ETC 2016 Ateena
- Kdownunder
Re: ETC 2016 Ateena
Kirjoitelkaa ihmeessä. Tilannekuvat tietenkin aina plussaa, mutta ilman niitäkin mukavahan noita on lukea
- Scumboogie
Jeesjees, tästä lähtee. Itse siis pelasin tällasella hökötyksellä:
Peli 1. Italia - Empire of Sonnstahl
:(
Peli 2. Latvia - Warriors of the Dark Gods
Noni, helppo matsi minkä oon pelannu Pietarissa kenraaliharjotuksissa pariin kertaan ja murskannu täysin! Pelaaja on kotoisin Venäjältä, ja käynyt edustamassa mm Noppakerhon turnauksissa ja yöpynyt samassa asunnossa kanssani. Ei siis mikään ihan turha jätkä!
Vihollinen oli odottanut mun tulevan oikealta laidalta jossa Barbaarit venaili, mutta yllätin miehen ignoraamalla Barbababat ekan muutaman vuoron ajan ja focusaamalla Once-Chosenit täysin, aivan kuten Pietarissakin. Muu tiimi ei tehnyt yhtään huonommin, ja saimmekin komeasti täydet 100-60 pisteet kompensoimaan ekan kierroksen murskatappiota.
Huomenna lisää turinoita!
Lista jossa olisi parannettavaa jo alusta alkaen, corevalinnat on aika heikkoa kauraa ETC:n muihin örkkilistoihin nähden, muut kun pelasivat Feral Orceja coressa. Mut ei se mitään, sotaan urheasti käymme! Spoilerina: en pelannut yhtään mirror matchia enkä päässyt selvittämään mitä muut örkkipelaajat kelaili, mut kuiteski, tästä lähtee.Team: Finland
Veeti Laine, Orcs & Goblins
Iron Orc Warlord on Wyvern: general, WAAARGH!, shield, Axe of Battle, Dragonscale Helm, Sprout of Rebirth, Divine Icon, 370
Forest Goblin King on Gargantula: poisoned attacks, King Slayer, Charm of Cursed Iron, Lucky Shield, 375
Forest Goblin Chief: BSB, shield, Wizard's Hood, 100
Forest Goblin Shaman: lvl 2, Little Green Gods, Dispel Scroll, 120
Forest Goblin Shaman: lvl 2, Little Green Gods, Tome of the Arcane Lore, 100
60 Cave Goblins: FCG, spear, shield, 3 Mad Gits, Banner of Courage, 305
2x 30 Cave Goblins: FCG, short bows, 2 Mad Gits, 160
3x 5 Gnasher Dashers: 60
2x 1 Splatterer: 90
2x 1 Gargantula: 225
Total: 2500
Peli 1. Italia - Empire of Sonnstahl
Empire depoaa nurkkaan, josta lähden itsevarmasti hakemaan. Tankkia olen nähnyt koko edikassa yhden kerran kohtalokkaasti Pietarissa turnauksessa, ja osasin varoa mokomaa. Etenin ineen, ja mitä en osannut odottaa, oli tämän miehen paavi. Paaviauto saa chargen Goblin Kingiini ja jumittaa miestä koko loppupelin paikallaan 4+ 4+ 4+ seiviensä kanssa. Ekalla vuorolla tankki tekee kenraaliini kolme woundia tykillä, ja kenu joutuu viettämään koko loppupelinsä kukkulan takana piilossa. Lightning Storm tippuu kakkosvuorolla taivaalta, menee koko armeijani läpi, tappaen KAIKKI 15 gnasheriani ja tehden 12(!) woundia hämähäkkeihini. D6 Str6 hittiä hämppiin tekee oletusarvoisesti sen 1,75 woundia/hämis, tää teki 12 kolmeen. Tässä vaiheessa hämpit alkoiki olemaan vainaat ja armeija aloitti perääntymismoodin. Tankki pääsee line of sightiin viimeinkin lordini kanssa ja ampuu sen kerrasta paskaksi. Spearihorde meni bussiksi pidättelemään koko vihollislinjaa, ja loppupelissä ainoat hengissäolevat modelini olivat kaksi gobbobunkkeria, katapultti ja jalkasankarit. 18-2 kansiin eka peli, huonoa tuuria alusta alkaen mut onneks vihollinen oli hyvä tyyppi ja osasi sympatisoida noppatuurinsa kanssa. Muu tiimi otti kansiin myös aika kovaa, eli ekalta kierrokselta Team Finland veti minimit 60-100. Toisaalta Italia pelasi tosi hyvin, ja loppujenlopuksi voittikin koko ETC:n, eli ei ihan turhalle joukkueelle hävitty!Gianluca Carapellese, Empire of Sonnstahl
Prelate on Altar of Battle: general, Barding, Hardened Shield, Dusk Stone, Locket of Sunna, 345
Captain: BSB, Great Weapon, Mithril Mail, 114
Wizard: Lv2, Heavens, Dispel Scroll, 125
Wizard: Lv2, Heavens, Tome of Arcane Lore, 105
Artificer: 55
Artificer: 55
2 x 5 Electoral Cavalry: Standard, Musician, Lance, Shield, 120
2 x 10 State Militia: 40
1 x 10 State Militia: Skirmishers, 50
1 x 40 Heavy Infantry: FCG, Halberds, Veteran Magic Standard, Banner of Courage, 255
2 x 1 Artillery: Cannon, 100
1 x 35 Imperial Guard: FCG, Rending Banner, 365
1 x 1 Arcane Engine: Arcane Shield, 140
1 x 1 Arcane Engine: Foreseeing, 140
1 x 1 Steam Tank: 230
Total: 2499
:(
Peli 2. Latvia - Warriors of the Dark Gods
Noni, helppo matsi minkä oon pelannu Pietarissa kenraaliharjotuksissa pariin kertaan ja murskannu täysin! Pelaaja on kotoisin Venäjältä, ja käynyt edustamassa mm Noppakerhon turnauksissa ja yöpynyt samassa asunnossa kanssani. Ei siis mikään ihan turha jätkä!
