Muutoksen Retriä

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Muutoksen tuoja

Muutoksen Retriä

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Su 07.06.2015 22:10

Dodiin, Retri saikin ihan kivoja leluja uudessa kirjassa ja sen innoittamana alkoi retri himottamaan aivan uudella tavalla vaikka vanhat temput onkin tallessa (luotetaan noppaan)

Ekana olisi tarjolla sitä uusinta uutta:

Thyron, Sword of Truth (*5pts)
* Aspis (4pts)
* Banshee (10pts)
* Banshee (10pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
House Shyeel Battle Mages (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Houseguard Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (7pts)
* Houseguard Halberdiers Officer & Standard (2pts)
Arcanist (1pts)
Arcanist (1pts)
Fane Knight Skeryth Issyen (5pts)
House Shyeel Magister (2pts)
Houseguard Thane (2pts)
Mage Hunter Assassin (2pts)

Pari hyvää kohdetta storm ragelle. Toisen Bansheen voisi harkita vaihtavansa Discordiaan jos tuntuu siltä että on tarvetta, mutta eiköhän tupla B ole se yleispätevämpi tässä listassa? Tai jos vaihtaakin Halbikset Infiltraattoreihin ja toinen B Discoksi antamaan blastiturvaa?
Tuntuu että tällä haluaisi pelata vähän kaikkea meleeseen menevää eikä menisi ihan perseelleen. Rupean treenailemaan tätä kyllä raivolla proxyn kanssa Tampereen kerholla ensi viikolla. Raportoin lisää kun alkaa olemaan oikeaa pohjaa huudella.

Sitten jotain geneeristä:

Vyros, Incissar of the Dawnguard (*5pts)
* Aspis (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Helios (17pts)
Arcanist (1pts)
Arcanist (1pts)
Lanyssa Ryssyll, Nyss Sorceress (2pts)
Soulles Voidtracer (1pts)

Imperatus pääsee kokeilemaan vaihtopenkkiä ja otetaan Helios pöydälle. Tuli immuniteetti on joihinkin matseihin herkullinen lisä, ja Helios auttaa myös jakamaan griffoneille focusta mukavasti. eVyros saa siitä myös hieman suojaa ja turvaa tarvittaessa.
Ylipäätään tuntuisi aika mukavalta häröpallolta pelata, Helioksen ongelma on että se ei ammu, mutta tässä listassa ei tarvitsekkaan, (virtuoson kanssa voi toki leikkiä halutessaan) mutta pysyy hengissä kivasti kun vähän maksaa focusta Repulsor fieldistä ja Distrotion Fieldistä. Voidtracerit ovat helioksen molemmilla puolilla griffoneiden kanssa jakamassa hieman magiavihaa.

Issyria, Sibyl of Dawn (*6pts)
* Hyperion (18pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Mage Hunter Strikeforce (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Mage Hunter Commander (2pts)
House Vyre Electromancers (4pts)
Stormfall Archers (Leader and 3 Grunts) (5pts)
Arcanist (1pts)
Houseguard Thane (2pts)

Ja oma rakas Issyria+Hyperion. Ehkä vielä joskus pelaan sitä ilmankin. Mahdollisuus tiputtaa arcanisti+mha+voidtracer ja ottaa toinen unitti Electromancereita mukaan, Featin alla Kissattuun kohteeseen d3 pow14 damagerollia on ihan kiva eikä ne electroleap shotit huonojakaan ole ikinä. Tässä on menty aika tutulla ja turvallisella polulla noin muuten. Halbikset saattaa vaihtua takaisin sentineleihin mikäli tuntuu että ei puntti riitä rikkomaan juttuja. Voidtracer ja pari focusta tekee Issyrian spelliassasinoimisesta melko epämiellyttävää puuhaa :)

Kolmen listan formaattiin varmaan mentäisi tällä setillä, Kahden listan formaattiin sitten Issyria+Thyron tai Thyron+eVyros, tällöin saattaa jotain pientä mukautusta tapahtua, mutta miltä tälläiset setit vaikuttaisivat näin yleisesti? Pystyykö Thyron haastamaan circleä? Onko Issyria tarpeeksi pelottava cryx droppi ilman Eiryssiä? Onko eVyros vielä hot? Mitä teen brädille? Riittääkö jos heittää vaa noppaa hyvi?
http://taikamiekansaattue.blogspot.fi/
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it

Veripallo

Re: Muutoksen Retriä

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ti 09.06.2015 07:03

Yhtään en ole Uusia leluja ehtiny dojoilla tosissaan ja ihan varmasti oon vielä ruosteessa tauon jälkeen mutta kokeillaan antaa ensivaikutelmaan pohjautuvaa kommenttii:

oma fiilis on et thyron haluaisi ainakin sen kaks melee uniittia, enkä itse laske mitteneitä niiden joukkoon. retrille osuminen meleessä on vähemmän ongelma kyin ampumusessa, niin tupla bansheet askarruttaa. kaks heviä voi kyllä olla ihan OK, mutta itse haluaisin toisen olevan joko peenis tai disco, koska thyron ei auta paperisotilaita perille pääsyssä mitenkään ja peniksella on parempi thret kuin bansheellä. Pain Knight on hyvä lisä jota komppaan täysillä. Haluisitko vähän avata miksi niin paljon mitteneitä ja magistereita listassa ku itelle ei avaudu?

aluks ihmettelin vyros listaa, mutta kun avasit ajatukset valintojen takana niin alkoi munkin silmissä näyttää ihan toimivalta. Kerro ihmeessä miten toi toimii kun pääset kokeilemaan.

Issy lista on aika perus. Itse haluaisin kyllä hänelle aina yhen nodin mukaan lun fiitin jäljeen se ei tee paljo mittää muuta kub satunaisia blinding lighteja, eikä niitä uskalla heittää jos joutuu menemään itse lähelle. mutta aika monet pelaa issyy ilman nodia ni kaipa toiki toimii.

ps. kännykällä kirjoitettu joten anteeksi typoista
Hän on puhunut.

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Ti 09.06.2015 21:57

Veripallo kirjoitti:Yhtään en ole Uusia leluja ehtiny dojoilla tosissaan ja ihan varmasti oon vielä ruosteessa tauon jälkeen mutta kokeillaan antaa ensivaikutelmaan pohjautuvaa kommenttii:

oma fiilis on et thyron haluaisi ainakin sen kaks melee uniittia, enkä itse laske mitteneitä niiden joukkoon. retrille osuminen meleessä on vähemmän ongelma kyin ampumusessa, niin tupla bansheet askarruttaa. kaks heviä voi kyllä olla ihan OK, mutta itse haluaisin toisen olevan joko peenis tai disco, koska thyron ei auta paperisotilaita perille pääsyssä mitenkään ja peniksella on parempi thret kuin bansheellä. Pain Knight on hyvä lisä jota komppaan täysillä. Haluisitko vähän avata miksi niin paljon mitteneitä ja magistereita listassa ku itelle ei avaudu?
Juu kaksi melee unittia on kyllä ehdoton Thyronilla, Mittenit ovat yllättävän kovat anti inffi viidellä pinnalla Thyronin kanssa. Ei se helpoin huttu ampua pois yleisillä anti inffi aseilla, eivätkä tarvitse casteriltä apua tässä. footprint pöydällä melko pieni kun täytyy mahduttaa mahdollisimman paljon väkeä controllille feattiä varten. Featissä tarvitsee vain aktivoitua controllilla, chargeat sen tavallisen 9,5", osumaan 3d6, beatback & sidestep ja toinen lyönti 3d6 osumiseen, beatback & side step, 6 jätkää siivoaa potenttiaalisesti isonkin unitin väkeä, tai menee pienemmästä läpi ja ahdistaa seuraavalla vuorolla supporttia, tönivät myös kivasti skenualueen tyhjäksi kaikesta. Magisterin homma on force boltilla ja Whiplashillä pitää parempaa assasinaation uhkaa yllä ja tarjota lisäliikettä stormrage kohteelle (tarvis mahduttaa Madelyn maybe...)
Toinen banshee vaihtuu kyllä magisterin kanssa Imperatukseksi. Yksi banshee on mahtava ajaa Assailin kanssa vihollisen linjaan sotkemaan meininkejä, 12" rangella pärjää kuitenkin monelle jutulle kantamassa, featin alla voi leikkiä seuraavaa, charge isoon kohteeseen, osuma, sidestep, pieni miekka inffiin, osuma, tappo, cleave isolla miekalla pääkohteeseen, ja tämän jälkeen voi alkaa käyttämään focusta jos sellaista löytyy. :p

