ETC/ITC FAQ/kompit?Tanan kirjoitti: 40k:n ongelma on nähdäkseni siinä, että siitä puuttuvat vuosittain vaihtuvat turnaussäännöt, jossa voisi olla vaikka ohjeita figujen maalaustasosta, tasapainoisia ja siistejä skenaarioita ja ohjeita erilaisille pelikelloille
Miten parantaisit 40k:ta?
- Meganiikko
Re: Miten WMH-pelaajat parantaisivat 40k:ta?
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Siirsin ketjun 40k:hon ja jätin varjoketjun WMH-puolelle. Olin vähän kahden vaiheilla, että olisiko ketju pitänyt vaan lukita, koska siitä puolet on ihan sontaa. Toisaalta tästä on käyty keskustelua jo muualla 40k-puolella, joten kai tää on ajankohtainen aihe.
Jos keskustelun taso pysyy yhtä huonona niin katsotaan vaikka sitä lukko-optiota.
Jos keskustelun taso pysyy yhtä huonona niin katsotaan vaikka sitä lukko-optiota.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
- Meganiikko
Voisko ne "sonnat" poistaa?
I mean, jos kasa WM/H pelaajia trollaa ketjua, niin eikai se meinaa että koko ketju pitää laittaa halkipoikki?
I mean, jos kasa WM/H pelaajia trollaa ketjua, niin eikai se meinaa että koko ketju pitää laittaa halkipoikki?
Moi,
Mä en ole kovin kiinnostunut keskustelemaan tästä ketjusta, vaan otsikon aiheesta.
Lähtisin ihan siitä liikkelle (missä lähdin Newhammer 40 000 proggiksessakin, joka on itseasiassa vielä työn alla, mutta muovautunut jo ihan joksikin muuksi :p - nyt tulee kuitenkin paljon samoja pointteja, koittakaa kestää), että;
-Figuja pitäis ostaa vähemmän. Kyselin aloittelupuolella hintaa turnauspelaamiselle. 500-800€ oli ovh:t. WM/H voi olla samoissa lukemissa huippuunsa viritetyillä listoilla (varsinkin ku niitä tarvitaan yleensä kaks), mutta esim. Bradigus lista kaupasta ei maksa lähellekkään tota, ja se on hyvä lista.
-Figuureilla pitäisi tehdä pelissä jotain. Myös ne halvat yksiköt voisivat olla käyttökelpoisia ja uhkaavia. Tai ne "ylikalliit".
-Tällä hetkellä musta tuntuu, että ensinnäkin emofirma suosii isoa pelikokoa, mutta tämän lisäksi yhteisö. Yhteisö varmaan reagoisi jos peli toimisi 500pt paremmin kuin 1500pts, mutta koska näin ei tapahdu niin figuja pitää ostaa joka tapauksessa paljon.
-Nopanpyöritystä on liikaa. Armour Save on jo aivan liikaa itsessään, mutta siihen päälle vielä Feel No Pain ja peliä ei jaksa edes harkita. To hit, to wound riittää.
Tuossahan ne kaikki jo tulikin. Noi kun korjattaisiin niin itse pelaisin.. saatanpa kokeilla siltikin! :) Vielä sen verran sanon, että ei kaikkien unittien tarttis olla yhtä hyviä, mutta se on tosi tylsää jos jotain tiettyä ei voi (kuulemma) pelata. Masiinassa tollasia on tosi tosi vähän, 40kssa (kuulemma) ei. Tätähän vissiin koitetaan korjata detachmenteilla joka on tosi hyvä idea, mutta siinäkin on liian isot koot. Nyt tulee tosi mutua, joten korjatkaa jos oon väärässä, mutta voisiko esim. Dark Elf Witchit olla kiva yksikkö jos joku charru antais niille buffin tehden niistä OPTION. Ei ylivoimasen, vaan harkinnan arvoisen jutun. Tätä mä tarkotan. Warmachinessa on monia yksiköitä (Legion of Everblight Strider Rangers vaikkapa), jotka on ns. Unit Attachmentin kanssa hyvä valinta, mutta ilman hieman heikompia. Ehkä purkkaratkasu, mutta toisaalta taas simppeliydessään elegantti. Kylhän niilläkin VOI pelata ilman UA:ta ja tehdä silti jotain, mutta se nostaa unitin kilpailulliseks. Missä on tällaiset GW:n peleistä? No ei missään kun myynti sanelee pelitehon.
