"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40K: War on the Westcoast, 12.3 Turussa. PERUTTU.

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Gintonic

Re: 40K: War on the Westcoast, 12.3 Turussa. (12/12)

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

JP Kumpulainen varasijoille.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
Lt_dot_com

Viesti Kirjoittaja Lt_dot_com »

Sä et ihan oikeasti näe ongelmaa kahden gargantuan creature pudottamisessa 1500 pisteen peleissä?
Varsinkin kun ilman mitään vaihtoehtoja ne ovat wraithknightteja tai stormsurgeja?

Ja ihan vaan koska: windrider host, tupla wraithknight, mini kanslia ja baharroth, 1493 pistettä.

Ihan vaan että tiedät ensikerralla.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Lt_dot_com kirjoitti:Sä et ihan oikeasti näe ongelmaa kahden gargantuan creature pudottamisessa 1500 pisteen peleissä?
Varsinkin kun ilman mitään vaihtoehtoja ne ovat wraithknightteja tai stormsurgeja?
Siinä se pointti onkin. Gargantuan Creaturet sentään voi pudottaa. Toisin kuin spiderit tai seer councilin.
Lt_dot_com kirjoitti: Ja ihan vaan koska: windrider host, tupla wraithknight, mini kanslia ja baharroth, 1493 pistettä.
Mistä sää ton pistehinnan oikein otit? Et kai sää nyt oikeesti oleta, että joku pelaa kävelevää kansliaa?

Windrider host:

Farseer, jetbike, 115
Warlock, jetbike, 50
Windriders 51
Windriders 51
Windriders 51
Vyper 40

Seer council:
Farseer, jetbike 115
Farseer, jetbike 115
5 Warlock skyrunners 250

Wraithknight 295
Wraithknight 295

Total: 1428

Ei mahdu Baharroth tähän listaan.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Lt_dot_com

Totta. Mun moka. Tasapaino on sittenkin olemassa.
Olinpas hölmö.
Bastori

Viesti Kirjoittaja Bastori »

Joo'o tuo Baharrotin puutehan tässä on se ongelma... Ettei nyt vaan olisi oma lehmä ojassa Oskarilla kun niin haluaa puolustella / uskotella itselleen sekä muille, että pari tuommoista hassuttelijaa on ihan jees 1500pts pelissä......
Oskari kirjoitti:Moi.

Onko sulla ylimääräisiä Wraithknightejä? Mää voin ostaa ne! Kelpuutan vain kasaamattomia/kasattuja/mustaksi pohjamaalattuja.

Jos figu on kasattu/pohjamaalattu, niin lähetä mulle kuva osoitteeseen: o.a.koskinenPOISTATÄMÄ@gmail.com

Tarjouksia lähetellessä kannattaa ottaa huomioon, että saan uuden kaupan hyllyltä hintaan 81 euroa. Maksan kasaamattomasta korkeintaan 60 euroa ja kasatuista/pohjamaalatuista korkeintaan 50 euroa.

Yhtyettä YV:llä.
Oskari

Bastori kirjoitti:Joo'o tuo Baharrotin puutehan tässä on se ongelma... Ettei nyt vaan olisi oma lehmä ojassa Oskarilla kun niin haluaa puolustella / uskotella itselleen sekä muille, että pari tuommoista hassuttelijaa on ihan jees 1500pts pelissä......
Kyllä mulla on myös oma lehmä ojassa.

Tässä on tarkoitus myös ottaa selvää mitä tapahtuu, jos gargantuaneja sallitaan enemmän kuin yksi. Jos tupla surget ja WK:t dominoi kaikkea, niin tiedän ainakin pitää ens kesän fanassa niiden rajan 0-1.
Lt_dot_com

Eli maksaa 10€/lärvi päästä koe-eläimeksi kokeeseen, jonka lopputuloksen tietää?

Ja eikö kesä-fanatic ole tiimiturnaus? Ei ole niin paha, jos joukkueesta yksi ottaa tupla wraithknightit. Pienessä yksilöturnauksessa vähän ikävämpi.

