KOW - n0b0jen kuningas - kesäliiga

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: KOW - n0b0jen kuningas - kesäliiga

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Dodiih, nyt kun on kotiinkin saakka jaksanut eksyä, niin voisihan sitä kertoa maailmalle miten suuri ja hieno pelipäivä tänään olikaan. Oikein koko liigan osallistujamäärä saatiin mahtumaan Villen keittiöön, jossa kisatarjoulu oli maailman parhain. Tai olisi ollut, jos en olisi joutunut viettämään koko eilistä päivää vaakatasossa. Jäi pullat siis leipomatta ja Henkankin kanssa peruttiin peli kun ei minusta ollut yhtään mihinkään.

Kisakolehti kerättiin kuitenkin ja kyllä voittaja hymyilee näillä näkyminen. Ville ainakin oli sellainen rahamies, että huh huh. Kustantaa tällä menolla voittajan Bahaman matkan kokonaan kun sellaisia summia lappaa pöytään. Tai ainakin osan reissun kustannuksista.

Mikä tänään oli kuitenkin siisteintä, oli meidän käyttämämme aika. Aloitettiin noin 11.15 tienoilla ja Tomin kanssa lähdettiin kotia kohti 16.30. 4 peliä pelattiin yhteensä tuona aikana. Käheetä.

Minä vs Henkka

Mie pelasin ensimmäisen pelin Henkkaa vastaan ja katselin kauhulla ensimmäiset vuorot. Ihan kamalaa kun siellähän on oikein vanguardia rangereilla. Kovasti tahtoivatkin ampua ja pitääkin ottaa vähän itsellekin korvan taakse muistoksi siitä, mihin pystyvät. Monesti kuitenkin meikäläinen on vinkunut crossarien reload!:sta, että pitää varmaan itsekin siirtyä näihin epeleihin. On se kuitenkin niin paljon siistimpää ampua jo ihan ekallakin vuorolla tai vähintään piwotella. Kyllä se sotakoneisto sitten sen raskaan kaluston ampuu rikki.

Paljon metailtiin siinä vieressä sen suhteen, miten Brockeja olisi pitänyt peluutella, mutta mie itse meitein tätä teurastusta. Jos se jatkuu samalla tavalla, niin mites mie ne pisteet haen? Kova poika lähtee kuitenkin pokaalia hakemaan ja huomio varmoista pisteistä rangerien suhteen kääntyä Brockeihin. Ihan oikea päätös, koska neljän vuoron liekitys teki tehtävänsä. Kroxitkin innostuivat oikein komeasti rikkomaan Ironguardin, joka oli vähän yllättävää. Ei sen rikkomisen suhteen, mutta sen nopeuden. Jäivät eloonkin oikein mallikkaasti siinä niin.

Pelottava peli oli kyllä. Ensin Henkka kurmotti, mutta sitten oli minun vuoroni. Säkää oli molemmilla yhtä paljon ja 5-5 on ihan hyvä saldo. En valita laisinkaan lopputuloksesta enkä tahtoisi revanssia.

Minä vs Tomi

Tomin pelaamista on aina hauska seurata vierestä ja unohdinpas sitten juosta Siwasta hakemassa korvapuusteja. Paljon mieluummin seuraan vierestä ja opiskelen miehen pelityyliä. Otti opiksi pelistään Villeä vastaan ja tuli sellaisella riemulla minua kohti, että oksat pois. Onneksi mulla on kikka kutonen hanskassa ja teen ihan hirveän träpin. Kaikkea en kerralla mitenkään voi tuhota, niin sieltä on ihan pakko saada ripotellen niitä joukkoja kutsuttua.

Uhrattavissa olevat raptorit on sääli menettää, mutta jos saan skinkit kylkiin ja kroxit eteen, ei niistä ritareista paljoa jää jäljelle. Se on kuitenkin sellainen vaihtokauppa, jonka voin tehdä. Vähän elättelin toivetta, että Tomi ei sieltä tulisi rohkeasti armeijani keskelle kaiken keskelle, koska sitten voisin tehdä sellaiset temput, että oksat pois. Terrat pääsisivät arsuja moikkaamaan ja voisin pistää täyden tulipatterin heikoihin nihteihin ja polttaa ne poroksi.

Sieltä se kuitenkin tuli ja keskelle joukkojani saatiin sellainen turpakäräjä, että ei kovin montaa samanmoista olla nähty. Toinenkin aalto saatiin mukaan lopulta kun mikään ei yhdessä vuorossa hajoa ja Tomi tekee ovelia manöövereitä ja uskoo pääsevänsä otollisiin paikkoihin piiloon minun kroxejani. Mie kyllä haluan päästä näiden pienten jälkeen hänen kylkeensä, joten työnnän tylysti maagini ison nihtiboksin eteen. Kai se jotain kestää tai vähintään Tomi ei heitä 6:sta overrunissa.

Maagi on kuitenkin kova ja kestää ritarirykmentin chargen ja kroxit tulee perseeseen. Ai ai. Me4+ elite Att27 CS2. Otaks yksikön pois vai heitänkö? 6 haavaa kuitenkin sisään. Jee. En huomannut siinä heittäessä, että olen brutal, mutta ei sillä olisi ollut merkitystäkään. Jos jossain kohtaa heittää huonosti, niin sen paikkaa sitten siinä nervessä ja minun 15 osunutta iskua huonosta haavoituksesta huolimatta riitti varsin mainiosti.

Ra5+ vs Individual on paha matsi eikä täysissä oleva kroxi vs spearmenit yhtään sen parempikaan ole. Pöytä putsattiin, mutta suurin menetyksin. Voiton kuitenkin nappasin. En suurta, mutta sovittiin jengillä, että sittenkin saa +1VP:tä, jos kaiken tuhoaa. Tähän voin suostua. 7-4.

Minä vs Ville

Onx mun ihan pakko pelata Villeä vastaan? Kun ei yhtään huvittaisi. Saan puolen minkä tahdon ja saan toteuttaa itseäni juuri niin kuten haluan. Mutta siitä huolimatta on vähän hapan maku suussa. Vähän raptorit jää taas yksinään ja ottaa niin pahasti pataan muun armeijan säästyessä. Vähän kokeilin kepillä jäätä ja kutsuin taas nopeaa chargea armeijani keskelle ja siihen tartuttiin. Vähän olisin toivonut, että olisitte jääneet sinne, niin olisin lentänyt selkänne taakse.

