusta. Peliä sai kokeilla sen aikaa kuin halusi. Marko Sysipuro Nopat & taktiikka –yhdistyksestä veti peliä ja neuvoi sääntöjä kiinnostuneille."
Meillä oli hienosti valaistu tila aivan keskellä pääareenaa. Kiitos Deanille. Valojen ja varjojen leikki varsinkin Endor pöydällä tekivät maastosta todella komean. Nopat oli todella hyvin edustettuna, en ole ikinä ennen jakanut näin paljon flyereita peleistä kiinnostuneille. Ja pitihän mun antaa flyerimme myös Palefacelle ja kutsuin hänet pelaamaan kerholle jos haluaa kokeilla. Hieman taustajuttua blogisani http://maalaus.blogspot.fi/2015/11/nopa ... video.html ja kasa kuvia itse tapahtumasta http://maalaus.blogspot.fi/2015/11/hoth-con.html .
Gravity is a myth, the Earth sucks too
smaxx
Valvoja

Wirtanen esiintyy edukseen Hesarissa : http://www.hs.fi/paivanlehti/29112015/a1448603861881
Nopat ja Taktiikka Ry
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

smaxx kirjoitti:Wirtanen esiintyy edukseen Hesarissa
Hyvä sakki hyvällä asialla kaiken kaikkiaan. Arvostusta.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Dethos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dethos »

Barricade kirjoitti:
Joo samat, siis respektit ensin kuitenkin tonille ja monnille - mutta juontajaan paloi hermo erittäin nopeasti. Pitää nyt kyllä vähän sanoa sananen tästä sillä puoleenvälin katsottuna itselle jäi lähinnä mielikuva kuinka pöytäpelejä halvennetaan muiden silmissä. Huumori on ihan jees pelin yhteydessä mutta liika on liikaa.

Ensinnäkin se kohta kun ruvettiin puhumaan pöytäroolipelistä (esim. dnd) joka on ihan eri asia verrattavissa pöytä(sota)peleihin. Lautapeli splashi sekoitti pakkaa vielä entisestään.

Toiseksi "chillailu" - jotta se pohja saadaan letkeitä peli-iltoja varten hienojen miniatyyrien ja maastopöytien ääressä niin se vaatii kuitenkin työtä. Tämän lisäksi sääntöihin pitää osata paneutua - eli ei siis niin kuin videolla että heitellään noppa ja "pitää saada kutonen" - tästä jäi kuva lähinnä siitä että noppien heittely on irrationaalista pelleilyä kun se irrotetaan kontekstista. Videota katsellessa ei saanut yhtään selkeää kuvaa minkälaista lotr sbg skenaariota oltiin pelaamassa (huom. pelin nimeä ei edes kerrottu;)) Kyllä voin kokemuksella sanoa että lotr sbg:ssä yksittäiset nopanheitot muuttuvat kriittisiksi pelin kulun kannalta mutta videolla ei saanut käsitystä mitä heittoja oltiin tekemässä vaikka olen itse peliin perehtynytkin (combat? wound? courge? spell?)

Loppujen lopuksi tuosta ei kyllä ulkopuoliset saa paljonkaan informaatiota. Ja kyllä, yhdyn myös edellisten kommentteihin siitä että jos tällä videolla esittelisi tätä harrastusta kavereilleen/treffiseuralleen niin nopeasti karkkoaisivat.
www.eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - Dwarffit, Skavenit ja O&G
Sir T0inen

Viesti Kirjoittaja Sir T0inen »

Aamulehti julkaisi juttua viime viikonlopun kangasalan tapahtumasta. http://www.aamulehti.fi/kulttuuri/pelaa ... harrastus/
smaxx
Valvoja

Sir T0inen kirjoitti:Aamulehti julkaisi juttua viime viikonlopun kangasalan tapahtumasta. http://www.aamulehti.fi/kulttuuri/pelaa ... harrastus/
Hyvin vedetty !
Nopat ja Taktiikka Ry
nälkärotta

Viesti Kirjoittaja nälkärotta »

Pikkasen vanha ketju, mutta laitan silti

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6c3d ... 5f2582d3a8
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

nälkärotta kirjoitti: Ti 28.01.2020 16:38Pikkasen vanha ketju, mutta laitan silti

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6c3d ... 5f2582d3a8
Hyvin vedetty.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Vauva.fi:ssä on keskusteltu asioista, joilla saa treffit pilalle. Ilta-Sanomat listaa näistä joitakin, muassa seuraava:
”Yhdellä miehellä oli hyllyt täynnä palapelejä ja lautapelejä. Ja ei siis mitään tavallisia lautapelejä, vaan ne oli jotain outoja fantasia- ja scifilautapelejä. Ja sitten siellä hyllyssä oli vielä jotain miehen itse maalaamia sotaukkoja, jotka oli ilmeisesti myös tarkoitettu pelaamiseen. Siis aikuisella, melkein kolmekymppisellä miehellä! Loppui kyllä kiinnostus mieheen tuon vierailun jälkeen.”
Ei taida, pojat, olla toisille treffeille meillä asiaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hamsteri

Viesti Kirjoittaja Hamsteri »

Jollain naisilla on laukkukokoelmia, nukkekotikokoelmia jne.

