marken Circle

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
marke

marken Circle

Viesti Kirjoittaja marke »

Olen funtsinut eKromaccia ja todennut, että se on kamala casteri pl. tietyt matchupit. Mitä mieltä? Tänhetkinen lista on seuraava;

eKroma
Feral
Stalker
Ghetto
Gorax
Judogoat
Druids (no UA)
Wilder
Kivet UA
Gobbot/Grove

Musta Grove on hyvä idea, koska toi lista on trolleja vastaan tehty ja hävisin just tossa yhen pelin madrakin Toughiin. Nyyh. Nyt sitä reporttia vs Nikon (Tampereen versio) Skorne.

eKromac brick vs pMorghoul brick
Scenario: Fire Support. Circle Objective: Fuel Cachce, Skorne Objective: Bunker

Kuva
Kuva

Skenaario oli Fire Support, joka on eKromalle vielä ihan pelattava ja jopa hyvä. Minä pääsin aloittamaan. Koska en vielä omista dudu UA:ta (joka on kyl tulossa), jouduin vähän tekemään kompromissia depon suhteen. Toimii tämä näinkin. Alkudepo oli tuollainen satunnainen meikän Circledepo, josta hahmotan homman itse hyvin. Paremminkin voinee depota, mutta kun olen tällä faktiolla vielä aika untamo, niin lähden siitä, että tajuan ite mitä teen.

Skornen depo oli tavanomaisen selkeä ja toimiva linja.

1A. Alun etenemisen jälkeen tilanne oli tämä:
Kuva

Kromac jäi vahingossa hieman kauas, mutta se ei oikeastaan ekalla vuorolla juuri haittaa, koska ideana ei ollut brickata ja Torment hieman hiertää.

1B. Nikon ensimmäinen vuoro alkoi hyvin perinteisellä pMorghoul toiminnalla; petoja käytettiin hyväksi ja kiihdyteltiin, Safeguard heitettiin casteriin jne jne. Periaatteessa kaikki juoksee niin paljon kuin kavioista lähtee.
Kuva

Tilanne ekan vuoron liikutteluiden jälkeen oli about tämä:
Kuva

2A Tästä asetelmasta sainkin jo idean hakea pari petoa pois. Pari Druidia oli oivissa asemissa nykimään epäonnista Bronzebackia hieman lähemmäs ja tuomaan sen primaloidun Stalkerin rangelle. Samalla knockattiin Sentry ja raahattiin sitäkin lähemmäksi. En tiedä kannattaako Stalker vaihtaa Bronzebackiin heti kättelyssä, varsinkin kun pelaan vain yhtä, mutta tällä kertaa se tuntui hyvältä idealta. Stalkerilla oli Primali niskassa Kromacin heittämänä, ja casteri itse tyytyi taka-alalta seuraamaan lemmikkinsä suoritusta
Kuva

Primaloin myös Judopukin, mutta advance+leappi jäi huimasti vajaaksi ja pukki failasi pääsemättä meleeseen. Knockattua Sentryä olisi ollut kiva kurittaa.
Kuva

2B Niko päätti featata ja tuoda etulinjaansa entistä lähemmäksi, tarkoituksenaan poistaa pari heavya samalla suojellen omiaan featin alla:
Kuva

Proxybasea mallailtiin kivaan asemaan:
Kuva

Sentry sai kasan buffeja, mutta myös enragen, joka ei pukkiin kuitenkaan surkealla MATillaan osunut Set Defensen hoitaessa homman kotiin ja knockaten Sentryn taas anaalilleen.

