shiwan kirjoitti:Juu, kyllä minuakin kiinnostaa pistekorien toimivuus. Täällä nyt vaan aika selkeästi halutaan oikaista tuossa monta sellaista mutkaa ja räikeää tasoeroa joiden tulos on käytännössä melkein sama kuin suoraan vanillahammerin pelaamisella.
Mä en lähde arvioimaan tuota sinun ja Oskarin linjaa kokeilematta ensin. Jos noihin komppeihin suhtautuu liiaksi ennakkoluulojen pohjalta, joko hyvää tai huonoon suuntaan, niin sitten kokeillessakin vaan etsii ja hyväksyy sitä omaa ennakkoasennetta tukevaa tietoa. Samasta syystä mulla on avoin asenne ITC:n suhteen, toiset hehkuttaa, toiset kiroaa alimpaan helvettiin, mä haluan omakohtaisia kokemuksia ennen syvempää arviota. Muuten mä näen systeemissä kuin systeemissä vain sen, mitä haluan nähdä ja saunan takaa löytyy sitten kuollut objektiivisuus.
Aika yleisesti tässä komppikeskustelussa haetaan hieman laajempaa kilpailupohjaa, siis enemmän variaatiota pelikelpoisiin armeijoihin. Tavoite toteutuu kaventamalla codexien välistä etäisyyttä, tai rajaamalla pelimekaniikan (deathstar, spämmi, etc.) käyttöä listanrakennuksessa.
Mä tykkää kyllä pelata 40k:ta tosi paljon, kompeilla, ilman, pörröllä, jne. Niin ollen Kivi-Sakset-Paperi -on kuitenkin mun mielestä tällä hetkellä se pahin ilmiö, koska se tappaa turnauksista kilpailullisuuden ja ylipäätään vie itse pelaamisesta huvin. Sen puoleen kumpikin komppilinja tuo ainakin enemmän kilpailullisuutta.
Käytti sitten kumpaa tahansa systeemiä, niin mun mielestä koko homma kulminoituu invisibilityyn molemmissa poluissa. 40k millä tahansa formaatilla on vaan paljon parempi peli, ilman tuota helmeä.
EDIT: Eikä tosiaan ole eka kerta GW pelien historiassa, kun jokin juttu on vaan bannattu.