Toistuva ongelma näissä peleissä on se, että mie tunnen tarpeelliseksi uhrata jonkun yksiköistäni aina välissä ja sitten kun se tapahtuu, niin se ei räjähdäkkään siitä edestä. Miten ihmeessä Terrat kesti palatsikaartin? Miksi ihmeessä mie teen vain 3 lämää kahdella liekillä ja skinkkien nuolilla? On tässäkin taas vaihteeksi peli.

Pitäisi tuhota itsekin yksikkö vuorossa kun tuolta tulee tuo lentävä ääliö härnäämään ja kohta noi ritaritkin on mun kimpussa. Oliko mulla oikeasti mitään suunnitelmaa muuta kuin evottaa? Yhden yksikön kerrallaan mie voin tätä pelata, mutta en silloin kun kaikki on liian lähellä. Onneksi nerve onnistuu hyvin ja palatsi katoaa pöydältä, mutta mie tein tietoisen valinnan mennessäni nurkkaan lähelle pöydän nurkkaa ja Sp9 ratsuväki ja Fly10 vähän ahdistaa nyt. Liian hitaasti pääsiin palatsista eroon ja jäätiin jumiin, niin mikäs tässä sitten.

Onneksi murskavoittoon tarvittiin 601p erotus ja palatsivartijat ovat 150p. Heh heh. 10-1 häviö.

Yhteenveto

Vähän on jännää tämä skinkkeily. Tavallaan tää mun listani oli todella kohdillaan, mutta eihän tässä loppujen lopuksi ole muuta kuin maagit ja kroxit. Vähän kallista touhua kun wavering raja on siin 12 paikkeilla armeijanlaajuisesti, niin todella vaarallista elämää tuo kentällä liikuskelu on. Kyllähän kroxit pystyvät tekemään jotain kun sille päälle tulevat, mutta 160p hintalapulla voisivat olla vähän varmempia. Vähän tarttisi lisää varmuutta ja chargen kestoa tämä minun armeijani. Liikkuvuutta löytyy kyllä, mutta ylivoiman edessä ei oikein voin nauttia siitä kun missään ei ole turvallista paikkaa olla.

Taitaa kyllä jäädä viimeiseksi kerraksi kun annan regimentti large infantrylle magiakaman. On se vähän surullista olla kalliimpi kuin palatsin vartija esimerkiksi. Ensi listasta teen vähän äkäsemmän ja kovemman. Teitty lailliseksi sen voisi myös tehdä. Terrat onkin irregular. Oho.

13p:llä lähdetään seuraavalle kiessille. Ihan jees startti. Tasuri, pieni voitto ja murskatappio. Ei skinkit tässä ole mitään murhaajia, mutta ei ne nyt ihan susiakaan ole... Tai noh, palataan tähän sitten seuraavan kiekan aikana.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Juu komiat kekkerit oli kyllä ja viäläpä vähiten siitä syystä että korjasin potin. Mukavaa kaikin puolin tälläinen porukalla pelaaminen, viellä kun kaikki pääsee pelamaan.

Sitten jos pelejä tarkastellaan ja summataan vähän tapahtumia yhteen.

Ville VS Tomi
Tomi taisi voittaa pöydän puoliskon ja jälkikäteen ajateltuna onneksi tomi tämän voitti koska itse olisin ottanut juuri sen puoliskon minkä tomikin. Vasta seuraavassa pelissä totesin että sain tähän peliin juurikin paremman puoliskon itselleni. Vaikkakin taktiikka oli laadittu myös toiselle puolelle pelipöytää.
Itse taisin depotuksen voittaa. Pieni lukuisella armeijalla nyt ei ole muuta mahdollisuutta oikein kuin depota keskelle kentään, tomi onneksi levitti koko leveydelle ja vielläpä onnekseni ritari boxit täysin eri laitoihin.

Pelin alettua päätin vain että isoa ritari boxia pitää saada pehmitettyä ettei se pääse tekemään tuhojaan loputtomiin. Loput kevyemmät yksiköt sitten hoitelen kyllä ja sattuman kauppaa sitten paljonko tomi ehtii tuhoamaan itseltäni. Alkuun lähdinkin asettelemaan "ansaa" tomin ritareille (ei ne siihen olisi kuollut mutta ottaneet osumaa jonkin verran kylläkin), tomi ei tähän "ansaan" halunnut tarttua vaan pelasi aikaa??? Siis hä, mitä #"¤"#? No ei siinä sitten ammuttiin ritareita ja lentävä sankari lähti hakemaan parempaa paikkaa kentällä suhteessa ritareihin. Muulla armeijalla pakittelin vain pois charge rangelta ja otin lisää aikaa itselleni.

Lopuksi sitten kävikin niin että tomi pelasi isot ritarinta totaalisesti pussiin ja sain lentävällä sankarillani rear chargen ja ritareillani edestä. Tätä ei tomin ritarit kestäneet ja sain pelätyimmästä yksiköstä helpot pisteet, vielä kun itse en ollut edes kovinkaan merkittävää vahinkoa joutunut kärsimään (hero 3 haavaa ja hepoissa 1). Sea guard hieman onnen kautta piti pintansa pienempää ritariboxia vastaan ja tästä syystä tomi sitten jäikin ilman pisteitä.
10-0 minun hyväkseni.

Jatkossa tomille jo neuvoinkin että ihan sama mitä tapat toiselta kunhan vain tapat. 150 pts kun toiselta poistaa niin saa vähintäänkin sen 1 pisteen pelistä. 300 pts pitäisi olla suht helppo toiselta poistaa kuitenkin näillä pistemäärillä. Nyt tomi pelasia peliä minun pussiini ritareillaan ja tästä syystä sain ilmaisia pisteitä ison kasan. Listoja kun alkuun katsoin niin olin jopa valmis ottamaan pienen tappion tästä pelistä.

Ville VS Anton
Ennakkoon laskeskelin että tämä peli on itselleni helpoin näistä kolmesta. No ei ihan mennyt käsikirjoituksen mukaan kun Anton päätti voittaa 3-0 heti pelin alussa, eli Anton voitti pöydän puolisko, depotuksen sekä aloituksen. Tuolla setillä saa aika hyvin konttrolloitua tulevaa peliä, mitä nyt minun lentävää sankaria on hyvin vainkea pitää vuoron/kahta pidempään poissa toiminta säteeltä.

Pelin alettua Anton lähti ratsuväellään hakemaan charge rangea sea guardiin, joka tosin kostautui kun boltteri, sea guard sekä sankari breathillä tulittivat ratsukot pois pöydältä. Toisessa linjassa puolestaan skyriderit antoivat palatsi kaartille charge mahdollisuuden jonka palatsikaarti käytti ja weaveringiin ne skyriderit menivät. Tämä iso miinus koska skyriderit blokkasivat tyranttien mahdollisen chargen palatsikaartiin.