Tänään pelasin matsin Thyronilla kerholla. Oli kyllä mukavaa pelattavaa. Alla tämänpäiväinen lista ja makuja

-Thyron, Sword of truth (-5pts)
* Aspis (4pts)
* Banshee (10pts)
* Imperatus (12pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Mage Hunter Infiltrators (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Arcanist (1pts)
Houseguard Thane (2pts)
Narn, Mage Hunter of Ios (3pts)

Imperatus on rakkautta, ei sille vaan voi mitään, ei saa listasta mitään erityistä, mutta ei tarvitsekkaan. Suorittaa omia juttujaan ja ahdistaa vastustajaa mukavasti vain olemalla paikalla ja lähtemällä lyömään kun on aika.

Halbikset/Infiltraattorit+e3:lla. Nyt jäi vähän maku että kun oli molemmat, niin en saanut kummastakaan aivan kaikkea haluamaani iloa irti. Saattaisin tiputtaa infiltraattorit pois ja ottaa siihen paikalle ne mittenit ja ehkä toinen Mha Fane knightiin.
Narn oli kultaa, jäi oikeasti fiilis että se kuuluu listaan (dafuq) Stormrager pelote on kova ja kävi hakemassa napin kaksi vuorossa ikävistä paikoista, ja sprinttaili turvaan.
Ensin heitetään lähes koko lista vastustajan naamalle, ja käydään sooloilla vielä puhdistamassa ongelma modelit väleistä tai burstaamassa damagea sinne minne tarvitaan. Oikein miellyttävä pelata. Toinen arcanisti pitäisi myös mahduttaa listaan -.-'

Koitan Testailla uutta eVyrosta tässä jokin päivä.

-Muutos
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it

MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » To 11.06.2015 10:39

EVyros:
Olen myös itse miettinyt Heliosta Evyrokselle, mutta listan kanssa olen hieman enemmän "old school" ja haluan sen yhden unitin sinne. (Griffon)Spämminä toki on myös ihan toimiva...Mutta: Oletko huomioinut, että ed.main tempuilla Helioksella (Dist. field yms) Helioksesta tulee aika iso Focus syöppö, mikä ei ole Evyroksen listan tarkoitus...Itse olen lähinnä ajatellu käyttää Heliosta Focus jakajana ja virvelinä casterkillehin/heavyjen tappamiseen.

Thyron:
6lla focuksella Thyron osaa ajaa melkein kahta jakkia. Saa nähdä mitkä statit sillä on, mutta jos on vähänkin "uhri" statit, niin saattaa olla et pelkkä Imperatus ja Aspis riittää. Jos Impy on käytetty esim. EVyroksella tai *gasp* Issyrialla, niin toki Banshee ja Phoenix on ihan hyviä vaihtoehtoja. Itse olen vähän metannu, et Sylys ei ois oikee paikka Thyronille, sillä 2 pts (eli siis 1x MHA) on ehkä vähän liikaa maksaa yhdestä focuksesta...Itse lähdin Thyronia metaamaan kolmella unitilla: Infiltraattorit+3iryss, Invictorit+ua (koska ampuu ja POW 10 meleessä) ja sit Sentinelit+ua. Soolojen kanssa ollaan aika samoilla linjoilla, mut mulle ei mahtunu Skerythiä, joka siis on aivan mahtava kohde storm ragerille. Jakkina Thyronilla ajan ainoastaan Imperatusta, toistaiseksi...
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Su 25.10.2015 23:40

Kangasalan turneessa kävi ilmi et oonki ihan huono retripelaaja kun en pelaa garrythii enkä kaelyssaa, Tämä yhdistettynä tasaiseen 10kk kestäneeseen vinoiluun lupasin etten ainakaan loppuvuonna enään pelaisi Issyriaa tai eVyrosta.

Otin Thyronin tiskiin, kävin läpi aiempia matsejani kyseisellä casterillä, otin muutaman lisämatsin ja törmäsin samaan ongelmaan kuin aiemmin. Thyronin pitäisi pelata edessä, mutta lahoaa ilman +4 focusta ja Stormrageria. Nyt olen alkanut testaamaan tälläistä

* Sphinx (7pts)
Dawnguard Sentinels (Leader and 9 Grunts) (9pts)
* Dawnguard Sentinel Officer & Standard (2pts)
Arcanist (1pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Ghost Sniper (2pts)
Ghost Sniper (2pts)
Houseguard Thane (2pts)
Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan (2pts)

Sphinx on halpa reach heavi joka voi myös oudossa tilanteessa auttaaa mitteneitä(tuskimpa, mutta optio on jos pitää yrittää hinata jotakin) Halbikset ja mittenit ovat ensimmäinen linja ja pyrkivät käyttämään featin, sentinelit toimivat toisena aaltona casterin kanssa rikkoen niitä kovempia juttuja.
Soolo puolella on kaikkea kivaa, hieman upkeep vihaa/distruptia Eiryssiltä. Lisäliikettä ja assasinaatio uhkaa Madelynin ja magisterin kanssa, pari mha:ta ja tupla Ghost sniperit koska miksipä ei.

Banshee olisi kiva saada Sphinxin tilalle häröilemään vihollisen linjaan, pitäisikö Ghost sniperit vaihtaa banshee pisteiksi, sekä halbisten soullesiksi?

Kaveriksi pitäisi viritellä Kaelyssan Forcewall kunhan jaksais tilailla napit. Siihen asti ideana ajaa Rahnia tai Ravynia, cryx saattaa olla pieni ongelma, mutta kuka sellaista nyt pelaa..

Chade

Viesti Kirjoittaja Chade » Ma 26.10.2015 00:38

Kyl mä ottaisin Bansheen, on se vaan kaikilla tavoin niin paljon parempi pönttö kuin Sphinx. Pikanttina yksityiskohtana Assailin +2" Slammeihin toimii myös kanuunaan. Droppaisin just Ghost Sniperit sen tieltä. Ei ne mun kokemuksen mukaan oikein mitään tee. Henk koht suhtaudun kanssa aika epäilevästi hanskavelhoihin, erityisesti kahteen ryhmään. Onhan se teoriassa siistiä, että on beat back ja side step, mutta niistä saisi hyödyn irti vaan jos tappaisi jotakin ja hanskavelhoilla on mun kokemuksen mukaan tapana missata/olla tekemättä vahinkoa juuri silloin kun sitä tarvittaisiin. Tekisi mieli kokeilla Riflemaneja tossa kun sulla Thane jo kerran on. Halberdierien ja Sentinelien two-one punch on just hyvyyttä. Mun makuun sun havainto siitä, että Storm Rager on ansa, on ihan oikea. Tuntuu, että 99% ajasta Thyron haluaa kuitenkin pitää sen itse ettei kuolisi. Yleisesti tekisi mieli nähdä Retrin paras jack, eli Imperatus jossain. Force Wallin ei ikävä kyllä mene.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 26.10.2015 07:49

Ite en vieläkää ole thyronia pelannu mut teoriapohjalta mietittynä:

Comppaan että ei sphinxii. Ghost snipereilla pinnat jotta saat jonkun 10p heaveistä. Bansheellä ei voi mennä väärin mutta itse suosittelisin discordiaa. Jos thyronin paperisuus pelottaa niin toi discopupla auttaa paljon. Jeesaa kanssa sun senyinelejä ja assassineja pysymään hengissä. Eikä toi melee thrwttikään ole kuin puoli tuumaa bandheetä ujompi, toki reachin puuttuminen on iso asia.