Peli alkaa sillä kun vihollinen ilmaisee ettei todellakaan halunnut pelaa mun hämppejä vastaan, ja tää on ihan ymmärrettävissä. Barbaarit on outdepottu pahasti keskellä olevan järven taakse, koko armeijani lähtee vasemmalta tuhoamaan Once-Choseneita. Aluksi peli näyttää hankalalta, koska chargaan kaksi hämähäkkiä ja kenraalini Once-Choseneihin (6+, 6+ ja 7+ charget, kaikki kolmella nopalla) ja vain yksi hämähäkki pääsee perille. Shiiiit. No, hämähäkki dokaantui siihen. Seuraavalla vuorolla pääsen lopuilla ineen, paukutan ukkelit hajalle muun armeijan perääntyessä ja Barbaarien kiertäessä järveä. Katapulttini teki 3 woundia hirviöön. Vihollisen vikana toivona hänen lordi hyökkäsi mun kenraaliin, ja ennenkuin ehti edes hyökätä, olin hakannut haasteessa mieheltä nirrin pois. Laskin, että kahdessa combat roundissa mun olisi pitänyt tappaa kenraali, mutta tapoin sen yhdessä, joka auttoi paljon mikäli noppa olisi wiffannut toisella rundilla. Lopuksi pääsin koko armeijallani kiertymään Barbaarien ympärille ja pätkin unitin kokonaan. Menetin prosessissa kenraalini vikalla vuorolla, mutta silti hyvin paketoitu peli. 18-2 voitto minulle.Jastis, Johnathan Chinyakov, Warriors of the Dark Gods Army
Chaos Lord of Pestilence; Barded Waste Steed; General; Mark of Dark Gods (Pestilence); Sprout of Rebirth; Dragonscale Helm; Fleshrender; Divine Icon; 335
Harbinger; Mark of Dark Gods (Pestilence); Great Weapon; Battle Standard; Pestilent Palanquin; Waste Hardened Skin; Dusk Stone; Banner of Courage;260
Sorcerer Lord; Mark of Dark Gods (True Chaos); Magic Level 4; Path of Heavens;Dispel Scroll;Hardened Shield;Ring of Fire; 295
6 Warhounds; 49
5 Warhounds; 45
6 Fallen of Lust; 106
7 Once-Chosen of Pestilence;Great Weapon;FCG;Flaming Standard; 375
42 Barbarians of Pestilence; Paired Weapons; Light Armour; FCG;Banner of Filth; 319
6 Barbarian Horseman of True Chaos;Light Lance; Light Armour; Mount's Protection (5+); Shield; Standard; 114
1 Battle Shrine (Priest) of Change; 140
10 Chosen of Lust; Chosen of Lust; Halberd; Shield; 190
1 Vortex Fiend @ 175.0 Pts
1 Wasteland Chariot of True Chaos;95
Total Army Cost: 2498.0
Vihollinen oli odottanut mun tulevan oikealta laidalta jossa Barbaarit venaili, mutta yllätin miehen ignoraamalla Barbababat ekan muutaman vuoron ajan ja focusaamalla Once-Chosenit täysin, aivan kuten Pietarissakin. Muu tiimi ei tehnyt yhtään huonommin, ja saimmekin komeasti täydet 100-60 pisteet kompensoimaan ekan kierroksen murskatappiota.
Huomenna lisää turinoita!
- Scumboogie
Lisää!
Peli 3. Turkki - Empire of Sonnstahl
Depoan ekana, kaikki keskelle linjaan battlelinessa. Vihollinen rakentaa linnan oikeanpuolimmaiseen kulmaan ja haluaa selkeästi ampua tykeillä koko matsin. Aloitan ja etenen, vihollisen tankki chargaa 16" mun hämähäkkiin ja tykit ampuvat 7 woundia Goblin Kingiin. Tajuan pelin olevan tässä ja lähden hakemaan objektiivia eli breakthrouta vasemmalla laidalla. Peli oli aika tylsä, hämähäkit ja kenraalini piilottelivat kukkuloiden takana samaan aikaan kun goblinit vipeltävät vihollisen deployment zonelle vasemmalla laidalla. Vikalla vuorolla tulee vähän draamaa, lordini lentää vihollisen hilpardöörien eteen blokaten heidän pääsyn mun deployment zonelle vikalla vuorolla. Vastustaja väittää että pystyy wheelaamaan kenraalini ohi vaikka julistin selkeästi ettei moinen ole mahdollista. Kutsuttiin tuomari ja väännettiin asiasta ainakin 15min, kummankin pelaajan sisäiset demonit alkoivat pääsemään ulos ja äänenvoimakkuus nousi. Lopuksi tuomari käänsi asian edukseni, koska lordini oli oikeasti mitattu niin, ettei hilparit pääse wheelaamaan laillisesti ohitseni. Vikalla vuorolla yksihaavainen steam tank chargaa lordiini ja hieron mahaani onnessani - nyt vihollisen tykit eivät pääsisi ampumaan mun kenraalia ja yksihaavainen tankki pitäisi vain tuhoutua lordini hyökkäyksiin! No, wiffaan kaiken ja mokaan Ld8 tsekin, pakenen mutten jää alle. 10-10 koska voitin skenaarion.