Seuraava vuoropari sitten menikin niin että palatsikaartia yritettiin breathilla pois siinä onnistumatta, palatsikaarti kiitti ja haki pois skyriderit. Sitten olikin sankarin ja seaguardin vuoro jotka onnekkaasti pisti tyrantit weaveringiin. JES toinen vuoro jo näiltä pelätyimmiltä jannuilta pois ja ballista sai tästä hyvästä käätyä rauhsaa sekä ratsuni sain ajettua parempiin asemiin ja ennen kaikkea pois metsästä jotta saan tunderhous charge (2) taas käyttöön.

Kolmos vuoroparilla sitten palatsi kaarti puhallettiin pois ja sea guard otti 4 irtohaavaa itseensä. Itse puolestani pommitin tyrantit pois heron, ja ballistan turvin. Ratsastajani puolestaan kävi hakemassa skinkit pois. Vissiinkin sea guard tai joku muu ehkä hero ampui toisen skinkin warweringiin.

Neljäs vuoropari sitten oli sitten lopputuloksen hakua enään.
Skinkki pappi yritti ottaa sea guardista pisteitä siinä onnistumatta. Ise sitten ritareilla otin weawes priestistä ilmat pihalle ja hero kävi niistämässä tuon liikkuvan priestin. Tässä vaiheessa pöytä oli tyhjennetty ja oli kättely kierroksen aika. 9-1 minulle mutta massacaresta +1 extra piste toi täydet 10 pistettä kasaan.

Alusta asti olin tätä peliä voittamassa joskin 2-3 pistettä enemmän sain mitä ajattelin ennakkoon. Jälkikäteen ajateltuna Antonin taktiikkaa niin paljonko voi uhrata 750 pts pelissä pisteitä? Skyriderit kuitenkin se yksikkö millä kenttää pystyy konttrolloimaan todella hyvin, nyt annoit ilmaiseksi hakea ne pois, näillä olisi kuitenkin saanut itse sen ensimmäisen chargen jos olisi halunnut. Vähän sama homma jäi mietityttämään ratsuväkesi kanssa, hyvä liike mutta kuitenkin ajat yksikön suoraan pahimpaan mahdolliseen tulitukseen ja vielläpä pitkälti niin ettei minulla ollut muita hyviä ampumakohteita mistä valita. Mutta toisaalta taas en tiedä olisiko tuota peliä voinut tai edes kannattanut lähte pelamaan toisesta näkökulmasta. Todella vaikeat lähtokohdat Antonille peliin kun toinen ampuu 12-24" enemmän ja pystyy liikkeellä kontrolloimaan sekä rakentamaan ensimmäiset charget, näiden kaikkien lisäksi iskin paperilla close combatissakin kovempaa.

Yhteenveto
Itse olin todella positiivisesti yllättynyt pistesaldooni kuin myös siihen etten antanut kuin 1 pisteen muille ja sekään ei mennyt pelottavamme listalle. Kolmannesta pelistä en usko saavani 10 pts kasaan mitenkään mutta jos sen 5 saa kaivettua jotenkin niin tyytyväisiä ollaan. Saumat toki on ottaa enemmänkin mutta siihen vaikuttaa sitten jo niin moni asia ettei osaa sanoa ennen kuin peliä on pelattu pari vuoroa.

Pistetilanne ensimmäisten mättöjen jälkeen:

Anton: 12
Henkka: 5
Tomi: 4

Ei nyt ihan niin tasainen kuin toivoin etukäteen mutta toivotaan että tämä tästä tasottuu kun pari peliä saadaan pelattua.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mulla on kylläkin 13p:ttä. 5-5 Henkkaa vastaan, 7-4 Tomia (Wipe) ja 10-1 sinua vastaan. 5+7+1=13.

Vähän itsekin jäin pohtimaan, että kovin herkästi lähdin antamaan jokaisessa pelissä pisteitä. Raptoritkin ovat hepposempia kuin teidän blokkinne ja yhtä kalliita kuin eliittiblokkinne. Alivoima oli kuitenkin sen näköinen, että kovasti tahdoin jotenkin tehdä houkuttelevaksi tulla sieltä yksitellen. Sitä minä eniten pelkäsin peleissä, että saavutte yhtenä rintamana minun kroxeja kiusaamaan. Niissä kuitenkin on se armeijani haba ja niillä pitää saada se eka charge, koska kurmotuksen jälkeen eivät kestää enää toista kierrosta. Tuskin itsekkään pääsen ensimmäisellä kerralla lävitse kun tulipallot saattavat lentää ihan johonkin muuhun yksikköön. Jos saisin sieltä kutsuttua jonkun turpakäräjiin kun muut ovat vielä tulossa, voin viedä puolikuolleet yksikköni tekemään irtohaavoja tai jotain muuta johonkin kauemmas.

Sitä mie en osannut kuitenkaan odottaa, että tämä syöttiyksikkö olisi vain waveroinut. Terroilla on kuitenkin Height 3, jonka vuoksi niillä voisi liihottaa johonkin kauas yksiköiden ylitse. Sua vastaan Ville esimerkiksi herättelin toiveita, että voisin saada ne ajettua seaguardiin kiinni. Tuolloin painetta olisi sinunkin joukkojesi keskellä ja saisin rauhassa popsia poskeeni sen tyhmän yksikön siitä omieni edestä sillä aikaa kun sie sekoilet minun kiusankappaleitteni kanssa.

Mikäli Terrat kosahtaisi, kroxit saisivat oivan leikkikaverin ja patteristo menisi ahdistelemaan jotakuta muuta. Vaikka sun lenturia, jos seaguard ei ole lähellä. Kuitenkin ajattelin, että tuot sen siihen raptorien läheisyyteen.

Aluksi raptoreilla minulla oli tarkoitus lähteä kukkulan taakse kiertämään ja olemaan ylimääräinen tulipatteri siellä, mutta en oikein osannut uskoa niidenkin tuhoutuvan kerta heitolla. 11/13 ei ole kovinkaan kummoinen, mutta liekityksen pitäisi tehdä 2.5 haavaa, seaguardi 1:n ja sun boltterisi ei laisinkaan. Lämää saa tulla miten vaan, mutta mikäli minulla olisi mahdollisuus saada sekä Terrat ja raptorit sinun seaguardiin, olisi se yksikkö aika liemessä. Ei ehkä tällä kyseisellä chargella, mutta sen jälkeen kun patteristo saapuu kantamalle, palaakin kyseinen yksikkö poroksi.

