Silverin figupelihipsteriblogi (30-vuotinen sota jatkuu!)
Re: Silverin figupelihipsteriblogi (pölypingviini)
Että sellainen Pingu-animaatio!
Itse figuista: pingviini on vähän häiriintynyt, viimeistään tuon videon jälkeen. 15mm näyttää tosi kivalta, tosin movement trayt syö tunnelmaa. Onko Essex Miniatures vai jonkun muun valmistajan?
20mm ukkelit on jo varsin hyvin maalattuja. Laita kuvia skenuista.
Itse figuista: pingviini on vähän häiriintynyt, viimeistään tuon videon jälkeen. 15mm näyttää tosi kivalta, tosin movement trayt syö tunnelmaa. Onko Essex Miniatures vai jonkun muun valmistajan?
Pingviinejä on tulossa lisää, joten häiriintyneisyys jatkunee. 15 mm on Campaign Game Miniaturesin tuotantoa.Lateksimajava kirjoitti:Että sellainen Pingu-animaatio!
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Hammerheart
Re: Silverin figupelihipsteriblogi (lisää pölypingviinejä)
No hemmetti, nuo onnistuivat tosi hyvin! Pingviinin väriskeema ei ole helpoin mahdollinen, mutta ovelasti olet vetänyt fokuksen noihin gemeihin, jotka sitten toteutit tosi näyttävästi. Ja kivasti olet saanut eloa noihin mustiinkin kohtiin - tosi hyvää työtä!
Onko noi muuten 30mm noi jalustat? Vähän funtsin, että tekisin jotain jännää omieni kohdalla käyttäen niitä normaaleja 30 millisiä...
Onko noi muuten 30mm noi jalustat? Vähän funtsin, että tekisin jotain jännää omieni kohdalla käyttäen niitä normaaleja 30 millisiä...
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Kiitoksia! 30 mm on joo noi alustat. Läpinäkyvyys toki tuo hieman haasteita maalauksen kannalta, mutta on kikkailtavissa esim. maskaamalla teipillä.Hammerheart kirjoitti:Onko noi muuten 30mm noi jalustat? Vähän funtsin, että tekisin jotain jännää omieni kohdalla käyttäen niitä normaaleja 30 millisiä...

Ruotsalaiset sadetakkijoukot valmiina sotaan! Eli WIP pikemenejä... nykyään noi ovat jo maaleissa (basetus vielä tekemättä), mutta WIP-kuva sen verran hassu, että piti jakaa.
Re: Silverin figupelihipsteriblogi (skotteja!)

Skotteja! Sain tollaisen setin vaimolta joululahjaksi ja nyt ne on basetettukin. Kuvaamisessa laiskotti ja käytin vain kännykkää kuvaamiseen, jonka vuoksi kuvat ovat nyt hieman ylivalottuneita. Kilteissä on kuitenkin vähän tartaanikuviointia, joka on tehty niinkin eksoottisella työkalulla kuin kapeakärkisellä tussilla.
Tämän vuoden tavoitteena olisi sitten saada mun 30v sodan tämänhetkiset figuni maaleihin. Olen tehnyt jonkinlaisen lupauksen itselleni, etten nyt toistaiseksi hanki enempää joukkoja ao periodiin ennen kuin vanhatkin ovat maaleissa.
Maalauscount 2016:
28 mm: 28 kpl
1/72: -
15 mm (3 lasketaan yhdeksi): -
Hyvä tavoite ja päätös :) Näyttää hyviltä kännykamerallakin, ja ainakin omaperäinen posse, siis skotteja ei ole varmaan mitenkään liikaa näillä main maaleissa mihinkään periodiin.Silveri kirjoitti:Skotteja! Sain tollaisen setin vaimolta joululahjaksi ja nyt ne on basetettukin. Kuvaamisessa laiskotti ja käytin vain kännykkää kuvaamiseen, jonka vuoksi kuvat ovat nyt hieman ylivalottuneita. Kilteissä on kuitenkin vähän tartaanikuviointia, joka on tehty niinkin eksoottisella työkalulla kuin kapeakärkisellä tussilla.
Tämän vuoden tavoitteena olisi sitten saada mun 30v sodan tämänhetkiset figuni maaleihin. Olen tehnyt jonkinlaisen lupauksen itselleni, etten nyt toistaiseksi hanki enempää joukkoja ao periodiin ennen kuin vanhatkin ovat maaleissa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Sain vihdoin viimein kasan tän vuoden puolella valmiiksi saamiani figuja myös basetettua loppuun!

Schlammersdorfin rykmentilleni toinen piikkiyksikkö. Hieman parempi mielestäni kuin tuo aiempi.

Samaan kööriin myös 4 muskettiyksikköä.

