"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tina vai plastiikki ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.

No mistä on pienet miehet tehty?

Tina
49
35%
Plastiikki
46
33%
Hartsiini
7
5%
Puu ja kävyt
4
3%
Sellutuotteet
0
Ei ääniä
Polygonit
5
4%
Pimeä aine
7
5%
Joku ihmeyhdistelmä
3
2%
Kaikkea sekaisin
10
7%
Osallistun vain huuteluun
8
6%

Ääniä yhteensä: 139

Zodfrey

Re: Tina vai plastiikki ?

Viesti Kirjoittaja Zodfrey »

Mitä nyt taas, metallimiehet kuvittelee että tämä muka ei olisi leluharrastus ja koottavat pienoismallit. Siitähän tässä nimenomaan on kyse, koottavia pikku-ukkoja joilla aikuiset miehet leikkii kun vaimot pyörittelee päätään vieressä että "miksi, oi miksi minä menin naimisiin tämän lapsen kanssa!!!".
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Kai te ny kässäätte, että ajatus 'metalliFIGUT on miehekkäitä' on jo lähtökohtaisesti älytön?
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

marke kirjoitti:Kai te ny kässäätte, että ajatus 'metalliFIGUT on miehekkäitä' on jo lähtökohtaisesti älytön?
Ei, kyllä ne on vain seksikkäitä. Ketjusta löytyy peräti yksi suora viittaus metallin miehekkyyteen, joten olisit voinut esittää väitteen suoraan Pahvivalmisteelle.

Edit: Äänestytulos on muovistunut sitten viime yön, ilmeisesti muovifanit menevät nukkumaan Pikku Kakkosen jälkeen.
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Paljos naista ja ihailua työpaikalla on tullu silleen keskimäärin figuilun ansiosta?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

NorjanPaavi kirjoitti:Toki molemmille on paikkansa, aikansa ja kokonaisuutensa.
Muoviset turtleslelut kuuluu lapsuuteen, metalliset aikuisuuteen. Näin se vaan menee.

Kuva

Katsokaa nyt vaikka tuota miehisyyden huipentumaa ja viiksiä! Olisiko muka itse H.G. Wells alentunut räpläämään muovisotilailla?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Vastasin tinan sekä plastiikin. Resiiniä en ole vielä kokeillut, ehkä joskus.

Aikojen alussa tykkäsin muovista enemmän, koska se oli halvempaa. 35 markalla sai kolme metallifigua, 50 markalla kymmenen muovifigua. Toki nuo muovifigut olivat sitten yhtä tai kahta eri mallia, kun metallifigut olivat kaikki erilaisia. Kaikki olivat myös yhdessä osassa, pois lukien mahdolliset kilvet, joten siinä mielessä olivat samanlaisia. Ei niitä silloisia muovifiguja kovin helpolla mihinkään muokannut, mutta eipä kyllä metalliakaan. Kymmenen muovifiguakin sai maalattua erivärisiksi, joten näyttivät vähän erilaisilta, ellei sitten halunnut maalata niitä samanvärisiksi - hienoksi kokonaisuudeksi. Oli siis vähän sekä että, muovi oli siis halpaa, metalli oli monipuolisempaa.

Sittemminhän ajat ovat muuttuneet ja muovifigut ovat nykyään (GW:llä) moniosaisia, yhteensopivia monen muun paketin kanssa ja niin edelleen. LotRin figuthan ovat taasen käytännössä yhdessä osassa, oli kyse sitten metallista tai muovista. Nämä ovat muuten aika yhteneviä materiaalista riippumatta, eikä mulla ole oikeastaan merkitystä sillä, että kumpaa materiaalia figu on. Ja vaikka nämä ovatkin yksiosaisia, niin rivimiehiäkin löytyy sitten useampaa eri asentoa, myös siis muovissa. Sinällään ihan fiksua, miksipä siinä rangassa kaikkien figujen pitäisi olla samasta muotista. Muovissa on ehkä enemmän valusaumojen poistoa, mutta toisaalta se käy helpommin, joten sikäli tilanne on aika lailla sama.

Tästä aloin pohdiskelemaan sitä, että ei liene mahdotonta tehdä metallifigujakaan monesta osasta, tai nyt siis vaikka jotain tavanomaista Space Marine -spruesta metallista? Ei se ihan samalla muotilla onnistu, mutta noin niin kuin teoriassa. Sinällään siis ei välttämättä ole hedelmällistä keskustella siitä, että onko metalli parempaa kuin muovi, jos vertailee erilaisia lopputuotteita. Osan argumenteista suuntaan ja toiseen voisi siis jättää väliin, jos vertailisi kutakuinkin samanlaisia yksiosaista muovifigua ja yksiosaista metallifigua.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

marke kirjoitti:Paljos naista ja ihailua työpaikalla on tullu silleen keskimäärin figuilun ansiosta?
Aika sillei kova haaste, kun firmassa on naisia ~1% Äijät kyllä diggaa, ja näin parisuhteessa onnellisesti elävälle tollanen muiden naisten kohtuuton ihailu olisi muutenkin vaan kiusallista, joten pyrin sitä välttämään kaikin keinoin. Mutta niin paha ei sekään riesa ole, että sen takia tarttis muovifiguja erikseen hankkia :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Tässähän myös vaikuttaa MIHIN figua on tarkoitus käyttää.