Vaikea matsi ekan vuoron kommellusten jälkeen, sen jälkeen kun kaksi hämähäkkiä on poissa pelistä, uskoin skenaarion pelaamisen olevan parempi ratkaisu kuin linnan murtaminen, ja näinhän se oli. Bati pelasi hyvin ja pelin jälkeen juteltiin pitkästi kaikesta Suomen ja Turkin figuskenestä Kreikan velkakriisiin asti. Tosi mukava kaveri vaikka pelissä yksi vuoro olikin tosi kurjaa vääntöä. vaihdoimme paidat ja puhelinnumerot keskenämme. Samaan aikaan muu tiimi vei pisteet kotiin, ja saimme vedettyä TASAN 100-60, eli hilkunkilkun täydet pongot kierrokselta!
Peli 4. Tanska - Kingdom of Equitane
Tanska! Pelaajat on kovia, mutta viime vuonna voitimme Tanskan mukavin pistein, eli samat suunnitelmat oli taas. Pääsin pelaamaan itse Thoria eli Bretonnian second-in-commandia vastaan. Lista on tosi huolestuttava ja rng: jos saan ammuttua yhden tai kaksi sankaria pois, voitan pelin helposti. Jos en, sankarit kolaavat koko armeijani. Jos osun katapultilla ja 4+ wardi feilaa, hahmo kuolee suoraan. Jännän äärellä.
Mietimme pelin alussa tän olevan tosi rng, ja potentiaalia oli kumpaakin suuntaan. Tällä kertaa en ampunut ajoissa jengiä pois ja hahmoboksi vaan tuhosi armeijani. Yhdessä vaiheessa lordini breikkasi combatista vihollisen vuorolla, ja heitin sekaan uuden hämähäkin miehen tilalle - tää saattoi olla virhe. Hämähäkki pidätteli sankareita paikoillaan hetken hyvin kun kyljessä oleva kaksihaavainen hämppis teloitettiin luonnollisesti omalla vuorollani, mutta aika kallis tapa pitää sankariboksia hillumasta mun linjoissa. Toisaalta ei ollut paljoa vaihtoehtoja. Vaikea matsi, tää oli nyt kolmas paha matsi minkä pelasin turnauksessa, mut silti henkilökohtainen score tässä vaiheessa eli 30 oli vähän masentava.
Lisää tulossa!
Peli 3. Turkki - Empire of Sonnstahl
Ja taas Empire. Vähän nihkeetä, eka Empirepeli osoitti että tykit on oikeesti aika pahoi mun listalle, mut pelataan nyt. Tässä listassa paaviauto ei ole niin kestävä kuin Italialla, pitäisi olla paskottavissa.Batı Safel (Empire of Sonnstahl)
Prelate on Altar of Battle: General, Barding, Hardened Shield, Dragonfire Gem 285
Captain: BSB, Great Weapon, Blessed Armour of Frederick the Great, Lucky Charm 129
Wizard: Level 1, Light, Dispel Scroll 100
Wizard: Level 1, Light, Wand of Stability 80
Wizard: Level 2, Light, Tome of Arcane Lore 105
2x 5 Electoral Cavalry: Standard, Shield, GW 105
2x 45 Heavy Infantry: swap shield for Halberd, Full Command 280
10 State Militia: Skirmisher, Paired Weapons 50
30 Flagellant: Champion 270
2x Artillery: Cannon 100
Steam Tank 230
Arcane Engine: Foreseight 140
Arcane Engine: Arcane Shield 140
TOTAL: 2499
Depoan ekana, kaikki keskelle linjaan battlelinessa. Vihollinen rakentaa linnan oikeanpuolimmaiseen kulmaan ja haluaa selkeästi ampua tykeillä koko matsin. Aloitan ja etenen, vihollisen tankki chargaa 16" mun hämähäkkiin ja tykit ampuvat 7 woundia Goblin Kingiin. Tajuan pelin olevan tässä ja lähden hakemaan objektiivia eli breakthrouta vasemmalla laidalla. Peli oli aika tylsä, hämähäkit ja kenraalini piilottelivat kukkuloiden takana samaan aikaan kun goblinit vipeltävät vihollisen deployment zonelle vasemmalla laidalla. Vikalla vuorolla tulee vähän draamaa, lordini lentää vihollisen hilpardöörien eteen blokaten heidän pääsyn mun deployment zonelle vikalla vuorolla. Vastustaja väittää että pystyy wheelaamaan kenraalini ohi vaikka julistin selkeästi ettei moinen ole mahdollista. Kutsuttiin tuomari ja väännettiin asiasta ainakin 15min, kummankin pelaajan sisäiset demonit alkoivat pääsemään ulos ja äänenvoimakkuus nousi. Lopuksi tuomari käänsi asian edukseni, koska lordini oli oikeasti mitattu niin, ettei hilparit pääse wheelaamaan laillisesti ohitseni. Vikalla vuorolla yksihaavainen steam tank chargaa lordiini ja hieron mahaani onnessani - nyt vihollisen tykit eivät pääsisi ampumaan mun kenraalia ja yksihaavainen tankki pitäisi vain tuhoutua lordini hyökkäyksiin! No, wiffaan kaiken ja mokaan Ld8 tsekin, pakenen mutten jää alle. 10-10 koska voitin skenaarion.