Oon itse kassa skeptinen mitteneistä. Thyronin ctrl on vain 12" ja sulla on jo kaks täyttä uniittia. Mittenit nyrkkeilee hyvin vain fiittivuorolla ja jos niin tekevät ni kuolevat vain pois vastapalloon. Dumppaisin ainakin toisen ja ottaisin tilalle joko pain knightin tai vaihtaisin sphinxin imperatukseen. Se on kuitenkin varmaan kaikista iloisin myrmidon kun saa assailin. Itse asiassa vaihtaisin molemmat, ja jos vielä jaa mitteneitä ikävä niin ghost sniperit svappina magistereihin. Eli jotain tällaista:

Thyron
-imppi

Full sentinels
UA
Full hilparit
UA

Arcanist
Eiryss2
Pain knight
2xassassin
2xmagister
Houseguard thane
Madelyn

Itse ottaisin rahnin ja ravynin välillä kaveriksi ravynin, koska thyron häviää bileihin heti
Hän on puhunut.

shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie » Ma 26.10.2015 10:53

Veripallo kirjoitti:Itse ottaisin rahnin ja ravynin välillä kaveriksi ravynin, koska thyron häviää bileihin heti
Juuri tästä syystä Ravynin tieri tuntuu ihan älyttömän hyvältä listalta retrillä, mut toisaalta aika huonolta listalta koska voi olla jopa "liian kova" lista. Ravynin mhsf threttaa pidemmäl ku easpyn bilet darragil. Se alkaa olee aika hyvä matka.
Jos ei se tylsä 9voices kiinnosta ni Ravyn on myös ihan hyvä caster ilman sitä tieriä, koska edelleen sieltä löytyy se 1x mhsf snipellä jotka tappaa bilet.

Tällästä listaa oon pari kertaa pelanu ihan hyväl menestyksel.
Ravyn, Eternal Light (*6pts)
* Hyperion (18pts)
Houseguard Riflemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Houseguard Riflemen Officer & Standard (2pts)
Arcanist (1pts)
Houseguard Thane (2pts)

MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » Ma 26.10.2015 18:32

Tota Ravyn listaa on kyl tullu pelattuu ennen 9voicesia. Toimii. Thyronilla olen vakavasti miettiny, et ottais vaan yhen storm rager kohteen(Skeryth) ja sit ku se siit häipyy(kuolema tjsp) ni sit vast swappaa storm ragerin Thyroniin.

Mitteneistä: Tupla mitteneitä on vaikee saada toimimaan rahnin ja forcewallin ulkopuolella. Yks unitti on ihan ok, mut silloinkin kannattaa kysyä, et onko kaks magisterii combo slammilla vaan suoraa parempi? Tai yks magister+artificier.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 26.10.2015 19:08

Shoddien ravyn lista näyttää just sellaselta mitä itekki kasaisin jos metais just cryxiä varten. Riflet thanella ja ayanalla jos tarvii on kultaa poistamaan ärsyttäviä stealthi ja incorporeali sooloja tai baneja. strike force snipettää bilet. Tolla listalla voi ehkä jopa haastaa mad dogs of warinkin.

Onks kukaan kelannu artificeriä storm rager kohteena? Joo melee threatti ei ole kummonen mutta tarvittaessa ei chargattava arm 19 nappi on jo rasittava poistaa ja lyö kaks kertaa pow 15. Ei tietenkään primary kohteena mutta jos muut on jo poissa niin voi olla tehdä duunia late gamessa. Ja alkukierroksilla nostaa tietenkin thyronin deffin 18 ampumista vastaan.

MaSSacRe voi olla oikeassa että kipu nihti riittää. Thyron on kyllä ihan varmasti focus starved ni ei varmaan halua heitellä loitsuja koko ajan, mutta pelaamatta ei vielä tiedä. Jotenkin itse tykkään vaan ajatuksesta että vois levittää strom rager kohteen pitkin pelipöytää ja pitää vastustaja varovaisena että missä tulee tekemään kipeää.
Hän on puhunut.

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Ma 26.10.2015 20:37

Tänään ehti testailemaan lisää, vaihdoin sniput Banshee uppiin ja halbisten soullesiin. Vastaan asettui Kromac, peli rullasi hyvin, toinen mittenpoppoo suojeli halbiksia ja toista laitaa, kun taas toinen poppoo juoksi prey sentinelien edessä. Featissä toisen hanskapoppoon jämät söikin lähes koko Bloodtrackers yksikön, halbikset hakivat talkkarin, Mha:t hakivat pienellä avustuksella toisen hevin ja muutenkin lista toimi hyvin, ja pääsin pelaamaan omaa peliä mukavasti,
valitettavasti Kromac haki silti Thyronin 4 focusen kämpistä ja stormragerista ja peli päättyi tappioon...

Mutta mutta, banshee jää listaan, on se niin mukava beasti ja löytyy jo hyllystä. Ei tarvitse turhaa ruveta ostelemaan uutta. Lisäksi hoitaa hienosti juuri sitä roolia mihin sitä haluttiinkin.

Mitteneitä parjataan paljon, mutta on tähän mennessä toiminut upeasti itsellä, ottavat rankaisua ja etenevät muun inffin edessä, 10p tästä ei ole paha sijoitus. Jos näille ei tee mitään niin syövät normaalia inffiä pistehintansa edestä tehokkaasti ja jos ei ole inffiä voivat töniä petoja tarpeen mukaan.

Ravyni vaikuttaisi hauskalta (sain viikonloppuna hyllyyni parikymmentä mhsf:ää ua:illa lisää ) pitää testailla tierissä ja tierittä. Näkee sitten kumpi tuntuu paremmalta.

Torstaina lisää testailua legioonan siskoja vastaan, katsotaan tuleeko siitä matsista viisaammaksi :p

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Su 07.02.2016 22:48

Kirjoitellaanpa tännekkin vähän pohdiskelua, Ajanut nyt pari kuukautta ja useammassa turnauksessa Issyria & Thyron pakettia adr:n avustamana, Listat eläneet vähän ja ovat nykyään seuraavat:

* Hyperion (18pts)
Dawnguard Invictors (Leader and 9 Grunts) (10pts)
* Dawnguard Invictor Officer & Standard (2pts)
Arcanist (1pts)
Houseguard Thane (2pts)

Specials:
Mage Hunter Strikeforce (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Eiryss Mage hunter commander (3pts)

Luotto lista, koppaa useimmat masiina puolen matsit ja ahdistaa muutamia hordespuolen matseja, ADR:n tärkein ominaisuus on saada Sentinelit sisään tarvittaessa, vaihtuu hyvin mihin tahansa kolmesta unitista tilanteesta riippuen. Eiryss3+min mhsf:ää en ole kolmessa turnauksessa vielä kertaakaan ottanut tiskiin, mutta en ole löytäny muutakaan hyvää siihen ja kiusaa se jotain castereitä.

