Mk3 ja metan muutos

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Sotahullu

Re: Mk3 ja metan muutos

Viesti Kirjoittaja Sotahullu »

Tuuppaan hiukan tähän väliin kun PP:n Insiderissä kerrotaan hieman uusista muutoksista:

One of the elements of the game I feel like we did not quite address in Mk II was the disparity between the fury and focus mechanics. These differences meant HORDES always felt like a powerhouse early in the game with warlocks and their rampaging beasts generating vast and terrible amounts of fury while warcasters and their battlegroups struggled to compete, blow for blow. Later in the game, as attrition took its toll, WARMACHINE started to feel dominant with the warcaster functioning at peak performance while fury-starved warlocks, by then largely depleted of beasts, had to self-harm for every late-game boost or spell cast.

Well… No more.

With the development of these new editions of the game, we took great pains to address these differences in hopes of providing a more satisfying play experience with whichever system you prefer.

With the addition of Power Up, every warjack with a functional cortex in its warcaster’s control range (yes, it is control range now) gains a focus point at the start of the Control Phase. The warcaster can then allocate up to two additional focus points to each warjack in its battlegroup. We have found that this one change to the rules has vastly improved the effectiveness of warjacks, making larger battlegroups not only viable but a nightmare for the opposition. No more trying to decide whether you want your warcaster to cast another Arcane Bolt or you want your Charger to run. Now you play with the pedal to the metal at all times!

Not to see it left in the dust, we also took a good long look at the fury mechanics and eventually settled on the addition of Spirit Bond*, a rule stating that in addition to the fury a warlock leeches each turn, that warlock also can gain up to one additional fury point for each of his light, heavy, and gargantuan warbeasts that have been destroyed or removed from play during the game. It seems warbeasts now continue to serve their masters from the grave, at least for a little while. Spirit Bond offsets a lot of the late-game weaknesses in the fury mechanic, keeping your warlock in the game until the bitter end.

Joten Warjackit saa yhden ilmaisen focuksen 'casterin alueella ja Warlockit saa yhden furyn jokaisesta kuolleesta beastistä.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

116 kirjoitti:Mitenkä monelle oikeasti on premeasure ihan peliärikkova ongelma, vai onko siellä jossain takana takaraivossa kenties nykivä tunne joka sanoo että kenties oli hauskaa rökittää vasta-alkajia 110-0 kun ne ei osanneet edes mitata omia chargematkojaan, samalla kun itse pystyi trianguloimaan mielessään ja eri kikkakolmosilla matkat 0.4" tarkkuudelle?
Veikkaan että aika harvalle se peliä rikkoo nyt kun tulee varsinaisiin sääntöihin. Se vaan tekee yhden osa-alueen riskinhallinnasta helpommaksi. Ja tietty aiheuttaa huolta peli tasapainosta sillä osaa yksiköistä se vahvistaa.
Mutta mistäs sitä tietää.
Mordjinn

Viesti Kirjoittaja Mordjinn »

Lukkimus kirjoitti:Veikkaan että aika harvalle se peliä rikkoo nyt kun tulee varsinaisiin sääntöihin. Se vaan tekee yhden osa-alueen riskinhallinnasta helpommaksi. Ja tietty aiheuttaa huolta peli tasapainosta sillä osaa yksiköistä se vahvistaa. Mutta mistäs sitä tietää.
PP on MkIII:n julkistuksen yhteydessä toistellut kerta toisensa jälkeen että peli tulee olemaan paremmin balanssissa kuin koskaan ennen. Tämä viittaisi siihen että noita premeasuressa vahvistuvia unitteja sitten nerffataan samassa suhteessa. Tai jotain.
Shadownet

Viesti Kirjoittaja Shadownet »

Sotahullu kirjoitti:-snibbety snabb-
Tykkään siitä että nyt Convergence saa induktoida 3 focus-pojoa jokaiselle vektorille.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

116 kirjoitti:Mitenkä monelle oikeasti on premeasure ihan peliärikkova ongelma, vai onko siellä jossain takana takaraivossa kenties nykivä tunne joka sanoo että kenties oli hauskaa rökittää vasta-alkajia 110-0 kun ne ei osanneet edes mitata omia chargematkojaan, samalla kun itse pystyi trianguloimaan mielessään ja eri kikkakolmosilla matkat 0.4" tarkkuudelle?
Ihan jatkoa ajatellen: premeasurea vastustavat henkilöt eivät halua polkea aloittelijoita maanrakoon vaikka sä kuinka haluaisit ne sellaiseksi antagonisoida. Suurimmalle osalle kysymys on tottumuksesta ja huolesta yhden taitoelementin katoamista kohtaan, mikä on ihan ymmärrettäväkin huoli ihmisille jotka on investoineet peliin useita satoja (tai tuhansia) euroja/tunteja. Jos on alunperinkin tykästynyt masiinaan monipuolisesti haastavan ja korkean oppimiskynnyksen takia on helppo nähdä miksi pelin yksinkertaistaminen voisi tälläisiä ihmisiä risoa. Musta oisi kiva pystyä juttelemaan premeasuren vaikutuksesta peliin myös silleen että tämä näkökulma otetaan huomioon eikä yksi ihminen automaattisesti vedä keskustelua tasolle jossa vaihtoehtoina on joko olla premeasuren puolella täydellisesti tai olla aloittelijoiden rökittämisestä nauttiva ilkimys.