Toiveajatteluahan tämä suunnitelma oli, mutta emmää oikein muutakaan keksinyt siinä kun deposin. Olin antaa sinulle ekan vuoron, mutta sitten kekkasin ja halusin yrittää olla oleva.

Suoraa voittoa en lähtenyt mistään pelistä hakemaan vaan yritin olla antamatta niin paljon pisteitä kuin vain mahdollista. Jos mie vaihdan yksikön toiseen, jäljelle jää minun patteristoni, jota ei sitten saakkaan kiinni. Mikäli molemmat ovat hengissä, voin kuvitella saavani 6-4 aikaiseksi. Tomia vastaan näin pääsi käymään. Läheltä sekin kyllä liippasi kun tuli takapakkia suunnittelmissa.

Seuraava lista onkin sitten jo suunniteltu ja on paljon äkäisempi kuin tämä nykyinen. Sauruksen saurusta siinä ei ole kuitenkaan.
- Sinitähti
Runt

Joo lasku virheitä sattuu joskus, mietinkin että kovin vähälle pisteille jäit mutta ei kuitenkaan.
Spekuloin tässä myös itsekseni että jos tomi ottaa vaikka henkasta 7-3 voiton ja henkka minusta 7-3 voiton niin tasoitetaan pistetilannetta aikas mukavasti, tai jotain vastaavia voitto lukuja.

Teoriassa kun mietin tätä peliä:
-Ainahan kannattaisi itse chargeta ensiksi jos se vain on mahdollista, koska silloin saa aloittajan edun taisteluihin. Vaikka sitten tässä kohtaa yksikön menettäisi niin yksikkö on ehtinyt tekemään edes jotain. Toki jos taktisilla liikkeillä pystyy pelaamaan esim tupla chargen niin ei chargen kanssa kannata pitää kiirettä. Ei siis kannata riskeerata hyviä/varmija chargeja vihollisen tärkeisiin kohteisiin.

-Mikäli tietää ettei saa ensimmäistä chargea niin teoriassa kannattaa liikuttaa oma unitti niin eteen että toiselle ei jää muita järkeviä vaihtoehtoja kuin chargeta (pakota toinen tekemään charge mahdollisimman ajoissa). Eli ottaa toiselta tyhjät pois ettei pääse pakittamaan/liikkumaan pois chargen kantamalta. Toki mahdolliset tukiyksiköt pyritään tuomaan tätä ennen viereen, toki tuki yksikön liikkeen pitää olla jotenkin linjassa pääyksikön kanssa.

-Jos ampuminen lisätään näihin kahteen mukaan niin totta kai combatteja tulee välttää niin pitkään kuin mahdollista jos voittaa ammunta kisan, mutta tällöinkin charge kannattaa julistaa kun siihen hyvä paikka iskee. Jos häviää ammunnan niin tästä viimeisestä kohdasta ei kannata ottaa mitään niksiä matkaansa.
----------------------------------

Juu olihan sulla Anton siinä kyllä ihan ideaa, itse vähän kämmäsin depon lentävällä sankarillani kun blokkasin line of sightin chargesta pois. Tuuriksi kuitenkin se sieltä metsän takaa näki kun tulit tarpeeksi eteen. Niin ja breathia ja nerveä heitettäessä oli kyllä itsellä onni matkassa kuten myös siinä että kroxigorit jumitti 2 vuoro tekemättä mitään hyödyllistä.
Eniten mä pelkäsin että mun lentävä sankari ottaa breathia niskaansa vaikkakin +5 De sekä 13/15 nerve takaa sen ettei se ihan heti jähmety/tipu. Mutta tuo weaverin on siitä ikävä että jos jähmetyn vuoroksi paikoilleni tarkoittaa se heti automaattisesti että otan breahtia niskaan myös toisen vuoron, jolloin nerve onkin sitten jo huomattavasti matalemmalla jos haavoja tulee sisään.

Itsekkin hieman pohtinut seuraavaa listaa ja pitkälti on sävelet selvillä. Mitään super kovaa tuskin tulee listaan kuten lohikäärmettä regellä, varsinkaan jos ensimmäisen kierroksen jälkeen olen reilussa johdossa. En mää silti mitäään hepposta listaa tee. Yritän pitää listan kovuus tason tämän kaltaisena, eli pelejä pystyy voittamaan jos osaa tehdä järkeviä siirtoja ja lisä pisteet kerätään sitten vastustajien virheistä jos sellaisia tulee.
-------------------
Huom: Kesäkuun puolivälissä voisin mahdollisesti saada järkättyä taas pelipäivän tai jopa useammankin. Tämä nyt hieman viellä auki ja perheen kesäloma suunnitelmat vaikkuttavat oleellisesti asiaan. Ajattelin vain huudella tässä vaiheessa jo niin ehditään pelaamaan nuo kaksi ensimmäisen kierroksen peliä pois alta. Niin ja jokainen ehtii tekemään sen 1250 pts listan itselleen (minä mukaanlukien). Jos näin pääsee käymään....
---------------------

Sääntöepäselvyyksiin voitais koittaa etsiä ratkaisuja. En nyt muista kaikkia mitä siellä oli mutta onneksi heitot tais mennä niin pitkälti ettei vaikutusta ollut peliin meni sääntö miten vain. Niin juu ja mä muuten pelasin 40*40 basella sitä lentävää vaikka olis pitänyt olla 50*50 base, ei ihme ettei sillä line of sight riittänyt mihinkään (nyt heräs taas epäilys että mistä pisteestä se los katsotaan).

Sääntöepäilyksiä nyt oli ainakin (lisätkää muutkin mitä muistatte):
-Sotakoneen LoS, miten tämä katsotaan?
-Yksittäisen sankarin näkeminen/cover (mietin että olisiko Antonin maagi saanut edes coveria, koska eikös coverin saa jos näkee alle puolet yksiköstä? Yksittäinen modeli kun on yksikkö ja jos siitä näkee edes osan niin eikös silloin näe koko yksikön? Tällä teorialla yksittäinen modeli ei voi saada coveria koskaan saman kokoisesta unitista. Eli coverin saisi vain olemalla pinemmän unitin takana.
-Overrun? Miten toimitaan jos yksikkö overrun liikkeessä törmää toiseen yksikköön (FAQ ei vissiin antanut vastausta kuin yksittäisten sankareiden osalta).
-Coveri korkeus eroista? Eli jos boltteri ampuu 2 korkealta kalliolta, 1 korkeaa modelia ja välissä on 2 korkea unitti niin miten coveri saa/ei.
-Metsässä liikkuminen (tätä jäin itse pohtimaan viellä kun aloin itseäni epäilemään)? Hidastuuko koko liike puoleen vai vain se osa liikkeestä joka kuljetana metsässä.