* Banshee (10pts)
Arcanist (1pts)
House Shyeel Artificer (3pts)
Houseguard Thane (2pts)
Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan (2pts)

Specials:
* Aspis (4pts)

Thyron on kokenut paljon evoluutiota ja ottaa kaiken irti ADR:stä. Rakastan ja vihaan casteriä yhtä lailla, Aina haluaisi mennä lyömään itse juttuja, mutta häviän kun menen :p. Turnaus pelit on mennyt oikein mukavasti ja Mittenit ovat vain kertatoisensa jälkeen loistaneet.
Vaikka Thyron pelaa myös inffi massaa kuten issyria, niin peli on hyvin erilaista omalta puolelta ja saattaa säkällä jopa hämää vastustajaa. Tämä lista rynnii päälle ja ahdistelee vihollista vähän joka suunnalta, samalla kuin Thyron itse valuu skenaario alueen reunaan.
Hyvää Assasinaatio potenttiaalia ja jaksaa grindata pitkällekkin. Lisäksi Fane Knightia ei vaan voi hehkuttaa tarpeeksi storm ragerin kanssa <3

Tämä lista painii sitten legioonat, circlet yms. Huomaan harmikseni että hyvää spell listiä ei tule käytettyä oikeastaan koskaan, koska kaikki focus mitä banshee tai upkeepit vie on tarkasti kämpissä. Täytynee ottaa adr seasonista kaikki irti, Koska tälläisiä listoja ei pääse toiste pelaamaan kyllä.

Saapi nähdä mitä sitä keksii kun näihin kyllästyy ja/tai uudet kolossaalit tulee..

(Tilaanko tripla destorit ja eVyros tierii? Uli uli?!?)

Herääkö ajatuksia hinkata yllä olevia listoja vielä johonkin suuntaan lisää?

GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie » Su 07.02.2016 23:49

Siis eiks Issyrian spessuihin oikeesti mahu nodee? Miks AH ja eEiryss on eri listas?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Ma 08.02.2016 00:11

Kyll sinne node mahtus Eiryss3+mhsf:n tilalle, mut vaikeuksia sovittaa sieltä listaan. Jos droppaan hypen ja otan inffi unitin ja chimeran sisää, niin lista on pure inffi späm ja TODELLA kelloraskas, muussa tapauksessa ainoa toimiva vaihto on a&h+ thane, sekin kyllä toimii jossain matseissa, mutta en ole tähän mennessä jäänyt hirveästi nodea kaipaamaan, upkeep tai 2 ja 3f hypelle normisti.

AH ja eEiryss tykkäisivät kyllä toisistaan ja olen miettinyt AH:n mahduttamista Thyronin listaan, mutta tällä hetkellä kaksikko on nauttinut paikastaan Issyrian rinnalla. Hmm, nyt joutuu kyllä ihan tosissaan miettimään tarviiko Issyria A&H:ta. Sinällään kyllä koska Menoth matsit ovat Issyrian heiniä aina ja kissin kanssa strike force ampuu kolossaaleja/chara jackkejä vuorossa pois. Pitänee kyllä metailla hivenen jos siihen vaihtaisi Electromancerit ja hivuttaisi A&H:n Thyronin kylkeen... perhana

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 08.02.2016 07:36

Jotenki musta on syntiä ettei sylystä ole kummassakaan listassa. Varsinki Issy ilma nodee vois tykätä extra rangesta jos tulee se päivä et haluaa heittää loitsun. Toisaalta en omista hyppeä mikä varmast vaikuttaa ajattelutapaan kun en voi olla sen takana.

En näe pointtik min mhsf eirykses, näyttäs olevan valittu se kokoonpano joka antaa eiryksen riehua eniten, mut miksei sillon ottais vain yleihyödyllisempään Eiryss2:sta (vai onko se must have Thyronilla?) tai jopa pEirykseen ja säästäis viis pinnaa? Saisit sylyksen ja chimeran vielä spessuihin, tai vaikka assassineja ja destor thanen (yks mun suosikki Issyrialla).

Mun vähäset kokeilut Thyronilla opetti koval kädellä et se tarvii ampuvan uniitin, mutta strikeforce tuntuukin olevan jo spessuissa. Banshee on kyllä varmast oikea heavivalinta, assail ja fiiti on kun tehty sille. Itseäni harmittaa paljon jos Thyron joutuu loihtimaan, kivat loitsut on kiva olla takataskussa mutta parempi vaan jos voi senkin edestä kämppiä.

Näkisin et cirkle on pahimpii matsei tälle parille. Kestätkö EKruegeria vastaan tarpeeks kauan? Ja nojaaks liikaa yks wound infantryyn, jos vastapuolella mollottaa vaikka sacral vault?
Hän on puhunut.

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Ma 08.02.2016 20:19

Veripallo kirjoitti:Jotenki musta on syntiä ettei sylystä ole kummassakaan listassa. Varsinki Issy ilma nodee vois tykätä extra rangesta jos tulee se päivä et haluaa heittää loitsun. Toisaalta en omista hyppeä mikä varmast vaikuttaa ajattelutapaan kun en voi olla sen takana.
Sylys olisi hyvä kummalla vain listalla, Thyron tykkää lisä focuksesta cämpissä, Issyria tuplasti enemmän ja auttaa satunnaisissa bl:n heitoissa, mutta vaikea mahduttaa listaan kun pisteet tiukalla. Kuten aiemmin sanoin lista harvoin tarvitsee bl:ää ja silloin kun oikeasti menee epätoivoiseksi niin käyn heittämässä sen boostaten ja hype parkkeeraa takaisin eteen/ luon muuten suojan issyrialle.
Lähinnä siis se että ei ole ollut mitään mitä kannattaisi uhrata Sylyksen puolesta, mutta nyt kyllä alkanut miettimään a&h:n vaihtoa Thyronille, näillä pisteillä piti ottaa Electromancerit listaan, mutta Sylys ja vaikka mha; olisi hyvä vaihtoehto, Adr:ään toinen vaihtoehto ja voin sufflailla tilanteen mukaan.
Veripallo kirjoitti:En näe pointtik min mhsf eirykses, näyttäs olevan valittu se kokoonpano joka antaa eiryksen riehua eniten, mut miksei sillon ottais vain yleihyödyllisempään Eiryss2:sta (vai onko se must have Thyronilla?) tai jopa pEirykseen ja säästäis viis pinnaa? Saisit sylyksen ja chimeran vielä spessuihin, tai vaikka assassineja ja destor thanen (yks mun suosikki Issyrialla).
mhsf+eiryss on ollut vähän sellanen "kun nyt en muutakaan keksinyt" ratkaisu mikä voi kuumottaa vastustajaa listojen valinnassa, jotkut ei vaan tykkää nähdä vastapuolella kahta poppoota mhsf:ää S&P:llä ja true sightilla lisäksi on siinäkin Eiryss jos tulee tarvis.
Sentinelit ovat tärkein osa, joten 9p pelivaraa vain. Tähän voisi heittää ne Electromancerit ja pari sooloa, näitä voisi sitten sufflailla sylyksen ja mha:n kanssa..
Veripallo kirjoitti: Näkisin et cirkle on pahimpii matsei tälle parille. Kestätkö EKruegeria vastaan tarpeeks kauan? Ja nojaaks liikaa yks wound infantryyn, jos vastapuolella mollottaa vaikka sacral vault?
Circle on mielenkiintoinen mutta listalla on kyllä kykyä painia.Issyria on pärjännyt ihan hyvin eMorvanaa vastaan, ja Thyron on ottanut usemman matsin eKruegeria vastaan eikä matsi ole tuntunut hirveältä.
Thyronia näihin matseihin olen ensisijaisesti tarjoamassa ja tähän mennessä se on useimmiten riittänyt. eKruegeria pitää kyllä treenaa vielä, lähinnä itse pelaan sen väärin ja häviän. Mutta lista on toiminut hienosti.

