Minulle lyijy aiheuttaa silmien punotusta ja käsiin ihottumaa, joten ei kiitos. Itse luen mielelläni kaikki tiedot hyvistä välineistä\menetelmistä\figuista, joten mainostakaa vaan.Cacodemoni kirjoitti: Vaihtaisiva takaisin lyijyyn.
figujen mainostaminen
-
Zymeth Salkir Dkhan
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
?!? Haluat että GW nostaisi hintoja todella? Lyijyhän nimittäin maksaa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, lyijyllistä metallia käytettiin koska se oli perinteikäs seos ja sillä saatiin parempia tuloksia. Kun jenkkilässä ei tykätty lyijyllisestä oli siirryttävä lyijyttömään ja figujen laatu laski silmissä (mm. DE rengashaarniskat heikkenivät). GW nosti hintojaan, mutta esim. RP:ltä jokusen figun hinta laski.Cacodemoni kirjoitti:Vaihtaisiva takaisin lyijyyn.baretul kirjoitti:Luulen että se white metal mistä ne hemmot valetaan o aika kallista,
Nyt päästään lyijyttömällä jo hyviin tuloksiin, en tiedä onko siihen lisätty nyt sit jotain lyijyä kalliimpaa ainetta, mutta veikkaanpa että lyijyllinen versio ois kalliimpaa silti...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
- Cacodemoni
GW:n hinnat liian korkeita, piste.
Mutta back to topic, satuinpa käymään Kupittaan Etujätissä (siinä aseman vieressä [huom. Turusta puhutaan]) ja lehtihyllyäkin tuli vilkaistua. Silmiin osui White Dwarf, ja hinta oli vain 5,90€, kun eikös se fantsussa ole 6.50€ ja Suomalaisessa 9€? Kipin kapin ostamaan Eye of Terror -numero, sen mininovellin ensimmäinen tarinanpätkäkin oli ihan kohtuullisen hyvä.
Mutta back to topic, satuinpa käymään Kupittaan Etujätissä (siinä aseman vieressä [huom. Turusta puhutaan]) ja lehtihyllyäkin tuli vilkaistua. Silmiin osui White Dwarf, ja hinta oli vain 5,90€, kun eikös se fantsussa ole 6.50€ ja Suomalaisessa 9€? Kipin kapin ostamaan Eye of Terror -numero, sen mininovellin ensimmäinen tarinanpätkäkin oli ihan kohtuullisen hyvä.
Lyijyähän sekoitettiin muistaakseni tinaan, jolloin saadaan, ns. juotostinaa. Ja lyijyhän on selvästi halvempää kuin tina. Mitähän tuo valkoinen metalli muuten on, luuulin että se on juotostinaa, koska sulattaminen ei tarvitse paljoa lämpöä, mutta juotostinassa on lyijyä ja joku sanoi ettei figuissa ole nykyään lyijyä...
It comes from the Gigashadow...
Mutta hyvää kamaa se silti tekee.Cacodemoni kirjoitti:GW ei tunnetustikaan ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö.
baretul kirjoitti: mutta ku tossa varmaa maksaa kuljetus varastointi
Tehdas laskee ensin katteen itselleen, jotta voi tehdä voittoa kun on vähentänyt ensin kulut ja palkat. GW:llä on kai 1000 työntekijää Nottinghamin pääpaikalla. Sitten ne siirtyy kauppoihin ja kauppiaat pistävät taas oman katteen päälle. Kyllä niistä pahuksen kalliita tulee, mutta myynneistä päätellen ovat vielä hintansa väärtejä.Cacodemoni kirjoitti: Ton mukaan myös perunoiden hinta pitäis olla semmoset 25€/20kpl.
Perunavertauksesta johtuen on pakko mainita Giffenin paradoksi. Se oli kaupallinen paradoksi aikanaan Englannissa. Taloustieteilijöiden ihmeeksi perunan hinnan raju nousu lisäsi perunan myyntia. Syy oli seuraava: Köyhällä kansalla ei ollut enää varaa lihaan ja perunoihin, joten he joutuivat tyytymään perunoihin.
baretul kirjoitti: Nuo vielä varmaa kattaa suurimma osan noita gd:eistä
Olen ollut paikalla katsomassa kun tuo tapahtuma myy miljoonien puntien arvosta figuja ihmisille, jotka ovat maksaneet itsensä kipeäksi, jotta pääsevät ostoksille.Cacodemoni kirjoitti: Siis hetkonen, gd niinkuin Games Day? Ootkos koskaan nähny paljon niihin on lippujen hinta? Plus siellä myydään vielä läjäpäin sälpettä.
Itse en ole koskaan oikein nähnyt logiikkaa siinä, miksi voiton tekeminen olisi jotenkin rikollista. Pyrin itsekin luonnollisesti mahdollisimman tehokkaasti keräämään paikallisten harrastajien rahat, mutta en mä näe siinä mitään riitasointua sen kanssa, ettenkö silti yrittäisi ylläpitää harrastusta ihan sen itsensäkin takia.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
- Cacodemoni
Ei se olekaan mitenkään rikollista tai laitonta, mutta ei minun silti tarvitse pitää niistä hinnoista. GW:n hintakehitystä kun tarkastelee, alkaa päätä huimata taloustiedettä tuntemattomallakin. Ja hinnoista mankuminen on luonnollinen osa niitä foorumeita jotka käsittelevät GW:n pelejä.Munter kirjoitti:Itse en ole koskaan oikein nähnyt logiikkaa siinä, miksi voiton tekeminen olisi jotenkin rikollista. Pyrin itsekin luonnollisesti mahdollisimman tehokkaasti keräämään paikallisten harrastajien rahat, mutta en mä näe siinä mitään riitasointua sen kanssa, ettenkö silti yrittäisi ylläpitää harrastusta ihan sen itsensäkin takia.
En ymmärrä miksi ihmeessä pitää joka GW:tä käsittelevällä foorumilla sitten kitistä hinnoista. Jos on liian kalliit älä osta. Jaloillaan äänestäminen on yksinkertaisesti tehokkain tapa saada firmoja muuttumaan huomattavasti realistisemmiksi hinnoissaan (voi tietty köydä niinkin että kulutuksen laskiessa firma nostaisi hintoja saadakseen saman tuoton ja pärjääkin sillä koska oletan että figuja ostaa niin plajon ihmisiä joille pienet (alle 100 euroa tjtn :-D) vaihtelut hinnoissa ei paljoa merkitse).
Turhat kitinät pois. Jos ostat GW:n figuja ne ihan selkeästi ovat juuri sopivan hintaisia tai jopa liian halpoja saamaasi hyötyyn nähden. Joten ei ihme että GW haluaa nostaa hintoja, minä ainakin haluaisin jos ihmiset ostaa tavaraa millä hinnalla tahansa. :-)
Turhat kitinät pois. Jos ostat GW:n figuja ne ihan selkeästi ovat juuri sopivan hintaisia tai jopa liian halpoja saamaasi hyötyyn nähden. Joten ei ihme että GW haluaa nostaa hintoja, minä ainakin haluaisin jos ihmiset ostaa tavaraa millä hinnalla tahansa. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
- Cacodemoni
Koska ne ovat niin korkeita.Ninnu kirjoitti:En ymmärrä miksi ihmeessä pitää joka GW:tä käsittelevällä foorumilla sitten kitistä hinnoista.
Siitä voit olla aivan varma etten osta. Käytettynä ostaminen on minun taloudelleni ainoa sopiva tapa.Ninnu kirjoitti: Jos on liian kalliit älä osta.
Hah, koskakohan olen viimeksi ostanut täysihintaisen boxed setin? Taisi olla jotakuinkin siihen aikaan kun Mordheim tuli ulos, ja regiment boxeilla oli hintaa 100 vanhaa Suomen markkaa. Minulle (ja monelle muullekkin foorumeiden käyttäjälle) hinta ei ole sopiva. Harmi että tästä on niin vauhdilla tulossa rikkaiden ihmisten harrastus.Ninnu kirjoitti: Turhat kitinät pois. Jos ostat GW:n figuja ne ihan selkeästi ovat juuri sopivan hintaisia tai jopa liian halpoja saamaasi hyötyyn nähden. Joten ei ihme että GW haluaa nostaa hintoja, minä ainakin haluaisin jos ihmiset ostaa tavaraa millä hinnalla tahansa. :-)
Edelleen, miski ihmeessä kitiset hinnoissa jos ne ovat sinulle sopivat (eli ostat käytettynä ja olet onnellinen oletan).
Mitä monet ihmiset eivät tajua että harrastukset maksavat. GW harrastus per tunti on anurettavan halpa, monilla harrastuksilla tuntihinta on siinä 20-50 euroa. Mulla menee yhden 6 euron napin maalaamiseen reilusti yli 10 tuntia. Eli hinta on 0.6 egeä tunti. En valita. Harva harrastus on näin halpaa.
Mitä monet ihmiset eivät tajua että harrastukset maksavat. GW harrastus per tunti on anurettavan halpa, monilla harrastuksilla tuntihinta on siinä 20-50 euroa. Mulla menee yhden 6 euron napin maalaamiseen reilusti yli 10 tuntia. Eli hinta on 0.6 egeä tunti. En valita. Harva harrastus on näin halpaa.
Jag känner en bot
-
baretul
- Cacodemoni
Käytettynä on paljon vaikeampi saada tavaraa. Esim. jos haluaisin uuden Valtenin ja muutaman Ulricin papin niin mistäs saan muualta kuin kaupasta. Joten en ole onnellinen GW:n hinnoista.Ninnu kirjoitti:Edelleen, miski ihmeessä kitiset hinnoissa jos ne ovat sinulle sopivat (eli ostat käytettynä ja olet onnellinen oletan).
Kyllä kyllä, monet harrastukset ovat kalliimpia, mutta kun tämä voisi olla halvempikin.Ninnu kirjoitti: Mitä monet ihmiset eivät tajua että harrastukset maksavat. GW harrastus per tunti on anurettavan halpa, monilla harrastuksilla tuntihinta on siinä 20-50 euroa. Mulla menee yhden 6 euron napin maalaamiseen reilusti yli 10 tuntia. Eli hinta on 0.6 egeä tunti. En valita. Harva harrastus on näin halpaa.
Ensinnäkin, en ole kiljunut. Ja olen kuin olenkin sanonut etten osta uutena kun ei talous semmoista kestä. Ja vaikutuksesta, esim. Druchii.netin käyttäjien ruikutus palkittiin DE-revisionilla, ruikutuksen voima on kiistämätön.baretul kirjoitti: Noni oisit vaikkapa heti voinu sanoa ettet osta niitä siksi ja siksi, etkä rupee kiljumaan että se o revitty munakoisosta ku ne on niin kalliita, koska et sillä voi vaikuttaa mihinkään.
Ei se että tavaraa myydään kerro sitä että se on sopivan hintaista.
Bensakin on Suomessa aivan liian "kallista" mutta sitä ostetaan silt, tosin bensa on huono vertaus koska se on hyvinkin pitkälti
"pakollista", mutta esim. viina on jo parempi esimerkki. On totta että figuurit ovat yleisesti kalliita, mutta Suomessa tilanne ei ole kovin
paha, sillä elintaso on korkea. Miettikääpä vaikka Viroa, figuurit ovat saman hintaisia, mutta Viron yleinen hintataso on paljon matalampi.
Voi Virolaisia Hammer-harrastaja parkoja.
Figuurin valmistuskustannukset ovat mitättomät niiden hintaan verrattuna, mutta niin on kännyköiden ja monien muidenkin tuotteiden. GamesWorkshop käärii hyvää voittoa ja miksi ei kun sillä on aikalainen monopoli asema.
Bensakin on Suomessa aivan liian "kallista" mutta sitä ostetaan silt, tosin bensa on huono vertaus koska se on hyvinkin pitkälti
"pakollista", mutta esim. viina on jo parempi esimerkki. On totta että figuurit ovat yleisesti kalliita, mutta Suomessa tilanne ei ole kovin
paha, sillä elintaso on korkea. Miettikääpä vaikka Viroa, figuurit ovat saman hintaisia, mutta Viron yleinen hintataso on paljon matalampi.
Voi Virolaisia Hammer-harrastaja parkoja.
Figuurin valmistuskustannukset ovat mitättomät niiden hintaan verrattuna, mutta niin on kännyköiden ja monien muidenkin tuotteiden. GamesWorkshop käärii hyvää voittoa ja miksi ei kun sillä on aikalainen monopoli asema.
It comes from the Gigashadow...
