"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

(KISA) Sotun Marrasmaalaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
bamof

Re: (KISA) Sotun Marrasmaalaus

Viesti Kirjoittaja bamof »

Hammerheart kirjoitti:Just sain varjoa noihin - sitten pitäisi vielä tehdä korostukset, sävytykset ja fokus-piste... Ei tee tiukkaakaan (tekee).
Samassa vaiheessa siis ollaan :D arjacin aseisiin vielä varjot ja sit korostuksien pariin. Tärkeimmät korostukset eka ja katotaan kuinka pitkälle pääsee.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Tämä viikko meni kyllä ihan ohisektorille. Ei vaan jaksanut tarttua siveltimeen enää kaiken muun jälkeen.
bamof

Oli ihan helvetin tiukoilla muutenkin ja nyt tuli ylläriohjelmaa johon menee 3-4h .... Jos säännöt on samat että ennen aamua niin saatan allnighterilla selvitä tälläkin kertaa. Jos ei niin mut voi hylätä tältä kierrokselta.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Mites olis perusvärit + wash and go ja joku parin sävyn korostus johonkin kulmaan? :)
Ittellä on jäämässä tähän, jos aion aloittaa työviikon levänneenä...

-ile
bamof

ile kirjoitti:Mites olis perusvärit + wash and go ja joku parin sävyn korostus johonkin kulmaan? :)
Ittellä on jäämässä tähän, jos aion aloittaa työviikon levänneenä...

-ile
Joo niin ajattelin mut tiedän että jos otan noi irti pinneistö ja laitan magneetit niin en jaksa palata näitten pariin. Teen siis kunnolla loopuun. Kisan pääpointtina itelleni oli kuitenkin saada armeijani figuja valmiiksi :)
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

bamof kirjoitti:Jos säännöt on samat että ennen aamua niin saatan allnighterilla selvitä tälläkin kertaa. Jos ei niin mut voi hylätä tältä kierrokselta.
Jos ehdit ennen kuin laitan homman kiinni aamulla, niin olet tervetullut. Kilpailun tavoitteena kuitenkin oli kannustaa maalaamaan, niin tämä jos mikä on sitä =D

Itse odottelen, että yksi vaihe kuivuu, jotta voin ottaa kuvat ja mennä nukkumaan. Phuuh, aika juosten kustuja noista kyllä tuli...
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
bamof

Hammerheart kirjoitti:
bamof kirjoitti:Jos säännöt on samat että ennen aamua niin saatan allnighterilla selvitä tälläkin kertaa. Jos ei niin mut voi hylätä tältä kierrokselta.
Jos ehdit ennen kuin laitan homman kiinni aamulla, niin olet tervetullut. Kilpailun tavoitteena kuitenkin oli kannustaa maalaamaan, niin tämä jos mikä on sitä =D

Itse odottelen, että yksi vaihe kuivuu, jotta voin ottaa kuvat ja mennä nukkumaan. Phuuh, aika juosten kustuja noista kyllä tuli...
Asia selvä. Teen parhaani :) näissä on niin perkeleesti detailia ja eri värejä. Pelkästään tässä kädessä on 9 eri basecoat väriä :O
Kuva
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Hammerheart kirjoitti:Itse odottelen, että yksi vaihe kuivuu, jotta voin ottaa kuvat ja mennä nukkumaan. Phuuh, aika juosten kustuja noista kyllä tuli...
Toivottavasti et juuri kuvaillut tuota "yhtä vaihetta" tai perusvärit + wash -pikamaalaus saa ihan uusia ulottuvuuksia.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
strmboy

Viesti Kirjoittaja strmboy »

Joululauluillan säestysvastuu ja fysiikan koe veivät oldotettua enemmän maalausaikaa loppuviikosta, joten köpelösti kävi. Silti oli mukava osallistua ja saada nappeja maaleihin :)
Nyt riitti, sano shamaani.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

No oli aika hieno rutistus niiltä jotka siihen pystyivät. Itse kestin leikkia ensimmäisen viikon. Oli kyllä aika huono suoritus. Harmittaa että koskaan sitten päässyt niitten Dystopian War laivojen kimppuun. Ei ole hirveästi näiden kolmen viimeisen viikon aikana ehtinyt tarttua siveltimeen saati sitten että olisi saanut aikaiseksi mittän julkasu kelpoista. Olen silti koko ajant yrittänyt seurata miten porukka edistyy ja tosi hienoja juttuja sieltä on kyllä tullut.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Jees, oli hyvä yhteisörutistus. Sain kuukaudessa 17 ukkoa maalattua, jotkut jopa oikein kivasti. Ilman kisaa en olisi saanut luultavasti yhtään.