Chade

Viesti Kirjoittaja Chade » Ti 09.02.2016 18:11

Henkilökohtaisesti ahdistaa, että Imperatus ei mahdu kumpaankaan listaan. Sille maistuisi molempien buffit sen verran makeasti. Sopisko sille raivata tilaa edes ADR:sta toiselle? Thyronille sais lyöntivoimaa ja Issylle myös mahdollisuuden tiettyyn panssarispämmiin siirtämällä Inviolable Resolvea Impin ja Hypen välillä.

Mitä Sylykseen tulee, niin itsekin sen mielelläni erityisesti Issyrialla näkisin. On paljon kivempi käydä heittämässä Blinding Lightia 12" päähän extranopalla ja lennellä sitten takaisin Velocitylla, kuin tehdä sama 10" päästä ilman extranoppaa. Henk koht en ole niin pahoillani siitä, että node puuttuu. Chimera on muuten niin onneton kuusi pinnaa, että oikein pahaa tekee. Erityisesti kun Issyria ei ole mikään Rahn, joka saattaa voittaa pelin sillä Arc Nodella.

Oletko muuten vielä mainittuja Electromancereita ehtinyt missään yhteydessä kokeilla? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ke 10.02.2016 08:00

Kelailin a+h:ta ja oon kyl sitä mieltä että noista kahesta Issyria on parempi koti. Aiyana otetaan yleensä koska tarvitset joko magical aseet uniitille tai damagebuffia sille vuorolle kun meet sen raskaan panssarin perään. Thyronilla on loitsu molempiin tilanteisiin jo pohjalta, joten Aiyana auttaisi lähinmä vaan säästämään focusta kämppiin (tärkeää toki sekin).

Issyrialistasi näyttää musta paremmalta cryx dropilta, joten tahot Aiyanan sinne kummitusten varalta (itse en tahtois incorporealien määräävän mihin suuntaan hyperion joutuu tähtämään)

Imperatus olis kans issyllä parempi jos se olis tullakseen listapariin, mutta jos ei halua raivata pinnoja niin eihän siinä mitään sitten. En vaihtais Thyronilla bansheetä imppiin, ehkä toiseksi heviksi mutta en ekaks (ja oikeastaan toinen banshee olis sillonkin varmaan parempi ratkaisu). Imppi on parhaimmillaan niillä castereilla jotka tekevät siitä vielä vaikeammin tapettavan, eikä thyronin BGssä impillä ole ratkaisevan paljon enempää offensiivista potentiaalia.
Hän on puhunut.

Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja » Ti 01.03.2016 23:14

Pientä fiilistelyä tampereella lauantaina olleesta turnauksesta.
TL:DR: En osaa viekä pelaa retrii

Muokkailin hieman vanhoja listoja ja tungin hyväksi todettuja nappeja mukaan:

* Hyperion (18pts)
Dawnguard Invictors (Leader and 9 Grunts) (10pts)
* Dawnguard Invictor Officer & Standard (2pts)
Arcanist (1pts)
Houseguard Thane (2pts)

Specialists:
House Vyre Electromancer (Leader and 2 Grunts) (4pts)
Imperatus (12pts)
Arcanist (1pts)
Sylys Wyshnalyrr, The Seekker (2pts)

* Banshee (10pts)
Arcanist (1pts)
House Shyeel Artificer (3pts)
Houseguard Thane (2pts)

Specialists:
* Aspis (4pts)
Arcanist (1pts)

1. Matsi Arttua vastaan ja taisteluparina eZaal-Thyron

Toinen Kangasalalainen vastassa heti aamuun, onneksi ei olla viime aikoina ihan liikaa pelailtu vastakkain. Molemmilla ADR käytössä joten hetki arvotaan listoja, totean, että Issyria ei jaksa painia titaanien kanssa välttämättä ja Thyron pärjää jotenkin molemmissa.

Olen tämän matsin hävinnyt jo pari kertaa siihen että hakkaan läjän inffiä hengiltä, sitten eZaal räjäyttää asioita +30 furyn kanssa joten en ole niin optimistinen kun voisi kuvitella, matsi on myös todella kelloraskas

Vaihdan soolopatteria pois ja strikeforcen sisään. Arttu heittää koko mailman inffin sisään. Lista taisi olla tyyliin

eZaal
-Torakat & Shamaani
Max Miekat
Max Nihikset
Max Karaxit
Max Keltarii
TyCom
Legendat & piiskat
Hakaar

Arttu voittaa aloituksen valitsee puolen joka antaa kukkulan omalle puolelleen ja jättää itselle hankalaa maastoa

Depoillaan molemmat koko kentän leveydeltä. Itsellä Banshee ja Thyron keskellä, mittenit sivuilla, halbikset vasemmalla ja strikeforce sekä Sentinelit oikealla, Arttu haastaa vasemman laitani Miekka+Karax aallolla, oikealle Nihikset (mhsf meni näitä haastamaan) keltarii keskelle, eZaal nihisten vierelle.

1A Juoksen kaiken Eteenpäin ottamaan kenttää haltuun, Thyron heittää buffinsa ja kävelee. Strikeforce tulee vauhdilla varmistamaan että kaikki pääsevät ampumaan aimaten ensi vuorolla nihiksiä, Muut hakevat myös hyviä asemia.

1B Arttu vastaa juoksuttaen Nihikset kukkulaille ja edeten muillakin joukoilla vauhdilla vastaan. Tycom antaa Zaalille lisää vauhtia ja Shamaani tarjoaa craft talismaanin. eZaal etenee ja heittää Stealthin poiston strikeforceen ja poimii pari lähintä. Jää 1 Kämppiin ja passaa vuoron meikälle.

2A.Jo artun vuorolla aivot laski 1+1=2 laskuja, jos eZaal yltti strikeforceen, kävelevät mittenit ylttävät heittämään bolttia Zaaliin, upkeeppaan Assailin, buffaan Bansheen arcanistilla. Mittenit kävelevät ja hinaavat eZaalin kiinni keltar linjaan(def10 caster uijuijui!)
Thyron kävelee vähän ja feattaa. Banshee chargettaa Keltariin, tappaa, side steppaa, on kantamalla eZaaliin, mutta lyö vielä pikkumiekan välissä olevaan Keltariihin ja side steppaa toisen kerran. Sitten Neljä lyöntiä eZaaliin ja peli on ohi vajaassa 20minuutissa.

Hetki pohdiskellaan tapahtunutta ja sitten tajutaan se pahin, seuraavaan matsiin on yli 3h aikaa.. petskules...

Ruokailun jälkeen toka rundi päälle ja lisää paikallista vahvistusta vastassa.

Pelaajana Mikko Peltomaa ja tarjolla eGore ja Terminus.

Molemmat tiedetään että matsi on Terminus-Issyria. niin paljoa tarvinnut listoja edes vilkuilla. Sufflaan Speciaaleista Imperatuksen, sylyksen ja Arcanistin sisään, heittäen halbikset+ua+Thanen sekä A&H:n pois.