EDIT: Ja vielä kompeista. Se on kivaa "harrastelua", mutta jos peliin tarttee kirjottaa uudet säännöt, niin eikö vois sitten pelata jotain muuta jos ideana on vaan pelata? Onhan noita figupelejä GW:n ja PP:n ulkopuolellakin, osa jopa varsin lupaavia.
Mä en ole kovin kiinnostunut keskustelemaan tästä ketjusta, vaan otsikon aiheesta.
Lähtisin ihan siitä liikkelle (missä lähdin Newhammer 40 000 proggiksessakin, joka on itseasiassa vielä työn alla, mutta muovautunut jo ihan joksikin muuksi :p - nyt tulee kuitenkin paljon samoja pointteja, koittakaa kestää), että;
-Figuja pitäis ostaa vähemmän. Kyselin aloittelupuolella hintaa turnauspelaamiselle. 500-800€ oli ovh:t. WM/H voi olla samoissa lukemissa huippuunsa viritetyillä listoilla (varsinkin ku niitä tarvitaan yleensä kaks), mutta esim. Bradigus lista kaupasta ei maksa lähellekkään tota, ja se on hyvä lista.
-Figuureilla pitäisi tehdä pelissä jotain. Myös ne halvat yksiköt voisivat olla käyttökelpoisia ja uhkaavia. Tai ne "ylikalliit".
-Tällä hetkellä musta tuntuu, että ensinnäkin emofirma suosii isoa pelikokoa, mutta tämän lisäksi yhteisö. Yhteisö varmaan reagoisi jos peli toimisi 500pt paremmin kuin 1500pts, mutta koska näin ei tapahdu niin figuja pitää ostaa joka tapauksessa paljon.
-Nopanpyöritystä on liikaa. Armour Save on jo aivan liikaa itsessään, mutta siihen päälle vielä Feel No Pain ja peliä ei jaksa edes harkita. To hit, to wound riittää.
Tuossahan ne kaikki jo tulikin. Noi kun korjattaisiin niin itse pelaisin.. saatanpa kokeilla siltikin! :) Vielä sen verran sanon, että ei kaikkien unittien tarttis olla yhtä hyviä, mutta se on tosi tylsää jos jotain tiettyä ei voi (kuulemma) pelata. Masiinassa tollasia on tosi tosi vähän, 40kssa (kuulemma) ei. Tätähän vissiin koitetaan korjata detachmenteilla joka on tosi hyvä idea, mutta siinäkin on liian isot koot. Nyt tulee tosi mutua, joten korjatkaa jos oon väärässä, mutta voisiko esim. Dark Elf Witchit olla kiva yksikkö jos joku charru antais niille buffin tehden niistä OPTION. Ei ylivoimasen, vaan harkinnan arvoisen jutun. Tätä mä tarkotan. Warmachinessa on monia yksiköitä (Legion of Everblight Strider Rangers vaikkapa), jotka on ns. Unit Attachmentin kanssa hyvä valinta, mutta ilman hieman heikompia. Ehkä purkkaratkasu, mutta toisaalta taas simppeliydessään elegantti. Kylhän niilläkin VOI pelata ilman UA:ta ja tehdä silti jotain, mutta se nostaa unitin kilpailulliseks. Missä on tällaiset GW:n peleistä? No ei missään kun myynti sanelee pelitehon.
EDIT: Ja vielä kompeista. Se on kivaa "harrastelua", mutta jos peliin tarttee kirjottaa uudet säännöt, niin eikö vois sitten pelata jotain muuta jos ideana on vaan pelata? Onhan noita figupelejä GW:n ja PP:n ulkopuolellakin, osa jopa varsin lupaavia.
Viimeksi muokannut marke, Ke 09.12.2015 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos lähtisin kehittämään hyviä turnaussääntöjä 40k:hon, niin aloittaisin varmaan noista. Tyhmäähän se olisi nollasta aloittaa, kun joku on tehnyt ilmaiseksi esilaskentaa jo vuosien ajan. Löytyykö noista dokkareista muuten mainintaa pelikelloista tai omia skenaarioista?116 kirjoitti:ETC/ITC FAQ/kompit?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
- Meganiikko
Pelikelloa en ole vielä löytänyt mutta ITC'ssä on omat 6 skenaariotaan.Tanan kirjoitti:Tyhmäähän se olisi nollasta aloittaa, kun joku on tehnyt ilmaiseksi esilaskentaa jo vuosien ajan. Löytyykö noista dokkareista muuten mainintaa pelikelloista tai omia skenaarioista?
