Ledeillä valaistu stormhammer on just paras. Meinaa siis spotlightien valaisua ja viewporttien valaisua, eli EI mitään diskovaloja ja ysärimusaa + tykissä valo ja äänimerkki joka sanoo pew. Ne voi laittaa sit metallifiguun niinkuin kaiken muunkin roskan.Silveri kirjoitti:Muovi on ihmisille, jotka haluavat survoa ties mitä ledejä ja muita sähköistettyjä värisijöitä figujensa sisään oman sairaan nautintonsa tehostamiseksi.
Tina vai plastiikki ?
- Meganiikko
Re: Tina vai plastiikki ?
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
No kyllähän toi mun figuvitriini on pysäyttänyt kyläileviä naisiakin katselemaan, ja jotkut ovat ihmetelleet pieteettiä ja sitkeyttä. Luultavasti joukossa on myös piruilua: ai tän takia sua ei näy koskaan missään. :)marke kirjoitti:Paljos naista ja ihailua työpaikalla on tullu silleen keskimäärin figuilun ansiosta?
Mutta jos harrastaa maalausta ja osaa korjata pieniä esineitä, kyllä sitä ihailua saa: joulukoristeiden rakentelu, pääsiäismunien maalaaminen, korujen korjaaminen, näppäryys noin yleensä ja tietenkin lapsenmielinen innostus lasten kanssa leikkiessä. Korttipelipuolella se onkin sitten vaimo joka korjaa pisteet pojilta.
Mut tankkeja ja robotteja en värkkää, enkä juuri hirviöitä. Ihmiset, hevoset ja muut eläimet, ne avautuvat helposti myös kauniimmalle sukupuolelle. Helposti aseiksi tunnistettavat miekat ja pyssytkin on vähän no-no. Mutta materiaalilla ei ole mitään väliä, skulptilla ja maalauksella on. Ja kyvyllä keskittyä.
Hei, munat nyt mainittu, eli ollaan keskustelun ytimessä! Heilutelkaapa vaan. :D
-ile
Kun Malifaux siirtyi muoviin, tippui naispuolisten figujen kuppikoot useammalla kirjaimella. Eikö tämäkään vielä herätä teitä karuun todellisuuteen?ile kirjoitti:Hei, munat nyt mainittu, eli ollaan keskustelun ytimessä! Heilutelkaapa vaan. :D
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Meganiikko
Muoto parani, ei ole enää silikoni-ilmapalloja (tai on vähemmän sellaisia). Kun katsoo esim Kaeriksen figun ryntäitä niin kovinpaljon isompia bumppereita ei figulle kannatakkaan tehdä. Ellei tee GW'n female river trolleja, jolloin modellataan 80-vuoriaan matushkan mukaan.Silveri kirjoitti: Kun Malifaux siirtyi muoviin, tippui naispuolisten figujen kuppikoot useammalla kirjaimella. Eikö tämäkään vielä herätä teitä karuun todellisuuteen?
- NorjanPaavi
Häh? Eiks so ollu just toisinpäin? Nehän paisu kun pullataikina? Etenkin Ophelian?Silveri kirjoitti:Kun Malifaux siirtyi muoviin, tippui naispuolisten figujen kuppikoot useammalla kirjaimella. Eikö tämäkään vielä herätä teitä karuun todellisuuteen?ile kirjoitti:Hei, munat nyt mainittu, eli ollaan keskustelun ytimessä! Heilutelkaapa vaan. :D
Lady Justice? Ja en nyt tiedä, että onko gremlinin tissien kasvu automaattisesti hyvä asia...NorjanPaavi kirjoitti:Häh? Eiks so ollu just toisinpäin? Nehän paisu kun pullataikina? Etenkin Ophelian?
- Meganiikko
Silveri kirjoitti:Kun Malifaux siirtyi muoviin, tippui naispuolisten figujen kuppikoot useammalla kirjaimella. Eikö tämäkään vielä herätä teitä karuun todellisuuteen?
Päätäs jo kantasi m8, onko isommat vauvan syöttövälineet parempi vaiko huonompi?Silveri kirjoitti: Lady Justice? Ja en nyt tiedä, että onko gremlinin tissien kasvu automaattisesti hyvä asia...
- Scumboogie
Muovi on hyvästä koska maalaus ei chippaannu figulaukussa tai pelikentällä.
Mulla ei ole kyllä lakatut figuurit chippaantuneet melkein koskaan, vaikka ovat lattiallakin käyneet jokusen kerran.
Ihmisillä kyllä, gremlineillä ei.116 kirjoitti:Päätäs jo kantasi m8, onko isommat vauvan syöttövälineet parempi vaiko huonompi?
Sama, jopa Force majeure tyyppisestä tapaturmasta, jossa tiputin Infinity warbandini n. 1,5 metrin korkeudelta lattialle ja sääntökirjan vielä kaiken komeudeksi päälle, selvittiin lähinnä liimalla.Morze kirjoitti:Mulla ei ole kyllä lakatut figuurit chippaantuneet melkein koskaan, vaikka ovat lattiallakin käyneet jokusen kerran.