Sama aika menee zombeiluun teeveen edessä, minkä voi esim käyttää kehittävästi maalaukseen.

Intiaanikesä loppuu viikon päästä, niin mikäs sen parempi kuin maalata talveen asti. Ulkona kun ei ole tekemistä ennen talven tuloa.
Asuu metsässä, puhuu metsähaltia kieltä, näyttää metsähaltialta; metsähaltia. -Aina pyrkimys immersiopurismiin ja fantasia-realismiin-
Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu »

The Captain kirjoitti: La 19.09.2020 16:28 Vauva.fi:ssä on keskusteltu asioista, joilla saa treffit pilalle. Ilta-Sanomat listaa näistä joitakin, muassa seuraava:
”Yhdellä miehellä oli hyllyt täynnä palapelejä ja lautapelejä. Ja ei siis mitään tavallisia lautapelejä, vaan ne oli jotain outoja fantasia- ja scifilautapelejä. Ja sitten siellä hyllyssä oli vielä jotain miehen itse maalaamia sotaukkoja, jotka oli ilmeisesti myös tarkoitettu pelaamiseen. Siis aikuisella, melkein kolmekymppisellä miehellä! Loppui kyllä kiinnostus mieheen tuon vierailun jälkeen.”
Sama lainaus oli mukana Iltasanomien jutussa, joka kokosi treffinpilaajia. Hauskaa oli myös kuinka jutun keskusteluosiossa lauta- ja figupelejä puolustamaan ilmestyi tusinan verran puhujia naispuolisista pelaajista aina tikissä olevaan palomieheen. Eli älkäähän nyt ihan toivoa menettäkö.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

The Captain kirjoitti: La 19.09.2020 16:28 Vauva.fi:ssä on keskusteltu asioista, joilla saa treffit pilalle. Ilta-Sanomat listaa näistä joitakin, muassa seuraava:
Kuinkahan tuo nainen reagoisi kun käväisisi treffeillä Henry Cavillin kanssa ja Cavillin kämpillä törmäisi samanlaisiin figuihin. Vieläköhän tekisi mieli kävellä ulos ovesta.
https://nerdist.com/article/henry-cavil ... iniatures/
Itse sanoisin, että tuossa vauva.fi tapauksessa mies välttyi luodilta. Tuommoset ahdasmieliset otukset saa palata takas sinne mistä tulikin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Dr. Icchan kirjoitti: Su 20.09.2020 01:52 Itse sanoisin, että tuossa vauva.fi tapauksessa mies välttyi luodilta. Tuommoset ahdasmieliset otukset saa palata takas sinne mistä tulikin.
Juu, onhan noita julkkiksia, jotka harrastavat figuttamista ja lautapelejä. Wirtasen Toni twiittasi jokin aika sitten jotain omia maalauksiaan, ja Robin Williamsillakin oli figutaustaa.

Vaikka lähinnä huvittikin moinen ennakkoluulo lauta- ja figupelejä kohtaan, olen kyllä samoilla linjoilla kanssasi siitä, että pohjimmaiseksi fiilikseksi itsellenikin jäi harmistus siitä, että ko. naishenkilö ei ole mitä ilmeisimmin edes yrittänyt ymmärtää hepun harrastusta vaan on omien ennakkoluulojensa perusteella tehnyt tuomionsa. Ei kaikesta tarvitse olla itse kiinnostunut, mutta ymmärtämättömyys on johtanut kaikenlaisiin noitavainoihin, minkä takia on hyvä, että harrastajat itsekin pitävät silmällä mediassa liikkuvia juttuja ja oikovat mahdollisia väärinkäsityksiä.

Olisin voinut hyväksyä, jos tämä nainen olisi valittanut siitä, että "aikuinen mies" olisi pikkupoikamaisella innolla ruvennut selittämään harrastuksestaan ja esittelemään sitä, mutta ei, tässähän ei valitus kohdistunut henkilöön vaan juurikin tämän harrastukseen (tai ilmeisesti lähinnä ennakkoluuloihin harrastusta kohtaan). Kiinnostavaa toki olisi tietää, mitä harrastuksia ko. nainen olisi treffikumppanillaan suonut olevan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”