Tuommoset nyt on itsellä ainakin pyörinyt mielessä päälimmäisenä pelien jälkeen.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt

Henkan kanssa pelattiin tänään meidän välinen peli alta pois.
Maasto oli muuten sama mutta vaihdettiin wachtowerin puoleiselta pöydän puoliskolta metsän ja vaikea kulkuisen maaston paikkaa keskenään.

Jälleen kerran aloituksessa turpaan 0-3 "siitä viis", eli puolen valinta, depo ja aloitus meni henkalle. Deposin itse pitkäli samoin kuin tomia vastaan (sama pöydän puolisko), erona vain se että ratsuni lähtivät nyt minusta katsottuna metsän vasemmalta puolelta ja boltterin deposin myös vasempaan kulmaan (kauas kaikesta liikkuvasta). Vasemmalta lueteltuna minulla oli bolttis, stormwind cavalry, hero, palatsikaarti ja sitten kukkulan kokoinen väli ja seaguard.
Henkkan depo vasemmalta alkaen katsottuna minun suunnastani oli 20 ranger, ironguard, brokc, 10 ranger.

Oman depon tarkoitus oli vain asettella charge ansaa henkan brocridereille niin että jos charge tulee palatsiin/seaguardiin niin saan rear chargen jos yksikköni ei tuhoudu. Ansaan kuului myös suunnitelma että henkka joutuisi tulemaan joko metsän/vaikeakulkuisen maaston läpi jolloin saisi sen -1 hit ja thunder charge pois (eli jotain toivoa säilyä hengissä). No mokasin tämän idean palatsikaartillani mutta henkka ei lähtenyt sitä poistamaan.

Henkka puolestaan lähti heti ampumaan sankariani pois ja jossain vaiheessa peliä nerve heitto jäikin vain 1 vajaaksi weavering tuloksesta (huh johan liippas). Brokc riderit työntyi aloituksessa eteenpäin mutta sitten jäivät vuoroksi odottamaan ironguardia, hitaampia kun ovat. Itse tein lennosta sankarillani taktiikka muutoksen kun totesin että voin lentää brokkien kylkipuolelle breathia vetämään koska ironguard chargaa vain 8". Näin sain parissa vuorossa jokusen haavan tehtyä tähän boxiin ampumalla taas kaikella mahdollisella.

Näillä paikkein sitten peliä henkka päätti chargeta seaguardiin joka oli ottanut 3 haavaa jos ammunnasta päähän, ihan kohtuullisesti haavaa ja nerveheittoon hyvä luku ja kos!!! Tasoihin isomman nerven kanssa ja seaguard lähti laulukuoroon. Ansani ei siis toiminut. Brokriderit olivat nyt minun depollani reunimmaisena ja naama kohti palatsia sekä sankaria, myös iron guard oli tällä välin hiipinyt 7" tietämille palatsikaartista. Tässä kohtaa olisin halunnut sankarillani hönkiä brokridereita mutta kun pienempi rangerboxi olisi ihannut sankaria luovuin ajatuksesta, samoin ajattelin palatsilla chargeta iron guordeihin että saisin bolttiksella suoran näkymän brokcridereihin. Mutta kun sankari ei turvallista laskupaikkaa löytänyt niin chargea brokridereihin vain ja palatsikaarti apuun, onnekseni niin että iron guard ei enään palatsia nähnyt. Brokc ridereiden nerve sitten laskettiinkin tässä vaiheessa lukemiin 1/3 ja noppa heitossa en epäröinyt joten iloin puff!!!

Toisaalla samaan aikaan windriderit olivat käyneet niistämässä nenäänsä isompaan ranger boxiin sen verran että rangerit olivat weaveringissa. Näin ollen parin vuoron saattelemana tiesin että saan kohta wind riderit palatsien apuun iron guardia vastaan.
Fiksu olisi tässä vaiheessa odottanut ratsuväen saapumista mutta tietoisella riskillä ja mielenkiinnon lisäämisen vuoksi chargerin jo tässä vaiheessa peliä ironguardiin palatsilla (ei vaan jaksanut pakitella pois alta ja odotella apua). Sankarini myös lähti koettamaan nuolen muitoisineen reikineen pienempien rangereiden poistamissa, 3 haavaa sisään mutta ei tulosta. Ranger boxi sitten countter chargessa tuhosikin sankarini nerven ollessa 4/6. Palatsikaarti kesti kuin kestikin ironguardin kynsissä tarpeeksi kauan nerven ollessa 4/6 ja henkan heitettyä 4-5, täten ratsuväki saapui pelastamaan rear chargellaan ja pyyhkäisi iron guardin kentältä.

Sitten noppa pyörimään ja lisävuoroa pelaamaan. Rangerit pommittivat palatsia ja pirulaiset onnistuivat tekemään 1 haavan ja nervetestiin heittivät tupla kutoset 150 pts lähti tästä käpsien matkaan. Itse puolestani kun boltterilla en vain osu, etenkään jos metsässä ollaan niin rangerit jäivät henkiin ja peli oli taputeltu. Itselläni siis windriderit ja bolttis kentällä ja henkalla pienet rangerit lopputuloksena tasuri 5-5.

Jälkeen päin summattuna tuon 150 pts olisin pystynyt halutessani säästämään jolloin lopputulos olisi ollut 6-4. Pelin jälkeen myös totesin ettei ne brokc riderit niin pelottavia ole, minä kun kuvittelin koko pelin ajan niillä olevan Thundercharge 2 kunnessa henkka totesi että eiiii näillä on vaan 1 (tämmöset pitäis kertoa ennen eikä jälkeen pelin).
Ihan hyvä mättö kaikin puolin, alkuun näytti että otan pataan aika lahjakkaasti mutta sitten lennosta taktiikkaa muuttamalla sainkin pisteitä ihan hyvin kasaan. Eli jos olisi aloituksen voittanut niin minun sankarini olisi ollut ihan toisella puolella kentää kuin brokriderit, ranger metsälle olisin lähtenyt tällä. Hyvä näin ja nyt ketään ei karannut edes täysin saavuttamattomiin niin jää seuraavalle kierroksellekkin jotain jännitettävää.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Hei siitä thunderous chargesta luulin että tiesit enkä oo keskittyny siihen et oliko niillä 1 vai 2 . Eikä se peli siihen olis muutenkaa muuttunut molemmilla oli paikkansa voittaa peli ;)
Runt

Juu ei tuolla vaikutusta ollut ja oma virheeni kun oletan asioita. Ei sais siis olettaa vaan pitäis kysyä tai tarkistaa itse.
Lähinnä nyt sillä että ei se nyt niin pelottava yksikkö sitten ole jos sitä 2:sta ei siellä ole, joku yksikkö voi viellä kestääkkin sen ekan chargen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ota Henkka vielä tasuri Tomistakin. Tai itseasiassa elä. Hävii 8-2, niin mie lähden toiselle kiekalle toisena.
- Sinitähti
Runt

Pitkästä aikaa on oikeasti hinku pelata miniatyyreillä, on tää KoW vaan niin kiva että on ihan täpinöissä. Viellä kun samaan aikaan pukkaa Total War julkaisua niin huh huh tätä hemmottelua...