Samaa mieltä suurimpaan osaan pointteja. Nopanpyöritys toki on omanlaisensa juttu, mutta Warmachine on käsittelyssä joukkuekoon peli, kun taas Warhammer 40k on komppaniakoon peli: Pelit on "tasapainossa" eri pisteissä. Nopanpyöritystä voisi vähentää, mutta niitten suhteen pitäisi keksiä jotain muuta korvaamaan: D6 järjestelmä alkaa silloin näyttää rajoittuneituutensa, ja 2D6 tekee koko hommasta paljon paljon hitaamman.-Figuja pitäis ostaa vähemmän. Kyselin aloittelupuolella hintaa turnauspelaamiselle. 500-800€ oli ovh:t. WM/H voi olla samoissa lukemissa huippuunsa viritetyillä listoilla (varsinkin ku niitä tarvitaan yleensä kaks), mutta esim. Bradigus lista kaupasta ei maksa lähellekkään tota, ja se on hyvä lista.
Voisi olettaa ettei Malkuth uhkaile asialla, vaan enemmänkin pahoitteli yleistä internet mentaliteettia. Itse vitsailin kerran tahdittomasti turhaan nipottamiseen liittyen ja sain 2 viikon banaanin ( rangaistus jota ei ole näkynyt edes henkilökohtaisista flametuksista ja loukkauksista mitä täällä näkyy aika ajoin ) syynä "väkivallalla uhkaaminen on huono vitsi" vaikken kyllä edes uhkaillut ketään. :D Että joo.petskules kirjoitti:Kuuluuko tämä nyt tulkita uhkauksena?
Aiheeseen osittain liittyen itse ajattelin testailla 40K:ta kellon kanssa. En jaksa uskoa että tulee minkäänlaiseksi käytännöksi kun pelaajat suorittavat niin montaa asiaa toistensa vuoroilla ja pelin säännöt aiheuttavat enemmän kirjan selaamista kuin WM/H, mutta mielenkiinnolla aion kokeilla huvin ja urheilun vuoksi jokatapauksessa. Jännittävyyttä se peleihin ainakin lisää. Masiinaa olen pelaillut aktiivisesti yhteensä viitisen vuotta ja 'hammeria lähemmäs 12 joten tietämystä molemmista on hieman.
Topicin alkuasetelema jo nimen pohjalta on taas aika mielenkiintoinen.
- Meganiikko
Tuo lienee isoin syy miksi kelloa ei käytetä.Runic kirjoitti: En jaksa uskoa että tulee minkäänlaiseksi käytännöksi kun pelaajat suorittavat niin montaa asiaa toistensa vuoroilla ja pelin säännöt aiheuttavat enemmän kirjan selaamista kuin WM/H,
Masiinaakin voi pelata isompia pelejä, jos haluaa. D6 järjestelmä on lähtökohtaisesti vaan huono, se jättää liian ison varianssin ollakseen mikään tosissaan otettava kilpailullinen järjestelmä tällaisenaan kun se useimmissa figupeleissä on. En osaa sanoa paljonko 2D6 on parempi, mutta ehkä kaksi kertaa parempi :D?116 kirjoitti: Samaa mieltä suurimpaan osaan pointteja. Nopanpyöritys toki on omanlaisensa juttu, mutta Warmachine on käsittelyssä joukkuekoon peli, kun taas Warhammer 40k on komppaniakoon peli: Pelit on "tasapainossa" eri pisteissä. Nopanpyöritystä voisi vähentää, mutta niitten suhteen pitäisi keksiä jotain muuta korvaamaan: D6 järjestelmä alkaa silloin näyttää rajoittuneituutensa, ja 2D6 tekee koko hommasta paljon paljon hitaamman.
En myöskään keksi kuinka kukaan haluaisi pyörittää noppaa noin paljoa, mutta mikäpä siinä jos maistuu..