Terminus näytti about tältä

Terminus
-3xHelldiver
Max Bane Thralls+ua
Max Satyx Raiderit+ua+soolo
Min mäkkärit
Combine
2x Siren
Darragh
Orrik
Madelyn

Terminus menee ensin, joten laitan terminuksen sellaiselle puolelle jossa on iso Kivitorni esteenä (tämän lisäksi ainoa maasto oli pelto joka peitti suurimman osan skenualueesta), tämä yhdessä Destruction skenun kanssa pakottaa cryxiä pakkautumaan keskelle palloksi.

Ennustus osuu oikeaksi ja Cryx pakkautuu keskelle, Hyperion jäi omaan oikeaan sivuuni linjaan skenualueen reunan kanssa kun Invictorit ja mhsf ottaa skenualueen leveydeltä aluetta haltuunsa keskeltä peräkkäin. impe hypen vieressä invictorien takana.

1A Cryx juoksee eteenpäin raivolla, Satyxit tulevat jo melkein nuolemaan skenualuetta, muutama tulee sivustasta hypen puolelle blast immuniteettinsa rohkaisemana hakemaan hyviä paikkoja, muut etenevät satyxien takana valmistautuen seuraavaan vuoroon.

1B, Sylys tarjoaa Arcane Secretsin issyrialle, issyria leijuu hypen ohi, heittää boostatun BL:n liian rohkeaan Satyxiin, Velcytän 4" taakse ja heitän Admon päälle itseeni. Strikeforce liikkuu eteenpäin skenualueen eteen ja alan rankomaan satyxejä, BL:n avulla saan raavittua Satyx ua:n hengiltä neljällä ensimmäisellä, loput 7 keräävät vielä 4-5 satyxia. Invictorit juoksevat mhsf:n taakse ja ottavat hyviä asemia. Hype kävelee 5" ja poimii laidasta vielä yhden satyxin.impe juoksentelee invictorien takana hypen läheisyydessä.

2A Hieman yllättyneenä Kuinka helposti Satyxejä poistui pelistä Peltomaa Rupeaa kokoamaan peliään, Vain Satyxit pääsevät chargeamaan ja siitä vuoro alkaakin, pari chargea ja muutama juoksu joilla pyritään sitomaan joukkojani ensi vuorolle, Banet juoksevat perässä skenualueelle ja mäkkärit paahtavat sivustassa, soolot himmailee vähän mutta tulevat eteenpäin silti. Pelko vahvasta skenaariopelaamisesta pelottaa terminusta ja vain yksi diver uskaltaa sukeltaa kun kaksi muuta tunkevat varpaansa skenualueelle ja termius menee oman lipun taakse valmistautumaan ensivuoron teurastukseen.

2B All in, Issyria tekee sen mitä issyria rakastaa tehdä. Kolme Hypelle. Sylys heittää AS:n Issylle, Issy aktivoituu, featti päälle, BL baneihin, Ancillary Attack Star Burst Cannon baneen satyxien takana, 2 banea ja 3 satyxiä kuolee ja yksi bane tuffaa. Hype astelee eteenpäin AA hyökkäyksen avaamaan koloon, tykittää boostatun SBC laakin taaempiin baneihin. Critti ja 5 banea höyrystyy kentältä. Pikkutykit jauhavat vielä Banejen Lipun, Officerin ja pari mäkkäriä hengiltä.
Seuraavaksi vuorossa Mhsf, Ammun toisen hell diverin romuksi, toiseen jää pelkkä movement ehjäksi, kerään vielä takana piilotelleen Sireenin. Invictorit minifeattaavat, aimaavat ja siivoavat 14" itsestään kaikki irtomodelit pois häiritsemästä. Olen itse killboxissa ja skenualueella on vain 3hp kana, mutta tiedän ettei terminus pääse millään lyömään oikeasti objektiiviäni niin haen impellä parempia asemia ja passaan vuoron eteenpäin.

tässä vaiheessa tiedetään jo että matsi on selvä ellen sählää mitään ihmeellisyyksiä, mutta aina on tilaa tunarointiin.

3A Terminus on käytännössä yksin supporttinsa kanssa lähes koskematonta armeijaani vastaan, asetteluni takia parhaallakin chargella saisi vain kaksi inffimodelia meleeseen. helldiver tulee maanalta ja sukeltaa uudestaan. Terminus menee skenualueelle metsästämään seuraavalle vuorolle mahdollista skenu peliä/ inffin teurastusta/assasinaatiota. Darragh eteen suojaamaan vähän ja muut hakivat asemiaan takana

3B Impelle ja Hypelle molemmille täydet focukset, Issyria leijuu turvallisiin asemiin ja kämppää kahta admon kera. Arcanistit Buffaa jackit ja invictorit ampuu jätti CRA:n terminukseen, dun dun duu säkkää laakin johonkin pahanpäivän mäkkäriin. Mhsf teki jotain tarpeetonta, ammuskeli jotain laakeja mitkä ei oikein kiinnostanut ketään.
Hype kävelee terminukseen ja boostaa molempien nyrkkien osumiset ja ekan damagen. Sen jälkeen impe chargaa darran, ottaa sidestepin ja paukuttaa terminusta kanssa. Terminus jää 3hp ja tulessa.

4A Tuli sammuu, Terminus liikkuu madelynin avulla, ottaa vaparin hypeltä, teen luonnollisesti vain 2p ja terminus jatkaa meininkejään. Terminus yrittää vielä hail Mary henkistä rynnäkköä inffiini mutta impen vapari oli lopulta liikaa ja peli päättyy

Kolma matsi onkin sitten Joonaksen CoCia vastaan

. Tiedän jo päässäni että Axista ei oikein kiinnosta pelata Issyriaa vastaan, joten lucantti todennäköisesti tulossa. Tähän matsiin Thyron olisi todennäköisesti parempi haastaja, mutta Joonas on pelannut kaksi aiempaa peliä jo Lucantilla ja eikai kukaan halua listalukottaa itteensä finaaliin? Pelaan varmuuden vuoksi Issyrian ja Lucantti sieltä tulee.

Vaihdan Invictorit Impeen ja Joonas vaihtaa medibaset Battle engineen ja jotain sellasta

Joonas voittaa aloituksen ja päättää mennä ensin, Valitsen puolen jossa on kukkula ja jätän vastustajan puolelle jossa on diffaria ja taas joku kiviläjä tiellä. SKenuna on Two fronts.

Molemmat depoaa colossaalinsa melko keskelle mutta hieman omaan vasempaani nojaten. Joonas heittää Kierrätettävät pikku Coccinsa (kilpi ja ketjunuija) omaan vasuriini ja sieluimuri niiden taakse. Axiomin oikealle puolelle tulee TEP jonka ristin heti mielessäni vain "tapiksi.
Tapin oikealle tulee sitten turbopenetraattori2000 joka tunnetaan myös nimellä Inverter joskin Watcher loitsun kanssa edeltävä nimi on mielestäni kuvaavampi..
pari light jackkiä tuli vielä sivustaan mutta en oikein ymmärtänyt niistä mitään niin annoin mennä menojaan mekaanikkojen kanssa.

Laitan itse Halbikset keskelle, impe ja A&h halbisten taakse arcanistin kanssa, issyria hypen viereen hivenen halbisten vierelle. Mhsf Tulee oikealle osin halbisten eteen.

1A. Joonas aloittaa tönäämällä Tappia eteenpäin lähelle skenun reunaa. Kolossaali Kiitää oikeaa sivua kohti ja sielä jackit etenevät muutenkin oikean puoleista skenualuetta kohti himmaten vain hieman strikeforcen edessä.
Vasemmalla pikkurobot juoksee eteenpäin levittäytyen reunaan päin.