- Meganiikko
#StopRacismAgainstGremlinsSilveri kirjoitti: Ihmisillä kyllä, gremlineillä ei.
- Scumboogie
Noppa osuu kerran örkkiin, ja neljännes figusta on harmaa. Not even shittin'.Morze kirjoitti:Mulla ei ole kyllä lakatut figuurit chippaantuneet melkein koskaan, vaikka ovat lattiallakin käyneet jokusen kerran.
Öh, vaihda maalia? Kuulostaa aika sormiväritason pidolta tuollainen. Tai sitten jotain töhnää figussa ennen maalausta.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Noppa osuu kerran örkkiin, ja neljännes figusta on harmaa. Not even shittin'.Morze kirjoitti:Mulla ei ole kyllä lakatut figuurit chippaantuneet melkein koskaan, vaikka ovat lattiallakin käyneet jokusen kerran.
Lakatkaa tuplana (kiilto+matta) niin pysyy metallifiguureissakin maali. Ainakin jos ukot on aikaa ja vaivaa käyttämällä maalattu, niin kannattaahan ne lakata..
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
- Scumboogie
Citadelia ja Army Painteria käyttelen. Kai sit lakkauksessa on jotain mätää, heitän eka Mastonin lakan päälle ja sen jälkeen Army Painterin mattalakan, silti metallifigut tahtoo ottaa damagea pikkuhiljaa. Varsinkin jos tinafiguissa on sellasta pientä nypykkää, minkä kärjet "katkeilee" so to speak, tahtoo välillä palaa tuntti.Morze kirjoitti:Öh, vaihda maalia? Kuulostaa aika sormiväritason pidolta tuollainen. Tai sitten jotain töhnää figussa ennen maalausta.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Noppa osuu kerran örkkiin, ja neljännes figusta on harmaa. Not even shittin'.Morze kirjoitti:Mulla ei ole kyllä lakatut figuurit chippaantuneet melkein koskaan, vaikka ovat lattiallakin käyneet jokusen kerran.
Tinafiguissa on kyl se, että ovat tosi mukavia pelipöydällä mikäli ovat magnetisoitui hyvin kelkalle. Läjä metallisia black orceja, ei muuten lennä kukkulalta jos vähän hipaisee kun boksi painaa niin rutosti. :)
Tullut tässä kokoiltua WLG:n AWI brittejä ja Perryn Afrikakorpseja, ja voi sanoa että muovissa ja muovissakin on eroa. Perryn ukkeleissa on näppärästi useimmiten kummatkin kädet valmiiksi aseessa kiinni, mikä tekee kokoamisesta ihan hemmetin paljon helpompaa kuin Warlord Gamesin normaali kaksi irtokättä ja irtoase -yhdistelmästä. Lopputuloskin näyttää paremmalta. Okei, ei ole joka ukko niin oma persoonansa, mutta hitto nää onkin germaaneja eikä mitään yksilöitä... Hitlerin ja Rommelin tappokoneita eikä ihmisiä :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
-
IleTheGamester
Sain eilen postissa elämäni ensimmäiset figut. Tilasin Games Workshopilta paketillisen mustia örkkejä ja yhden peikon.
http://www.games-workshop.com/en-IE/Black-Orcs
http://www.games-workshop.com/en-IE/Tro ... Stone-Club
Tajusin, että peikko on metallinen vasta, kun avasin paketin. Alustavan tarkastelun perusteella muovi figut vaikuttaa laadukkaammille. Valuvikoja on vähemmän, yksityiskohdat on selkeämmät ja ääriviivat terävämmät.
Testailin myös peikon käsien sopivuutta torsoon. Molemmat kädet ovat kiinni nuijassa ja pala kiinnittyy torsoon kyynärpäiden kohdalta. Sopivuus ei vaikuttanut kovinkaan hyvältä. Varmaan joutuu käyttämään rälläkkää tai jotain muuta työkalua, että saan valuviat hiottua pois edestä. Lisäksi kädet ovat liian lähellä toisiaan, eli kun toisen kyynärpään laittaa oikealle kohdalle, niin toinen kyynärpää jää vajaaksi. Luultavasti joudun taivuttamaan toista käsivartta hieman, mutta en tiedä miten. Huolestuttaa vähän, että miten onnistuu. Muoviosilla tällaiset korjaukset onnistuisi helposti.
Toinen ongelma, joka metallifigussa saattaa tulla eteen on vaikea modattavuus. Sekä örkeillä, että peikolla on varusteissaan koristeina pääkalloja. Yksi pääkallo roikkuu peikolla alahuulesta. En tykkää näistä kalloista hirveästi. Mielestäni ne ovat mittasuhteiltaan liian pieniä (pienempiä kuin örkkien nyrkit) ja näyttävät vähän hölmöiltä. Jos haluaisin modata figuja siten, että leikkaan kallot pois, niin tulee olemaan hankalaa metallifigun kanssa.
http://www.games-workshop.com/en-IE/Black-Orcs
http://www.games-workshop.com/en-IE/Tro ... Stone-Club
Tajusin, että peikko on metallinen vasta, kun avasin paketin. Alustavan tarkastelun perusteella muovi figut vaikuttaa laadukkaammille. Valuvikoja on vähemmän, yksityiskohdat on selkeämmät ja ääriviivat terävämmät.
