Miksi lasitusmassa on huono vaihtoehto?makebou. kirjoitti:eikö kukaan haluis kertoo? lasitusmassa on tähän vähän huono vaihtoehto ja green sutffiki on aika vaikee, eikö löytyis helpompaa?
Beissien teko ohjeita
mietippä sitä
sen takia et se pistetään sellaseen muottiin ja annetaan kovettua, aika vaikeeta laittaa sellanen 1mmx1mm muottiin siihen baseen ja ajttelin että siinä ois jotain "vesiputouksia"
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
Riippuu armeijan teemasta ja siitä mimmottiis beissit niillä muuten on. Kannattaa käyttää väriä mikä näyttää hyvältä (no shit!).Comissar kirjoitti:Mites on maalaatteko beissienne sivuja goblin greenillä tai vastaavalla vai ettekö ollenkaan ?
Empirellä käytin gobbo greeniä, kaaoksella bubonic brownia, liskoilla käyttänen jotain ruskeaa (dark flesh on hyvä). 40k- figuilla todennäköisesti käytän mustaa tai ruskeaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Mulla kaatu tuo hiekkahomma siihen joskus että kun pisti inkkiä tai litkua maalia siihen hiekan päälle niin se irtos siitä alustasta...taisi erikeepperi olla vähän vanhaa sitten? Nyt olen käyttänyt vain flokkia ja jälkeenpäin kaduttaa suunnattomasti koska alustat ovat niin karuja!
Vielä kysymys noista gw:n hiekoista? Eroaako ne jotenkin hiekkalaatikoiden hiekasta?
Vielä kysymys noista gw:n hiekoista? Eroaako ne jotenkin hiekkalaatikoiden hiekasta?
Jostain on jääny periaate maalata FB:n baset gobbo greenillä kokonaan ja 40k:n basejen reunat jättää mustiks. Mutta on se kyllä koomista kuvitella Ork Warboss talsimassa ihanalla vihreällä niityllä jossa on jotain mustaa tai ruskeaa hiekkaa. Olen huomannut että nuo tuntuvat olevan suosituimmat värit hiekkaan, itse käytän punahiekkaa ja annan olla sellaisenaan. Sopii hyvin static grassin kanssa mielestäni. Ja en jaksa alkaa maalata static grassia tai hiekkaa, tai no ei hiekan maalaamisessa varmaan ongelmaa olisi, mutta pidän siitä punahiekka sävystä.
EDIT: Tänään totesin että kyllä se hiekka kannattaa maalata, tulee huomattavasti paremman näkönen, ja static grass kannattaa joillekkin maalata. Ennen kuin undercoattaa ukkonsa ni kannattaa liimata baseen valmiiks hiekkaa, säästää aikaa ja vaivaa ja sitte kun on muuten figu maalattu ni sutasee hiekkaa maalilla ja heittää tykkäämänsä määrän muuta krääsää baseen.
EDIT: Tänään totesin että kyllä se hiekka kannattaa maalata, tulee huomattavasti paremman näkönen, ja static grass kannattaa joillekkin maalata. Ennen kuin undercoattaa ukkonsa ni kannattaa liimata baseen valmiiks hiekkaa, säästää aikaa ja vaivaa ja sitte kun on muuten figu maalattu ni sutasee hiekkaa maalilla ja heittää tykkäämänsä määrän muuta krääsää baseen.
"There is nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
Mihin ihmeeseen tarvii jotain flokkia? Herran jestas ettekö te ole kuulleet siivilöimisestä? Siivilöitte vaan jollain sopivan pieni reikäsellä siivilällä jotain hiekkaa jonnekkin purkkiin niin siinä on hyvä base hiekka, sitten sitä maalaat halusi mukaan, itse käytän nurmikossa ensin Goblin Greeniä ja sitten Sunburst Yellowlla kuiva harjaus niin johan näyttää hienolta, sitten kuolleella maalla (sopii Chaokselle ja Dark Elffeille ynnä muille...) käytän karkeampaa hiekkaa ja maalaan sen vetisellä ruskealla ensin, sitten hieman mustaa puoli kuiva harjausta pintaan ja sitten valkoisella kuiva harjausta ja se on siinä, koska minulla ei static grassia ole en siittä tiedä mitään mutta kaippa se niin käy että hieman laimennettua puu/yleis liimaa ja sitten vain grassia päälle. Hiekan liimaamiseen käytän samaa tyyliä eli minulla on jossain astiassa hiekkaa, laitan vähän laimennettua puu/yleis liimaa beissiin ja sitten vain upotan sen sinne hiekka astiaan jolloin hiekka tarttuu heti, maalaus vaiheessa hiekka saattaa hieman irtoilla mutta kunhan maalaa tarpeeksi hennosti sitä ei lähde liikaa.
EDIT:Korjaan, Chaoskselle ja muulle wastelandille maalit on ensin hieman vesitetty ruskea, harmaata vain pintaan ja sitten valkoinen kuiva harjaus.
EDIT:Korjaan, Chaoskselle ja muulle wastelandille maalit on ensin hieman vesitetty ruskea, harmaata vain pintaan ja sitten valkoinen kuiva harjaus.
Viimeksi muokannut AapoAlas, Ma 11.08.2003 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse käytän juuri tuota Gobbo Green, Sunburst yellow drybrushhaamista. Itse kylläkin laitan hiekat maalaamisen jälkeen, ja sitten laitaan siihen kunnolla maalia (kun minä sanon "kunnolla maalia" se tarkoittaa puolta purkkia..Aapel1 kirjoitti:Mihin ihmeeseen tarvii jotain flokkia? Herran jestas ettekö te ole kuulleet siivilöimisestä? Siivilöitte vaan jollain sopivan pieni reikäsellä siivilällä jotain hiekkaa jonnekkin purkkiin niin siinä on hyvä base hiekka, sitten sitä maalaat halusi mukaan, itse käytän nurmikossa ensin Goblin Greeniä ja sitten Sunburst Yellowlla kuiva harjaus niin johan näyttää hienolta. sitten kuolleella maalla (sopii Chaokselle ja Dark Elffeille ynnä muille...) käytän karkeampaa hiekkaa ja maalaan sen vetisellä ruskealla ensin, sitten hieman mustaa puoli kuiva harjausta pintaan ja sitten valkoisella kuiva harjausta ja se on siinä, koska minulla ei static grassia ole en siittä tiedä mitään mutta kaippa se niin käy että hieman laimennettua puu/yleis liimaa ja sitten vain grassia päälle. Hiekan liimaamiseen käytän samaa tyyliä eli minulla on jossain astiassa hiekkaa, laitan vähän laimennettua puu/yleis liimaa beissiin ja sitten vain upotan sen sinne hiekka astiaan jolloin hiekka tarttuu heti, maalaus vaiheessa hiekka saattaa hieman irtoilla mutta kunhan maalaa tarpeeksi hennosti sitä ei lähde liikaa.
(hups)ihanks tosi??hyytelöperuna kirjoitti:Pakko sanoo että GW:n flockit on kauheen hintasia. Kävin yks päivä bauhausissa ja puutarha-osastolta löysin ISON pussin sellasta vihreetä hiekkaa. Se on ihan samanlaista kuin GW:n flock mutta se tulee isommassa pussissa ja se maksaa vähemmän: vain 4 €.
muuten olikos se helsingin/vantaan bauhaus?
"Ye must desire rest from thy empty existence. Thou shalt have it.