Scumboogie kirjoitti:Kutosedikan turnaus olis kyl jotain.
Olen huomannut, että kyllä halukkaita pelaajia näihin esoteerisempiin laitoksiin aina kotiskenestä ja/tai foorumeilta löytyy - Joensuussa on 9 hengen KoW-skene ja Taisteluraportit-osiossa on raporttia Faban kolmoslaitoksesta, mutta kun pitäisi järkätä jonnekin turnausta pienelle porukalle näistä peleistä, niin pelaajat kuin järjestäjätkin muuttuvat yksisarvisiksi ja katoavat tuuleen. :D Lähinnä varmaan välimatkat ja viitsiminen tulevat vastaan. Itse olen käynyt parin kuukauden välein pelaamassa Sagaa Helsingissä, mutta sinne on ollut aina asiaa muutoinkin, joten ihan pelkkien tinasotilaiden takia ei ole tarvinnut matkustaa.
Jos ihmiset oikeasti kaipaavat nyt esim juurikin kutoslaitoksen (tai vitosen, tai KoW:n, tai whatnot) pelaamista porukalla, kannatta ajaksi ja paikaksi ottaa joku tapahtuma, jonne porukkaa eksyy muutenkin. Eli esim Ropecon. Siellä on myös se hyvä puoli, että kun on kauniisti pyytänyt, on saanut käyttää iltaisin muiden faba-turnausten pöytiä muun ohjelman loputtua, jolloin ei ole tarvinnut panostaa "järjestäjänä" edes sitä vertaa, paitsi kuin onkia conissa jo muutoinkin olevat ihmiset paikalle.
2009 ja 2010 coneissa pelailtiin Faban vitosta (joka on kutostakin kuolleempi laitos) melkolailla minimipanostuksella organisoinnissa ja silti saatiin 2010 muistaakseni aikaan yöllä kuuden ihmisen megabattle. Ja vielä ilmaiset liput Coniin kun oltiin ohjelmanjärjestäjiä. :D
Ajattelin vain ilmaista asiasta, kun niin monta "olisipa siistiä jos..." -viestiä on ketjussa näkynyt. =)