Sentryn keräillessä kukkia turboahdettu Tiberion päätti ottaa talkkarin varman päälle pois. Puppet Master, Abuse, Enrage, Rush Kuva

Mihin se meni?
Kuva

3A Mun oli pakko saada Tibe pois jollain konstilla vaikka sitten featin alla. Feattasin siis itsekin. Ilman morghoulin feattia homma ois ollut triviaali, mutta nyt valitettavasti Ferali jätti sen 5:n pinnaan ja Ghetorixille ei riittänyt chargematka oikein mitenkään päin, koska päätti istua metsässä ilman pathfinderia. Well Played. Päätin sen ennen chragematkan arviointia kuitenkin primaloida varmuuden vuoksi, ettei se tekisi ensi vuorollakaan mitään. Druidit heitteli jotain random pilviä ja sen sellaista. Pukki frenzyili ja ei tehnyt juuri mitään.
Kuva

3B Niko päätti hoitaa feralin pois päiväjärjestyksestä, mutta Gladiatorin charge ei aivan riittänyt. Varmaan siksi kun tuli peppu edellä? Tiberion hoiti homman kotiin ja yritti mätkiä druideja herjalla.
Kuva

4A Sain kuningasidean hakea Tiben pois casterilla, jota ennen nakkaisin Morghoulin mahdollisimman kauas, ettei Torment ylettäisi Kromacciin. Näin tehtiin, jota ennen primaloitu Gorax haki Sentryn pois sitomasta Pukkia. Sentry oli ottanut jo frenzynneeltä Ghetolta damaa kunnolla. Pukkikin sai primalin, jotta heitto onnistuisi. Morghoulia kun ei voinut safeguardin takia knockata. Morghoul lensi kauas, mutta ei tarpeeksi kauas.. Kromac kuitenkin haki Tiben triviaalisti pois:

Kuva

4B Niko totesi tilanteesta, että Kromac on liian lähellä ja chargesi Morghoulilla omaan piiskaansa tappaen sen, ja tuuman virheellinen Overtake päälle niin oltiin Torment kantamalla komeasti (ilman overtakeakin olisi riittänyt). Puppet Master oli jaeltu, joten heitto ei mennyt ohi ja teki boostattuna mukavasti damageakin.
Kuva

Transfereita ei Tormentin jälkeen paljoa käytellä, joten Gladiaattori otti kolme freestrikea ja köpötteli mäiskimään Kromacin rikki. Def 16 ei riitä mihinkään
Kuva

Hyvä peli, kiitos Niko! :)

Vaihdan casteria. Mitä enemmän eKromaa pelaa, sitä enemmän tämä brickki ei toimi. Pelasin kaksi muutakin peliä tänään, ja eThaggya ylättäen vein aika helposti, mutta Thyronilta tuli naamaan niin lujaa, ettei mitään jakoa.

Ehkä tää trollit kaataa ja pelaamista pitäisi vielä hioa, mutta jotenkin tuntuu että eKaya vois hoitaa trollit jos tarvii? Toisena casterina on pMorvy, eMorvy tai eKrueger. Mietteitä? Jatkan viestiä vielä joskus mutta battlereportin hakkaamisessa kesti hetki, eli pientä taukoa.
Viimeksi muokannut marke, Ke 13.01.2016 03:02. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
R3d0

Re: Sirkkelöity k***pä (Battle Report incl!!)

Viesti Kirjoittaja R3d0 »

Kiitos itsellesikin Marke! Hyvä peli oli vaikka itselläkin tuli pari Herp Derpiä pelin aikana :D Ollaan parit matsit kyseisillä castereillä jo vaihdettu ja olen kyllä huomannut että eKromac on kyllä hitusen hankala sijoittaa järkevästi, niin ettei käy pahasti. Tosin pMorghoulilla on tuo Torment ja se tämän pelin nimen omaan ratkasi. Ilman sitä olisin ollut pulassa.

Itse haluaisin nähdä eMorvin :)

EDIT: Huomasin tuossa muuten jälkeen päin ettei Overtakea saa omista modelleista mutta Torment oli onneksi kantamalla ilman sitäkin :)
Viimeksi muokannut R3d0, Ti 12.01.2016 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marke

Internetissä jo kerrottiin, että en osaa laittaa counter magiaa päälle. Se ois seivannu :( Ois ollu jopa mun matsi. Dayum.
Angelguard

Viesti Kirjoittaja Angelguard »

Hyvä raportti, kiitos!
Prkl

Re: marken Circle

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Lista on aika suoraan eKromacille Pagani et con luoma bricki. Pelasit sitä mielestäni kuitenkin kuin tavallista listaa. En muista missä niitä alkuaikojen brickauskuvia on, liekö twitterissä (voin koittaa etsiä), mutta ideana on siis DEFin stackaaminen. Muodostelma on ainakin Paganilla ja Moorhousella ollut kiilamainen, jossa judopukki on kiilan kärkenä ja ottaa ihannetapauksessa kaiken vastaan. Petokiilan edessä on druidit pilvineen ja heti kiilan kärjen takana Kromac joka varmistaa että kaikki petoja lyövät ovat druidien pilven lisäksi K2:n aurassa. Tällöin sudet ovat def18 ja pässi def17 (+2 chargeja vastaan).