1B Lähden kuolavaluen strikeforcella eteenpäin ampumaan hivenen liian pitkälle tullutta light jackkia (oletan että oli Diffuser) ammun tämän johonkin 6hp mutta en saa mitään hajalle.
Halbikset etenevät varovasti takana ja muut hiipivät samalla rytmillä eteenpäin. Hyperion pinkaisee vasemman skenualueen reunaa kohti ja issyria käy AA:ttamassa starburstia pikkurobojen päälle. scatteroi hyvään suuntaan ja nappaa pari alle, mutta epäonnistuu tappamisessa.

2A Alkaa Diffuserin nilkuttaessa taaksepäin turvaan pahojen suippokorvien nuolilta. Tappi etenee ja Joonas tarttuu virheeseeni tehokkaasti ja ruiskii Tapillaan 7 Mhsf:ää hengiltä. Seuraavaksi colossaali ja Turbopenetraattori2000 marssivat skenualueen reunalle vahtimaan ettei skenun kanssa tule mitään hirveitä yllätyksiä.
Toisella puolella pikku robotit etenevät skenualueelle leveässä muodostelmassa sieluimurin laahaillessa perässä. Lucantti rullailee kolossaalin ja Invertterin takanana.

2B. Issyria heittää kolme Hypelle, aktivoituu castaa crusaders callin, luikkii skenualueelle, feattaa ja aa:shottaa starburstilla pikku roboi, mutta scatteroi pois. Hype aktivoituu ja yrittää tyhjätä skenaario alueen ammuskellen pikkuroboja innokkaasti,
Seuraavaksi aktivoin A&H:n ja heitän Suukon Tapille, Halbikset chargaa Tapin ja objektiivin, minifeatin ja featin avulla Halbikset uppoavat tappiin kuin kuumaan voihin ja neljäs lyönti upottaa Tapin lopullisesti.
Obo pääsee sytyttämään kaksi halbista tuleen ennenkuin kolmas tuhoaa senkin.
Mhsf ampuu muutaman laukauksen johonkin turhaan, impe etenee varovasti odotellen aikaansa. 1-0 meikäläiselle

3A Tässä vaiheessa täytyy myöntää että muistikuvat alkavat olemaan melko sumuisia. Joonas Puhdistaa oikeanpuoleista skenaarioaluetta halbiksista rauhallisesti ja nappaa Ayanankin samaan syssyyn, etenee kolossaalilla skenaarioalueelle kunnolla. Tappaa muutaman inffimodelin lisää ja saa millin tarkkuudella hinattua onnistuneella laukauksella Imperatuksen meleeseen ja aloittaa nuijimisen, Sustained attack tuli yllätyksenä ja Axiomin porakäsi upposi epämiellyttävän syvälle imperatukseen.
Lucant ottaa suojatut asemat ja feattaa robojen takaa. Pikkurobot chargaavat hypeä ja oboa mutta saavat raavittua vain 4pinnaa oboon eivätkä mitään colossaaliin.

3B Tarjoan kolme hypelle ja yhden impelle. Seilaan vähän issyrialla vasemman puoleisella skenaarioalueella ja aa:aan SBC laukauksen pikkuroboihin ja imaisen jonkin 5kpl Critical: consumella. Seuraavaksi hype ampuu vielä loput pikkurobotit hengiltä ja tuhoaa sieluimurin. Holt astelee eteen ja ampuu yhden liian pitkälle tulleen mekaanikon. Oikealla impe lähtee Axionin meleestä, ottaa vaparin ja jää yhteen pinnaan. Muuten oikean laidan napit vain tunkevat tielle ja yrittävät olla skenaario alueella. 2-0

4A hiljainen vuoro, Lucantin joukot jatkavat oikean laidan tyhjäilyä mutta eivät pidä asian kanssa hirveätä kiirettä. pari jäljellä olevaat pikkurobottia juoksee tukkimaan skenaarioaluetta vasemmalla

4B Annan kolme Impelle ja kolme Hypelle. holtti ampuu kaksi modelia vasemmalta skenaarioalueelta ja aa laukaus poistaa viimeisen. Saan kuningasidean yrittää assasinoida Lucant, etenen hypellä varovasti, ammun boostatun SBC:n lucanttiin unohtaen shieldguardin. Laukaus romuttaa pikkujaskaa pahasti mutta ei saa mitään merkittävää aikaiseksi, menen lukkoon ja ammuskelen pikkutykit vielä lucanttiin onnistumatta osumaan yhdelläkään.
Halbikset liikkuvat Turbopenetraattori2000:nen vieressä ja Huom! Yrittävät triggerata watcherin siinä onnistumatta, lyön kombinen penetraattoriin mutta en saa pinnoja sisään.
Buffaan Impen ja unohdan että en palauttanut Impeä pelikuntoon vuoron alussa (vain yksi boxi C:ssä jäljellä). Unohdan myös täysin Watcherin, chargaan Invertterin ja TURBOPENETRAATIO tapahtuu! Piikki uppoaa syvään ja autuudella, Imperatus ottaa jonkun 14p läpsyä ja merkatessa tajuan unohtaneeni korjauttaa jackin, todetaan että fiksuin tapa on pelata kuin olisin healannut impen vuoron alussa, koska en toivottavasti olisi toista kertaa sinne chargannut. Noh, impe on taas lähes täysin romu ja perseellään. Hyvä Juho, Täst vois vaik oppii jotai?
3-0 mulle ja skenupaine alkaa vaikuttaa

5A Axiom Naulaa impen arkkuun viimeisenkin naulan ja tyhjäilee myös muuten oikeanpuoleista skenaarioaluetta. Penetraattori tramplaa parin halbiksen yli ja tuo varpaansa vasemmalle skenaarioaleeelle lyö myös parilla ostetulla lyönnillä vajaat 20 boxia hyperionii, myös kaksi mekaanikkoa saa juostua itsensä skenaarioalueelle. 3-0

5B Holt ampuu taas mekaanikot hengiltä. Hype ottaa vähän paremmat asemat invertterin vieressä ja 2-hand throwaa Invertterin takaisin omalle puolelleen oikeanpuoleiselle skenaarioalueelle, viimeinen mhsf:ni, viimeinen halbis ja Thane hyppivät oikealle skenualueelle tielle ja tilanne on 4-0

6A Skenupaine on kuuma, yksi mekaanikko pääsee jälleen vasemman skenaarioalueen nurkkaan kiinni. Lucantti lyö invertterin edestä jonkun napin hengiltä, invertter yrittää chargettaa hypen, mutta tökkää holttiin eikä aivan päässyt kiinni hypeen. Axiom tramplaa itsensä loppujen inffimodelien ylitse ja pääsee meleekantamalle Hyperionista, ensimmäinen damarolli oli jotain 6,6 seuraava 6,4 ja viimeinen taisi olla 6,6 taas, hype kiittää. joku 10 boxia jäljellä. molemmat kädet paskana, eli thresher cannonit ei paljoa tee ensi vuorolla. Viimeisenä temppuna Axiom tekee vielä miinan joka valuu skenaarioalueelle kukkulan päälle ja vetää Dig in:nin
4-1

6B Paniikki päällä unohdan että invertter ei ollutkaan meleessä hypen kanssa, mittaan sen nopeasti issyrialla ja vakuutun että ne ovatkin meleessä, eli hype ei voikkaan kävellä lyömään miinaa pois kukkulalta, Issyria BL:aa mekaanikon ja ampuu sen aa laukauksella pois, Hype pyörii paikallaan ja ampuu miinaa kaikella, mutta ei pysty saamaan kaivattuja lukuja pyyhkiäkseen miinan pois kentältä.