Bulkkijoukot ala goblin coret? Muovin maksimidetaljitason alhaisuus ei haittaa koska et välttämättä edes HALUA hirmuisesti detaljeja perusjoukoillesi. Maalaaminen kestää kauemmin ja viidennen rivin perus-bobin extra maalausta ei edes erota...Mutta koska spruen teko muotista käytännön ilmaista on nappulat halpoja massana.

Optimaalisesti tuollaisille joukoille olisi few-part muovisia.

Metalli/hartsi puolestaan sopii erityisemmille napeille joita on tarkoitus olla vähemmän. Erinomainen showcase maalaukseen, eliitempien joukkojen, charactereiden ja varsinkin kaikki mitkä säännöllisesti on 0-1. Hankala myydä montaa kappaletta jokaiselle asiakkaalle figusta jota säännöt sallii max 1:n...

Näissä extra detaljit on etu ja muotit halpoja/tuottaminen kalliimpaa joten pienemmät tuotantoerot on halvempi toteuttaa kuin jos tekisi muovista jolloin et halvalla hinnalla pystyisi välttämättä myymään tarpeeksi kattamaan setup pricen. Näin saadaan 30€ jalkaväkisotilaat...

Huonoin ratkaisu on käyttää oikeaa materiaalia väärään tarkoitukseen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

marke kirjoitti:Kai te ny kässäätte, että ajatus 'metalliFIGUT on miehekkäitä' on jo lähtökohtaisesti älytön?
Juu, ja näin saa ollakin!
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Silveri kirjoitti: Katsokaa nyt vaikka tuota miehisyyden huipentumaa ja viiksiä! Olisiko muka itse H.G. Wells alentunut räpläämään muovisotilailla?
Hankala vertailla kun ei ole ajalta vastaavaa koska muovifiguja ei tehty. Joten H.G. Wells olisi hyvin saattanut sanoa että "oh my! Such lovely plastic figures! These totally beat those annoying metal miniatures!". Ei voi tietää.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

marke kirjoitti:Paljos naista ja ihailua työpaikalla on tullu silleen keskimäärin figuilun ansiosta?
Vanha sananlaskukin toteaa:

"Kun miehistellään, ovat naiset vain tiellä."

Älkööt kunkaan sotkettakon suhde-elämäänsä tinasotamiehein mittelöihin! Miekat tanaan, herrasmiehet - miekat tanaan!
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Silveri

116 kirjoitti:
Silveri kirjoitti: Katsokaa nyt vaikka tuota miehisyyden huipentumaa ja viiksiä! Olisiko muka itse H.G. Wells alentunut räpläämään muovisotilailla?
Hankala vertailla kun ei ole ajalta vastaavaa koska muovifiguja ei tehty. Joten H.G. Wells olisi hyvin saattanut sanoa että "oh my! Such lovely plastic figures! These totally beat those annoying metal miniatures!". Ei voi tietää.
Elä nyt hulluja puhu! Tuo on ihan turhanpäiväistä spekulointia ja lähtökohtaisesti täysin turhaa, koska olen absoluuttisen oikeassa tässä asiassa.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

116 kirjoitti:
Lensikö Maailmojen sodassa marsilaiset muovilautasilla? Niin, mitä? Ei ollut Aikakonekkaan muovista tehty.

Oikeastaan figuureja tehtiin paperrista. Mutta historiallisella puolella väriteemat ja joukkojen määrä ovat aina olleet figudetaljeja tärkeämpiä.
Meganiikko

