Wood elffien pahin painajainen?
- Amazing Slug
Kyllä ihan perusjättiläinenkin vaatii 36 tavallista nuolen osumaa keskimäärin, ennenkuin kaatuu. Ja örkkien ja gobbojen jättiläinen nyt on niitä heikoimpia suuria hirviöitä. yritäpä lohikäärmettä nuolilla kaataa.
Tosin jättiläisenkin ampuminen on riskihommaa, koska muu armeija tulee unscathed läpi. Welffit vaativat kosolti kikkailua, jotta voittavat.
Tosin jättiläisenkin ampuminen on riskihommaa, koska muu armeija tulee unscathed läpi. Welffit vaativat kosolti kikkailua, jotta voittavat.
Mutta puumiekkonen ja minimikokoinen wardancer unitti maksaa lähestulkoon kolmekertaa ko. goppo unittia enemmän. Voisi olla flankkiin pääseminen vaikeaa kolmea tuollaista yksikköä vastaan.Ikituuli kirjoitti:Haluasin vain kyseenalaistaa tuon 60 gobboa. Vaikka jannuja kyllä riittää vaikka poltettaviksi, ei tuo kestä nuolia kunnolla. Jos kestää niin ei kestä puumiekkosta ja wardancereita, ainakaan samanaikaisesti ja kyljessä
It comes from the Gigashadow...
Tactics
Itse olen huomannut,että se on maasto mikä vaikuttaa taktiikkaan.Ja yleensä yritän luoda ns."pullonkaulan" josta vihulaisen on oikeastaan pakko tulla,ellei halua rämpiä metsässä/suossa tai jossain muussa difficult terrainissa.
Yllä mainitun taktiikan etuja ovat:
A) Hyvin suurella todennäköisyydellä flank charge.
B) Pakotat vastustajan tulemaan luoksesi,hänellä on kiire tulla close combattiin,sinulla ei.
C) Pystyt eristämään tehokkaasti vastustajan joukot toisistaan.Jos ei ole reservejä,ei voi taistelua voittaa.
Ja sitten taas huonot puolet:
A) Joudut pistämään melko paljon munia samaan koriin.Jos taktiikka ei toimi niin sitten se on melko varmasti menoa.
B) Vastustajalla on jotain sotakoneistoa,jolla hän pystyy tuhoamaan näkymättömissä olevat joukkosi.
C) Joudut itse tulemaan "pullonkaulasta".
Oli miten oli,olen sitä mieltä että Wood Elffit ovat riippuvaisia maastosta.(Mikä armeija ei olisi?
Taktiikat taisteluiden mukaan!
I rest my case.
-Chief
Yllä mainitun taktiikan etuja ovat:
A) Hyvin suurella todennäköisyydellä flank charge.
B) Pakotat vastustajan tulemaan luoksesi,hänellä on kiire tulla close combattiin,sinulla ei.
C) Pystyt eristämään tehokkaasti vastustajan joukot toisistaan.Jos ei ole reservejä,ei voi taistelua voittaa.
Ja sitten taas huonot puolet:
A) Joudut pistämään melko paljon munia samaan koriin.Jos taktiikka ei toimi niin sitten se on melko varmasti menoa.
B) Vastustajalla on jotain sotakoneistoa,jolla hän pystyy tuhoamaan näkymättömissä olevat joukkosi.
C) Joudut itse tulemaan "pullonkaulasta".
Oli miten oli,olen sitä mieltä että Wood Elffit ovat riippuvaisia maastosta.(Mikä armeija ei olisi?
I rest my case.
-Chief
skirmishereillä flankkaaminen ei nyt paljon lohduta kunnon infrancy blokkia, kun niitä ei lasketa flankanneiksi eli ei ota rankkeja pois, eikä anna +1 combat resoon, eikä aiheuta paniikkia. Jotain chaos choseneita vastaan ne vaan ottaa enemmän palloon kun antaa. ennemmin käyttäisin niitä vastaan wood elffien nopeutta hyväksi, ja jouksisin pakkoon isoja blokkeja ja ottaisin irto pisteet kotiin.
Hmm...
Tjaa...Onhan meillä Wardancerit,jotka ottavat melko tehokkaasti sen rankkipoonuksen pois...Tai sitten treeman,joka pitää monta vuoroa vastustajan joukot taistelussa.Sen jälkeen vaan enemmän ukkoja kylkiin,niin eiköhän ala kovimmatkin rank-and-file miehet nöyrtymään...
-Chief
-Chief
Jos tapat yhden ihmisen,olet murhaaja.
Jos 5 niin massamurhaaja.
Jos 5000000 niin olet VALLOITTAJA.
Jos 5 niin massamurhaaja.
Jos 5000000 niin olet VALLOITTAJA.
- Cacodemoni
Kuka tyhmä _oikeasti_ chargaa cariotilla puumiehen kimppuun???hawkeye kirjoitti:minä olen huomannut että jos vastustaja tulee charioteilla ne on tuhoon tuomittu kun treeman vetää stre 10 iskun ja chariot "kaboom"
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
- The Captain
-
Sir Trousar
Re: Wood elffien pahin painajainen?
Kokeilkaas tätä, nopeita ratsu väki yksiköitä hyvillä panssareilla... Laittakaaas myös maageja niiden taakse, etenking High Elvesit jyrää ne pystyyn omilla taioillansa.
Käyttäkää Myös niitä aikasemmin mainittuja massa yksiköitä ne meinaan saa kaikki pakoon, Bretonnia puree high elffien jälkeen parhaiten niihin...

A small mind is easily filled with hope. Hope is the first step on the road of dissapointement.
- Amazing Slug
Minä. Ja se oli the best god damn move I ever made. Chariotista runsaasti impacteja ja sitten woundi tai pari manneen. Hups, manne kattoo "en ookaa enää Bruus Willis, The Unbreakable!" Sitten break testiä miinus viidellä, manne vilistää pakoon! Overdrive.Grotsky kirjoitti:Kuka tyhmä _oikeasti_ chargaa cariotilla puumiehen kimppuun???hawkeye kirjoitti:minä olen huomannut että jos vastustaja tulee charioteilla ne on tuhoon tuomittu kun treeman vetää stre 10 iskun ja chariot "kaboom"
-J
Kyllä welffitkin jotain taitaa...
Archerit takalinjassa, sitten vaan venaillaan dryadeilla, puumiehellä ja wardancereillä jossain metän takan piilossa että vihulaisen blokit ajaa siitä ohi kohti archereita, sieltä sitten kylkeen. Kuulostaa ainakin hyvältä, siitä kun pelasin viimeks on toki 3 vuotta, mutta BACK IN BUSINES ja esim. 10 wardanceriä + 10 dryadia, okei, pisteitä 350, mut kuitenkin, vuorossa 20 str 4 iskua + 20 str5 iskua, kyllä ne jotain saattaa saada aikaan. + hero jossain green dragonin selässä huntin spearilla metsästää.... No, mielestäni pahin uhka ovat sotakoneet, ne kun tappaa dragonin, puumiehet jne. ei onnistu "ympärillä juoksemis" taktiikka. No, aina welffeillä jotain kamalaa keksii...
"Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei olisi elämää..."
- Panbanisha
- Panbanisha
-
Kuusikeiju
Aika läjä noita pahikmpia painajaisia tulikin ja sitten vielä ratkaisuja niihin. Jullevi mainitsi mielestäni sen kaikkein osuvimman, nimittäin automaattisesti osuvan ampumisen.
Metsähaltioiden yksiköt ovat kaikkein pienimpiä. Niistä ei kannata tehdä monestakaan syystä suuria. ratlingit ja salamanterit tuhoavat ne yhdessä vuorossa ja armeija hahihtuu huomattavan nopeasti metsän tuuliin. Samaan painajaislinjaan kuuluvat voittamattomaissa yksiköissä piileskelevät ylivoimaiset velhot (slanni), jotka takaavat vielä muille velhoille näkyvyyslinjat taikaohjuksiin.
Metsähaltioiden yksiköt ovat kaikkein pienimpiä. Niistä ei kannata tehdä monestakaan syystä suuria. ratlingit ja salamanterit tuhoavat ne yhdessä vuorossa ja armeija hahihtuu huomattavan nopeasti metsän tuuliin. Samaan painajaislinjaan kuuluvat voittamattomaissa yksiköissä piileskelevät ylivoimaiset velhot (slanni), jotka takaavat vielä muille velhoille näkyvyyslinjat taikaohjuksiin.