Kätellään ja lyödään 5-4 Skenaario voitto Lucantille. koska ainoa modelini joka voisi enään tappaa modeleita on tusinassa boxissa oleva colossaali.

Mahtava matsi ei voi muuta sanoa mutta ehkä ensi kerralla vähän viisaampana.

Vikaan matsiin tuleekin taas Tampereen omia karvanaamoja. Vastassa Niko Nieminen ja Skorne,

kamoja siirtäessä paljastuukin että Niko on pelannut kaikki matsinsa Fistillä, joten on listalukossa Makeda3:een. Lista oli jotain tämän näköistä

Makeda3+kamut
BB
Molik
Gladi
C.Brute
Krea

TyCom
Piiskat
Marketh
Orin
Wb
Extoller

Jostain syystä surffaava molik ahdistaa niin paljon että Valitsen issyrian. Vaihdan Mhsf:n pois ja samoin A&H:n ja otan Impen+arcanistin sisään.

Niko depoaa kaiken melko keskelle valmiina lähtemään kumpaan vain suuntaan, Häröpallo on aina hyvä muodostelma.

Itse depoan Hypen keskelle, impen oikealle halbikset vielä pidemmälle oikealle, vasempaan sivuun laitan invictorit. Issy ottaa lempi paikkansa hypen vierestä.

1A skorne etenee varovasti eteenpäin, pallo purkautuu hieman molikin ottaessa vasenta sivua ja bb:n ja gladiaattorin siirtyessä oikealle päin, Makeda on krean kanssa keskellä varovana.

1B Etenen varovasti eteenpäin ja pidän tarkkaan huolta että joukkojen välissä on joka kohdassa yli 14" halbikset etenenät vähän rohkeampina oikeassa laidassa pitäen silti reilun matkan gladiaattorista.

2A Gladi valuu oikean skenualueen reunalle ja bb tulee hivenen taakse odottamaan. Molik ja makeda hiipivät keskellä olevan kukkulan juurelle kyttäämään tilaisuuttaan, TyCom juoksee vasemmalle skenaario alueelle pitämään sitä hallussaan.

2B Issyria castaa Crusaders Callin ja Halbikset lähtevät metsästämään gladiaattoria, pari ekaa menevät gladin eteen, tarjoan yhden chargen sivuun ja BB countterchargaa halbiksen. Loput halbikset chargaavat puolet bb:hen puolet gladiin. Käytän minifeatin, Gladiaattori kuolee ja bb ottaa hieman yli puolet boxeista. Reformaan parempiin asemiin valmiiksi ottamaan vastaan beatback surffaavia petoja. Impe juoksee Admo päällä tarjoamaan baittia oikealle sivustalle
Muu lista ottaaa ilkeästi taaksepäin kun ei ole kiire mihinkään. Invictorit jakautuvat kahteen riviin ja ottavat väliinsä niin paljon tyhjää ettei edes molik pysty surffaamaan kaikkia.

3A Niko käyttää pitkän ajan miettien mitä tekee vuorollaan, kun mikään ei näytä hirveän hyvältä optiolta, koen siis onnistuneeni viime vuorolla. Skornen vuoro leviää lopulta käsiin aika pahasti, Makeda feattaa, castaa fatewalkin ja chargaa impeä jotta saisi minut käyttämään admon, liikuttuaan chargen Niko tajuaa unohtaneeensa castata Molikille Beatbackin, pelkään silti liikaa ja pakitan admolla turvaan makedalta.
Brute lyö pari halbista hengiltä vapauttaen BB:n joka kävelee keskikentälle päin heitämään molikille animuksensa. Tämän jälkeen molik käy tappamassa pari halbista sivusta ja pistää fate walkin päälle.
Krea yrittää paralyseä Imperatuksen mutta epäonnistuu sen surullisen faktan takia että Imperatus on 3m korkea höyryjaska eikä elävä olento :(
Tyytyy sitten jäämään kukkulalle ja vetämään auran päälle
Molik pakittaa taakse turvaan ja Makeda pakittaa kukkulalle yhden kämpillä.

Katsellaan että saan featin kanssa hypen ja impen molemmat kiinni makedaan lisäksi pari combia invictoreilta. Noh, Tuuttailu alkakoon

3B jaan 3 focusta hypelle, 2 impelle ja aktivoin issyrian. siirryn asemiin, feattaan castaan Crusaders callin, ja surffaan turvallisiin asemiin.

Invictorit päättävätkin ampu yhden massiivisen laukauksen parin pienemmän sijaan. Noh tämä menee shieldguardilla patsaaseen ja räjäyttää patsaan. Menen hämilleni ja unohdan antaa hypelle damagebuffin ja chargan ilman, bb vetää counter chargen hypeen, tulee impen tielle ja lyö vielä huumorin vuoksi 11p damaa sisään hyperioniin.
Lyön kaksi osumaboostattua lyöntiä ja boostaan ekan damagen Makedaan. Makeda ottaa damaget sisään ja jää johonkin boxeihin.
Impe joutuu chargaamaan bb:n (taas ilman arcanistiä) Ja lyö Vahingossa bb:n hengiltä antaen lisä transferin makedalle. Pari lyöntiä myöhemmin makeda on yhdessä boxissa ja tulessa. 5 Halbista menee vielä kokeilemaan makedaa mutta kukaan ei osu.

4A tuli sammuu, makeda tappaa halbiksen, castaa bloodboonilla ilmaisen groundzeron ja tappa inffin. Tekee vielä jotain ostaa muutaman lyönnin imperatukseen ja castaa fatewalkin itseensä, jää tyhjiin. Tycomin commander chargaa hypen, heittää hulpean 6,6,5,6 weaponmaster damarollin hypeen. sitten tulee molik joka hakkaa samalla vuorolla loppu hyperionin ja paskoo melkein kahdesti imperatuksen(jäi johonkin 3hp respawnin jälkeen. jokainen damagerolli piti sisällään vähintään tupla kutoset.
Makeda fatewalkkaa vielä imperatuksen meleestä pois ja ottaa vaparin minkä lyön luonnollisesti ohitse.

Täytyy myöntää että tuossa kohdassa oli vaikea hymyillä vaikka tiesinkin että saan ratkottua tilanteen.

4B Invictorit kerääntyvät ja ampuvat CRA:lla makedan pois pelistä.

Huh huh, Ei ollut helppo taas tämäkään homma. 4. Sija lopulta lohkesi tällä törttöilyllä mikä, mutta kyllä taas näki että se oma innokkuus on se pahin vihollinen näissä touhuissa, Kaikki oli kuitenkin mukavia vastapelaajia kaikkia pelejä oli kiva pelata. Taas kotio tullessa saatoin vaan pohtia, että olenpahan paria kokemusta viisaampi jälleen.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja muita sotkuja. Korjailen huomenna tarkemmin.

Kiitos vielä kaikille vastapelaajille oli siistiä!

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ke 02.03.2016 09:06

Hyvär rapsat ja tldr on harhaanjohtavaa, hyvinhän tuo näytti menevän!

Kahessa vikassa matsissa näytit menevän lukkoon shield guardin jälkeen, joskus on hyvä ottaa paussia ja miettiä plan B ku jokin oleellinen menee mönkään (tää siis yhtä paljon note to self). Sylys ja Arcanistit pitää aktivoida aina ensin, niin monta juttuu oon jättäny eloon tuon mokan takii. Hienoa että joku on saanu Thyronin toimimaan, itselläni tie on ollut kivinen.
Hän on puhunut.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”