Tällä muodostelmalla hoidetaan lähestyminen jotta varmistetaan alpha.

Voihan tuota K2:sta toki pelata muillakin tavoilla ja itse olen todella kiinnostunut eri tavoista pelata mutta brickiksi en tuota tyyliäsi kuvailisi vaikka lista on varmaan bricki-idean ympärille kasattukin.

Ihan selvyyden vuoksi en siis yhtään koita dissata tms. vaan lähinnä valaista että sillä brickillä yritetään kuvata aika tiettyä tapaa pelata K2:sta ja tuo kiila on se mistä yleensä on silloin kysymys.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Prkl

“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

marke

Joo toi def skew on tuttu idea, mut mä ny en oo jostain syystä eKromaa pelaillu tolla tyylillä. En oo tienny että brick meinaa tässä tapauksessa jotain tietyssä muodostelmassa pelaamista. Oon aatellu, että se on vaan pedot, kromat ja dudut lähekkäin, että saa juurikin sen +4 deffiä.

Ja saa dissatakin ihan vapaasti :D Vaikka mulla on metailusta ja pelistä paljon ideoita, en ota niitä vielä kovin vakavasti ja toivottavasti ei muutkaan..
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Hienolta näytti raportti! Ehkä sen pointin voisin nostaa esiin, että listaa (tai casteria) ei välttämättä kannata tuomita toimimattomaksi, jos itsekin löytää pelistä isoja virheitä, jotka vaikuttivat lopputulokseen. Siinä vaiheessa, kun pystyy välttämään suurimmat virheet (kaikkea on käytännössä mahdotonta tällaisessa pelissä karsia pois, kun aina voisi sijoitella omat ukkonsa paremmin), on aika johtopäätöksille. Toisaalta sekin on tietysti totta, että jotkut listat antavat enemmän anteeksi kuin toiset. Kasaa infantry-modeleita ei ole yhtä paha menettää kuin heavy warbeastia tai liikutuskikat voivat pelastaa epäoptimaalista sijoittelua.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
marke

Kiitos! En todellakaan tuomitse casteria oman pelaamisen perusteella, vaan lähinnä perstuntuman. n.15 matsin jälkeen eKroma tuntuu omaan käteen sellaselta, että sillä on aika rajoittunut määrä optioita. Se on tosi vahva sit ku se on vahva, mutta mun mielestä se kuolee liian helposti (jota voi auttaa toi petskules:n linkkaama brikkaus huomattavasti). Suoraviivaisuus vaikuttaa helpolta ideatasolla, mutta minusta optioiden puute on nimenomaan ongelma eikä etu.

Paradoksaalista, että eKromac kuolee helposti, mutta ei sen stattilinja niin ihmeellinen ole miltä äkkiä näyttää kun vertaa pelin huippuihin (pSkarre esim.) ottaen vielä huomioon kuinka edessä sillä pitää mennä. Lisäksi täytyy muistaa, että howli toimii vaan eläviä vastaan, joka ei tee tästä kovin yleispätevää kuitenkaan. DEF 16 on aika vähän, ja 14 vielä vähemmän jos druidipilven mentävän aukon mokaa.

Mitä tulee omaan pelaamiseen ja sen kautta tuomitsemiseen, ni ainahan noita virheitä tulee. Jotkut casterit vaan antaa niitä helpommin anteeksi. Tollanen countermagian unohtaminen on jotain marke-tason derppausta, mutta eipä se kovin iso juttu olisi ollut jos casterilla olisi hiukan paremmat työkalut täsmäuhkien poistoon ja pysymään koko pelin varmasti jonkun torment assassinaation ulkopuolella.