- Hammerheart
Epäilen, että topicin aloittaja on saattanut kokea jonkinlaisia turhautumisen tuntemuksia otsikkoa kehitellessään.Runic kirjoitti:Topicin alkuasetelema jo nimen pohjalta on taas aika mielenkiintoinen.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Otsikon saa muotoilla uudestaan jos kokee sen tekevän vääryyttä jollekin osapuolelle. Lupaan vaihtaa.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Jos ihan aidosti tästä haluaa rakentavaa keskustelua, niin tän ketjun voisi kyllä heivata lukkoon ja ottaa uuden alun. Mulla itelläni ei mitään tarvetta ole osallistua, mutta jos joku mielipiteestä tai näkemyksestä on kiinnostunut, niin voin osallistua jos itekin koen mulla olevan jotain annettavaa.A.M€nen kirjoitti:Otsikon saa muotoilla uudestaan jos kokee sen tekevän vääryyttä jollekin osapuolelle. Lupaan vaihtaa.
edit: jaa tää sama viesti meni kans 40k-puolelle?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
Purging Flame
Kuten muutamassa muussakin asiassa, rapakon takana kuulemma on testissä shakkikellon käyttäminen turnauksissa.
Tuloksia ja mielipiteitä odotellessa.
Itse olen varovaisen skeptinen tuon kellohomman kanssa, mutta olen kyllä sitä mieltä että jotain noille vajaille peleille pitäisi tehdä.
Ei nimittäin ole läheskään samasta pelistä kyse jos vertaa että toisella kertaa ehtii pelaamaan vaikka 3 vuoroa ja toisella taas koko pelin eli 5-7 vuoroa.
Tuloksia ja mielipiteitä odotellessa.
Itse olen varovaisen skeptinen tuon kellohomman kanssa, mutta olen kyllä sitä mieltä että jotain noille vajaille peleille pitäisi tehdä.
Ei nimittäin ole läheskään samasta pelistä kyse jos vertaa että toisella kertaa ehtii pelaamaan vaikka 3 vuoroa ja toisella taas koko pelin eli 5-7 vuoroa.
Kertokaa miten muokkaan otsikkoa ja aloitusviestiä, että se aiheuttaisi rakentavaa keskustelua? Vai tarvitseeko samasta aiheesta tosiaan avata toinen keskustelu kun WHM-pelaajat tukkivat ensimmäisen?Celebdae kirjoitti:Jos ihan aidosti tästä haluaa rakentavaa keskustelua, niin tän ketjun voisi kyllä heivata lukkoon ja ottaa uuden alun. Mulla itelläni ei mitään tarvetta ole osallistua, mutta jos joku mielipiteestä tai näkemyksestä on kiinnostunut, niin voin osallistua jos itekin koen mulla olevan jotain annettavaa.A.M€nen kirjoitti:Otsikon saa muotoilla uudestaan jos kokee sen tekevän vääryyttä jollekin osapuolelle. Lupaan vaihtaa.
edit: jaa tää sama viesti meni kans 40k-puolelle?
Ja veikkaan, että 40k-puolella 40k-pelaajista iso osa on sellaisia, joita nämä mielipiteet ja näkemykset ei kiinnosta. Silti näitä mielipiteitä ja näkemyksiä sinne tulee, mutta niistä kiinnostumattomuudesta ei ole sopivaa mainita, koska se johtaa aina loukkaantumiseen.
Tämän loukkaantumisen takia moni ketju on sitten mennyt tukkoon ja joku pyyteetöntä vapaaehtoistyötä tekevä moderaattoriparka joutuu sen tällä hankalalla järjestelmällä erottelemaan omaksi keskusteluksi tai siivoamaan pois. Viimeisin jaettu ketju löytyy täältä viewtopic.php?f=8&t=112826, ja viimeisin loukkaantuminen Talvisotaketjusta.
Nyt kun halusin vaalia yhteiskuntarauhaa ja antaa WMH-pelaajille foorumin, jolla keskustella asiasta ilman kiinnostumattomia ja loukkaantumisia niin ilmeisesti koko ketju oli loukkaus. Joten kertokaa nyt ihmeessä miten tämä olisi pitänyt hoitaa? WMH-pelaajilla selkeästi on näkemyksiä ja mielipiteitä, miten on väärin yrittää koota niitä yhteen ketjuun? Tällä hetkellä mulle välittyy kuva sellaisesta katkerasta trollista, jonka pitää vaan päästä joka väliin pätemään. Haluan uskoa, että asia ei ole näin, ja toivon että näkemykseni osoitetaan vääräksi.
Adminedit: Oikeutesi eivät riitä tämän aiheen kommentoimiseen.
Viimeksi muokannut Prkl, Pe 11.12.2015 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
- Meganiikko
Miten muuten WM/H pelaajat korjais tuota nelkkarin taulukkoheittelyä?
