https://docs.google.com/document/d/1_hF ... sp=sharing
Väsäsin nyt tuollaisen tylsyyksissäni vähän vastineeksi tuolle "pelien hyvyys" -ketjulle. Yritin siis muokata shakkia figupelimäiseen suuntaan ottaen mukaan figupelaamiselle keskeiset elementit pitäen kokonaisuuden kuitenkin vielä jotenkin etäisesti shakkia muistuttavana. Säännöt on kirjoitettu "figupelislangilla", joten ne tietoisesti vilisevät anglismeja. Pisteytyksiä ei ole vielä mietitty, mutta niitä saa vapaasti lähteä ehdottamaan, jos joku oikeasti tätä haluaa testata. Yritin myös tehdä pelistä etäisesti GW:n systeemejä muistuttavan.
Itse en tätä ole siis vielä kertaalleen testannut ja säännöt on nyt illalla silmät ristissä kyhätty vasemmalla kädellä. Saa kuitenkin kommentoida ja ennen kaikkea pohtia sitä täyttäisikö tämän tyyppinen peli missä määrin "ideaalisen" figupelin kriteerit?
Pisteshakki!
Pisteshakki!
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Re: Pisteshakki!
Shakin säännöissä on jo nappulat pisteytetty, mikset käyttäisi niitä? ;)
Kuningatar 9
Torni 5
Ratsu 3
Lähetti 3
Sotilas 1
Onhan näitä illanistujaisissa pelattu (joojoo, mä en ikinä hengannu coolien jätkien porukassa) ja hienosti toimii. Hepat on OP ku eivät juutu ruuhkaan...
Kuningatar 9
Torni 5
Ratsu 3
Lähetti 3
Sotilas 1
Onhan näitä illanistujaisissa pelattu (joojoo, mä en ikinä hengannu coolien jätkien porukassa) ja hienosti toimii. Hepat on OP ku eivät juutu ruuhkaan...
Make love, not peace.