Ja koska piikkimiehiä ei voi olla liikaa, niin tässä pari yksikköä lisää. Nää pitäisi olla "ruotsalaista jalkaväkeä" saksalaisten "värirykmenttien" sijaan, mutta vähän harmittaa, että loppujen lopuksi nää ei nyt kuitenkaan niin paljoa erilaiselta näytä kuin tuo Schlammersdorfin porukka. Liputkin saattaa olla keltaisen rykmentin, mutta pitää vielä pohtia... ehkä vaihdan lipun myöhemmin johonkin selvästi tummemman väriseen.

Hakkapeliittoja! Tosta saa parikin yksikköä käytännössä, mutta pistin nyt yhteen kuvausten ajaksi. Nuo olen pistänyt alkuun jokin reilu vuosi sitten ja olleet puolimaalattuna viime viikkoon saakka, kunnes nyt tällä viikolla rykäisin valmiiksi. Vähän siitä syystä nuo hiekatkaan eivät ole samalla tavalla yhtenäisessä linjassa kuin noissa ylläolevissa.
Tällä hetkellä työn alla Smålandin kevyt ratsuväkirykmentti, rakuunarykmentti (en tiedä vielä mikä siitä tulee) ja basetusta odottamassa 4 muskettiyksikköä ja 3 tykkiä.
Maalauscount 2016:
28 mm: 125 kpl

Schlammersdorfin rykmentilleni toinen piikkiyksikkö. Hieman parempi mielestäni kuin tuo aiempi.

Samaan kööriin myös 4 muskettiyksikköä.

Ja koska piikkimiehiä ei voi olla liikaa, niin tässä pari yksikköä lisää. Nää pitäisi olla "ruotsalaista jalkaväkeä" saksalaisten "värirykmenttien" sijaan, mutta vähän harmittaa, että loppujen lopuksi nää ei nyt kuitenkaan niin paljoa erilaiselta näytä kuin tuo Schlammersdorfin porukka. Liputkin saattaa olla keltaisen rykmentin, mutta pitää vielä pohtia... ehkä vaihdan lipun myöhemmin johonkin selvästi tummemman väriseen.

Hakkapeliittoja! Tosta saa parikin yksikköä käytännössä, mutta pistin nyt yhteen kuvausten ajaksi. Nuo olen pistänyt alkuun jokin reilu vuosi sitten ja olleet puolimaalattuna viime viikkoon saakka, kunnes nyt tällä viikolla rykäisin valmiiksi. Vähän siitä syystä nuo hiekatkaan eivät ole samalla tavalla yhtenäisessä linjassa kuin noissa ylläolevissa.
Tällä hetkellä työn alla Smålandin kevyt ratsuväkirykmentti, rakuunarykmentti (en tiedä vielä mikä siitä tulee) ja basetusta odottamassa 4 muskettiyksikköä ja 3 tykkiä.
Maalauscount 2016:
28 mm: 125 kpl
- Hammerheart
Re: Silverin figupelihipsteriblogi (30-vuotinen sota jatkuu!)
Hienoja on! Tykkään, että olet jaksanut tehdä heposiin erilaisia värityksiä. Ja etenkin nuo piikkimiehet on hienoja yksiköissä.
Miksi muuten nuo yhdet musketit on isommalla laatalla?
Tufteja harkitse ostavasi - toisivat eloa baseihin tosi helposti hyvin pienellä panostuksella.
Skottien lippu on jotenkin härö? Puuväreillä?
Miksi muuten nuo yhdet musketit on isommalla laatalla?
Tufteja harkitse ostavasi - toisivat eloa baseihin tosi helposti hyvin pienellä panostuksella.
Skottien lippu on jotenkin härö? Puuväreillä?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Skottilippu on placeholder... mun pitäisi myöhemmin warflagilta ostaa kunnon liput noille, mutta teen sen "myöhemmin".
Noi musketit isommalla laatalla liittyy lähinnä noihin muskettiständeihin. Periaatteessa ne saisi mahdutettua pienemmällekin (mulla on semmoinen odottamassa basetusta), mutta tulee vähän ahtaaksi. Pike&Shottessa toisaalta tuolla laatan syvyydellä ei ole niinkään paljoa merkitystä, eikä niin hirveästi toisaalta leveydelläkään, kunhan nyt ei raflaavasti poikkea joukosta.
Noi musketit isommalla laatalla liittyy lähinnä noihin muskettiständeihin. Periaatteessa ne saisi mahdutettua pienemmällekin (mulla on semmoinen odottamassa basetusta), mutta tulee vähän ahtaaksi. Pike&Shottessa toisaalta tuolla laatan syvyydellä ei ole niinkään paljoa merkitystä, eikä niin hirveästi toisaalta leveydelläkään, kunhan nyt ei raflaavasti poikkea joukosta.
Upeeta settiä :) Ehkä tän vuoden puolella pääsisi jo itekkin noita sutimaan...
Nopat ja Taktiikka Ry