Vaikea matsi ekan vuoron kommellusten jälkeen, sen jälkeen kun kaksi hämähäkkiä on poissa pelistä, uskoin skenaarion pelaamisen olevan parempi ratkaisu kuin linnan murtaminen, ja näinhän se oli. Bati pelasi hyvin ja pelin jälkeen juteltiin pitkästi kaikesta Suomen ja Turkin figuskenestä Kreikan velkakriisiin asti. Tosi mukava kaveri vaikka pelissä yksi vuoro olikin tosi kurjaa vääntöä. vaihdoimme paidat ja puhelinnumerot keskenämme. Samaan aikaan muu tiimi vei pisteet kotiin, ja saimme vedettyä TASAN 100-60, eli hilkunkilkun täydet pongot kierrokselta!
Peli 4. Tanska - Kingdom of Equitane
Tanska! Pelaajat on kovia, mutta viime vuonna voitimme Tanskan mukavin pistein, eli samat suunnitelmat oli taas. Pääsin pelaamaan itse Thoria eli Bretonnian second-in-commandia vastaan. Lista on tosi huolestuttava ja rng: jos saan ammuttua yhden tai kaksi sankaria pois, voitan pelin helposti. Jos en, sankarit kolaavat koko armeijani. Jos osun katapultilla ja 4+ wardi feilaa, hahmo kuolee suoraan. Jännän äärellä.
Deposin oikeaan nurkkaan ja valmistauduin peksuherojen molestoivan armeijani multiwoundaseillaan. Metsää on liikaa kentällä, eli fanaatikot on vähän kuin poissa pelistä. Ekat kaks vuoroa Bretonnia etenee, saan neljä shottia neljän pekasussankarin yksikköön - kolme hittiä, mutta kaikki 4+ wardit onnistuvat. :( Ja niinhän siinä kävi, sain hyvän multiple combat paikan, pyysin timeoutin ja kysyin upseereilta menenkö balls deep vai annanko vihollisen harjaa mut suoraan. Mentiin balls deep, eli lordini, kaks hämppiä ja squigit hyökkää sankarilaatikkoon. Peli on about tässä, loppupeli oli tylsää multiple combattia kun vihollinen seivaa kaikki hyökkäykseni ja tappaa pikkuhiljaa hämpit ja wyvernini pois. Samaan aikaan muu armeija kolaa gobbolinjani, peksut kolaa koneet, ja ensimmäistä kertaa neljään vuoteen kohtaan totaalisen wipeoutin vuorolla 6b - kukaan ei selvinnyt. :( Luonnollisesti 20-0 turpaan.Thor Madsen, Kingdom of Equitaine
Token of the King
Duke on Pegasus: General, Heavy Armour; Shield; Barding, Virtue of Renown, Blessed Sword, Dusk Stone, Dragonscale Helm, Ring of Fire, 300
Paladin on Pegasus: BSB, Great Weapon, Heavy Armour, Shield, Barding, Questing Oath, Virtue of Audacity, Crusader's Helm, Dragonfire Gem, 246
Paladin on Pegasus: Heavy Armour, Shield, Barding, Virtue of Daring, Talisman of Roland, Hero's Sword, 187
Paladin on Pegasus: Heavy Armour, Barding, Virtue of Might, Hardened Shield, Lucky Charm, Dragon Lance, 200
Damsel on Barded Warhorse: Level 2, White, Dispel Scroll, 135
5 Crusaders: Heavy Armour, Standard, 135
2x 5 Crusaders: Heavy Armour, Champion, Standard 145
8 Crusaders: Heavy Armour, Standard, Gleaming Icon 209
3 x 3 Pegasus Knights: Barding, Devastating Charge, Skirmish, Champion, 206
2 x 3 Knights of the Grail: 90
Total: 2500
Mietimme pelin alussa tän olevan tosi rng, ja potentiaalia oli kumpaakin suuntaan. Tällä kertaa en ampunut ajoissa jengiä pois ja hahmoboksi vaan tuhosi armeijani. Yhdessä vaiheessa lordini breikkasi combatista vihollisen vuorolla, ja heitin sekaan uuden hämähäkin miehen tilalle - tää saattoi olla virhe. Hämähäkki pidätteli sankareita paikoillaan hetken hyvin kun kyljessä oleva kaksihaavainen hämppis teloitettiin luonnollisesti omalla vuorollani, mutta aika kallis tapa pitää sankariboksia hillumasta mun linjoissa. Toisaalta ei ollut paljoa vaihtoehtoja. Vaikea matsi, tää oli nyt kolmas paha matsi minkä pelasin turnauksessa, mut silti henkilökohtainen score tässä vaiheessa eli 30 oli vähän masentava.
Lisää tulossa!
- Kdownunder
Sitä odotellessa. Hyviä rapsoja, kiitos niistä.
Nostan hattua, että jaksat kirjoitella raportteja kameran onnettomuudesta huolimatta. Kuvat eivät ole pakolliset, kun teksti on selkeää ja hyvin tiivistetty. Mielenkiintoista kuulla myös minkälaisia pelaajia tulee vastaan eri maista. Plussaa pelien alku- ja loppumietteistä.
- Kdownunder
Kaivattas viimeistä puristusta rapsojen kirjoitteluun. Kiinnostusta lukemisen on nimittäin paljon!
- Scumboogie
Yleisön pyynnöstä. :) Pahoittelut homman myöhästymisestä, kaikenlaista kiirettä ollu ja nää kaks vikaa raporttia on ehkä tuskallisimmat kirjoittaa, luettuanne ymmärrätte.
Peli 5. Sveitsi - Ogre Khans
Ekat kolme vuoroa pitkälti tuijottelimme toisiamme, ammuskelin boweilla ogrelauttaa verkkaisesti, samaan aikaan kun ogremaagi miscastaili keskellä unittiaan - ekan kolmen vuoron jälkeen neljä ogrea oli jo haudassa, nice. Mournfangit törmäävät gobbolauttaani, ignoraavat TÄYSIN fanaatikot ja aidan jonka yli chargasivat, menettäen kokonaista kolme woundia koko toimituksessa. Combattiin päästyään tekivät about maksimiwoundit kummallakin roundilla, samaan aikaan kun urheat keihäsmieheni tekivät yhteensä nolla woundia. Oh shit, tällä rintamalla noppa ei sit pyörikään yhtään. Onneksi toisaalla ammuin toisen monsterin lobbilla yhteen woundiin, ja wyvernilordini sai hyvän kylkichargen ja squigit rearin mournfangeihin, ja pääsin tuhoamaan ukkelit. Hämähäkit aloittivat painin monsterien kanssa samaan aikaan kun diverttasin ogreläjää, sain tapettua kummatkin monsterit ja menetin puolitoista hämppiä toimituksessa. Tosi tasaista vääntöä pitkään, objektiivi näytti kuitenkin menevän minulle.
Yksi jetiryhmä kuoli hassusti, kaksi jetiä chargasi viisi squiggiani, jetit tekivät nolla woundia ja itse tapoin yhden woundin aikaisemmin ottaneen jetiryhmän kokonaan. :D Jollain vitosvuorolla ogreja oli bunkkerissa enää kaksi + sankarit, ja jäpikät näyttivät kylkeä viimeiselle hämpilleni jonossa. Hämppi menee kylkeen, saan päälle superpoisonin ja re-rollit hitteihin ja woundeihin kyljestä. Tapan hämpillä BSB:n ja urheat goblinit kyydissä tappoivat yksikön vikat kaksi ogrea, näinollen sain paljon pisteitä eikä yksikkö voisi kontestoida objektiivia. Epic nice! Hämähäkki tosin kuoli great weapon lordin mauttomiin ordnance attackeihin. Samaan aikaan sivummalla (6A) gobbobunkkerini ja örkkilordini hyökkäsivät objektiivilla istuvaan gnoblariryhmään - breakkaan jäbät tietenkin, mutta kauheita tapahtuu: gobbobunkkerini mokaa re-rollattavan Ld8 restraininsa ja pursuittaa 9" gnoblarien perään, suoraan ulos objektiivin rangelta. Ld8 siksi, koska kaikilla O&G uniteilla on -1LD restraineihin, ja tää oli ensimmäinen kerta kun sääntö vaikuttaa johonkin. Ei perkele... 6B:llä vihollisen kenraali chargaa wyvernilordiini ja paukuttaa tämän paskaksi koska mokaan kaikki regenit. MYÖS samalla vuorolla vihollisen arkkimaagi saa kahden irkun magic phasen, jossa taivaalta tippuu thunderbolt SEKÄ lightning storm, tämän vuoksi Goblin Kingini teloitetaan surutta.
Jeesus mikä viimeinen vuoro, menetin siis objektiivin, Goblin Kingini sekä Wyvernilordini kaikkeen tällaseen paskaan. Lopputulos oli 10-10, vaikka 6A:m alussa homma näytti olevan 14-6 tai 15-5 mulle. Mut eipä voinu mitään, tällä kertaa noppa otti. Vastapelaajasta ei jäänyt hyvää sanottavaa ikävä kyllä, mies vinetti alusta alkaen joka ikisestä asiasta, pari esimerkkitilannetta:
Mut kuitenki, valitus sikseen, uutta putkeen. Pakko myöntää etten muista yhtään monta pistettä tiimimme sai Sveitsistä, mutta hyvin tasaisia pisteitä, taisimme voittaa ihan snadisti.
Peli 6. Luxemburg - Empire of Sonnstahl
Vihollinen deposi pistoolimiehet eteen, flagut näiden taakse ja kärryt näiden taakse. Tankki meni vasempaan kulmaan, tykit nurkkiin. Itse laitoin kaiken flaguja vastaan. Ideana oli viedä pikkugoblinit vasemmalle objektiiville ja isot oikealle, vihollinen deposi niin defensiivisesti että kumpikin objektiivi on ihan realistisesti saatavilla.
Aloitan, ja lähen tuuttaamaan eteenpäin, varoen kuitenki flagujen yllärichargeja. Vihollisvuorolla pistoolit tulee diverttailee ja ammuskelee hämppejä, magia ei tee mitään ja toinen tykki misfiree itsensä rikki. JES! Tokalla chargailen diverttejä pois, osa fleeaa, osa kuolee. Wyvernilordi chillailee kiven takana piilossa tykiltä. Katapultit ampuskelee kärryjä, ja saankin komeat neljä woundia arcane engineen. Tokalla vihollinen misfireää toisenkin kanuunansa rikki, ja tässä vaiheessa lähetän upseerikerhon tuomaan olutta, peli näyttää tosi hyvältä ja fiilis on korkealla. Pistoolit ja magia tekee odd woundeja hämppeihin. Kolmosella alkaa tapahtua, lordini saa tankin tykistä kolme woundia nassuunsa ja kaksi hämähäkkiä molestoi ekan flaguryhmän, toisen hämpin ottaessa kevyet 6 woundia nenilleen. Pikkugobbot chargaa objektiivilla olevan tankin ettei se pääse enää ampumaan lordiani. Pari veristä vuoroa, multa kuolee 2/3 hämpeistä mutta tapan joka ikisen flagellantin, jopa yksiwoundinen lordini lenteli kylkeen flaguhordea auttamaan paukuttelussa.
Vikalla vuorolla paska alkaa lentämään tuulettimeen, vihollinen chargaa paavin ja viis ritaria lordiini, challengaan tietty ja nauran ritareille. Paavi ei tee mitään, itse paukutan kolme woundia mieheen. Hehe, kohta saan paavinkin tapettua, tai ainakin pidättelen näitä combattiin typerästi tulleita ritareita kaukana objektiivista. Oikealla laidalla gobbot ja ritarit istui objektiivilla - no ei hätää, mä saan tän mikä on tankin puolella... right? Vikalla vuorolla taas sniikki kahden nopan irkutettu lightning bolt tappaa mun Goblin Kingin. Combatissa tapan paavin, mutta mies lyö samalla initiativella takasin, ja paavi heittää tietenkin hitteihin tuplakuus, woundeihin tuplakuus ja mä kusen mun 3+4+ savet, siispä menetän kenraalini, kenraalibonukseni, tankissa istuvan gobbounittini koska ritarit saa sinne kylkichargen sekä tietysti objektiivin koska ritarit pääsee objektiivin rangelle. Vikalla vuorolla räjähti siis komeat 8 turnauspistettä taivaan tuuliin tällasen tsägän takia. Hetken pyörittyäni lattialla pöydän alla kilppariasennossa, juoden viinaa ja huutaen saamelaisia jumalia apuuni, olin kunnossa kättelemään.
Lopputulos oli 5-15, vaikka 13-7 oli tarjolla. TÄYSIN SAMA MITÄ TAPAHTUI PÄIVÄN AIKASEMMASSA PELISSÄ, VIKALLA VUOROLLA. Tänä päivänä siis meni kepeät 12 turnauspistettä kutosvuorolla rng:hen. :) Silloin ei hymyilyttänyt pätkääkään, mutta nyt asialle voi jo nauraa. Muu tiimi veti ihan fine, saimme 82-78 voiton puristettua turnauksen vikalta kierrokselta.
Jälkifiilistelyitä tulossa!
Peli 5. Sveitsi - Ogre Khans
Tällaanen lista, en ollu pelannu ennen kahta Roc Aurochia vastaan mut poisonmaneatereiden ja tykkien puute kiinnosti kovati. Deposimme aika vastakkain toisiamme, vihollisen monsterit oli vasemmalla laidalla vierekkäin musta katottuna, vieressä Ogrelautta keskellä järveä (wat?) ja oikealla laidalla mournit, gnoblarit ja jetit. Koko battleline keskittyi kummallakin puolella vasemmalle laidalle. Skenaario tosiaan oli Hold the Ground.Bovet Mathieu, Ogre Khans
Great Khan: Khagadai’s Maul, Mammoth-Hide Cloak, Trolleater, Dragonfire Gem, Divine Icon, 305
Great Shaman: Level 4, Heavens, Ring of Fire, Dispell Scrol,l 325
Khan: BSB, Dragonskin Banner, Rottenjaw, Brace of Ogre Pistols, 195
9 Tribesmen: Ironfists, heavy armors, FCG, Standard of Discipline, 373
2x3 Tribesmen: 75
16 Scraplings: Standard Bearer, 53
15 Scraplings: Standard Bearer, 50
4 Tuskers Cavalry: Standard Bearer, Musician, Ironfists, 328
2x 1 Sabretooth Tigers: 40
2x 2 Yetis: 80
2x 1 Roc Aurochs: Hunting Spear, 240
Ekat kolme vuoroa pitkälti tuijottelimme toisiamme, ammuskelin boweilla ogrelauttaa verkkaisesti, samaan aikaan kun ogremaagi miscastaili keskellä unittiaan - ekan kolmen vuoron jälkeen neljä ogrea oli jo haudassa, nice. Mournfangit törmäävät gobbolauttaani, ignoraavat TÄYSIN fanaatikot ja aidan jonka yli chargasivat, menettäen kokonaista kolme woundia koko toimituksessa. Combattiin päästyään tekivät about maksimiwoundit kummallakin roundilla, samaan aikaan kun urheat keihäsmieheni tekivät yhteensä nolla woundia. Oh shit, tällä rintamalla noppa ei sit pyörikään yhtään. Onneksi toisaalla ammuin toisen monsterin lobbilla yhteen woundiin, ja wyvernilordini sai hyvän kylkichargen ja squigit rearin mournfangeihin, ja pääsin tuhoamaan ukkelit. Hämähäkit aloittivat painin monsterien kanssa samaan aikaan kun diverttasin ogreläjää, sain tapettua kummatkin monsterit ja menetin puolitoista hämppiä toimituksessa. Tosi tasaista vääntöä pitkään, objektiivi näytti kuitenkin menevän minulle.
Yksi jetiryhmä kuoli hassusti, kaksi jetiä chargasi viisi squiggiani, jetit tekivät nolla woundia ja itse tapoin yhden woundin aikaisemmin ottaneen jetiryhmän kokonaan. :D Jollain vitosvuorolla ogreja oli bunkkerissa enää kaksi + sankarit, ja jäpikät näyttivät kylkeä viimeiselle hämpilleni jonossa. Hämppi menee kylkeen, saan päälle superpoisonin ja re-rollit hitteihin ja woundeihin kyljestä. Tapan hämpillä BSB:n ja urheat goblinit kyydissä tappoivat yksikön vikat kaksi ogrea, näinollen sain paljon pisteitä eikä yksikkö voisi kontestoida objektiivia. Epic nice! Hämähäkki tosin kuoli great weapon lordin mauttomiin ordnance attackeihin. Samaan aikaan sivummalla (6A) gobbobunkkerini ja örkkilordini hyökkäsivät objektiivilla istuvaan gnoblariryhmään - breakkaan jäbät tietenkin, mutta kauheita tapahtuu: gobbobunkkerini mokaa re-rollattavan Ld8 restraininsa ja pursuittaa 9" gnoblarien perään, suoraan ulos objektiivin rangelta. Ld8 siksi, koska kaikilla O&G uniteilla on -1LD restraineihin, ja tää oli ensimmäinen kerta kun sääntö vaikuttaa johonkin. Ei perkele... 6B:llä vihollisen kenraali chargaa wyvernilordiini ja paukuttaa tämän paskaksi koska mokaan kaikki regenit. MYÖS samalla vuorolla vihollisen arkkimaagi saa kahden irkun magic phasen, jossa taivaalta tippuu thunderbolt SEKÄ lightning storm, tämän vuoksi Goblin Kingini teloitetaan surutta.
Jeesus mikä viimeinen vuoro, menetin siis objektiivin, Goblin Kingini sekä Wyvernilordini kaikkeen tällaseen paskaan. Lopputulos oli 10-10, vaikka 6A:m alussa homma näytti olevan 14-6 tai 15-5 mulle. Mut eipä voinu mitään, tällä kertaa noppa otti. Vastapelaajasta ei jäänyt hyvää sanottavaa ikävä kyllä, mies vinetti alusta alkaen joka ikisestä asiasta, pari esimerkkitilannetta:
Vuoro 3A alkaa, passaan stupidity-testini. Julistan ekan chargeni.
- "Mun hämähäkki chargaa ton pienen ogreryhmän. Niin, ja voisin samalla julistaa WAAAGHIN ni saan sen chargeboonarin."
- "Ei onnistu, sun pitäis julistaa se ennen chargeemista. Niin, ja ne mun ogret holdaa."
Koska kyseessä on vuoron eka charge eikä vastustaja ole ehtinyt julistaa yhtään chargereaktiota, miks pitää olla kusipää tällasen asian kanssa, koska näiden kahden jutun järjestyksellä ei ole minkäänlaista pelillistä merkitystä? Sama toistui vitosvuorolla.
Ärsyttävin juttu tässä on, että kummatkin tilanteet (sekä muut pienemmät mistä en jaksa alkaa paasaamaan) olisin voittanut jos olisin kutsunut judgen paikalle ja alkanut vääntämään asiasta. Ikävä kyllä vastapelaajani oli maailman hitain pelaaja, ja nelosvuorolla meille ilmoitettiinkin että puol tuntia peliaikaa. Pelataan hitaasti, ei siis ole aikaa kutsua tuomaria jos tuntee oikeuksien olevan loukattu. 5/5 mies, en pelaisi vastaan uudelleen.Vuoro 4A alkaa, movement phasella alan liikuttamaan bunkkeriani. Kesken yksikön liikuttamisen, unitti on vielä käsissäni, totean:
- "Voisin yht hyvin liikuttaa mun BSB:n tohon toiseen gobboboksiin, koska sieltä pääsen evakuoitumaan paremmin jos tulee hätä."
- "EI onnistu, sä aloit jo liikuttamaan tota unittia ja hahmojen pitäis hypätä unitista ennen yksikön liikuttamista."
- "Tiedän, mut enhän mä ole edes lopettanu liikuttamista, unitti on viel mun käsissä, tottakai mä saan backtrackaa tässä tilanteessa."
- "Et saa."
Mut kuitenki, valitus sikseen, uutta putkeen. Pakko myöntää etten muista yhtään monta pistettä tiimimme sai Sveitsistä, mutta hyvin tasaisia pisteitä, taisimme voittaa ihan snadisti.