Oma Circle-ajattelu lähtee lähinnä siitä, että eKrueger on paras ja sit muut katotaan sen valossa. eMorvy on rerollien takia varmaan tosi sikamainen myös, mutta oon pelannu sillä yhen turnauspelin Skornea vastaan, joten kokemukset on vielä vähäisiä.

Ja tosiaan vielä kerran; nää on omia mietteitä, enkä väitä niitä minään absoluuttisina faktoina. Mä en vaan tajua jotain isompaa juttua miks toi casteri olis edes Circlen top4:ssä mihin se aikasemmin paperilla rankkasin. Sanoisin, että sillä ei oo kärkikolmikkoon (Bradi, eKru, eMorv) mitään asiaa ainakaan tällä buildilla, mutta oon syöny sanani ennenkin ku joku fiksumpi kertoo miks.

Se varsinainen syy miksi siis haluan vaihtaa casteria (pelivirheistä huolimatta) on se, että mä en näe tolla enää niin isoa potentiaalia mitä Circlen muilla huipuilla. Armor crackingiin Brad/eKaya ja ehkä jopa pBaldur ratkasee huomattavasti enemmän ongelmia ku kova armori. Def skew on kova juttu, mutta onko tarpeeks kova ja kuinka kurinalaista pelaamista se vaatii, on toinen kysymys :p Mun mielestä näissä teorisoinneissa pitää ottaa myös huomioon sellanen juttu, että kukaan ei pelaa tätä täydellisesti ja varsinkaan minä. Miks mennä perse edellä puuhun vaikka pääsiskin potentiaalisesti korkeemmalle, jos puoliväliin voi kiivetä normaalisti helpommin?
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

marke kirjoitti: Sanoisin, että sillä ei oo kärkikolmikkoon (Bradi, eKru, eMorv) mitään asiaa ainakaan tällä buildilla
Tästä en oo vähäisissäkään määrin eri mieltä, ainakin jos yleispätevästä listasta puhutaan. Mun käsityksen mukaan tota eKromacia on pelattu siksi, että se on joissain matseissa todella hyvä ja siinä rinnalla on sitten joku monipuolisempi. Kun en itse Kromacia (tai circleä) pelaa, niin en osaa sanoa mitä nämä matsit sitten olisivat.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

Mitä oon käsittänyt parempien puheista niin suositus on pairata toi eKruegerin kanssa joka pelaa kaiken paitsi peikot ja skornen. Ne jos tulee vastaan laitetaan eKromac kentälle ja se hoitaa ne. Doomis3 tosin countteroi kromacin.
marke

Taas ulkoilutin eKromaccia. Tällä kertaa vastassa Juhan pVayl. Oli niin järkyttävää derppailua etenkin allekirjoittaneelta, että ajattelin jättää raportin välistä, mutta toisaalta jos esittelee vain kauniimpaa puoltaan ni se on valheellista. Koitin ottaa vähän vähemmän kuvia tällä kertaa.

On tää ehkä ihan hyvä casteri jossei pelaa tosi huonosti, mutta vaikka tänään tulikin kaksi voittoa, oli molemmissa sellaisia virheitä, jotka moni muu antaisi anteeksi.

Lista oli melkein sama edelliseen, mutta pelasin judopukin sijaan Gnarlhornia.

Scenario: Incursion

1A. Sain aloittaa ja hajotin pakan petskules:n ohjeiden vastaisesti heti alkuunsa, koska syyt ja Incursion:
Kuva

1B . Juha eteni varovaisesti ja yritti estää alphaamiseni tai jättää sen laimeaksi jääden kohtuu kauas kivistä. Ravagore koitti random kutia Stalkeriin, mutta jäi vajaaksi.
Kuva

2A. Ultraderppaus alkaa. Katselin, että poistan BFS:stä yhden miehen triviaalisti ja samalla kaksi enkeliä. Ghetto nappaa primalin kanssa enkelit, Stalker nappaa BFS miehen ja Bloodseerin. Vein druidit lipulta takaisin kohti keskustaa, Kromac tuli pilviin feattaamaan ja Feral juoksi pitämään vasemmanpuoleista lippua armori päällä. Sitten alkoi neronleimaukset. Ghetorix ajatteli ottaa Bounding-animuksen Primalin sijasta, koska en viitsinyt jättää threat rangea arvailun varaan (sen olisi voinut kontrollia mittaamalla tsekata), ja Stalker ei halunnut ottaa mitään animusta ennen kuin Shiftasi kivistä kiinni Seeriin ja BFS:ään.