Testaisit ennemmin miten forgen ja fortificaatioiden vapauttaminen "shiftaa metaa".
Oskari

Lt_dot_com kirjoitti:Eli maksaa 10€/lärvi päästä koe-eläimeksi kokeeseen, jonka lopputuloksen tietää?
Yks tyranid-pelaaja sanoi, että tyranideilla ei voi pärjätä, jos mysterious obot on käytössä. Tämä pelaaja sijoittui fanaticin sijalle 2, vaikka mysterious obot olivat käytössä. Voi olla, että yks War Convocationin pelaaja voittaa tän turnauksen kaikista kentällä hyppivistä WK:sta huolimatta. Aina lopputulosta ei voi ennustaa etukäteen.

Mun veikkaukseni on sama kuin aina: Seer Council vie. Kaikki muut vikisee.
Lt_dot_com kirjoitti: Ja eikö kesä-fanatic ole tiimiturnaus? Ei ole niin paha, jos joukkueesta yksi ottaa tupla wraithknightit. Pienessä yksilöturnauksessa vähän ikävämpi.
Kyllä, kesän fanatic on tiimiturnaus. Siellä voi ihan yhtä hyvin joutua niitä tupla wraithknightejä vastaan, jos vastapuolen tiimi parittaa eldarit suo vastaan.
Lt_dot_com kirjoitti: Testaisit ennemmin miten forgen ja fortificaatioiden vapauttaminen "shiftaa metaa".
Forge on jo osittain sallittu, juuri samasta syystä. Haluan nähdä edes vähän mitä käy, kun forget otetaan taas käyttöön.

Fortificationien kanssa on harkinnassa komppi: "fortificationit, joille on myynnissä virallinen figu, ovat sallittuja". Esim. Void Shield Generatoria en koe mielekkääksi sallia, koska kellään ei ole hajuakaan siitä, minkä kokoinen sen pitäisi olla ja virallista figua ei saa kuin 500 dollarilla ebaystä.
Lt_dot_com

Oskari kirjoitti:
Void Shield Generatoria en koe mielekkääksi sallia, koska kellään ei ole hajuakaan siitä, minkä kokoinen sen pitäisi olla ja virallista figua ei saa kuin 500 dollarilla ebaystä.
Alle kahden minuutin googletus vastaa tähän millimetrilleen.

Useat gargantuan creaturet eivät olisi mikään ongelma, jos niitä olisi tasapuolisesti tarjolla.

Olen aina luullut että komppien tarkoitus on tasoittaa kenttää. Jo se, että keräilykaavio kokonaisuudessaan lasketaan yhdeksi detuksi(mikä se tietenkin on) asettaa vanhempia kirjoja aivan älyttömästi heikompaan asemaan. Siihen päälle lätkäistään aivan naurettava "vaihda yksi detu toiseen gargantuaniin" aivopieru niin paketti alkaakin olla kasassa. Koko pelissä on kaksi factionia jotka yleensäkään saa gargantuaneja. Ja molemmat saavat niitä halutessaan useita yhden detachmentin alle. Jos Oskari haluat pelata omassa turnauksessasi kahta Wraithknightia ja kuutta yksikköä warp spidereita bs5:dellä niin sano se sitten suoraan äläkä koita naamioida sitä "komppeihin".
Oskari kirjoitti: Mää tosin olen likainen eldar-pelaaja, niin voi olla että mun kompit on puolueellisia, enkä vaan huomaa sitä.
Me muut kyllä huomataan, vaikka sinä et.
Bastori

Viesti Kirjoittaja Bastori »

Oskari kirjoitti:
Siinä se pointti onkin. Gargantuan Creaturet sentään voi pudottaa. Toisin kuin spiderit tai seer councilin.
Kerrohan Oskari esimerkki jossa 1500pts pelissä toinen armeija joka ei ole uusi Tau tai Eldar tiputtaa 2 Wraithknightiä jotka istuu varpaat tod.näk. raunioissa, jotka ampuvat D'tä sekä stomppaavat D'tä, joilla on psychic powerit päällä ( se hyödytön minikanslia) , hämähäkit hyppii ympäriinsä, scatter pyörät sun muut tontut pörrää kentällä JA jos jostain syystä nuo kaksi ritaria on tuhottu, niin miten se henkilö joka on koko armeijallaan ampunut / lyönyt koko ***** pelin niitä kahta scoree yhtään mitään ? Todennäköisesti mitään ei enää ole jäljellä koska 2 x Gargantuan is shit in it's purest form!!!!