Hieman tässä asioiden edelle jo menen kun en housuissani tahdo pysyä. Anton julkaiseppa listasi niin saadaan jokin linjaus ensikierroksen listoille (et kuitenkaan muuta sitä oli meidän muiden listat sitten millaisia tahansa). Pitääkö kuitenkin odottaa ensimmäinen kierros loppuun? Henkan kanssa myös puhuttiin että pitäisikö listat lähettää Antonille ensiksi jolloin ei pääse listan teossa nokittamaan toisia ("jaa toi teki tommosen listan mä teen tämmösen vähän kovemman"). Tosin huonona puolena suljetuissa listoissa on sitten se ettei ole hajuakaan mitä muut pelaa niin voi vahingossa ampua muiden linjasta pahasti yläkanttiin.

Itse olen listan "tehnyt", eli yksi lista malli olisi nyt raavittuna kasaan joskin viellä ~100 pts vajaa maximi koosta. Listaa tehdessä aloin kyllä pohtimaan kuinka kovan combon saa kentälle tuoda ettei pelit minua vastaan mene ihan mauttomiksi (no henkka nyt kuitenkaan tee mitään heppoista listaa). Isoa lohikäärmettä regellä en ole tuomassa, joten turha huoli pois (se olisi jo liian mauton).
Enkä nyt tiedä kuinka kova tuo combo nyt on, enemmänkin kyse on yhden kikan ihmeestä kuin armeijan keskenäisestä combosta (vähän kuin ekassa listassa oli vain tuo lentävä sankari breathilla ja loppu armeija oli visuaalisessa roolissa). Mutta tuokin listapohja ehtii muuttumaan viellä 3-7.krt ennen kuin julkaisuajankohta tulee otolliseksi.

Koskas muuten Tomi vs Henkka peli pelataan? Että tämmönen kevyt kesä liiga ja tässä vaiheessa jo hoputetaan pelaamaan pelejä. Ottakaa ihan rauhassa vain saan edes muutaman haltian ensikierrokselle maalattua (en silti saa niitä baselle asti ellen pääse ikeassa vierailemaan tarvike ostoksilla).
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Runt kirjoitti: Sääntöepäilyksiä nyt oli ainakin (lisätkää muutkin mitä muistatte):
-Sotakoneen LoS, miten tämä katsotaan?
Mää olen vähän hiffaillut tätä tässä pari päivää ja siehän sen oikeastaan sanoitkin siellä pelikentällä. Kun LOSi on basesta baseen, niin en keksi tähän hätään mitään syytä olla antamatta LOSia kohteeseen, jos voin vetää suoran viivan oman yksikön ja vihollisen basen välille.

Itse fikun asennolla ei ole mitään väliä vaan sen oletetaan olevan kaikkialla sen alustan alueella tai vähintään kykeneväinen suuntaamaan ja asettamaan itsensä sopivaan asentoon niin, että kykenee tekemään pahojaan ilman suurempaa vaivaa, joka hidastaisi toimintojen tekemistä kyseisen vuoron aikana.
-Yksittäisen sankarin näkeminen/cover (mietin että olisiko Antonin maagi saanut edes coveria, koska eikös coverin saa jos näkee alle puolet yksiköstä? Yksittäinen modeli kun on yksikkö ja jos siitä näkee edes osan niin eikös silloin näe koko yksikön? Tällä teorialla yksittäinen modeli ei voi saada coveria koskaan saman kokoisesta unitista. Eli coverin saisi vain olemalla pinemmän unitin takana.
Jos yllä olevalla tavalla ei pysty vetämään LOS arcistaan vihollisen basen päälle viivaansa niin, että yli 50% basesta tulee näkyviin esteettömästi, yksikkö/monsteri/sankari/sotakone/mikä vain ei saa coveria. Yksittäinenkin modeli voi hyötyä coverista. Kyllä ratsuväen takana oleva hirviö on piilossa edessä olevalle yksikölle.

Miten kukkula pytagora tulee vastaan, niin siitä en osaa sanoa. Mie voin monen asteen varjon edessä oleva yksikkö aiheuttaa, mutta emmää nyt tii kuinka hyödyllistä se on... Tilannekohtainen seikka, jossa taitaa paikkakunnan pelaajien tekemä sopimus olla parempi vaihtoehto kuin GW:n "vuorossa oleva pelaaja päättää" tyyli.
-Overrun? Miten toimitaan jos yksikkö overrun liikkeessä törmää toiseen yksikköön (FAQ ei vissiin antanut vastausta kuin yksittäisten sankareiden osalta).
Tähän olisi ollut todella hyvä olla FAQ. Individual osiossa ihan sääntiksessä on maininta, että uusi klosis syntyy ja se käydään heti. Yksikön/hirviön/sotakoneen/minkä tahansa ei individual-säännön omaavan kohdalla ei ole lue niin, niin sanoisin, että 1" päähän liikutaan vastustajasta. Eiks yleensä tarvita salliminen jonkun asian tekemiseen kuin kieltäminen?

Skinkit on universumin kovimpia Vol2!

Ghekkotah Warriors Regiment 100p
+ Hunters Troop 130p
Cloak, Bows
+ Hunters Troop 130p
Cloak, Bows
+ Fire Drake (Mon) 190p

Ghekkotah Warriors Regiment 100p
+ Kaisenor Lancers Troop 110p
+ Kaisenor Lancers Troop 110p
+ Komodon (Mon) 125p

Tyrants Regiment 150p
Brew of Haste
+ Mage Priest (Hero/inf) 90p
=1235p

Perkele. Ihan eri meininki kuin viime listassa. Melkein. Kokeillaan miten Hunterit toimii Bowiensa kanssa. Tavallaan ihan siistii kun on Sp7 Nimble, niin voidaan ampua todella tehokkaasti osuen silti 5+:lla. Vicious auttaa haavoittamisessa. Erityisesti diggaan siitä, että ekalla vuorollakin voidaan saada irtohaavoja aikaiseksi.