Ghetto tappoi ilman primalia leikiten toisen enkelin, mutta toiseenkin olisi ollut kiva saada damagea. Primalilla se olisi varmaan tippunut featin alla. Stalker tappoi BFS:sän ja vasta sitten keksi laittaa Sprintin päälle. Eihän se bloodseer kuollut kahdella furylla, joten sprinttailut jäi sprinttailematta. Seeri jäi muistaakseni viiteen pinnaan tai jotain:
Kuva

2B. Juha totesi hetkensä tulleen, siirsi Vaylin riittävän kauaksi Countermagiasta (Jonka muistin tällä kertaa koko pelin ajan pitää päällä. Kerran meinasin unohtaa olemassaolon, mutta Samu ystävällisesti muistutti. Olihan sille Tokenikin kentällä koko pelin ;D), feattasi ja pisti Incitet ja Chillerit laulamaan. Ghetorix hakattiin enkelin toimesta henkihieveriin ja Scythean tuli ahneena Ghetorixin ja Stalkerin väliin. COUNTER SLAM! Rollasin osumanopista 1 ja 2.
Kuva

Scythean viipaloi kolme heviä Ravagoren avustuksella, ja Bloodseer meni hakemaan oikealta pisteen, Raekki hyppi keskilipulle kilpailemaan. Padasta siinnyt Harrier kävi kilpailemassa Feralin kanssa lipusta.
Kuva

3A. Siirtelin duduja ja pilvettelin, CM:tin ja sen sellaista. Siirsin myös Goraxin etumaastoon vähän tuomaan houkutuslintua, ettei casterini kuolisi tuulessa. Feral haki vasemmalta lipulta Harrierin pois, Druid Wilder juoksi kilpailemaan oikeanpuolen lipusta rikkinäisen Bloodseerin kanssa. Mitään varsinaista ei tapahtunut, mutta Kromac rohkeana poikana meni keskilipulle neppailemaan kiviä ja hakkaamaan lipulla istuneen Raekin paloiksi. Menin kahteen pisteeseen.

3B. Juhalle jaeltiin taas helmiä. Scythean ei frenzynnyt, Ravagore frenzysi kiveen ja talon takana ollut Shredderi frenzysi. Juha koittikin Inciten ja Chillerin turvin hakea kahdella hevillä Kromaccia. Kuvassa Scythean on vielä tulematta meleeseen, mutta se tramplasi kiven päästäkseen Kromacciin kiinni. Transferit ja boxit riittivät joten sorry no bonus. Menin kolmeen pisteeseen. Goraxikin jäi kuin ihmeen kaupalla eloon.
Kuva

4A. Kromac on mies ja hakkaa pari petoa Goraxin avulla silpuksi, joka saa mulle skenaariovoiton. Kuvassa Scythis poistettiin Goraxin voimin, ja Kromac oli kolmessa furyssa tapettuaan Angeliuksen. Lopetin vuoroni ja menin viiteen pisteeseen.
Kuva
marke

Auttakaa mua parituksessa pliis. Mielellään uuden erratan valossa. Pariin ei tarvitse kuulua eKromac tai oikeastaan mikään muukaan lokki, mutta aloitetaan nerffatusta bradista

Bradigus
-Guardian
-Guardian
-Watcher
-Watcher
-Watcher
-Watcher
-Watcher (0)

Fulcrum
3x Stones
1x Sentry

Kolmen hevin versio yhdellä sentryllä, mutta hevin tilalla on Fulcrum, joka on mun teorisoinnissa tällä hetkellä alipelattu kikkare. Se vois sopivasti antaa jotain jutta wpnmaster infantrya vastaan, silti pitäen lyöntivoimaa ihan kivoilla synergyillä. Ei sen tartte sen synergyn mihkään sataan mennä, eihän? :D Yksi sentry voisi nyt hyvinkin olla jees, kun eivät pääse aloittamaan kolmella furylla niin metsäseinät on vähän sellaista puolittaista hyötyä enää kuiteski. Samalla fulcrum myös hidastaa sitä etenemistä.

Toinen vaihtoehto olisi laittaa se Woldwarden, jollaisena tätä listaa näkyy inttternetissä, ja sehän voi tehdä sen "puuttuvan" metsän enivei, mutta ei tunnu musta yhtä hyvältä paperilla ku fulcrum tässä tilanteessa. Fulcrum toimii itessäänkin eräänlaisena kokblokkina kuitenkin tarvittaessa.

Kyselen ihan sillä, että ennen ku laitan 150€ tiskiin, ni ois hyvä saada jotain mielipiteitä.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Ihan kokeilun arvonen lista toi on. Voisin itekkin joskus testata. Fulcrum ilman arm-buffi on aina vähän jännittänyt, mutta voi se toimia isolla määrällä shield guardeja.

Pariksi lähtisin hakemaan jotain millä pelata peikkoja, fistiä ja cryxiä vastaan. Eli lähinnä mieleen tulee eMorvy ja eKrueger (eKromac ehkä, mutta saa olla specifi-buildi).
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
marke

Vielä yksi Battle Report. Sitten saa hetkeksi riittää rapsojen nakuttelu. Tulipahan kokeiltua tätäkin. Eli tällä kertaa Lucant ilman Prime Axiomia vastassa.

Scenario: Two Fronts (ilman objektiiveja)
60 min death-clock
Lucant vs eKromac

Lista:
eKromac
Gorax
Ghetorix
2 Stalker
Wilder
Druids of Orboros
-UA
Shifting Stones
-UA
Swamp Gobbers
Lord of the Feast

1A. Lucant voittaa aloitusrollin ja aloittaa etenemisen..
Kuva

..ja päätyy tällaiseen asetelmaan.
Kuva

1B. Kromac jää taakse himmailemaan, heittelee pilviä ja taas kerran hieman levittäytyy. (Sori :p)
Kuva

2A. Lucantin armeija koittaa jotain irtokuteja sinne tänne, ja lähinnä tyytyy featin turvin hakemaan parempia asemia.
Kuva

2B. Lord of the Feast kokeilee featattuja nappeja poistella aika laihoin tuloksin. Kolme spray jätkää tippuu ruuaksi läheiselle Enigma Foundrylle.
Kuva

2B. Druidit tekee druidijuttuja ja hinaa mettässä ollutta Conservatoria lähemmäksi. Kromac pistää Carnageksi, feattaa ja primaloitu Stalker hakee Conservatorin pois. Hyvät damagerollit hoitaa homman, vaikka armoria oli reippaasti. Kuvan jälkeen vielä toinen Stalkkeri sprinttailee hakemaan muutamat Eradicatorit pois, ja Gobberit yrittää chargeta flaretörpön pois.
Kuva

3A. Obstructorit poistaa Druideja ja Reductorit sprayailee LotF:in, sekä toisen Gobberin pois.
Kuva

3A. Inverter chargeaa Ghetorixiin. Pilven alla ollut Stalker oli mieluisampi kohde, mutta ei olisi riittänyt pilvien kanssa pihvi. Kuvassa oma vuoroni on jo alkamassa. Furyt leachattu ja assasinaatiota haetaan..
Kuva

3B. Sieltähän se tulee. Teleportattu, Primaloitu Stalker hakee casterin, Carnagen turvin. Ootteks ennen nähny Circleltä vastaavaa?
Kuva

Mitä metailuun tulee, on 2 Stalkkeria äärettömästi parempi kuin 1. Sprinttiä ei vaan voi eKromalla menettää, vaikkei tässä matsissa näyttäytynytkään, ja todella arvostan ainakin ideatasolla tota Pathfinderia aika paljon. MAT6 blows, mutta onneksi on Carnage. Muutenkin paperilla lista tuntuu paremmalta, ja muuttuu vielä siten, että LotF ja Gobberit poistuu ja tilalle tulee Feralgheist, toiset kivet ja Bloodweaver Night Witch.
Viimeksi muokannut marke, Su 31.01.2016 01:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R3d0

Viesti Kirjoittaja R3d0 »

Hyvä reportti jälleen kerran.