[/rant]

En oo henkilökohtaisesti oikein vieläkään selvillä mitä mun pitäisi ajatella premeasuren tulosta. Mikään täydellinen yllätyshän muutos ei loppujen lopuksi ollut, kun ottaa huomioon että jokainen suuren linjan figupeli on tehnyt viime vuosina saman muutoksen (paitsi X-Wing, ja sekin johtuen kokonaan uniikista liikkumissysteemistä). Ainakin tällä hetkellä oon vielä varovaisesti vastaan ihan sen takia että tykkään kompleksiudesta ja joka tavalla haastavista sääntöseteistä, mutta tuskin tuo tulee loppujen lopulta suuremmalti vaikuttamaankaan peliin. Tilanne on mun näkökulmasta enemmänkin melko pienen lopullisen vaikutuksen omaava preferenssikysymys kuin keskustelu siitä kumpi systeemi on objektiivisesti parempi. Tänään peli-illassa testailtiin tuon kanssa ja loppuvaikutus taisi olla aika lähellä nollaa: peli nopeutui joltain osin ja kadotti ainakin omaksi nähdäkseni sitä pientä fiilistä veitsen terällä tanssimisesta pitkän threatin castereita vastaan pelatessa, kun pystyi suoraan katsomaan missä on turvallista kykkiä.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Khormag

Viesti Kirjoittaja Khormag »

IRiaD kirjoitti:
Tänään peli-illassa testailtiin tuon kanssa ja loppuvaikutus taisi olla aika lähellä nollaa: peli nopeutui joltain osin ja kadotti ainakin omaksi nähdäkseni sitä pientä fiilistä veitsen terällä tanssimisesta pitkän threatin castereita vastaan pelatessa, kun pystyi suoraan katsomaan missä on turvallista kykkiä.
Tämä. Testailin tosiaan tänään kaverin kanssa pelaillessa tuota premeasurea. Ei käytännössä vaikuttanut peliin mitenkään, nopeutti lähinnä juuri noita chargeiluita yms, kun ei tarvinnut ylimääräisiä tarkkoja mittauksia tehdä kun pystyi määrittämään jo orderia ottaessa sen sijainnin mihin chargella varmasti pääsee yms. Tuo threatti juttu toki oli hieman mukana, mutta toisaalta on tuota voinut niin hyvin jo alkujaankin laskeskella kaikista skenaarioiden zoneista yms. ja vaikka niitä ylimääräisiä tai "turhia" pyssyjä mittausmielessä ampumalla, jotta en tiedä että onko sekään nyt niin iso asia oikeasti.

Lopullinen fiilis tuosta oli varsin mukava ja ei tuo nyt lainkaan peliä oikeastaan helpottanut tai pelatessa fiilistä muuttanut. Kuitenki niin paljon temppuja liikutukseen löytyy ja kaikkea ei voi aina välttää/muistaa/ottaa huomioon kun skenaarioissa ainakin tällä hetkellä löytyy noita kill boxeja yms. alueita missä pitää aika tiukasti pysyä jos pelissä haluu mukana olla. Ei tuo myöskään tuollaisessa pyssyt vs. melee pelissä tuntunut hirvittävää edgeä tuolla ampuvalle armeijalle antavan.

Itsekkin toki olen hieman tuota vastaan ollut, kun olen paljon nauttinut pelissä juuri siitä matkojen arvioinnista ja sen ehkä hieman tuomasta "yllätyksellisyydestä". Mutta tosiaan nyt premeasureakin testanneena voin sanoa että ei tuo ainakaan peli-intoa tai sen mukavuutta laskenut ollenkaan, ainakaan omalla kohdalla.

-Khormag
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

marke kirjoitti: Figupelejä on aika paljon. Ois se kiva kun ois ollu joku sellanenkin vaihtoehto, jossa ei anneta armoa. Masiinan vieminen lähemmäksi muita figupelejä on pelkästään huono asia, IMO. Se oli oma juttunsa, ja musta tota kuilua ois kaventamisen sijaan pitänyt kasvattaa.
Niin PP varmaan kuitenkin haluaa tehdä voittoakin tuotteillaan, myydäkö peliä pienemmälle mutta uskolliselle asiakaskunnalle, vai yrittää saada aikaiseksi kaikkeen kansaan uppoava tarttuva listahitti? Kuulemma Page 5:kin poistuu eli ihan mainstriimiksi WM/H on menossa :)
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Vähän kun mietin niin luulen että yks isoimpia juttuja premeasuressa on RAT5 juttujen (tai esim. long gunnereiden tai kell baillochin) parantuminen kun voikin olla varma että aimatenkin yltää ampumaan. Aika moni pyssyistä maksava halvempi yksikkö muuttuu huomattavasti paremmaksi kun eturivin kavereista voi mitata kenen kannattaa tähtäillä. Myös pyssyjakkien arvo nousee selvästi jos voi olla varma ettei paljon pisteitä ja fokusta (jota sitäkin saa ilmaiseks) maksava kuti mene hukkaan rangen takia.

Hauskaa kyllä nähdä miten moni (kuten esim. minä) armorspammin yleisyydestä valittanut (ja sitä pelannut) onkin ihan innoissaan mahdollisuudesta että koko peli on menossa enemmän battlegrouppien suuntaan. Toivotaan vaan ettei tää tee kaikista alle pow 16 hyökkäyksistä turhia.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

GreenMeanie kirjoitti:... on RAT5 juttujen (tai esim. long gunnereiden tai kell baillochin) parantuminen kun voikin olla varma että aimatenkin yltää ampumaan....
sul on fiilis et kell bailoch menettää edikan vaihdokses 3 pinnaa rattia? Nykyään kuitenkin rat8...
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Mordjinn

GreenMeanie kirjoitti:Vähän kun mietin niin luulen että yks isoimpia juttuja premeasuressa on RAT5 juttujen (tai esim. long gunnereiden tai kell baillochin) parantuminen...
Sitähän ei tiedä onko pelissä RAT5 veijoja muutoksen jälkeen enää olemassakaan. Tai että pysyykö aimisääntö ennallaan. Tai että mitä saa mitata ja milloin.

Jotenkin tuntuu että PP:llä on vielä jotain isoja muutoksia takataskussa.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Katselen tässä maailmaa ehkä kääpiölasien läpi, mutta jos kaikki kevyet jakit saa ilmaisen fokuksen, pre-measurementti on sallittua ja Blasterit säilyy kutakuin ennallaan, niin jalkaväellä on edessä aika kivinen edikka.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Tanan kirjoitti:Katselen tässä maailmaa ehkä kääpiölasien läpi, mutta jos kaikki kevyet jakit saa ilmaisen fokuksen, pre-measurementti on sallittua ja Blasterit säilyy kutakuin ennallaan, niin jalkaväellä on edessä aika kivinen edikka.
On kyllä jännä, miten eri maailmassa me eletään. Mun metassa ei blastereita oo tarvinnu nähdä tai ajatella vuosikausiin. Ootko muuten kuullu earthbreakeristä? Tekee myös ihan kohtalaisia blasteja?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Ruukkukasvi

Viesti Kirjoittaja Ruukkukasvi »

Shadownet kirjoitti:Tykkään siitä että nyt Convergence saa induktoida 3 focus-pojoa jokaiselle vektorille.
Minä en... Nyt on paljon pienemmät mahdollisuudet että muut Convergence-pelaajat tekevät ragequitit ja saisin halvalla ostettua näiden vektorit omaan Convergence-armeijaani. :P
Tanan kirjoitti:Katselen tässä maailmaa ehkä kääpiölasien läpi, mutta jos kaikki kevyet jakit saa ilmaisen fokuksen, pre-measurementti on sallittua ja Blasterit säilyy kutakuin ennallaan, niin jalkaväellä on edessä aika kivinen edikka.
Kun otetaan huomioon kuinka yleistä "Infantrymachine" -kuittailu on ollut niin tämä saattaa olla tarkoituksellista.
GreenMeanie