Testailin myös peikon käsien sopivuutta torsoon. Molemmat kädet ovat kiinni nuijassa ja pala kiinnittyy torsoon kyynärpäiden kohdalta. Sopivuus ei vaikuttanut kovinkaan hyvältä. Varmaan joutuu käyttämään rälläkkää tai jotain muuta työkalua, että saan valuviat hiottua pois edestä. Lisäksi kädet ovat liian lähellä toisiaan, eli kun toisen kyynärpään laittaa oikealle kohdalle, niin toinen kyynärpää jää vajaaksi. Luultavasti joudun taivuttamaan toista käsivartta hieman, mutta en tiedä miten. Huolestuttaa vähän, että miten onnistuu. Muoviosilla tällaiset korjaukset onnistuisi helposti.
Toinen ongelma, joka metallifigussa saattaa tulla eteen on vaikea modattavuus. Sekä örkeillä, että peikolla on varusteissaan koristeina pääkalloja. Yksi pääkallo roikkuu peikolla alahuulesta. En tykkää näistä kalloista hirveästi. Mielestäni ne ovat mittasuhteiltaan liian pieniä (pienempiä kuin örkkien nyrkit) ja näyttävät vähän hölmöiltä. Jos haluaisin modata figuja siten, että leikkaan kallot pois, niin tulee olemaan hankalaa metallifigun kanssa.
Moniosaiset ja isot metallifigut on munkin mielestä usein tuskaisia koota, en halua sellaisia. Sen sijaan normi ihmisen kokoiset ja yksiosaiset ukkelit on silkkaa juhlaa, koska niitä ei tarvitse koota ollenkaan. Kunhan putsaa valujäljet yms ja tuikkaa beissille. No, eihän se muovinkaan kasaaminen suunnaton urakka ole, mutta on kuitenkinkin.IleTheGamester kirjoitti:Testailin myös peikon käsien sopivuutta torsoon. Molemmat kädet ovat kiinni nuijassa ja pala kiinnittyy torsoon kyynärpäiden kohdalta. Sopivuus ei vaikuttanut kovinkaan hyvältä. Varmaan joutuu käyttämään rälläkkää tai jotain muuta työkalua, että saan valuviat hiottua pois edestä. Lisäksi kädet ovat liian lähellä toisiaan, eli kun toisen kyynärpään laittaa oikealle kohdalle, niin toinen kyynärpää jää vajaaksi. Luultavasti joudun taivuttamaan toista käsivartta hieman, mutta en tiedä miten. Huolestuttaa vähän, että miten onnistuu. Muoviosilla tällaiset korjaukset onnistuisi helposti.
Onnittelut joka tapauksessa elämän ekasta figutilauksesta ! Toivottavasti homma maistuu ja karkaa käsistä niinkuin muillakin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Moi ja onnittelut ekoista figuista täältäkin :)IleTheGamester kirjoitti:Testailin myös peikon käsien sopivuutta torsoon. Molemmat kädet ovat kiinni nuijassa ja pala kiinnittyy torsoon kyynärpäiden kohdalta. Sopivuus ei vaikuttanut kovinkaan hyvältä. Varmaan joutuu käyttämään rälläkkää tai jotain muuta työkalua, että saan valuviat hiottua pois edestä. Lisäksi kädet ovat liian lähellä toisiaan, eli kun toisen kyynärpään laittaa oikealle kohdalle, niin toinen kyynärpää jää vajaaksi. Luultavasti joudun taivuttamaan toista käsivartta hieman, mutta en tiedä miten. Huolestuttaa vähän, että miten onnistuu. Muoviosilla tällaiset korjaukset onnistuisi helposti.
Tuo peikko jonka hommasit on tosiaan vanhempaa mallia ja siksi metallia :) Nykyäänhän GW ei metallisia enää tee. Itse materiaalinahan minusta metalli on ihan ok.
Metallin modattavuus tosiaan on hankalampaa.. suosittelen jonkinnäkösen sähkötyökalun hommaamista (joku Dremelin tyylinen, itellä on Clas Ohlsonin Cotech-merkkinen kopiodremeli, hinta 45e) jos meinaa metallifiguja useampia paljon työstää, jotta metallifigujen poraaminen sekä leikkaaminen on helpompaa. Metalliosien taivuttamisen kanssa kannattaa olla varovainen, esim. kädet yms. meinaa katketa aika helposti ainakin jos on ohkasempi käsi. Valujäljet oon mattoveitsellä leikannut pois varovasti.
Suosittelen lämpimästi pinnaamista kun metalliosia liimailee. (homman perusidea: http://oi68.tinypic.com/2j5huvk.jpg. Youtubesta löytyy tutoriaalejakin kun kirjottaa how to pin a miniature. Tähän hommaan tarttee itse pinnejä esim. klemmareista leikattuna ja jonku ihan pienen poranterän ja käsiporan/sähkötyökalun.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho