[Old] Warhammer 3 ed
- Pahvivalmiste
Re: Warhammer 3 ed
Kannattaa varmaan lyödä formaatti ja aikataulu mahdollisimman pian lukkoon, jos tätä nyt ollaan suhteellisen nopealla aikataululla järkkäämässä. Tapahtumalle oma ketju turnausosastolle vaan. Koska ile on ystävällisesti luvannut järjestää... :P
Jostain syystä tuli mieleen, että pienet armeijat tiimiturnaussysteemillä voisivat tällaisessa toimia (1250 pisteen armeijat ja pari peliä 2 vs 2). Toisaalta voisi pelata pikkuarmeijoilla (1500) yhden pelin 1 vs 1 ja sitten erikseen "megabattlen"? Tällöin ei ehkä tarvitsisi aloittaa ennen puoltapäivää. Mutta ihan miten vaan. Jotenkin muistelisin, että kolmosedikka on ajallisesti ja taikasysteemin osalta aika haastava isommissa peleissä. Mitään komppia tuskin kannattaa viritellä (kukaanhan ei ota High Elf Dragon Riders tai Mounted Chaos Warriors 1+ save -armeijaa).
Heinäkuu on minulla(kin) melko tukossa, silloinhan on se Ropeconkin. Elokuu? Gallup?
Jostain syystä tuli mieleen, että pienet armeijat tiimiturnaussysteemillä voisivat tällaisessa toimia (1250 pisteen armeijat ja pari peliä 2 vs 2). Toisaalta voisi pelata pikkuarmeijoilla (1500) yhden pelin 1 vs 1 ja sitten erikseen "megabattlen"? Tällöin ei ehkä tarvitsisi aloittaa ennen puoltapäivää. Mutta ihan miten vaan. Jotenkin muistelisin, että kolmosedikka on ajallisesti ja taikasysteemin osalta aika haastava isommissa peleissä. Mitään komppia tuskin kannattaa viritellä (kukaanhan ei ota High Elf Dragon Riders tai Mounted Chaos Warriors 1+ save -armeijaa).
Heinäkuu on minulla(kin) melko tukossa, silloinhan on se Ropeconkin. Elokuu? Gallup?
-
Reekoffart
Ile:
Onko Malminkartanossa sijaitseva kerho yhtä kuin Nopat ja Taktiikka?
Pystytkö Ile pistämään kyselyä kerholle, että onnistuisiko suunnittelemamme pelailupäivä?
Ajankohtana Heinäkuu ei siis ole mihinkään kiveen hakattu. Syssymmälläkin natsaa.
Ymmärrän kyllä jos kerholla ollaan hieman niheämpinä kerhon ulkopuolisia kohtaan, mutta olen itse valmis vaikkapa maksamaan pelipöytien ja tilan käytöstä.
Sikarien ja viskin imeskely ei kuitenkaan ole tässä käsittääkseni se ykköshomma. Mietin, että porukallahan voisi pelien jälkeen mennä jonnekin istumaan oluen/viskin ääreen kertomaan sotatarinoita ja vaihtelemaan fiiliksiä.
Onko Malminkartanossa sijaitseva kerho yhtä kuin Nopat ja Taktiikka?
Pystytkö Ile pistämään kyselyä kerholle, että onnistuisiko suunnittelemamme pelailupäivä?
Ajankohtana Heinäkuu ei siis ole mihinkään kiveen hakattu. Syssymmälläkin natsaa.
Ymmärrän kyllä jos kerholla ollaan hieman niheämpinä kerhon ulkopuolisia kohtaan, mutta olen itse valmis vaikkapa maksamaan pelipöytien ja tilan käytöstä.
Sikarien ja viskin imeskely ei kuitenkaan ole tässä käsittääkseni se ykköshomma. Mietin, että porukallahan voisi pelien jälkeen mennä jonnekin istumaan oluen/viskin ääreen kertomaan sotatarinoita ja vaihtelemaan fiiliksiä.
Huh, mitä menin lupailemaan...