Kiitos järkkääjälle ja mukana henganneille!

-ile
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Joo, täysi kunnioitus minultakin kaikille suorittaneille. Kovat oli luulot itsellänikin, mutta tosimaailma sekoitti tässä kuussa pakkaa pahemmin kuin pitkään aikaan. Noh onpahan ainakin puolivalmiita pohjia viimeisteltäväksi.
bamof

Kiitos munkin puolesta järjestäjälle ja kaikille muillekin ! :) Tänään vielä loppurutistus jos sais ton viimesen setin valmiiks ja sit pari päivää ansaittua taukoa maalaamisesta :D
Hammerheart

Kyllä tämä mullekin toimi oivana motivaattorina. Kaikki napit siis oli jostain Kickstarterista ja mun uuden vuoden lupaus oli vähän niin kuin saada jotain aikaan tuolle mun KS-vuorelle. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)
(No, olin siis jo aiemmin vuonna sentäs jotain saanut tehtyä)

Mutta ihan satavarmasti ei olisi näin saanut aikaan ilman kilpailumotivaatiota. Toisaalta maanantaisin ei myöskään olisi väsyttänyt yhtä paljon, kun sunnuntaiden nukkumaanmeno tuppasi joka kerta venähtämään kahteentoista ja lauantaisin myös.

Toisaalta melkein kaikissa napeissa on vielä hieman viilattavaa ennen kuin lakkoja laittaa päälle (vähintään basejen reunat siistittävä jokaisella) - onnistuisinkohan ruoskimaan itseni tekemään ne joulukuun aikana? Voisin yrittää.

Ensi vuonna uudestaan.

Olin ajatukseen tyytyväinen ja valmiiksi valmistellut figut tarkoitti, että jokainen kisaan lähtenyt luultavasti sai vähintäänkin jotain aikaan.

Ainakin nuo deadline-ajat koetan määritellä paremmin ensi kerralla.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Hammerheart kirjoitti:Ensi vuonna uudestaan.
Mä jäin vähän jo odottamaan Maalismaalausta, mutta kaipa sitä syksyyn asti pärjää ominkin voimin. ;)

Tämä haaste oli omaan makuun todella mukava, sitä huomasi itsekin, että pienellä järjestelyllä ja vähemmällä lorvailulla sitä saa melkein päivästä kuin päivästä irti vartin - puoli tuntia, missä sutii värin tai kaksi paikalleen. Kiitoksia motivaatiosta. Kolme figua viikossa on oikein hyvä saldo nykyisessä elämäntilanteessa ja kolme figua on muutenkin sellainen määrä, mitä on mukava maalata kerrallaan. Liian suuri lauma ahdistaa, kun ei tunnu etenevän eikä yksi tai kaksi figuakaan tunnu etenevän, kun aina pitää odotelle edellisten maalien kuivumista.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
bamof

Vader kirjoitti:
Hammerheart kirjoitti:Ensi vuonna uudestaan.
Mä jäin vähän jo odottamaan Maalismaalausta, mutta kaipa sitä syksyyn asti pärjää ominkin voimin. ;)

Tämä haaste oli omaan makuun todella mukava, sitä huomasi itsekin, että pienellä järjestelyllä ja vähemmällä lorvailulla sitä saa melkein päivästä kuin päivästä irti vartin - puoli tuntia, missä sutii värin tai kaksi paikalleen. Kiitoksia motivaatiosta. Kolme figua viikossa on oikein hyvä saldo nykyisessä elämäntilanteessa ja kolme figua on muutenkin sellainen määrä, mitä on mukava maalata kerrallaan. Liian suuri lauma ahdistaa, kun ei tunnu etenevän eikä yksi tai kaksi figuakaan tunnu etenevän, kun aina pitää odotelle edellisten maalien kuivumista.
Joo ihan totta tämä. Huomasin itekin alkuviikosta kun maalasi niin suurin osa ajasta ajatus karkaili ja katteli samalla telkkaria tai harhaili surffailemaan koneelle. Sunnuntaina sit kauheella kiireellä ja focuksella kun teki niin sai aina enemmän tehtyä kun kaikkina muina päivinä yhteensä :)
Maalismaalaus ei kuulosta yhtään hassummalta. Pitää ensi kisaan valita vähän järkevämpiä settejä että ei mene aina näin tiukoille.
karakoira

Viesti Kirjoittaja karakoira »

Koirakin kiittää ja kumartaa!