Itseäni pelissä ehkä eniten pisti silmään objektiivien puute zonejen keskeltä. Mahtoiko olla unohdus vai onko omissa silmissäni vain vikaa :D . Muutenhan Lucantti tuli tosiaan liian lähelle kivien välissä istuvaa talkkaria ja pääsi hengestään. Kaksi talkkaria on selvästikkin parempi combo kuin yksi. Toivottavasti näitä reportteja tulee mahdollisimman nopeasti lisää :)
marke

Jeps, Obot jäi tosiaan laittamatta, mutta tolla mentiin. Oli ikäänkuin custom scenaario. Lucantin sijoitus oli vastustajalta tietoinen riski. Jäi raportissa mainitsematta, mutta ideana oli hakea vaaleampi talkkari pois Inverterillä, jota ennen Diffuserin piti ampua talkkariin Ripspike, jotta Inverterin chargematka riittäisi kahden druidipilven väliin ja se ei maksaisi focusta.

Inverterin chargeamista Ghetorixiin olisi voinut Diffuserin missaamisen jälkeen arvioida uudestaan, mutta näitä sattuu. Lähinnä kai Shifting Stonesien landing spotin olisi voinut yrittää sillä tai parilla muulla paremmin blockata.
Prkl

Mä parantaisin tota peliä lähinnä katsomalla tota sun kuvaa siltä vuorolta kun Lucant fiittasi. Pystyisitkö odottamaan vielä vuoron ja tekemällä alpha striken vasta kun Lucantin featti on loppunut? Olisi paljon tehokkaampaa ja saisit primaloimattakin hevin (tai kaksi) rikki. Itse olisin ehkä antanut Lucantille yhden skenupinnan oman alueensa dominoinnista ja vetänyt petoja hyviin asemiin druidipilvien taakse ja alphannut seuraavalla.

Lopputulos oli toki hyvä, mutta joka pelistä kannattaa yrittää oppia jos pystyy.

(Voi olla, että olen jostain syystä väärässä, mutta kiva herättää kysymyksiä..)

Itselläni on siis ainakin Lucantia vastaan peukalosääntö, että Lucantin fiittivuorolla mun armeija aina vetäytyy. Lucantin tehtävä on sit vastaavasti fiittivuorollaan tulla niin eteen tms. että mä en vaan pysty odottamaan sen fiitin yli.

marke

Hyvä tipsi, kiitos. Lucanttia vastaan ei ole ollut kovin montaa mahkua pelata, mutta aikaisemmilla kerroilla vastaan on tullut P.Axiom+useampi foundry, tosin niillä kerroilla pelasin leegoja. Enivei, tarttis saada nimenomaan eKromalla lucantti matseja aikaseks.. tai jollain missä on druidit. Mua vähän epäilyttää se homma, kun ei pysty howlaan, että kuinka helppoo se turvassa pitäminen on varsinkin killboxi threatin alla.

Ja ehdottomasti samaa mieltä, että myös voitoista pitää oppia, ja välillä sitä ei tule omia virheitä huomattua kun voittaa, vaikka monesti saattaa itse pelata jopa huonommin kuin muutamissa häviöissä. Hävittyään sitä on helpompi olla kriittinen omalle pelaamiselle.

Mulle kyl kelpaa kaikenlaiset neuvot ja muut, kun ehkä näistä rapsoista paistaa läpi vielä se, miten noviisi oon täs pelissä. Tarttis alkaa turnauksia grindaileen pikkuhiljaa keväällä, kun alkaa alkuvuoden kiireet olla helpottuneet. Näillä näkymin parina eKromalle on pMorvahna, mutta se saattaa muuttua. Kaikkee on mietitty.

pMorvahna
Wilder
Gorax
Stalker
Stalker
Shifting Stones+UA
Druids+UA
Bloodweavers
Trackers+UA
Witch Doc

Ensimaistelut otin eilen parin pelin voimin BB+Kallus+Double Warspearit ja Issyriaa vastaan. Molempia vastaan toimi ihan ok, ja yllättäen Issyria oli paljon pahempi matsi vaikka Kallukselle hävisinkin.