-
baretul
Kyllä niistä figuista saaduilla rahoilla pitää hiukan muutakin kustantaa, kuin se niihin käytetty materiaali... GWn työntekijöiden (artistit, skulptaajat, kirjoittajat, maalaajat, kuvaajat, myyntihenkilökunta, siivoojat jne jne jne) palkat, muottien teko, vuokrat, White dwarfin painatus (joka muuten taitaa olla tappiollista rahallisesti GWlle, mutta hyvää mainostilaa figuille), myymälöiden rakentaminen/niihin liittyvät kulut (taitavat olla ne myymälätkin aika tappiollista GWlle, mutta tuottavat lisää asiakkaita. Jos oikein muistan, niin postimyynti on se pääasiallinen tulonlähde GWllä. Myymälät pakollisia vain että saadaan ihmiset koukkuun) yms, + noin xiljoona muuta rahareikää...UDoWs kirjoitti:Figuurin valmistuskustannukset ovat mitättomät niiden hintaan verrattuna, mutta niin on kännyköiden ja monien muidenkin tuotteiden. GamesWorkshop käärii hyvää voittoa ja miksi ei kun sillä on aikalainen monopoli asema.
Enpä usko, että figubisneksessä niin hirveesti loppujen lopuksi kukaan rikastuu...
Mutta, figut ovat ylellisyyshyödyke, jota ilman mainiosti tulee toimeen toisin kuin bensiini tms, minkä hintoihin figuja usein verrataan.
Ylellisyyshyödykkeet tuppaa usein olemaan aika kalliita. Ne ostaa joilla on siihen varaa. Jatkuva iniseminen ei tätä tilannetta muuta.
Udows ihmiset eivät osta tuotteita jotka heistä ovat _oikeasti_ liian kalliita. Esim. minusta olisi kiva omsitaa pari vaaleanpunaista Porchea, tietty joku Bemarin avommallikin kävisi. Miksi minulal ei ole niitä? Koska minulla on varaa. Minusta WHFB Archaon on kiva. Miksi minulla on se? Koska minulla oli varaa siihen. Sama pätee halvemmissakin jutuissa. Jos maito maksaisi 10 euroa purkki varmasti monet ihmiset huomaisivat että aamiaismurot maistuvat ihan hyviltä jukurtin kanssa.
Ihan perus talousoppia. Ihminen ostaa hyödykkeen jos siitä saatava hyöty on yhtä suuri tai suurempi kuin sen hinta. Jos hyöty on pienempi kuin hinta ihminen ei osta hyödykettä jolloin ja vain jolloin se on oikeasti liian kallis tälle ihmiselle. Kististä saa mutta niin akuan kun käytätte rahaa johonkin hyödykkeeseen ei se teidän mielestä ole liian kallis.
Eikö ihmiset jo kyllästy jauhaan tätä valitusvirttä joka foorumilla? :-/
Ihan perus talousoppia. Ihminen ostaa hyödykkeen jos siitä saatava hyöty on yhtä suuri tai suurempi kuin sen hinta. Jos hyöty on pienempi kuin hinta ihminen ei osta hyödykettä jolloin ja vain jolloin se on oikeasti liian kallis tälle ihmiselle. Kististä saa mutta niin akuan kun käytätte rahaa johonkin hyödykkeeseen ei se teidän mielestä ole liian kallis.
Eikö ihmiset jo kyllästy jauhaan tätä valitusvirttä joka foorumilla? :-/
Jag känner en bot
- Cacodemoni
Turusta on vaikea saada töitä.baretul kirjoitti:Mikset oo töissä,
Minun elintyylini ei ole kovinkaan vauhdikas. En polta, juon harvoin (ja yleensä vain tarjottaessa) ja vaatteeni eivät ole merkkituotteita. Mutta asunnon vuokra ja puhelinlasku rokottavat kuukausittain.baretul kirjoitti: ei noi maksa paljo kakkaakaan jos todella harrastaa tätä, jos vedät pääs täytee joka viikonloppu ja poltat tupakkaa ja ostelet jotain guccini ja dolce ja gabaa vaateita niin ei kai rahat riitäkää.
Jep, harmi että sinun isäsi ja äitisi ei osta minulle miniatyyrejä.baretul kirjoitti: Oon näitä harrastanu ties kuinka kaua ja aina o riittäny rahaa näihi.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Voihan sitä aina olla ostamatta GW:n ukkoja jos ei tykkää mutta kun Suomessa vaihtoehtona GW:n ukoille on... Niin no eihän täällä ole vaihtoehtoja. Tai kyllä niitä 100 vuotta vanhoja D&D ukkoja saattaa jostain löytää mutta ne nyt on mitä on. Lisäksi gw ei valitettavasti tee mitään historiallisia figuja ja muilla valmistajilla olisi muitakin mielenkiintoisia ukkoja tarjolla.