Morze kirjoitti: Lensikö Maailmojen sodassa marsilaiset muovilautasilla? Niin, mitä? Ei ollut Aikakonekkaan muovista tehty.
Onnea vaan niitten marssilaisten lentävien lautasten tai aikakoneen johdotukseen jos pitää johdot tehdä täysmetallista. Valokaaria joka päivä ja sulakkeet paukkuu niin edelleen.
Rune kirjoitti: Älkööt kunkaan sotkettakon suhde-elämäänsä tinasotamiehein mittelöihin! Miekat tanaan, herrasmiehet - miekat tanaan!
internet has ruined me.
Viimeksi muokannut Meganiikko, Ke 16.12.2015 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Mä luulen että Wells olisi ihastunut Legoista ja muutenkin muovista, sen verran painokkaasti hän peräänkuulutti esimerkiksi sitä, että leikeissä ja peleissä käytetyt puupalikat piti olla samanmuotoisia ja erikokoisia siten, että niistä pystyi helposti rakentelemaan yhtä ja toista. Figut olivat siihen aikaan tietenkin metallia, vaikka kaikkea muuta rakenneltiinkin paperista, pahvista ja puunoksista. Figumateriaalin hän ei kaiketi ottanut kantaa, koska ei ollut vaihtoehtoja, mutta muuten hän motkotti figujen hinnoista, niiden epäkäytännöllisyydestä hänen tarpeisiinsa ja eri valmistajien käyttämistä eri skaaloista. Ja että siviilifiguja on liian vähän. Tähän tapaan hän siis tarinoi Floor Games -kirjassaan, en nyt tarkkoja sanamuotoja ja lainauksia tähän laita, toivottavasti siitä hyvästä en joudu ammutuksi. Kyllä hän olisi saattanut muovista hyvinkin tykätä, varsinkin poikiensa leikkeihin...
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

116 kirjoitti:
Rune kirjoitti: Älkööt kunkaan sotkettakon suhde-elämäänsä tinasotamiehein mittelöihin! Miekat tanaan, herrasmiehet - miekat tanaan!
internet has ruined me.
Selkeästikään referenssi ei ole vielä tullut tutuksi. Kannustan etsimään (omalla vastuulla) vaikkapa Riemurasiasta vanhan kunnon Miekkataistelu-flashin.

Mitä naisiin tulee, niin kai lienee itsestään selvää, ettei tinaa pöydällä työnnellä tyttöjen takia. Toki omakin emäntä maalailee välillä jotain ja pelaa kanssani Sagaa. Joitain muitakin tyttöjä on tullut pelipöydän äärellä vastaan - ja mikäs siinä. Tervetuloa vain mukaan. =) Noin muutoin on itsestäni oikeastaan ihan mukavaa että itselläni on (niin hyvässä kuin pahassakin) joku miesvaltainen puuhastelu. Pääseepähän jossain hommassa ihan reilusti man caveilemaan. :p

Kaksi edellistä aihetta voikin yhdistää luontevasti toteamalla, että välillä kun lukee täällä tiettyjen keskustelijoiden miekkataistelua, tekisi mieli kirjoittaa: "Mutta pojat, saako tällä naista? Niin. Ei saa." Silleen Ketonen & Myllyrinne hengessä. Toistaiseksi olen onnistunut olemaan kirjoittamatta tuota kommenttia. :D

Ja jotta en eksyisi tyystin aiheesta, mainittakoon vielä että aikuiset miehet vääntämässä kättä figujen materiaalien miehekkyydestä on rehellisesti mieltä lämmittävintä äijäilyä hetkeen.
Viimeksi muokannut Gilaelin, Ke 16.12.2015 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Meganiikko

Gilaelin kirjoitti: Selkeästikään referenssi ei ole vielä tullut tutuksi. Kannustan etsimään (omalla vastuulla) vaikkapa Riemurasiasta vanhan kunnon Miekkataistelu-flashin.
Ikävä kyllä tiedän ko. kuvasarjan. Niin tietää myös joku epäonninen AMK-opiskelija joka jätti kirjautumatta ulos käyttäjätunnuksillaan julkiselta koneelta (vaihdoin kaikkien browserejen kotisivuksi ko- kuvan tai sitä vastaavan).

Kuitenkin.

Gilaelin kirjoitti:Ja jotta en eksyisi tyystin aiheesta, mainittakoon vielä että aikuiset miehet vääntämässä kättä figujen materiaalien miehekkyydestä on rehellisesti mieltä lämmittävintä äijäilyä hetkeen.
Hienoa että yleisö nauttii. Jatketaan siis oikeaoppisten, siis muoviin liittyvien, aiheiden parissa.
Silveri

Muovi on ihmisille, jotka haluavat survoa ties mitä ledejä ja muita sähköistettyjä värisijöitä figujensa sisään oman sairaan nautintonsa tehostamiseksi.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Silveri kirjoitti:Muovi on ihmisille, jotka haluavat survoa ties mitä ledejä ja muita sähköistettyjä värisijöitä figujensa sisään oman sairaan nautintonsa tehostamiseksi.
Voi niitä metallikuoreenkin pistää. Silloin kyseessä on tietenkin mitä tervein ja kaikin puolin suositeltava nautinto.

Työkaveri kertoi, figukokoelmani ihailun lomassa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Vader kirjoitti:muuten hän motkotti figujen hinnoista, niiden epäkäytännöllisyydestä hänen tarpeisiinsa ja eri valmistajien käyttämistä eri skaaloista. Ja että siviilifiguja on liian vähän.
Mieshän olisi kuin kotonaan GW-angstitredissä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”