Outoja valintoja esim. Minion-venettä en halua pelata, kaks talkkaria (haluun kaks heviä, koitin Wold Guardian+Stalker, ei vakuuttanu), ja Blackcladi sekä Gallowsit puuttuu. Huomasin pelaavani ihan liian keskikentällä, että Gallows tuntuu melkein hukatulta pongolta, vaikka tuskin se sitä on, mutta toisekseen jätkiä on sen verran, että yhdet kivet riittänee kutien redirectaamiseen. Blackclad voi olla kultaa ottaan ravagorekuteja naamaan, mutta en oikein tiedä miten saisin niihin pisteet riittämään, kun hiertää jo toisten kivien puute hieman, ja tosiaan musta Morvyn voi pitää ihan hyvin turvassa druidien ja kivienkin voimin. Omassa superPRO metassa 2pts sijottaminen pelkäks immunitybotiks ei oo tehokasta pisteidenkäyttöö, ja chargematkoilla ei tee mitään, kun trackerit swarmaa keskikentän ni pedot tuntuis lähtevän kivistä mukavammin.

Oikeasti iso ongelma on se, että talkkarit ei osu yhtään mihinkään. Se on sellanen beasti, että yhtäaikaa rikki ja yliarvostettu. Sit ku se kulkee, ni se kulkee, mutta talkkariin ei oikeesti voi luottaa ilman osumabuffia. Siltikin niitä tekee nyt mieli tunkee kaks joka listaan, koska vaihtoehdot on vähissä. Feralia pidän edelleen tosi kovana mat7 ja spd8 takia, mutta pathfinderin puute pistää oikeesti irvistään.
marke

Eilinen turnaus meni 1-3. Vastassa 3x Legion ja 1x Circle. En nyt ala matseja erikseen ruotimaan sen enempää, mut joka häviössä toin casterin liian eteen. Joudun aika usein assasinoiduksi, eli jotain tarttis tehdä tolle asialle, mutta muuten pelit kulki kohtuullisesti ja olin oikeestaan ihan tyytyväinen. Parina eKromac ja eBaldur.

Blightbringer on melko rasittava. Mua hieman suoraan sanottunua v1tuttaa, että pelissä pitää olla 100€+ miniatyyri joka on "pakko-ostos" ja sitten siihen on pakko varutua. Ei voi mitään, mutta täytyy toivoa, että PP ei jatka tällaista kehityssuuntaa. Tulee taas mieleen yks toinen peli :D. eKromac tuntuu pärjäävän BB:tä vastaan ihan kivasti itseasiassa, ja varmaan joku eMorvy ois juhlava myös. eMorvyn useimmat buildit tarjoais Warspeareille lähinnä low-value targetteja, joten niiden hyökkäykset jäis "hyödyttömiksi". Jotenkin ei vaa ny silti huvita toi BB kilpavarustelu niinkun ajatuksena.

Noh, olihan sitä itelläki uusia leluja, mutta ei ehkä samaa kaliiberiä: The Death Wolves oli Kromac2 listassa antamassa skenupeliin jotain boostia ja pakko sanoo, että hemmetin hieno unitti. Näyttää paperilla keskinkertaiselta ja ehkä sitä loppuviimein onkin, mutta on toi Cannibal Magic aika huikee ability. Muuten ne on lähinnä taas yks anti-infantry keino Circlelle, mut tappo Skölli heittämällä jotain pari Warspearia jostain syystä vaikka unohdin gangin, mikä oli aika lupaavaa touhua.

Tosi hyvä fiilis jäi turnauksesta kyl muuten, mutta yöunien jälkeen alko taas toi leegometa mietityttään. Just ku oli päässy sinuiks sen kans, että eLyly ja eVayl hoidetaan tietyillä tavoilla, ni pöydälle ilmestyy satasen hartsikökkö ja tuhoo mun unelmat paremmasta elämästä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”