Gintonic kirjoitti:shiwan kirjoitti:Gintonic kirjoitti:Eiköhän tässä olla jo todettu, että Shiwania ei turnaukset kiinnosta, koska ei siellä pärjää ja hänelle vain pärjääminen on tärkeää.
Aika moneen otteeseen olen todennut, ettei tuosta ole kyse.
Mut siis hienosti vedetty trollaus sinulta.
Ja hienoa trollausta itseltäsi... sulle on annettu jo liuta syitä miks ihmiset menee turnauksiin pelaan muukin kuin turnauksissa pärjääminen, mutta ne sä jätät huomiotta ja jatkat tuota "miks mennä sinne häviämään?" mantraas.
Minä en trollaa siinä mielessä kuin sinä esität minun trollaavan. Se "trollaus" mitä minä olen nyt tehnyt on kysymysten esittäminen.
On annettu selityksiä. Sitä ei kuitenkaan kysytty. Kysyin, että miksi mennä kilpailuun tahallaan häviämään. Tähän en ole saanut vastausta.
No toistetaan jonkin verran niitä jo annettuja syitä. Muiden pelaajien kans sosialisoiminen, useita pelejä lyhyellä aikavälillä, pelaajana kehittyminen, hienojen figujen fiilistely turnausarmeijoista, oma henkilökohtaisen tavoitteen saavuttaminen (esim sijoittuminen top10 tai paremmin kuin aikaisemmin), ynnä muita... Sulle on vaan näemmä se yks eli pitää pärjätä tai on ajanhukkaa. Oot aika yksin ton näkemykses kanssa edelleen.
Nuo ovat tosiaan tulleet esiin, eikä mikään näistä vastaa edelliseen kysymykseen. Edelleen, ei minua kiinnosta kuka voittaa kunhan matsi on tiukka...minkä takia en siis turnauksissa juurikaan käy. Ajanhukkaa on olla yrittämättä pärjätä ja silti mennä paikalle nojailemaan.
Ja kyllä se aikalailla sinä olet, joka täällä trollaa näissä ketjuissa jatkuvasti. En vaan tajua miten sulla riittää mielenkiintoa ja aikaa tähän. Ai sullei oo parempaakaan tekemistä? No mee vaikka pelaamaan jotain muuta peliä jos tämä ei kerta nappaa.
Vain jos ymmärtää trollauksen omien mielipiteiden omaamisena ja niiden muuttamatta jättämisenä ellei sille anneta jotain painavampaa perustelua kuin "koska me ollaan sitä mieltä". Suurella todennäköisyydellä tämä ei vie minulta juurikaan enempää aikaa kuin sinultakaan. Missä kohtaa sanoin, ettei minulla ole parempaakaan tekemistä? Menisin pelaamaan jos se olisi juuri nyt mahdollista. Kyllä tämäkin peli nappaa heti kun win-buttoneita on vähemmän tai niitä löytyy kaikilta. Tulee mieleen parikin peliä joissa lähes kaikki on rikki ja siksi peli on tasapainossa. Yksi niistä sijoittuu 40k maailmaan.
Oskari kirjoitti:
Jokaisella on omat syynsä tehdä tai olla tekemättä asioita. Jotkut menevät turnauksiin, koska heidän tavoitteensa on pitää hauskaa. Toiset taas lähtevät turnauksiin voittamaan, koska se on heidän mielestään hauskinta. Suurimmalla osalla turnaukseen osallistujista on varmasti useita motiiveja ja tavoitteita.
Kyllä, tämä on tullut esiin. Mutta miksi mennä turnaukseen jos ei edes yritä voittaa? Käytännössä jos tästä nyt turnaukseen lähtisin pitämään hauskaa ja sosialisoimaan ihmisten kanssa, niin yrittäisin silti voittaa vaikka lähes varmaa on ettei se näillä taidoilla onnistuisi.
daimonos kirjoitti:
Ainakin itse otan enemmän opiksi kun otan turnauspeleissä turpiin. Ei ole häviöt harmittanut kun lähtee funtsimaan sitä miksi tuli häviö plakkariin.
Kehittymisen kannalta tämä on tärkeää, sillä mikäli häviöistä ei osaa ottaa opiksi, ei voi kehittyä.
Ehdottomasti näin. Mikään tuossa ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi ottaa tarkoituksella pataan ja nimenomaan kilpailutilanteeseen jossa häviäminen ei muodostu eduksi myöhemmin muuten kuin vahingossa.
Runic kirjoitti:
Tunnen kyllä monia kymmeniä pelaajia kuten varmaan useimmat, kyllä niitä ihmisiä löytyy muualtakin joille voittaminen ei ole se tärkein syy mennä yhteisölliseen tapahtumaan, vaikka onkin kilpailu. Musta tuntuu että satoja osallistujia sisältävät urheilukisatkin (mm. New York Marathon) sisältävät henkilöitä, jotka eivät lähde sinne voittamaan, ja tietävät etteivät siihen edes pystyisi. Vaan lähtevät silti, syyt ovat todennäköisesti samantyylisiä kuin on jo täällä esitetty, yhteisöllisyys, harrastuneisuus, hauskanpito, katsoa huvikseen miten menee ja niin edelleen. Insert mikä tahansa laji niin sama homma pätee.
