Aalto... muovia?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
THelppi

Aalto... muovia?

Viesti Kirjoittaja THelppi »

Nyt haussa on aaltopeltiä simuloiva muovi joka soveltuu 28mm heroic mittakaavaan (ts. kaikki koot luultavasti ;P). Oon koittanut etsiä kaikenmaailman valmistajilta, mutta pääasiassa tulee kulmikasta tavaraa vastaan, tai sitten kuvat on niin epäselviä, ettei niistä ota selkoa. Tarvitsen siis pyöreästi aaltoilevaa styreenilevyä, mielellään kokonaisia arkkeja (eikä semmosia, missä on pieniä levyä arkillinen) enkä viitsisi sokkona tilailla kun ei tuo nyt ihan ilmaistakaan ole.
Sivuhuomiona, kysyin Hobby Pointissa käydessäni teksturoituja styreenilevyjä, ja vastaus oli "emme tiedä mistä niitä voisi hankkia"... Lyhyen googlauksen jälkeen kävi vähän ihmetyttämään tuo vastaus, kun valmistajia on ainakin muutama :P
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Pahvivalmiste

Re: Aalto... muovia?

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

Slaters ainakin valmistaa näitä, samoin Plastruct. Ensimmäisellä on jotain mittakaavassa 1:76 tms. ja jälkimmäisellä 1:32.

http://www.anticsonline.co.uk/1723_1_1046041.html

"Slaters Plasticard OO Embossed Plasticard Corrugated 0436"

Ostin itse Suomesta vähän vastaavaa kamaa Mallikaupasta (Helsingin Hakaniemi/Kaisaniemi), mutta siellä on suppea valikoima ja aika kovat hinnat (tyyliin 2 arkkia 16 €).Ihan aaltopeltiä oli noin muutenkin hankala löytää.
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Voikohan styreeniä aallottaa itse sellaisella crimperillä jota askartelijat käyttävät pahviin... Ainakin juomatölkin alumiiniin se tehoaa. Voin koittaa illlalla kotona jos muistan.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Gene Steeler kirjoitti:Voikohan styreeniä aallottaa itse sellaisella crimperillä jota askartelijat käyttävät pahviin... Ainakin juomatölkin alumiiniin se tehoaa. Voin koittaa illlalla kotona jos muistan.
Eiköhän toimi, kunhan lämmittää styreenin ensiksi lämpimässä vedessä tai lämpöpuhaltimella/hiustenkuivaajalla.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Ei onnistunut testi kun mulla oli liian paksua styreeniä. Eli tuollainen 0.5mm on jo liian paksua lämpimänäkin.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”