Kisa oli mielestäni oiva motivaattori maalaamiselle. Mukaan mahtui uuden kokeilua ja oivalluksia, samoin sunnuntaista hajoilua. Tuli kyllä opittua paljon tekniikoista sekä omasta osaamisesta. Aktiivista maalausta ja pelailua on tullut harrasteltua melkein 10 vuoden tauon jälkeen nyt reilu puoli vuotta, joten erilaiset tekniikat ja toteutukset ajoivat mukavasti pois safe zonelta, vaikka välillä tuntuikin että mennään perse edellä puuhun. Maaliin kuitenkin päästiin, mikä on minulle voitto jo itsessään.

Itse osallistun mielelläni vastaavanlaisiin skaboihin jatkossakin. Näki paljon muitten töitä sekä sai palautetta omasta työstä.

Loppuun vielä yhteiskuva kuukauden töistä. Warlockit saivat beissit, minä sain mielenrauhan.

Kuva
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Sehän meni sangen ketterästi. Ainakin minulle tällainen pienryhmämaalaus on ollut viime vuosien suosikkilaji, koska yksittäisen nappulan hinkkaaminen viikkotolkulla ei nappaa ja suurarmeijoita en tällä hetkellä tee. Muutama katsomiskelpoinen sälli viikossa on se tahti, jossa määrä-laatu-panossuhde osuu pitkälti kohdilleen.

Konseptin saa minun puolestani toistaa miltei sellaisenaan. Pienten toiveiden osastolle voisi laittaa teemojen julkistuksen jo sunnuntaina. Miksi? No, sunnuntaisin minulla on yleensä enemmän aikaa ajatella, visioida, valikoida ja ehkä lätkiä jotain lähtövärejä paikalleen. Maanantaina on jo alkuviikon yleishärdelli päällä, joten tällaiseen puskista tulevaan teemaan mukautuminen on kankeampaa. Maalaus kyllä sujuu arkenakin, jos vain joku idea on jo mielessä.

Taas tuli kokeiltua teemojen pohjalta muutamia juttuja, joita en luultavasti olisi muuten tehnyt tai edes ajatellut. Tosin ensi kerralla bingorummusta saisi irrota muutakin kuin "rajoitettu paletti", "rajoitetumpi paletti", "haalea paletti" ja "haalea paletti yhtä pistettä lukuunottamatta"...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Jees. Olihan se hauskaa. Motivaatio loppui kyllä viikolle 4 mennessä ja viimeiset sutimiset olivat niin pakkopullaa, että yksi nappula jäi kesken.

Omalla kohdalla huomasin odottelun ongelmaksi ja ainoaksi motivaation tappajaksi. Itselle olisi toiminut paremmin se, että kaikki neljä teemaa olisi arvottu heti aluksi ja maalaustahti olisi ns. vapaa muuten, mutta teemoille olisi viikkokohdistuksen myötä deadline. Nyt homma meni isoja nappuloita lukuun ottamatta niin, että tiistaina olin valmis ja pyörittelin peukaloita maanantaihin saakka.

Itsessään teemoissa en näe mitään vikaa, mutta suunnittelun mahdollisuus teemojen ja figujen yhdistelemisen osalta jäi lähinnä marginaaliseksi. Jos nyt jollakin olisi ollut focuspisteen kohdalla ne kolme tactical ultraa tai mitä tahansa muuta geneeristä jannua ilman lippua tmv. niin teeman toteuttaminen olisi ollut mahdotonta tekemättä basesta jotain sateenkaarisotkua.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Hammerheart

shiwan kirjoitti:Itsessään teemoissa en näe mitään vikaa, mutta suunnittelun mahdollisuus teemojen ja figujen yhdistelemisen osalta jäi lähinnä marginaaliseksi. Jos nyt jollakin olisi ollut focuspisteen kohdalla ne kolme tactical ultraa tai mitä tahansa muuta geneeristä jannua ilman lippua tmv. niin teeman toteuttaminen olisi ollut mahdotonta tekemättä basesta jotain sateenkaarisotkua.
En kiellä, etteikö teemat voisi tuottaa merkittäviä haasteita etenkin loppupuolella, mutta fokuspisteen voi kyllä toteuttaa ihan mihin figuun vaan. Tyypillisin tapa on tehdä figusta tumma ja/tai kylmä ja fokuspisteestä vaalea ja/tai lämmin. OSL on se triviaalein valinta toki. Tai sitten ihan vaan maalaa jonkun jutun paljon terävämmin (ihan kuin valokuvissakin voi tehdä).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”