On käynyt selväksi ettet ymmärrä tätä maailmassa varsin yleispätevää seikkaa, eikä asian selittäminen usean henkilön toimesta saa sinua sitä selvästikään ymmärtämään. En puolestani ymmärrä, että miksi uhraat aikaa ja energiaa tämmöseen ja vieläpä monessa eri yhteisössä.
Kyllä ne maratoonaritkin lähtee voittoa hakemaan sikäli kun kyvyt riittää. Mikään näistä tarjoamistasi nimikkeistä ei ole syy sille miksi mentäisiin tahallaan häviämään. Siitä tässä on edelleen kyse.
A.M€nen kirjoitti:
Samalla tavalla jos on varaa ostaa armeija, on mahdollisuus voittaa turnaus.
Käytännössä ei. Kokeile mono siskoilla tai jos sellainen on hankalasti saatavilla niin vaikka mono CSM turnauksessa. Tarjoan sinulle lavan kaljaa jokaisesta osaavan pelaajan luotsaaman top tier listan kyykyttämisestä jonka noiden codexien yksiköillä saat aikaan.
On. Oikeasti. Syitä on monia ja niistä sulle on tässä ketjussa lueteltu. Lue ajatuksella läpi jos kiinnostaa.
Onko noin käsittämätön asia, että ihmiset tykkäävät eri asioista? Oikeasti? Miksi?
Syitä on lueteltu turnauksiin osallistumiselle, mutta ei tahallaan häviämiselle. Nämä eivät ole sama asia.
Ei se minulle ole käsittämätön asia. Se on, miksi minulle koitetaan työntää vastausta kysymykseen "miksi osallistut turnaukseen" kun kysymys on "koetko ja jos niin miksi koet järkeväksi mennä kilpailuliseen tilanteeseen tahallaan häviämään".
Pelaajia ja listoja tulee turnauksissa vastaan enemmän ja erilaisia. Eli kasvattaa pelaajana enemmän kun samojen naamojen ja armeijoiden tahkoaminen. Kaikki turnaukset ovat lähtökohtaisesti kilpailullisia.
Pelaajia kyllä, listoja ei niinkään. Eldareilla on tällä hetkellä yksi lista josta sitten löytyy variantteja.
Tässä sä olet nyt 100% väärässä ja se kertoo miten vinoutunut käsitys sulla on turnauksista.
Näyttö tuntuisi osoittavan samaan suuntaan näkemykseni kanssa. Turnauksissa osa menee pelaamaan turnaukseen, osa vain pelaamaan. Järjestäen sinne ei mennä häviämään, minkä takia ihmettelen tätä linjausta jossa tehdään tarkoituksella lista jolla ei voi käytännössä pärjätä ja lähdetään sillä.
Kaikkien turnausten ensisijainen ja ainoa merkitys on pelaaminen ja hauskan pitäminen. End of story. MItä väliä on jollain kilpaa pelaamisella jos se ei olisi hauskaa? ei mitään. Rahaa siitä ei saa eikä naisia, joten mitä muuta jää kuin hauskan pitäminen. Kukaan ei mene turnauksiin yhtään minkään muun takia kun että niissä on hauskaa. Ja turnaukset nimenomaan ovat yleisiä tapahtumia johon kasaantuu pelaajia. Turnaukset ovat juuri sitä mitä kerrot että ne eivät ole.
Oikeastaan osuit tuossa juuri pointtini ytimeen. Kuulostaako sinusta seuraava järkevältä: Mennään kisoihin, sabotoidaan oma suoritus, pelataan silti kilpaa ja nautitaan siitä, ettei voitu pärjätä (+ niistä asioista joita on tarjottu vastaukseksi kysymykseen johon ne eivät liity). Onko tämä nyt niin, että se kisa pitää olla, jotta ihmiset vaivautuvat paikalle vai olisiko järkevämpää yrittää järjestää tapahtumia joissa kokoonnutaan vain pelaamaan ilman minkään sortin ränkkäystä muuten kuin ehkä paritusten suhteen?
Sulle on ainakin puolen tusinee kertaa tässä ketjussa kerrottu, että ihminen menee kisoihin, vaikka ei aio kisata koska niissä on hauskaa!
Mulle on luultavasti jo tusinan verran kertoja kerrottu, että mennään pelitapahtumaan pelaamaan koska pelaaminen ja sosialisoiminen pelaajien kanssa on hauskaa, mutta kirjaimellisesti kukaan ei ole ottanut kantaa siihen miksi mennään juuri kisoihin vaikka ei aiota kisata. Ensimmäinen ei ole ollut missään kohdassa epäselvää, jälkimmäisestä uupuu vastaus edelleen.
kojo kirjoitti:Mites jos osaa pelata paremmin sitä omaa "tier2-listaa", jonka tuntee insideout ja jolla on alla useampia pelejä sekä kokemusta eri matchupeista kuin sitä nettilistaa, jonka kopioi netistä ja luottaa siihen, että lista hoitaa homman kotiin? Kannattaako lähteä yrittämään hakemaan voittoja vai unohtaa koko homma?
Kuulostaa järkevältä. Työkalu jonka hallitsee tuottaa monesti parempaa tulosta kuin hiukan parempi työkalu jota ei hallitse.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.