Blokkeja kehiin vain, niin massa ei ole enää niin suuri pelote. Paljon halpoja yksiköitä ja edelleen vähän samaa meininkiä, että mitään ei olla käytännössä depotettu, kun toinen pistää viimeisiä joukkojaan pöydälle. Fire Draken Breath(16) tekee perunamuusia jo De5+ joukoistakin.

Vähän pohdein, että pitäisikö tehdä Lekelidon patteri, mutta nää. Kokeillaan mihin Drakeista ja Komodonista on. Vähän meinasin aluksi, että pistän Drakeja kaksi, mutta olinkin ottanut lääkkeeni. Parempi näin, koska nyt onkin Salamanterit tosi hyvin testattu armeija, niin osaa sitten lähteä hakemaan sitä turneetason kokoonpanoa kun kaikkea on kokeiltu.

Kuka näkee muuten stradegisen vedon?

Pistäkää listat vain tähän näkyviin.
- Sinitähti
Runt

Sääntöihin palaan myöhemmin tänään...

Anton sitten alitti riman sen verran pahasti taas listallaan että linbo mestari löytyi (en mä silti ihan oikeasti tiedä edes mitä puolet tosta armeijasta tekee). Mä ihan oikeasti odotin edes sitä Tyrant hordea sieltä pelikentälle, toi 150 pts Tyrantti boxi on vissiinkin pieni... Mä varmaan lasken sitten tunnelmaa kun oman lista julkaisen, ei se omakaan lista niin kova ole mutta pitäis sillä tuolle pärjätä (ehkä, ellei tuo massa sitten vaan vedä mua pahasti pataan).

Henkka
ei sitten julkaise listaa ennenku minä annan luvan, postaan omani Antonille ja sen jälkeen henkka saa postata omansa tänne. Sitten postaan omani tänne ja Anton saa vahvistaa etten ole listaani muuttanut. En halua että jos voita niin Henkka pääsisi kuittaamaan "listan muokkauksesta". Tai sitten kasvan isoksi ja julkaisen oman listan ensiksi niin pääseen kuittaamaan Henkalle kun se häviää mulle muokatulla listallaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Aatteles Ville, mää paransin mun listaani. Siinä ei alunperin pitänyt olla Tyrantteja vaan kolmas skinkkiboksi, mutta sitten tajusin, että mun kovin juttu on TC1:n. Emmää ihan sellaisella kehtaa tulla pöydälle, jos kaksi ironguardia ja regene lohista on saapumassa pöydälle. Pakko ottaa Tyrantteja, jotka tulevatkin Sp6:lla kohti. Pysyvät kivasti muun armeijan perässäkin siinä sitten. Katsotaan sitä 3:a Ghekko boksia sitten, jos pidetään turnaus vielä kaupalla. Tai Hordea! Uuu-uh, ketä pelottaa?

Jooh, regimentteja on nuo ensimmäiset aina. Pitäisi opetella kirjoittamaan ne esiin. +:lla aina merkkaan troopit ja käytetyt slotit perrään. Opettelen seuraavaan liigaan selkeämmän esitystavan.

Komodon on joko ihan tuhnu tai sitten rakastun siihen täysin. Sp5 sotakone, jolla on 36" range Ra5+ Att3 Blast(d3) Piercing2. Keskimäärin Ironguard ottaa 1:n haavan per vuoro. Eli siis vuorolla 5 tuhoutuu. Parasta olisi. 125p on vähän hintava, mutta ei voi mitään. Ei se Lekelidonikaan ole kovin halpa 95p hintalapulla. Mutta on sekin aika kovis. Ra3+ Att5 Piercing2.

Fire Drake on ihan tuhnu. Me4+ Att8 TC1. Hei, jee. 2 Haavaa chargessa De5+ yksikköön. Hurja hirviö. Kai se jotkut Ghekkotahit syö, mutta siihen pystyy joku muukin. Hintalappu on todella kova, mutta Breath16 ja Breath16.

Pitää vähän testata sitä ja tätä niin tietää, mistä saa sen kovimman patterin aikaiseksi. Stega on hirviö lähiksessä kun sillä on CS4 Att10 ja Ra4+:lla kykenee myös ampumaankin tehokkaasti. Muut sitten keskittyy ampumaan kovaa, mutta ken ampuu koviten? Otetaan selvää. Näillä näkymin Komodonista tulee miun suosikkini. Ihan vain sen takia, että 12" range on niin rajoittunut, että ei montaa kertaa sellaisella treath rangella halua toista haastaa.

Ghekkotahit on ihan paskoja. Me5+ De3+ Att20 Ne14/16 Vicious tyyppejä. Hävis Allun lurkeillekin rehellisessä kaksinkamppailussa. Mut sitten kun antaa eliten, niin syödään vamppi. Tai oltaisiin syöty, jos sillä ei olisi ollut regeä.

Tämän listan hyvä puoli on se, että eka vuoro voi olla todella houkutteleva jotain Tomia vastaan, jolla on Ne8/10 sotakoneita ja ampujia, Nimble Hunterit tulee ja Komodoni tykittää 3 yksikköä waveringgiin ekalla vuorolla. Kääpiöitäkin voi pelottaa, mutta ei ihan niin kauheasti kun ovat vähän kestävempiä ja rohkeampia.
- Sinitähti
Runt

Lista on ihan hyvä, kyllä ne tiedot tuolta löytyy kun kirjan avaa ja viitsii katsella. Enemmän on kysymys siitä etten näitä liskojen joukkoja tunne lainkaan kun en kirjaa ole selannut juurikaan.
On siellä listassa nyt onneksi muutama ikävä juttu olemassa ja massa etua moneen muuhun jos ajattelee niin kyllähän ne kylki charget sattuu oli yksikkö sitten mikä tahansa. Eikä se TC1 oli se kovin juttu siellä sun listassa kun saat viellä CS1:sen siihen lisää niin se on jo -2 De.
Pakko kyllä antaa pisteet siitä että noin kevyehköllä listalla ylipäätään pelaa, myös pari pistettä vois lahjoittaa ihan siitä syystä että olet julkaissut molemmilla kierroksilla listasi ensimmäisenä.