Oskari kirjoitti:
Aina lopputulosta ei voi ennustaa etukäteen.
Tämän voi, Eldar pelaaja voitti ja kaikille muille jäi paskanmaku suuhun kun pakkaavat laukkuihinsa örkkitrukkeja , Deldar raidereita, Necron warruja, GK ritareita (jotka stompattiin 6'lla vittuun pöydästä), Imperial knightia ( joka ammuttiin helvettiin 4'llä D'cannonilla koska lucky 6), battlecompanyn marineita jne..
Oskari kirjoitti:
Yks tyranid-pelaaja sanoi, että tyranideilla ei voi pärjätä, jos mysterious obot on käytössä. Tämä pelaaja sijoittui fanaticin sijalle 2, vaikka mysterious obot olivat käytössä. Voi olla, että yks War Convocationin pelaaja voittaa tän turnauksen kaikista kentällä hyppivistä WK:sta huolimatta.
lentävät tyrkyt tahi konvokaatio ei poista kahta Wraithkightiä pöydältä 1500pts pelissä. 250pts puuttuvaa pistettä on vain liikaa että saisivat tarpeeksi työkaluja tuohon projektiin. Jos riittää, niin siinä tapauksessa se eldar pelaaja on vaan yksinkertaisesti huono.....

.....joskus virheen myöntäminen on ihan jepa taito......
Oskari

Tupla WK on nytkin sallittu Kouvolan turnauksessa (1500 pts.), kukaan ei valita. Tupla WK on sallittu myös Talvisodassa, kukaan ei valita. Näiden turnauksien järkkärit ei edes itse taida pelata eldareilla, jos olen oikein ymmärtänyt.

En aio muuttaa komppia sen vuoksi, että kaksi pelaajaa on sitä mieltä, että tupla WK on ehdottomasti kamalin juttu ikinä. Härski vehje se on, sitä tuskin kukaan kiistää. Sen tuhoaminen on vaikeaa, se on selvää, mutta ainakaan se ei hyppää seinän taakse piiloon, kun sitä yritetään ampua. Sillä ei myöskään ole rerollattavaa +2 savea.
Lt_dot_com

Oskari kirjoitti:Tupla WK on nytkin sallittu Kouvolan turnauksessa (1500 pts.), kukaan ei valita.
Kouvola sallii myös lähes kaikki fortificaatiot, 30k:n ja unboundin. Kukaan ei valita.
Oskari kirjoitti:. Tupla WK on sallittu myös Talvisodassa, kukaan ei valita.
Talvisota laskee keräilykaavion sisäiset formaatiot valinnoiksi, ja laskee "lisä gargantuanin" kahdeksi detuksi jolloin tupla wraithknight:in pelaaminen sulkee pois esim. Warp spidereiden käytön. Tämä on jo oikea rangaistus eikä "nyt joudut pelaamaan seer councilia ilman baharroth:ia" -tyyppinen muka-komppi.

Lisäksi talvisota on 1850 ja 4:n detachmentin maksimi. Tällöin kaikkeen ikävään on paljon helpompi varautua. Jopa muilla armeijoilla kuin Eldareilla ja Taulla.

Varmaankin ymmärrät erot?
Oskari

Lt_dot_com kirjoitti: Kouvola sallii myös lähes kaikki fortificaatiot, 30k:n ja unboundin. Kukaan ei valita.
Fortteja vois kyllä ottaa enemmän käyttöön ens kerralla. 30K on kyllä kans aika se ja sama sallia, ei ne 30K-armeijat vaikuta mitenkään maailmaa mullistavilta. Unboundiin mää en lähde.
Lt_dot_com kirjoitti: Talvisota laskee keräilykaavion sisäiset formaatiot valinnoiksi, ja laskee "lisä gargantuanin" kahdeksi detuksi jolloin tupla wraithknight:in pelaaminen sulkee pois esim. Warp spidereiden käytön. Tämä on jo oikea rangaistus eikä "nyt joudut pelaamaan seer councilia ilman baharroth:ia" -tyyppinen muka-komppi.
Detujen määrän nostaminen kolmeen on vielä harkinnassa.

Lisä gargantti on muuten yks detu Talvisodan kompeissa. Talvisodassa tupla WK ei sulje pois spidereitä, se sulkee pois vain tupla WK:n ja Aspect hostin.

Esim. näin voi pelata:

Detu 1: Eldar Warhost:

Windrider host:

HQ 1 Farseer, jetbike, 115
HQ 2 Warlock, jetbike, 50
Troop 1 Windriders 81
Troop 2 Windriders 81
Troop 3 Windriders 81
FA 1 Vyper 40

Wraith construct 1:

Wraithknight 295

Detu 2: Eldar CAD

HQ 3 Farseer 100, jetbike 15, spirit stone 15, singing spear 5, warlord, 130
HQ 4 Farseer 100, jetbike 15, 115
Troop 4 Windriders 81
Troop 5 Windriders 81
Troop 6 Windriders 81
FA2 Warp Spiders 95, exarch 10, 105
FA3 Warp Spiders 95, exarch 10, 105
FA4 Warp Spiders 95, exarch 10, 105
LOW Wraithknight 295

Total: 1846
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Kyllä mä ainakin valittaisin jos turnauksessa pelattais 30k:ta ja 40k:ta sekasin... Tai lähinnä jättäisin vaan tulematta, koska valittaminen ei oo mun tyyliä.
Lt_dot_com

Oskari kirjoitti:...
Ihan sama.

Tehdään Oskari näin.
Jos sinulla on pokkaa laatia oman turnauksesi komppi hyödyttämään vain itse pelaamaasi factionia (ja tauta), niin tee sinä niin ja minä keskityn hiljaa ihmettelemään kanssaihmisteni henkistä köyhtymistä.

Tämä "keskustelu" alkaa tuntumaan samalta kuin juustoraastimen kanssa rakastelu. Aluksi ihan kivaa mutta lopulta vain ihan h*lvetin tuskallista.

Kattellaan.
Oskari

Malkuth kirjoitti:Kyllä mä ainakin valittaisin jos turnauksessa pelattais 30k:ta ja 40k:ta sekasin... Tai lähinnä jättäisin vaan tulematta, koska valittaminen ei oo mun tyyliä.
En mää oikeesti aio niitä sallia, koitin olla ironinen. Feilaisin.
Lt_dot_com kirjoitti: Jos sinulla on pokkaa laatia oman turnauksesi komppi hyödyttämään vain itse pelaamaasi factionia (ja tauta), niin tee sinä niin ja minä keskityn hiljaa ihmettelemään kanssaihmisteni henkistä köyhtymistä.
Mää ihmettelen tätä keskustelun tasoa. Monet varmaan on jo kaivaneet popcornit esille. Joku herkempi ihminen saattaisi ottaa noista vihjaavista sanavalinnoista itseensä. Mää en ihan suoraan sanottuna ymmärrä sitä, että miksi sää olet tänne tulossa, jos turnauksen kompit aiheuttaa noin paljon pahaa mieltä? Eikö yhden lauantain nyt voi paremminkin viettää? Miksi lähteä 40K-turnaukseen, jossa on selvästi puolueellinen järjestäjä ja huonot kompit?