Pystyn säätämään tän kanssa vasta maanantaina johtuen omista aikatauluepäselvyyksistäni. Jos joku haluaa sitä ennen ottaa yhteyttä Poromagiaan ja Nopat & Taktiikkaan, en pane tippaakaan pahakseni.
Oma ajatukseni oli super-rentoutunut: ei sovita mitään turnauskäytäntöä tai pelikokoa, vaan paikalle tulevat saavat vapaasti aloitella pelejä ja viilailla tai rakennella listoja. Enemmän sellainen tutustutaan kolmosedikkaan ja sitä harrastaviin, kuin edes leikkimielinen herrasmiesturnaus. Mutta mä oonkin tällainen rentoilija ja tyhjäntoimittaja. :)
-ile
Pystyn säätämään tän kanssa vasta maanantaina johtuen omista aikatauluepäselvyyksistäni. Jos joku haluaa sitä ennen ottaa yhteyttä Poromagiaan ja Nopat & Taktiikkaan, en pane tippaakaan pahakseni.
Oma ajatukseni oli super-rentoutunut: ei sovita mitään turnauskäytäntöä tai pelikokoa, vaan paikalle tulevat saavat vapaasti aloitella pelejä ja viilailla tai rakennella listoja. Enemmän sellainen tutustutaan kolmosedikkaan ja sitä harrastaviin, kuin edes leikkimielinen herrasmiesturnaus. Mutta mä oonkin tällainen rentoilija ja tyhjäntoimittaja. :)
-ile
Tämä kuulostaa periaatteena vallan hyvältä. Jos varaa kumminkin hommaan about kokonaisen päivän, ehtii rauhallisemmallakin otteella pelaamaan useamman eri kokoisen pelin ja tutustumaan sääntöihin.ile kirjoitti:
-ile
Paikka toki on sitten järjestettävä ja aika. Päivämäärän jotakuinkin pikaista sopimista kannattaisin itsekin, joskin päivän valitseminen elo- tai syyskuulta heinäkuun sijaan voisi olla allekirjoittaneelle miellyttävämpää. Ehtisi maalata rauhassa enemmän, eikä joutuisi raivaamaan tilaa keskikesän viikonlopuilta, jotka ovat valmiiksi täynnä kaiken maailman con-reissuja, larppeja ja mökkeilyä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
-
Reekoffart
Juu, samanlaisilla fiiliksillä itsekkin mukana.
Ei siis todellakaan mitään turnausmeininkiä (eihän mulla ole oikeen mitään millä pelata).
Fiilistelyä ja figujen ihmettelyä. Uskon saavani ainakin kääpiösankarin ja muutaman kääpiökollegan (mahdollisesti jopa rykmentin)maaleihin tuleviin peleihin.
Olisi hauska kokeilla miten esim. rikkaan kääpiöprinssin kivenheittimen kuljettaminen metsäpolkua pitkin onnistuu, jos vastaan sattuu ryöstelevä haltiajoukkio pahat mielessään tjms.
Mahdollisuudet pelaamiseen ovat valmiit jopa pienillä "armeijoilla"/joukoilla sotureita.
Ainut sääntö tapaamiseen/pelaamiseen olisi se, että kaikki joukot/sankarit pitää olla maalattuna. ;)
Mikään ei tietysti estä joukkojen loppuun laittoa vaikka paikan päällä.
Summa summarum hyvää meininkiä ja ei liikaa sääntöihin tuijottelua. Sääntöjen tutkimisesta olen saanut ihan tarpeekseni 40k:ta pelaillessani.
Tänäänkin belloflostsoulsin uutisia lueskellessani alkoi vaan vituttamaan, kuinka muna pystyssä porukka on GW:n julkaisemasta Space marine FAQ:sta. Aina on joku, joka etsii sen porsaanreiän pelin säännöistä, jota raiskata ja voittaa peli. Hnngh
Kenelläkään ei ole enää kivaa.
Ensi silmäyksellä rakastuin 3edikan rope-vivahteiseen pelaamiseen. Puhumattakaan GM:n tuomista mahdollisuuksita pelin kulkuun.
Jes!
-Reekoffart
Ei siis todellakaan mitään turnausmeininkiä (eihän mulla ole oikeen mitään millä pelata).
Fiilistelyä ja figujen ihmettelyä. Uskon saavani ainakin kääpiösankarin ja muutaman kääpiökollegan (mahdollisesti jopa rykmentin)maaleihin tuleviin peleihin.
Olisi hauska kokeilla miten esim. rikkaan kääpiöprinssin kivenheittimen kuljettaminen metsäpolkua pitkin onnistuu, jos vastaan sattuu ryöstelevä haltiajoukkio pahat mielessään tjms.
Mahdollisuudet pelaamiseen ovat valmiit jopa pienillä "armeijoilla"/joukoilla sotureita.
Ainut sääntö tapaamiseen/pelaamiseen olisi se, että kaikki joukot/sankarit pitää olla maalattuna. ;)
Mikään ei tietysti estä joukkojen loppuun laittoa vaikka paikan päällä.
Summa summarum hyvää meininkiä ja ei liikaa sääntöihin tuijottelua. Sääntöjen tutkimisesta olen saanut ihan tarpeekseni 40k:ta pelaillessani.
Tänäänkin belloflostsoulsin uutisia lueskellessani alkoi vaan vituttamaan, kuinka muna pystyssä porukka on GW:n julkaisemasta Space marine FAQ:sta. Aina on joku, joka etsii sen porsaanreiän pelin säännöistä, jota raiskata ja voittaa peli. Hnngh
Kenelläkään ei ole enää kivaa.
Ensi silmäyksellä rakastuin 3edikan rope-vivahteiseen pelaamiseen. Puhumattakaan GM:n tuomista mahdollisuuksita pelin kulkuun.
Jes!
-Reekoffart
Mikäli sunnuntai sopii herrojen pelipäiväksi, voin isännöidä fantasiasodat Poromagian pelitiloissa War Headin hobbymiitin yhteydessä vaikka elokuussa Conin jälkeen. Voidaan esimerkiksi ilen kanssa koordinoida, jos tämä haluaa alkaa vastuu- ja yhteyshenkilöksi! Hauska nähdä klassista meininkiä ja mahdollisesti myös kunnon wanhan ajan fantasiafiguja.
Heinäkuu on tosiaan kovin täynnä jo valmiiksi, mutta sen jälkeen helpottaa. Ja ei mitään turnausjuttuja, kiitos, kolmonen ei ehkä ole siihen paras laitos...
"Born to RUNE"
Hieno ketju! Jotain tällaista olen odotellutkin. Minunkin aikataulut taitavat estää kesäiset pelailut, mutta elo-syys-lokakuu akselilla voisi hyvinkin onnistua. Omat kontaktit on enemmän Oulun suunnassa vaikka Kouvolassa nykyään asunkin ja olin vähän alustavasti miettinyt lokakuulle jotain Oldhammer Oulu -tyylistä tapahtumaa. Siis swap&meet, rennolla otteella tuo ja taistele matseja ja ehkä joku isompi mega battle. Mutta Helsinkiin on meiltä helppo tulla ja ehdottomasti mukana jos vaan aikataulut sopii.Gilaelin kirjoitti:Tämä kuulostaa periaatteena vallan hyvältä. Jos varaa kumminkin hommaan about kokonaisen päivän, ehtii rauhallisemmallakin otteella pelaamaan useamman eri kokoisen pelin ja tutustumaan sääntöihin.ile kirjoitti:
-ile
Paikka toki on sitten järjestettävä ja aika. Päivämäärän jotakuinkin pikaista sopimista kannattaisin itsekin, joskin päivän valitseminen elo- tai syyskuulta heinäkuun sijaan voisi olla allekirjoittaneelle miellyttävämpää. Ehtisi maalata rauhassa enemmän, eikä joutuisi raivaamaan tilaa keskikesän viikonlopuilta, jotka ovat valmiiksi täynnä kaiken maailman con-reissuja, larppeja ja mökkeilyä.
Meikäläisen oldhammer -projektia voi seurata tuolta alla olevan linkin kautta.
Olisiko näin sosiaalisen median aikakautena asianmukaista perustaa joku "Suomen Oldhammer"-tyyppinen Facebook-ryhmä, joka helpottaisi verkostoitumista? Noppien pojilla on useampikin ryhmä FB:ssä ja niiden kautta ihmisten prokkisten seuraaminen ja kampanjoihin osallistuminen on ollut helppoa ja hauskaa. Tietysti on ihan oletettavaa että kaikki eivät FB:tä käytä, joten ei siitä ainoaa kanavaa kannata tehdä, mutta ei kai sellaisen ryhmän olemassaolosta haittaakaan olisi, luulen. =)
- Lord of Carcassonne
Pitäskös 3rd editionin säännöt ja army listat pistää keskustelun ekaan viestiin? Kaikilla ei välttämättä löydy 3rd editionin sääntöjä.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
No ehdottomasti Oldhammer Finland -ryhmä pystyy! Kuten toteat, ei siitä ainakaan haittaa voi olla.Gilaelin kirjoitti:Olisiko näin sosiaalisen median aikakautena asianmukaista perustaa joku "Suomen Oldhammer"-tyyppinen Facebook-ryhmä, joka helpottaisi verkostoitumista? Noppien pojilla on useampikin ryhmä FB:ssä ja niiden kautta ihmisten prokkisten seuraaminen ja kampanjoihin osallistuminen on ollut helppoa ja hauskaa. Tietysti on ihan oletettavaa että kaikki eivät FB:tä käytä, joten ei siitä ainoaa kanavaa kannata tehdä, mutta ei kai sellaisen ryhmän olemassaolosta haittaakaan olisi, luulen. =)
p.s. Juuri sain valmiiksi listan high elf vs. dwarf uusintaotteluun. Kuukauden päästä tapellaan ja nyt 2000p / puoli.
- Raaka-Arska
Kerrassaan hieno ketju! Tulisin kanssa mielelläni mukaan kokeilemaan miltä kolmosedikka nyt tuntuu. Kirjakin löytyy mutta joukkoina voin tällä hetkellä tuoda kentälle vain uudempaa Empireä ja myöhemmin vitosedikan Kaaoskääpiöitä hassuine hattuineen. Pääsen helposti pelaamaan Porolle Pasilaan tai Noppakerhon tiloihin Malminkartanoon. Kämpilleni Töölöön voi kanssa tulla sotimaan joko kolmosedikkaa tai (vähän aiheen virestä) vitosedikkaa.
We're so loud you wanna die
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines
(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines
(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Hei kaikki,
Oma heinäkuun ohjelmani on jo tukossa, joten en voi järjestää silloin mitään tapahtumia tai osallistua tapahtumiin.
Frenzy tuossa ilmoitti kiinnostuksensa isännöidä tapahtumaa Poromagian tiloissa elokuussa. Heittäisin nyt kiitollisena pallon hänelle. Pyrin edelleen olemaan apuna ja tukena, ja tarjoamaan pitkämatkalaisille yösijan. Viikonloppu 20.-21.8. ei sovi, eikä myöskään viikonloppu 10.-11.9.
Ehkä Ropeconin yhteyteen vois sopia jonkun miitin, vaikka sitten vain virvoitusjuoman ääressä ilman pelipöytää. Yhteisön rakentamiseksi.
Ehkä joku arki-ilta vois kokoontua parin-kolmen hengen voimin pelailemaan jotain pientä Helsingissä ja samalla kertaamaan sääntöjä. Tai vaikka maalaamaan figuja yhdessä. Vaikka ei turnata, olis ihan hyvä, että olis ihmisiä jotka aktiivisesti muistavat niitä sääntöjä. :)
-ile
Oma heinäkuun ohjelmani on jo tukossa, joten en voi järjestää silloin mitään tapahtumia tai osallistua tapahtumiin.
Frenzy tuossa ilmoitti kiinnostuksensa isännöidä tapahtumaa Poromagian tiloissa elokuussa. Heittäisin nyt kiitollisena pallon hänelle. Pyrin edelleen olemaan apuna ja tukena, ja tarjoamaan pitkämatkalaisille yösijan. Viikonloppu 20.-21.8. ei sovi, eikä myöskään viikonloppu 10.-11.9.
Ehkä Ropeconin yhteyteen vois sopia jonkun miitin, vaikka sitten vain virvoitusjuoman ääressä ilman pelipöytää. Yhteisön rakentamiseksi.
Ehkä joku arki-ilta vois kokoontua parin-kolmen hengen voimin pelailemaan jotain pientä Helsingissä ja samalla kertaamaan sääntöjä. Tai vaikka maalaamaan figuja yhdessä. Vaikka ei turnata, olis ihan hyvä, että olis ihmisiä jotka aktiivisesti muistavat niitä sääntöjä. :)
-ile
- Lord of Carcassonne
Yritän saada itelle aikaa niin vois kokeilla 3rd editionia. Kaveri lupas mulle hankkia sääntiksen Pdf:nä mutta kiireiden takia ei sitä ole mulle ehtiny pistää. Mulla itelläni on 3rd editionin army listat tikulla.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Hammerheart
Joku saattaisi koettaa kirjoittaa suosituimpaan hakukoneeseen haun "Warhammer 3rd edition rulebook pdf" niin ei tarvitsisi odottaa, että kaverin kiireet loppuu. ;)Lord of Carcassonne kirjoitti:Kaveri lupas mulle hankkia sääntiksen Pdf:nä mutta kiireiden takia ei sitä ole mulle ehtiny pistää.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- Lord of Carcassonne
Yritetty mutta en ole valmis maksamaan pdf:stä jotta voin sen downloadata itelleni.Hammerheart kirjoitti:Joku saattaisi koettaa kirjoittaa suosituimpaan hakukoneeseen haun "Warhammer 3rd edition rulebook pdf" niin ei tarvitsisi odottaa, että kaverin kiireet loppuu. ;)Lord of Carcassonne kirjoitti:Kaveri lupas mulle hankkia sääntiksen Pdf:nä mutta kiireiden takia ei sitä ole mulle ehtiny pistää.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
-
Reekoffart
No nyt!
Frenzyn ehdottama sunnuntai poroilu kuulostaa oikein hyvältä.
Ajankohta taitaa mennä tuonne Elo-/syyskuulle, mikä sopii minullekin vallan loistavasti. Uskoisin, että tilaukseni Black Tree Designilta olisi jo silloin hyppysissäni ja osa jopa maaleissa.
Kaivelin tuossa viikonloppuna kotona laatikoita ja laareja. Löysin yhden metallisen kääpiöden katapultin (oiskohan 4- tai 5- ed) ja osan miehistöstä.
Löysin myös selvästi uudemman metallisen kirveensä varressa murjottavan kääpiösankarin.
Näitä voisin tulla mielelläni maalailemaan poroon.
Ile: (+ muut kiinnostuneet)
Oisko sulla ensi viikolla iltapäivällä aikaa tulla poroon maailailemaan ja puhumaan skeidaa/fiilistelemään?
Ropeconiin voisin tulla myös ihmettelemään. Ei ole tullut sielä käytyä varmaan 10-vuoteen.
Edit : Mulla löytyy säännöt ja armeijakirja puhelimesta Scribd- appista. Jos jollain olisi säännöt pdf:nä koneella olisi hienoa jos tiedostot saisi jakoon.
Olisi kiva saada tulostettu versio hyppysiinn.
-Reekoffart
Frenzyn ehdottama sunnuntai poroilu kuulostaa oikein hyvältä.
Ajankohta taitaa mennä tuonne Elo-/syyskuulle, mikä sopii minullekin vallan loistavasti. Uskoisin, että tilaukseni Black Tree Designilta olisi jo silloin hyppysissäni ja osa jopa maaleissa.
Kaivelin tuossa viikonloppuna kotona laatikoita ja laareja. Löysin yhden metallisen kääpiöden katapultin (oiskohan 4- tai 5- ed) ja osan miehistöstä.
Löysin myös selvästi uudemman metallisen kirveensä varressa murjottavan kääpiösankarin.
Näitä voisin tulla mielelläni maalailemaan poroon.
Ile: (+ muut kiinnostuneet)
Oisko sulla ensi viikolla iltapäivällä aikaa tulla poroon maailailemaan ja puhumaan skeidaa/fiilistelemään?
Ropeconiin voisin tulla myös ihmettelemään. Ei ole tullut sielä käytyä varmaan 10-vuoteen.
Edit : Mulla löytyy säännöt ja armeijakirja puhelimesta Scribd- appista. Jos jollain olisi säännöt pdf:nä koneella olisi hienoa jos tiedostot saisi jakoon.
Olisi kiva saada tulostettu versio hyppysiinn.
-Reekoffart
- Lord of Carcassonne
3rd editionin army listan teko on aika erikoinen kun sankareilla on jonkin tyypin tasot ja lisä statteja mitä ei uusimmista edikoista löydy.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
No nyt on luotu Oldhammer Finland Facebook-ryhmä! Kyseisen sosiaalisen median käyttäjät liittykää rohkeasti mukaan. Voisi myös tuonne ilmoitella jahka jonkinlaista tapaamispäivää saadaan sovittua.
Ropecon voisi olla sopiva paikka tavata kolpakon ääressä ja dräftäillä tulevia. Luulen että jos Ropeconin tapaamista mainostaisi jotenkin vähän laajemmalti, paikalle saattaisi eksyä hommasta kiinnostuneita varsin matalalla aloituskynnyksellä - sen verran usea figupelaaja joka tapauksessa on matkaamassa kyseiseen coniin.
Itse pelejä voisi kai järjestää useammankin session, ainakin etelä-suomalaisten toimesta. Ymmärtääkseni useampi keskustelija kuitenkin asustaa Helsingin välillisessä tai välittömässä läheisyydessä. Mitä suurempiin mittelöihin tulee, elo- ja syyskuu olisivat itselleni juurikin sopivimmat, poislukien 3.-4.9. jolloin Tampereen Tracon vetää puoleensa. Muutoin on vapaata. Mitä nopeammin toki aikatauluja saadaan lukkoon, sitä parempi. =)
Giledit// Niin ja toki jos joku jaksaa ja haluaa, niin kai Ropeconissa yöaikaan ehtisi pelata jollain jämäpöydällä yhden pienimuotoisen pelinkin. Jos näin, voisin raijata kasaritonttuni mukaan.
Ropecon voisi olla sopiva paikka tavata kolpakon ääressä ja dräftäillä tulevia. Luulen että jos Ropeconin tapaamista mainostaisi jotenkin vähän laajemmalti, paikalle saattaisi eksyä hommasta kiinnostuneita varsin matalalla aloituskynnyksellä - sen verran usea figupelaaja joka tapauksessa on matkaamassa kyseiseen coniin.
Itse pelejä voisi kai järjestää useammankin session, ainakin etelä-suomalaisten toimesta. Ymmärtääkseni useampi keskustelija kuitenkin asustaa Helsingin välillisessä tai välittömässä läheisyydessä. Mitä suurempiin mittelöihin tulee, elo- ja syyskuu olisivat itselleni juurikin sopivimmat, poislukien 3.-4.9. jolloin Tampereen Tracon vetää puoleensa. Muutoin on vapaata. Mitä nopeammin toki aikatauluja saadaan lukkoon, sitä parempi. =)
Giledit// Niin ja toki jos joku jaksaa ja haluaa, niin kai Ropeconissa yöaikaan ehtisi pelata jollain jämäpöydällä yhden pienimuotoisen pelinkin. Jos näin, voisin raijata kasaritonttuni mukaan.
Pelattiin tänään tuhannen pisteen peli kolmoslaitosta, vihernahat vastaan kaaos.

"Born to RUNE"