Peli 6. Luxemburg - Empire of Sonnstahl
Taas Empire, voi ristus notta. Eipähän tarvi hetkeen pelata Empireä vastaan kotona, kolme matsia näitä on aika työlästä hämpeillä. Onneksi lista on pehmeähkön Empiren näköinen, ja kierros alkaa mukavissa tunnelmissa. Luxemburgilaiset oli jo ennen peliä todella mukavaa porukkaa, tarjosimme tapaamme kuuluen viinaa vastapelaajille, takaisin saimme jäätelöitä, ja muutenki tosi rentoa sakkia. Fiilis oli korkealla edellispelin nopasta huolimatta, uskoakseni koko tiimillä - ETC oli lopussa, nyt vielä viimeinen rutistus! Aloin nautiskelemaan alkoholia ahkerasti ja lauleskelemaan Two of Spadesia jo alkuvuoroilla. Vastapelaaja oli tosi huomaavainen ja vilpitön kaveri, vaikka puhuikin englantia hiukan huonosti. Skenaariona Secure Target.Team: Luxembourg
Renaud VILLENEUVE, Empire of Sonnstahl
Prelate on altar of battle: general, barding, lucky shield, dragonfire gem, 285
Captain: BSB, 85
Wizard: level 2, heaven, tome of arcane lore, 105
Wizard: level 2, heaven, dispel scroll, 125
3* 10 state militia: skirmishers, pistols,70
14 state militia: skirmishers, 70
3* 5 electoral cavalry: Standard, Musician, shield, 115
2* 29 flagellants: champion, 262
2* 1 artillery weapon: canon,100
3 knights of the sun griffon: Standard, Musician, lance and shield, gleaming icon, 180
1 steam tank, 230
1 arcane engine: foresight, 140
Vihollinen deposi pistoolimiehet eteen, flagut näiden taakse ja kärryt näiden taakse. Tankki meni vasempaan kulmaan, tykit nurkkiin. Itse laitoin kaiken flaguja vastaan. Ideana oli viedä pikkugoblinit vasemmalle objektiiville ja isot oikealle, vihollinen deposi niin defensiivisesti että kumpikin objektiivi on ihan realistisesti saatavilla.
Aloitan, ja lähen tuuttaamaan eteenpäin, varoen kuitenki flagujen yllärichargeja. Vihollisvuorolla pistoolit tulee diverttailee ja ammuskelee hämppejä, magia ei tee mitään ja toinen tykki misfiree itsensä rikki. JES! Tokalla chargailen diverttejä pois, osa fleeaa, osa kuolee. Wyvernilordi chillailee kiven takana piilossa tykiltä. Katapultit ampuskelee kärryjä, ja saankin komeat neljä woundia arcane engineen. Tokalla vihollinen misfireää toisenkin kanuunansa rikki, ja tässä vaiheessa lähetän upseerikerhon tuomaan olutta, peli näyttää tosi hyvältä ja fiilis on korkealla. Pistoolit ja magia tekee odd woundeja hämppeihin. Kolmosella alkaa tapahtua, lordini saa tankin tykistä kolme woundia nassuunsa ja kaksi hämähäkkiä molestoi ekan flaguryhmän, toisen hämpin ottaessa kevyet 6 woundia nenilleen. Pikkugobbot chargaa objektiivilla olevan tankin ettei se pääse enää ampumaan lordiani. Pari veristä vuoroa, multa kuolee 2/3 hämpeistä mutta tapan joka ikisen flagellantin, jopa yksiwoundinen lordini lenteli kylkeen flaguhordea auttamaan paukuttelussa.
Vikalla vuorolla paska alkaa lentämään tuulettimeen, vihollinen chargaa paavin ja viis ritaria lordiini, challengaan tietty ja nauran ritareille. Paavi ei tee mitään, itse paukutan kolme woundia mieheen. Hehe, kohta saan paavinkin tapettua, tai ainakin pidättelen näitä combattiin typerästi tulleita ritareita kaukana objektiivista. Oikealla laidalla gobbot ja ritarit istui objektiivilla - no ei hätää, mä saan tän mikä on tankin puolella... right? Vikalla vuorolla taas sniikki kahden nopan irkutettu lightning bolt tappaa mun Goblin Kingin. Combatissa tapan paavin, mutta mies lyö samalla initiativella takasin, ja paavi heittää tietenkin hitteihin tuplakuus, woundeihin tuplakuus ja mä kusen mun 3+4+ savet, siispä menetän kenraalini, kenraalibonukseni, tankissa istuvan gobbounittini koska ritarit saa sinne kylkichargen sekä tietysti objektiivin koska ritarit pääsee objektiivin rangelle. Vikalla vuorolla räjähti siis komeat 8 turnauspistettä taivaan tuuliin tällasen tsägän takia. Hetken pyörittyäni lattialla pöydän alla kilppariasennossa, juoden viinaa ja huutaen saamelaisia jumalia apuuni, olin kunnossa kättelemään.
Lopputulos oli 5-15, vaikka 13-7 oli tarjolla. TÄYSIN SAMA MITÄ TAPAHTUI PÄIVÄN AIKASEMMASSA PELISSÄ, VIKALLA VUOROLLA. Tänä päivänä siis meni kepeät 12 turnauspistettä kutosvuorolla rng:hen. :) Silloin ei hymyilyttänyt pätkääkään, mutta nyt asialle voi jo nauraa. Muu tiimi veti ihan fine, saimme 82-78 voiton puristettua turnauksen vikalta kierrokselta.
Jälkifiilistelyitä tulossa!
- Kdownunder
No kieltämättä tuskasta on näemmä ollut, mutta silti mukava lukea. Kiitokset rapsoista!