Mordjinn kirjoitti:
GreenMeanie kirjoitti:Vähän kun mietin niin luulen että yks isoimpia juttuja premeasuressa on RAT5 juttujen (tai esim. long gunnereiden tai kell baillochin) parantuminen...
Sitähän ei tiedä onko pelissä RAT5 veijoja muutoksen jälkeen enää olemassakaan. Tai että pysyykö aimisääntö ennallaan. Tai että mitä saa mitata ja milloin.
Mitä pahaa mä oon tehny että 70 arvailuviestistä mua täytyy muistuttaa siitä että mä vaan arvailen? Eihän meil oo mitään tietoa tuleeko masiinasta Fabaa korvaava blokkipeli tai poistetaanko possut faktiona ja integroidaan Skorneen, ihan hyvä että muistutit että kaikki on tasapuolisia mahdollisuuksia.
Ihme_apina kirjoitti:
GreenMeanie kirjoitti:... on RAT5 juttujen (tai esim. long gunnereiden tai kell baillochin) parantuminen kun voikin olla varma että aimatenkin yltää ampumaan....
sul on fiilis et kell bailoch menettää edikan vaihdokses 3 pinnaa rattia? Nykyään kuitenkin rat8...
Noi 2 (Kaksi) boldattua ''tai'' sanaa viittaa siihen että puhun useammasta eri asiasta. Mut kiitti sullekkin avusta.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Mordjinn

GreenMeanie kirjoitti: Mitä pahaa mä oon tehny että 70 arvailuviestistä mua täytyy muistuttaa siitä että mä vaan arvailen? Eihän meil oo mitään tietoa tuleeko masiinasta Fabaa korvaava blokkipeli tai poistetaanko possut faktiona ja integroidaan Skorneen, ihan hyvä että muistutit että kaikki on tasapuolisia mahdollisuuksia.
Ei ollut kohdistettu mitenkään just vartavasten sulle, sori. Sattui vaan sun viesti olemaan vikana tässä threadissa kun vastasin. Olet oikeassa että tällaisissa arvailuketjuissa on vähän näätää ammuskella keloja alas. Sun arvaukset on itseasiassa todennäköisesti aina kohdillaan, koska tokkopa PP peliä ihan pohjilta asti on halukas ylös kaivamaan. On kyllä mielenkiintoista nähdä paljonko jalkaväkeä voi tuoda kentälle tulevaisuudessa 35 pisteen pelejä vastaavalla mkiii bojoilla.
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

http://privateerpress.com/community/pri ... 04-18-2016

Melkosta.. tekstistä paistaa läpi aika vahvasti, että mitään isompaa uutta ei oo sittenkään tulossa. Yksiköillä eri statit ja peli on käytännössä sama. Pelistä tulee yksinkertaisesti yksinkertaisempi. Enkä nyt sano tätä mitenkään hyvällä tai pahalla, vaan silleen, että noin mä oon spoilerit jne. tulkinnu.
GreenMeanie

Juu. Ihan hyvältä vaikuttaa ainakin näin niinku mun silmiin. Onhan nois jo aika paljon muutoksia julkastu. Eikai missään pelissä edikoiden välissä koko sääntöjä laiteta uusiks?
Oikeestihan kai pistehinnat eniten määrittelee et miten erilaista pelistä tulee, jos muut yksiköt muuttuu suhteessa trencherien hintasiks ja jackit pysyy samana (jo tiedetyillä sääntömuutoksilla) ni pelataan kyl jo aika erilaista peliä.

Mitä luulette PP:n uudempien pelien perusteella pysyykö aiming bonus samana (+2) niinku IKRPG vai oisko se suoraan boosti niinku undercity?
demel

Viesti Kirjoittaja demel »

skill testien poistaminen... AGE of Cygnaaaarrrr... (mechanics ja Stormsmiths voivat oikeasti olla worth points ny)
GreenMeanie

demel kirjoitti:skill testien poistaminen... AGE of Cygnaaaarrrr... (mechanics ja Stormsmiths voivat oikeasti olla worth points ny)
Oisin kyl yllättyny jos storsmitheil ois auto-osuva pyssy mut ilman skilliheittoo. Eipä noit mekaanikkoja kyl hirveesti oo näkyny (pl. Lucant jonka fiitillä noi toimii just noin jo nyt) et ehkä ihan hyvä muutos.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

GreenMeanie kirjoitti:
demel kirjoitti:skill testien poistaminen... AGE of Cygnaaaarrrr... (mechanics ja Stormsmiths voivat oikeasti olla worth points ny)
Oisin kyl yllättyny jos storsmitheil ois auto-osuva pyssy mut ilman skilliheittoo. Eipä noit mekaanikkoja kyl hirveesti oo näkyny (pl. Lucant jonka fiitillä noi toimii just noin jo nyt) et ehkä ihan hyvä muutos.
IK-roolipelissä Stormsmithit joutuvat heittämään kohteen DEFiä vastaan. Oma arvaukseni on, että niin joutuvat Masiinakolmosessakin. Ja onhan mekaanikkoja aina toisinaan nähty kolossaalilistoissa - Konquestin perässä hiihtää melkein aina ryhmä mekaanikkoja tai vähintään gobber tinker, joka tekee satunnaisia vierailuja muihinkin armeijoihin, kuten myös Raluk.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”