Ulkomailta tilaaminen on vaihtoehto mutta ei hyvä sellainen varsinkin kun ei ole tilannut ulkomailta koskaan mitään. Se ei kuulemma ole aina niin yksinkertaista joten parempi vaihtoehto olisi saada muitakin figuja suomalaisiin kauppoihin. Mutta kuten totesin, figuja ei oikein saada kaupaksi jos ihmiset eivät halua ostaa niitä.
Fantasiapelit ja muut voisivat mainostaa uusia figuja vaikka täällä jos se lisäisi myyntiä. Esim. TMP:n sivuilla on paljon figukauppojen ja valmistajien mainoksia joten miksi ei täälläkin. Tuskin se asioita pahentaisi.
En tosin vihaa GW:tä ja ostan ukkoja tulevaisuudessakin koska ne ovat hienoja mutta kun saisi jotain hienoja WW2 figuja ja kalustoa Suomeen niin asiat olisi hyvin.
Ulkomailta tilaaminen on vaihtoehto mutta ei hyvä sellainen varsinkin kun ei ole tilannut ulkomailta koskaan mitään. Se ei kuulemma ole aina niin yksinkertaista joten parempi vaihtoehto olisi saada muitakin figuja suomalaisiin kauppoihin. Mutta kuten totesin, figuja ei oikein saada kaupaksi jos ihmiset eivät halua ostaa niitä.
Fantasiapelit ja muut voisivat mainostaa uusia figuja vaikka täällä jos se lisäisi myyntiä. Esim. TMP:n sivuilla on paljon figukauppojen ja valmistajien mainoksia joten miksi ei täälläkin. Tuskin se asioita pahentaisi.
En tosin vihaa GW:tä ja ostan ukkoja tulevaisuudessakin koska ne ovat hienoja mutta kun saisi jotain hienoja WW2 figuja ja kalustoa Suomeen niin asiat olisi hyvin.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Noh syy miksi ei Suomessa oikein muita figuja myydä taitaa olal siinä että ihmiset ei osta niitä. ei se ei riitä että "mäkin voisin ostaa niitä" vaan ne tarvitsisvat ostajia jotka ostaisivat niitä säännöllisesti.
kaikki vaan haluaa ostaa GW:n figuja. Ehkä ihmiset tykkää niistä siks just kun ne on niin kalliita? Statusarvoa nääs. ;-) Oikea syy taita akyllä olla se että monikaan ei osta figuja siksi että ne on kivoja vaan siksi että haluaa pelata niillä. Muilla valmistajilla ei ole yhtä paljon pelaajia (jos on edes peliä) joten figuja ostetaan vaan pari siisteintä.
kaikki vaan haluaa ostaa GW:n figuja. Ehkä ihmiset tykkää niistä siks just kun ne on niin kalliita? Statusarvoa nääs. ;-) Oikea syy taita akyllä olla se että monikaan ei osta figuja siksi että ne on kivoja vaan siksi että haluaa pelata niillä. Muilla valmistajilla ei ole yhtä paljon pelaajia (jos on edes peliä) joten figuja ostetaan vaan pari siisteintä.
Jag känner en bot
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Niin ei ne kaupat niitä figuja varmaan muutaman ostajan takia hanki mutta voisihan muiden valmistajien ukkoja käyttää warhammerissa jos tahtoo. Tuskin esim. ropeconin turnauksissa figupoliisi hakee Celtos-Marauderit pois jos kaamospelaaja on erehtynyt niitä käyttämään hassujen mutta virallisten chaos marauderien sijaan.
Lisäksi aika monella figuvalmistajalla on myös säännöt figuilleen, esim. I-Kore, Rackham, Old Glory, DP-9 ja monet muut. Nekin selviäis theminiaturepagen sivuilta.
Mikähän tilanne muiden figuvalmistajien kohdalla on muissa pohjoismaissa?
Lisäksi aika monella figuvalmistajalla on myös säännöt figuilleen, esim. I-Kore, Rackham, Old Glory, DP-9 ja monet muut. Nekin selviäis theminiaturepagen sivuilta.
Mikähän tilanne muiden figuvalmistajien kohdalla on muissa pohjoismaissa?
Modern cars - they all look like electric shavers.