- Hammerheart
Kai se ajatus kuitenkin WMH-pelaajilla oli auttaa 40k-pelaajia. Minusta noi kompit ja sääntömuutosehdotukset on aika haastavia ulkopuolisilta tuottaa järkevästi, mutta sitten tämmöiset järjestelylliset jutut, joihin nyt kellotuksenkin laskisin, on minusta rakentavampia (tai todennäköisemmin johtavat johonkin järjelliseen).A.M€nen kirjoitti:Ja veikkaan, että 40k-puolella 40k-pelaajista iso osa on sellaisia, joita nämä mielipiteet ja näkemykset ei kiinnosta. Silti näitä mielipiteitä ja näkemyksiä sinne tulee, mutta niistä kiinnostumattomuudesta ei ole sopivaa mainita, koska se johtaa aina loukkaantumiseen.
Nythän tämä kellotushomma lähti siitä, että Talvisodan säännöissä sanotaan, että jos ei saa pelejä loppuun, saa sakkoa. Muutama 40k-pelaaja halusi lisätietoa, että mitä tämä nyt tarkoittaa ja mitkä ne yksityiskohdat ovat. No, niitä ei sitten ollut (tuomari päättää), johon WMH-pelaaja tarjosi ratkaisua.
Sinällään henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuomareilla voisi olla enemmänkin valtaa eikä kaikkea tarvitse kirjoittaa kiveen vaan sitä voi miettiä juttuja seisten. Järkkärit on kuitenkin yleensä aika fiksuja ja jos eivät ole, niin saa äänestää jaloillaan. Mutta sitten tietenkin tulee näitä Fanatic-proxy-halooita, joissa "oikea" ratkaisu on vaikea keksiä edes jälkiviisastellen.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Mun puolesta mitään ei tarvitse muokata, mutta tässä nyt jatketaan ketjusta keskustelua, eikä aiheesta. Aluksihan koetit itsekin peräänkuuluttaa, että keskusteltaisiin aiheesta, eikä siitä, miten pitäisi keskustella. Nyt sitten kuitenkin jatkat keskustelua keskustelusta..A.M€nen kirjoitti:Kertokaa miten muokkaan otsikkoa ja aloitusviestiä, että se aiheuttaisi rakentavaa keskustelua? Vai tarvitseeko samasta aiheesta tosiaan avata toinen keskustelu kun WHM-pelaajat tukkivat ensimmäisen?
Toisekseen, ei ole mitään "WMH pelaajia". Meillä ei todellakaan ole mitään kollektiivista mielipidettä ja ainakin omassa peliporukassa on pelaajia, joilla on joko melkoisen kattava 40k historia, tai osa jopa pelaa peliä EDELLEEN.. vieläpä hyvin mielin käsittääkseni. Sitten on vaikkapa meikäläinen, jota kiinnostaa aidosti palata 40k:n pariin, mutta tämänhetkinen tilanne pelissä ei anna siihen mahdollisuutta.
Sanoin jo aikaisemmin, että ei mun ole mitään järkeä panostaa 500-800€ turnauslistaan, kun samalla rahalla saa WMH:sta ihan sikana enemmän irti ja sen olen havainnut pelinä jopa (nyt mennään vaarallisille vesille) objektiivisesti paremmaksi. Ennen kuin kukaan repii pelihousujaan, niin tarkoitan tällä siis pelin sisäistä balanssia ja yksiköiden käyttökelpoisuutta. WMH:ssa ei yksinkertaisesti ole faktiota, joka on toista parempi. Jos muuta väittää, joko saivartelee tai takertuu pikkujuttuihin, tai on uudehko pelaaja.
Mutta WMHkin on pelinä oikeastaan aika kaukana täydellisestä.. sanotaanko diplomaattisesti näin, että se on hyvä yritys figupelistä.
Pitäisikö kaikkiin kiinnostamattomiin asioihin sitten reagoida? Joku hehkuttaa netissä mielestään hyvää biisiä, niin onko se tarpeen mainita jos se ei kiinnosta. Jos se TODELLA ei kiinnosta, ei koko asiaa edes ajattele.A.M€nen kirjoitti:Ja veikkaan, että 40k-puolella 40k-pelaajista iso osa on sellaisia, joita nämä mielipiteet ja näkemykset ei kiinnosta. Silti näitä mielipiteitä ja näkemyksiä sinne tulee, mutta niistä kiinnostumattomuudesta ei ole sopivaa mainita, koska se johtaa aina loukkaantumiseen.
