Korkkia halvalla

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
THelppi

Korkkia halvalla

Viesti Kirjoittaja THelppi »

Ikeasta löytyy korkkitabletteja, eli 3-4mm paksuista korkkilevyä A3 kokoisina (vähän päälle, 32x42cm) arkkeina 4 kappaletta paketissa vitosella. Samaten sieltä löytää 19cm halkasijaltaan olevia 1cm paksuisia pannunalusia, myöskin korkkia, kolmen kappaleen paketissa kahdella eurolla.
Uskoisin, että teitäkin kiinnostaa, kun mitä olen kattonut askarteluliikkeissä noiden hintoja niin aika suolaiseksi menee ja ostamatta on jäänyt (4mm paksu, 30x50cm arkki kympillä esimerkiksi). Isompaakin kamaa löytyy, pannunalusten ja pöytälevyjen muodossa.
Sen sijaan korkkisia ilmoitustauluja ei välttämättä kannata ostaa. Itelläni kävi ikävästi kun jostain tarjouksesta moisen löysin, ja kun kotona sitten purkasin sen niin huomasin sen levyn olevan kummaltakin puolelta ohuelti (milli tai alle) korkilla peitetty aaltopahvilevy.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40281654/
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Re: Korkkia halvalla

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

No h*lvetti.

Kävipä sopivasti, kiroilin juuri mistä mahtaisi kyseistä tavaraa löytyä. Olen pilkkonut Ikean pannunalusia tähän mennessä, mutta ovat jotain +12 mm paksuja niin joutuu halkomaan (paksuussuunnassa) kun käyttää baseissa. Melko hankalaa laiskalle ja mukavuudenhaluiselle keski-ikäiselle miehelle.

Kiitokset huomiosta.
Set fire to the family tree.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Paikallisessa Tigerissa oli kanssa noita korkkialusia tarjolla.

Sitten jos isompaa proggista meinaa niin RTV:stä aikoinaan ostin sellaisen rullan, olisko ollut joku 1m x 5m hintaan ~50€ Siitä jotain kimppaa vaan pystyyn. Paksuus tais olla 1mm luokkaa.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Vonrichthofen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

Aika rapaa olivat tabletit, kun kurkkasin.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
THelppi

Vonrichthofen kirjoitti:Aika rapaa olivat tabletit, kun kurkkasin.
Mitä tarkoitat?
Vonrichthofen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

THelppi kirjoitti:
Vonrichthofen kirjoitti:Aika rapaa olivat tabletit, kun kurkkasin.
Mitä tarkoitat?
Siellä oli yksi paketti jossa murtuneet kulmat, ne hajosivat kosketuksesta jo. Voi olla joku sunnuntaikappale toki, tai normaalia noin ohuelle korkille, tosin vaikea nähdä miten toimivat tabletteinekaan.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Surkeita tabletteja noi varmaan oliskin, mut figukäytössä on yleensä pelkkää plussaa, että tota saa niin helposti revittyä käsin. Riippuu tietty mitä siitä tarkalleen tekee, itse oon käyttänyt baseihin lähinnä.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Kannattaa tsekata Rtv, sieltä joskus ostin itse korkkilevyä. Se on tarkoitettu parketin alle vaimentamaan askelten ääniä kerrostaloasunnoissa ja hinta on sen mukainen. Maksaa alle kympin neliöltä.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ikean Avskild korkkitabletit ovat todella hyvää tavaraa ja hinta on kohdillaan. Tablettien ei kuulu murtua itsestään, kyllä niiden pientä käsittelyä pitää kestää. Maanantai kappaleita on nykyään asiassa kuin asiassa, mutta figuharrastajaa hajoaminen harmittaa selvästi vähemmän kuin perheen äitiä ennen Tupperware kutsuja.

Itsellä ei Ikeaa ole lähimaillakaan, niin noita olen joskus hamstrannut muutaman setin. Ne käyvät myös leikkuualustoina, mutta siinä käytössä eivät ole erityisen kestäviä. Rakensin noista alustat Warmaster armeijalleni, kun halusin jotain pelkkää muovia. Figujen alustoihin ovat juuri omiaan ja toimivat raunioina oikein hyvin. Itse olen muutaman tabletin tuhonnut tehdäkseni itselleni vankiluolaston käytäviä dungeon crawlausta ja Dungeon Bowlia varten.

Näiden vahvuus ja vika on juuri siinä, että ovat ohuita. Korkkia löytyi ennen n. 2 - 3 kertaa paksumpana pannunalusina. Niitäkin on varastossa, niin ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen katsella.
jyri87v

Viesti Kirjoittaja jyri87v »

Ikea. Hullun halpoi tablettei.
THelppi

Murhe kirjoitti: Näiden vahvuus ja vika on juuri siinä, että ovat ohuita. Korkkia löytyi ennen n. 2 - 3 kertaa paksumpana pannunalusina. Niitäkin on varastossa, niin ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen katsella.
Löytyy vieläkin, paria kokoa. Sentin paksuinen on pienempi, 19cm halkaisijaltaan olevat pannunaluset, mut oli isompiakin. Lisäksi löytyy myös korkkisia pöytälevyjä isompaan tarpeeseen :) (no ok, ei se ole umpikorkkia kuitenkaan :/ )
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”