Sää voit vaikka itse järjestää 40K-turneen, jossa Eldarit on vaikka bannattu kokonaan. Voin jopa luovuttaa tän turnauksen järkkärin (ja varapelaajan) roolin sulle, jos haluat. Pääset itse tekemään asiat aivan niin kuin haluat. Lupaan olla valittamatta mistään. Pelkkä pelaaminen ilman vastuuta ja varapelaamista on paljon hauskempaa, oli kompit mitä vaan.
Hamar

Viesti Kirjoittaja Hamar »

Joo on täällä ollu popparit suolattu jo. Tässä järjestelen tiloja että saisi maalis-huhtikuussa Mikkeliin turnauksen aikaan ja oon todella miettinyt että siellä ois eldarit bannissä. Hirveästi en keksi puolusteluita miksi en bännäis verrattuna siihen mitä joka toisessa turnausthreadissa niistä huudellaan. Jos eldarit on ainoa armeija niin kyllä voin lainata jotain muuta jos haluaa päästä pelaamaan.
Lt_dot_com

Oskari kirjoitti: Sää voit vaikka itse järjestää 40K-turneen, jossa Eldarit on vaikka bannattu kokonaan. Voin jopa luovuttaa tän turnauksen järkkärin (ja varapelaajan) roolin sulle, jos haluat.....
Ei kiitos. Ei ole aikaa eikä motivaatiota. Ja lisäksi
Oskari kirjoitti:Pelkkä pelaaminen ilman vastuuta ja varapelaamista on paljon hauskempaa...
Koko "saarnaamiseni" perimmäinen tarkoitus oli kiinnittää huomiosi siihen epäkohtaan, jonka laatimasi "komppi" -paketti luo.
Mielestäni se antaa selvän edun codex:eille, joiden kansien välistä löytyy yleisesti alihintaisena pidetty gargantuan/super heavy. Koska nämä codexit ovat jo muutenkin selvästi vanhempia kollegoitaan tehokkaampia, tätä ylimääräistä tehonlisäystä ei mielestäni enää tarvittu.

Oletin tietysti että tämä oli vahinko ja tuotuani sen huomioosi voisit korjata sen. Olin väärässä.
Oskari kirjoitti: Gargantteja/super heavyjä koskeva sääntö on ihan intentionaalinen.
Lukuisista yrityksistäni huolimatta et pystynyt näkemään ongelmaa.
Koska "komppi" mielestäni selvästi suosii Eldar- pelaajia ja sinä, turnauksen organisaattori, olet itse Eldar -pelaaja, tilanne on mielestäni käsittämätön.

Vaikka en ollut edes näkemyksineni ihan yksin,
Malkuth kirjoitti:^Komppaan. 1500:ssa riittää ihan hyvin yks LOW per armeija...
Bastori kirjoitti:Joo'o tuo Baharrotin puutehan tässä on se ongelma...
niin yhäkään ongelmaa ei mielestäsi ole olemassakaan.

En keksi enää muuta selitystä kuin
Oskari kirjoitti:Mää voin olla varapelaaja, mulla on hyvin rennot ja kivat eldarit jossa on vaan kolmet warp spiderit. ;D

Okei, ehkä se ei ole hyvä idea. Varapelaajan pitäisi kai olla semmoinen tyyppi jolla ei ole pakkomiellettä pelata törkeintä ja julminta listaa mitä vaan ikinä keksii?
Oskari kirjoitti: Mää olen liian degeneroitunut yksilö. Joskus muinaisina aikoina yritin olla fluffipelaaja, se ei mennyt ihan putkeen, ei todellakaan... :)
Vielä olisi kuitenkin
Scoundrel kirjoitti: loistava tilaisuus henkiselle kasvulle? :)
Mutta aivan sama enää.
Tee kuinka haluat. Kuten jo aikaisemmin totesin, Sinun turnauksesi.

Lasse Toivonen pois listalta.

Älä koe tarpeelliseksi vastata. Tämä "keskustelu" oli tässä.
Oskari

Lt_dot_com kirjoitti: Lasse Toivonen pois listalta.
Ehkä se on ihan hyvä. En halua, että muut turnaukseen osallistujat joutuu kärsimään siitä, että yhdellä osallistujalla on jotain noin paljon hampaan kolossa. Kovin harmillista tämä on, mutta ymmärrettävää.
Oskari

Kouvolan turnaus pelattiin eilen. Tupla gargantit oli siellä sallittuja, mutta kukaan ei pelannut kahta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”