Ketju tuskin loukkasi ketään, mutta voihan olla, että niinkin kävi. Mä kuitenkin luulen, että olisi hedelmällisempää aloittaa ketju "miten parantaisit 40k:ta". Siihen voi sitten vastata niin WMH, Saga, 40k ja vaikka Infinity pelaajatkin.. (itseasiassa mä aloitin tuollaisen ketjun nimeltä Newhammer 40 000, mutta se oli omista lähtökohdista perustettu ja sai jonkin verran keskusteluakin. Kovin moni "nelkkaripelaaja" ei käynyt sanomassa mitään, joten ilmeisesti peliin ollaan sitten tyytyväisiä, tai sitten on helpompi valittaa ja parkua ja vihata kuin tehdä jotain luovaa? :DDD)A.M€nen kirjoitti: Nyt kun halusin vaalia yhteiskuntarauhaa ja antaa WMH-pelaajille foorumin, jolla keskustella asiasta ilman kiinnostumattomia ja loukkaantumisia niin ilmeisesti koko ketju oli loukkaus. Joten kertokaa nyt ihmeessä miten tämä olisi pitänyt hoitaa? WMH-pelaajilla selkeästi on näkemyksiä ja mielipiteitä, miten on väärin yrittää koota niitä yhteen ketjuun? Tällä hetkellä mulle välittyy kuva sellaisesta katkerasta trollista, jonka pitää vaan päästä joka väliin pätemään. Haluan uskoa, että asia ei ole näin, ja toivon että näkemykseni osoitetaan vääräksi.
Nyt kun tähän päästiin, niin kuten mainittua, ei ole mitään "WMH pelaajia" eikä sen puoleen "nelkkaripelaajia"kaan. Jos tuollaisesta lokeroinnista mainitsee, se tuskin on loukkaantumista, vaan lähinnä turhautumista siihen, että koko keskustelun premissi on pikkaisen naurettava.
Mä esitin tuossa muutamia mielipiteitä ja esitin niitä aiemminkin. Ne sai vastakaikua pelaajalta, joka pelaa myös WMH:ta 40k:n lisäksi. OK, muut ei halua samaa kuin mä/ketään ei kiinnosta/pointit on huonoja. Mä hyväksyn sen, mutta pidän silti hieman "mielenkiintoisena" tarvetta vängätä vänkäämisen vuoksi, mielummin että vastaisi ideoihin, joita ketjussa on tullut muutamia. Muualtakin kun mun taholta. Ei ole pakko vastata jos ei kiinnosta, mutta joku taitaa pelissä hiertää kun homma on näin vakavaa? :)
Viimeksi muokannut marke, To 10.12.2015 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haluat siis jatkaa sitä hyväksi todettua tapaa tulla jakamaan tietämystänne sinne tänne, usein sellaisille joita se ei kiinnosta? Miten hyvin on toiminut tähän mennessä?petskules kirjoitti:
Kyllä mä väitän, että WMH -pelaajien rajaaminen johonkin karsinaan keskustelemaan 40k -asioista on lähinnä pyrkimys loukata / trollata.
Usein jaatte tietämystänne sellaisille joita se ei kiinnosta, mutta ei siinä mitään. Se ei ole ongelma. Ongelma on se, että sen jälkeen kun teille on sanottu että kiitos, mutta ei kiitos, katsotte asiaksenne tukkia ketjun mielenne pahoittamisella. Todistusaineisto luettavissa Talvisotaketjussa.petskules kirjoitti:Me ollaan tultu kertomaan miten 40k:ssa ajankohtaiset ongelmat on ratkaistu muissa peleissä. Joka ikinen kerta 40k-pelaajien aloittamissa ketjuissa ja keskusteluissa. Ei me jaeta tietämystämme kenellekään ketä se ei kiinnosta.*A.M€nen kirjoitti:Ja ei minua nämä ehdotukset valtavasti kiinnostakaan. WMH-pelaajia kiinnostaa näitä jakaa ja nyt sille on oma ketju.
*Tai siis jos 40k pelaajat hakevat ratkaisua johonkin spesifiin ongelmaan ja kerromme vaihtoehtoisia tapoja lähestyä ongelmaa, niin meitä ei voi pitää vastuullisina siitä jos juuri meidän ehdotuksemme ei kiinnosta. Yleensä aidossa ongelmanratkaisussa kiinnostaa erilaiset ehdotukset. Etenkin jos ne on jo toisessa ympäristössä testattu ja todettu toimiviksi.