Hävettää kyllä julkaista tuo oma lista sinun listasi jälkeen Anton. Vaikkakaan en tuota omaa listaani edes pidä viellä kovana settinä vaan ihan linjassa kuten ensimmäisenkin kierroksen listaani. Eli on siinä kovaa juttua mutta jos sieltä sen kovan poistaa niin listassa ei sen jälkeen olekkaan sitten mitään.
Mutta nyt suunnittelupöydän ääreen taas listaa rankentamaan, punainen lanka mulla oli jo miten listani täytän mutta jotenkin vain unohdin sen sitten taas ja nyt ollaan lähtö kuopassa.

Oliko muuten loitsuissa joku juttu että pystyi loitsimaan vain yhden loitsun per vuoro?
Runt

No niin, listaa on muokattu kevyempään suuntaan ja postailin sen nyt Antonille (joten en muokkaa listaani enään, ellei siellä jotain virhettä ole tai unohdusta ittemeissä).
Henkka voi nyt julkaista omansa niin postaan omani tänne sen jälkeen tai Anton postaa sen (riippuu kumpi ehtii ensiksi tai jaksaa).
Katsotaan kumman lista on kovempi sitten mutta eipähän pääse kumpikaan nokittamaan toista listan teossa.

EDIT: yhden ittemin tulen siirtämään/vaihtamaan toiselle unitille.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Hirveen vakavaa tämä Villen pelaaminen. Selvästi kärsii suklaan puutoksesta kun noin kovasti hakee karkkipalkintoa itselleen. Sentään ei ole De6+ sankaria liihottelemassa. Henkalle voisin esittää toiveen, että ei mahdottomasti proxyttelisi. Laatta-armeijaa vastaan ei ole kiva pelata.

Mitä mieltä sää oot Tomi? Kui kova suklaanhimo sulla on? Nää kaksi säbäisää ei tiedä reilusta hengestä mittään vaan imitoi parhaimmillaan Lainetta MM-finaalissa. Ossaaks sää pitää mopon hallussa oman listasi kanssa?
- Sinitähti
Henkka1986

Dwarfs (Tuhnu lista jossa paljon ammuntaa ;)

Rangers Infantry

Unit Size Sp Me Ra De At Ne Pts
OptionsRegiment(20) 5 4+ 4+ 4+ 12 14/16 180
- Blessing of the Gods 25
OptionsRegiment(20) 5 4+ 4+ 4+ 12 14/16 180

Berserker Brock Riders Cavalry

OptionsRegiment(10) 8 4+ - 4+ 26 -/22 210
- Brew of Strength 30

Flame Belcher War Engine

Options (1) 4 - - 5+ 18 10/12 85

Ironbelcher Organ Gun War Engine

Options (1) 4 - 5+ 5+ 15 10/12 85
Options (1) 4 - 5+ 5+ 15 10/12 85

Herneas Hunter[1] Hero (Inf)

Options (1) 5 3+ 3+ 5+ 3 12/14 140

Herneas' Rangers Infantry

OptionsRegiment(20) 5 4+ 4+ 4+ 12 14/16 200
- Heart-seeking Chant 30
Runt

Mä tiedän etten osaa pelata ilman että se ei olisi vakavaa jollain asteella (itselleni), varsinkaan silloin kun pelataan ns kilpaa. Kuten nyt liigassa tai sählyä puulaakissa yms. kilpaa pelataan. Sen verran höllästi nyt kuitenkin osaan pelata että jonkin sortin reilunpelin henki pitää säilyä (ei siis ajella vastustajaa sählykentällä tiukassakaan pelissä tarkoituksella, tai muokata tarkoutuksella omiin unitteihin tulleita haavoja pienemmiksi). Tosin voitti sitä pelin liigassa tai puulaakissa niin ei niistä mitään käteen jää, että siinä mielessä saisin kyllä opetella himmaamaan vähän tätä voiton janoa. Suklaa on itselleni tässä liigassa täysin sivuseikka, vaikka en minä palkinnosta kieltäytyäkkään aio jos sellaisen saan (pelataan nyt ne loput pelit ensiksi vaan).

Sikäli ehkä pitäis lopettaa "kilpa pelaaminen" kokonaan kun hankin potea jopa huonoa omaatuntoa voitosta, kuten salibandyssä voitettiin 9-1 juoksevalla 17min peliajalla ja tein 5-6 maalia kyseisessä pelissä, niin jälkikäteen mielessä oli ajatus että olisiko vähempi riittänyt. Tasoeroakin kun joukkueiden välillä oli. Syy taas maalierotuksen pelaamiseen oli se että haluttiin (tai ainakin minä halusin) varmistaa että joukkue voittaa alkusarjan, jolloin välierissä tulisi helpompi vastus vastaan (itsehän en siis välierää enkä finaalia enään ehtinyt pelaamaan aikataulu syistä, joten ei vaikuttanut itseeni mitenkään. Vieläpä kun mitään mitalejakaan ei kyseisessä turnauksessa jaettu).

Sen verran hyvin tiedostan tämän oman vakavuuteni sekä todella suuren itse kritisoinnin määrän että siitä on ihan terveydellisiäkin haittoja (ei en ole mikään peli riippuvainen, kyse enemmänkin tuosta itsensä kritisoinnista kun jokainen asia salibandyssäkin pitäisi tehdä täydellisesti). Mutta joo ei avata tätä tämän enempää julkisesti, vaikkakin suuri osa tällä foorumilla tämänkin tietää jo.

Jatkossa lupaan yrittää himmata hieman vakavuus astetta.
Anton lupaisitko sinä yrittää jatkossa tehdä edes vähän kovempia listoja etten pode huonoa omatuntoa omasta listastani.
Henkka1986

Juu yhdyn tohon villen kommenttiin et anttonilta olisi joskus kiva nähdä meidän kovuus asteen lista =) oma listani ylenpänä köh köh =)
Runt

Ja se oma listani.
10 Stormwind, Regiment, Maccwar’s Potion of the Caterpillar (Pathfinder) – 235
Drakon Rider Lord, Hero, Large CavalryBrew of Haste (+1 Speed) – 175

3 Drakon Riders, Regiment, Dwarven Ale (Headstrong) – 185
- Bolt Thrower, War Machine – 90

Archers, Reginement
, Brew of Stremght (Crushing Strenght/Piercing +1) – 180
-Archers, Troop, Crepognon’s Scrying Gem of Zellak (enemy debloy D3+1) - 145
-Srbreezeilve Cavalry, Troop, - 145
-Bolt Trhower, War Machine - 90
Henkka1986

Onko sulla käyny ville vipa listassa =)

(Archers, Reginement, Brew of Stremght (Crushing Strenght/Piercing +1) – 180)

Brew of Strength Cost: 30 pts
The unit has Crushing Strength (1), or if
the unit already has Crushing Strength, it
is increased by 1.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”