Taisin puhua lahjattomasta puurtajasta? Magmatrax on toki tuttu, vaikken yksityiskohtia juuri nyt muistakaan. Joka tapauksessa tekijän lahjattomuudesta voidaan näköjään olla ainakin kahta, melko vastakkaissisältöistä mieltä.Mysterous kirjoitti:Siis noilla harrastajalle antamillasi parametreillä on saatu aikaan tämä golden daemon voittaja.
Olen eri mieltä. Kyllä niiden studiofigujen pitäis olla sellainen harrastusta eteenpäin vievä aspekti, noilla kavereilla on kuitenkin aika lailla erilaiset resurssit käytössä kuin perusfiguttajalla. Jo pelkästään työkseen maalaavan harjoittelemiseen käytettävissä oleva aika on ihan jotain muuta kuin työn ja opiskelun ohella harrastavan sukankuluttajan.En oikein tajunnut nyt että miten on huonoa jos GW:n maalarit eivät saa aikaan wow reaktiota. IMO Antaa ihan oikeiden harrastajien tehdä niitä mielettömän hienoja tuotoksia ja kansikuva figujen pysyä uudelle harrastajalle sopivana tavoitteena.
Pahoittelut jos koit provosoivan kirjoitustyylini henkilökohtaisuudeksi. Tosiasia kuitenkin on, että välineet ovat kehittyneet siinä määrin, että moni perusharrastaja pääsee kyllä monesti hyvin lähelle noita studiokuvia kun opettelee tarjolla olevaa välineistöä kunnolla hyödyntämään. Kynäruiskujen yleistyminen, erilaiset washit yms. ovat mahdollistaneet melkoisen maalaustason harppauksen, ja samaan aikaan GW:llä on tyydytty tällaiseen "keskivertotasoon".Flogger kirjoitti:Mahtaako tässä olla taas kuuluisat nostalgiaprillit päässä. 6 vuoden jälkeen sitkeästi maalaava lähes täysin lahjaton minä ei edelleenkään saa aikaan likikään 'Eavy Metal-tason maalauksia. Kun katselen vanhoista kodekeista tai laatikoiden kansista kuvia niin ei studiofigujen taso kyllä silloin ollut nykyistä parempi. Melkeinpä päinvastoin. Maalaustyyli on tosin ehkä muuttunut pikkuisen räikeämmäksi
Toki internet on varmasti ollut osaltaan tässä aiheuttamassa jonkinsorttista inflaatiota arvostustasossa. Olen itse aloittanut figujen kanssa touhuamisen vuoden -92 paikkeilla, joskin tätä seurasi useamman vuoden tauko. GW:n tuotteiden kanssa aktiivisin aikakauteni tais olla 2004-2008 tiimoilla.
Subjektiivisesta kokemuksesta omaan harrastushistoriaani peilaten olen tässä mielestäni koko ajan kirjoittanut, niin mitä siinä kiukuttelet.Hammerheart kirjoitti:Milloin ne on olleet jotenkin ylivertaisia sitten?