Kellotuskeskustelulle on aika ja paikka. Se ei ole turnausketju. Kolmen turnauksen turnausketjun soisi pysyvän aika asiapohjalla ja infotauluna tapahtumalle ja siksi ne oli sieltä hyvä poistaa. Kellokeskustelua käytiin siellä pari kolme viestiä, trollailua ja meemejä vähän enemmän. Poistamista seurannutta mielipahaa puitiin jo melkein sivun verran. Asiallinen keskustelija olisi mielipahan puimisen sijaan aloittanut uuden keskustelun kellottamiselle, mihin noiden kolmen viestin asiat olisi koonnut yhdessä punaisessa minuutissa.Hammerheart kirjoitti: Nythän tämä kellotushomma lähti siitä, että Talvisodan säännöissä sanotaan, että jos ei saa pelejä loppuun, saa sakkoa. Muutama 40k-pelaaja halusi lisätietoa, että mitä tämä nyt tarkoittaa ja mitkä ne yksityiskohdat ovat. No, niitä ei sitten ollut (tuomari päättää), johon WMH-pelaaja tarjosi ratkaisua.
Sinällään henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuomareilla voisi olla enemmänkin valtaa eikä kaikkea tarvitse kirjoittaa kiveen vaan sitä voi miettiä juttuja seisten. Järkkärit on kuitenkin yleensä aika fiksuja ja jos eivät ole, niin saa äänestää jaloillaan. Mutta sitten tietenkin tulee näitä Fanatic-proxy-halooita, joissa "oikea" ratkaisu on vaikea keksiä edes jälkiviisastellen.
Olen turnausjärjestäjän ja sinun kanssa samaa mieltä siitä, että tätä aikasanktiota ei ole hyvä kirjoittaa mihinkään puhtaaksi vaan pitää kelluvana. Se mahdollistaa tuomarin reagoinnin tapauskohtaisesti. Sanktiolista myöskin toimii pahimmillaan hinnastona rikkomukselle. Saat rikkoa sääntöjä jos on varaa ottaa sanktio. Tulee mieleen yksi pikkuturnaus joskus aikoinaan jossa oli käytössä sääntö että ekasta vedätyksestä tulee varoitus ja toisesta lentää pihalle. Aiheutti teoriassa sen, että jokaisella oli käytössä yksi kusetus jonka sai käyttää miten haluaa (onneksi kaikki oli rehtejä eikä tähän tilaisuuteen kukaan tarttunut).
Ei tietenkään ole olemassa mitään kollektiiveja. Käytin tätä termiä nyt vaan paremman puutteessa. Jokainen tunnistakoot itsensä siitä ryhmästä joka neuvojaan jakaa. Usein he ovat WMH-pelaajia.marke kirjoitti:Toisekseen, ei ole mitään "WMH pelaajia". Meillä ei todellakaan ole mitään kollektiivista mielipidettä ja ainakin omassa peliporukassa on pelaajia, joilla on joko melkoisen kattava 40k historia, tai osa jopa pelaa peliä EDELLEEN.. vieläpä hyvin mielin käsittääkseni. Sitten on vaikkapa meikäläinen, jota kiinnostaa aidosti palata 40k:n pariin, mutta tämänhetkinen tilanne pelissä ei anna siihen mahdollisuutta.
muuten: syy miksi en ole newhammer-kerkusteluun osallistunut, on se että huomasin jo alussa, että haette sillä jotain ihan muuta kuin mistä minä pidän 40k:ssa. Siksi en koe paikakseni tulla kommentoimaan teille että en tykkää yhtään, koska te selkeästi koette sen olevan kehityskelpoinen. Mahdolliset "kehitysehdotukset" mitä olisin voinut antaa veisi sen lähemmäs sellaisia asioita joista pyritte irti.
Olet oikeassa. Pitäydytään tässä vastaisuudessa.marke kirjoitti: Mun puolesta mitään ei tarvitse muokata, mutta tässä nyt jatketaan ketjusta keskustelua, eikä aiheesta. Aluksihan koetit itsekin peräänkuuluttaa, että keskusteltaisiin aiheesta, eikä siitä, miten pitäisi keskustella. Nyt sitten kuitenkin jatkat keskustelua keskustelusta..