WTC 2016

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Ihme_apina

Re: WTC 2016

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Jos haluu tul kauempaa molemmiks päiviks Turkkusee ni mä voin majottaa, ekat pääsee sohval, muut lattial.

Kuva
!! Masiinajatkot !!
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

TheEmu kirjoitti:Pidetään treeni/pelailuviikonloppu Bunkkerilla ensi viikonloppuna (3.-4.9.). Aikataulut tarkentuu tietty sen mukaan miten jengi pääsee (kannattaa huudella tähän topicciin miten on tulossa) mutta alustavasti vois pelata molempina päivinä (joku 10-20, 10-17 tms niinku yleensä).

Ei maksa mittää eikä tarvi olla minkään jengin jäsen että saa tulla. Ei muuta ku pelailemaan!
Katoin et on jopa ihan hyvät säät pelata! Se Maskun rata on ainakin tosi kostea pitkään sateiden jälkeen mut nyt ei pitäis olla niinkään.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

petskules kirjoitti:
TheEmu kirjoitti:Pidetään treeni/pelailuviikonloppu Bunkkerilla ensi viikonloppuna (3.-4.9.). Aikataulut tarkentuu tietty sen mukaan miten jengi pääsee (kannattaa huudella tähän topicciin miten on tulossa) mutta alustavasti vois pelata molempina päivinä (joku 10-20, 10-17 tms niinku yleensä).

Ei maksa mittää eikä tarvi olla minkään jengin jäsen että saa tulla. Ei muuta ku pelailemaan!
Katoin et on jopa ihan hyvät säät pelata! Se Maskun rata on ainakin tosi kostea pitkään sateiden jälkeen mut nyt ei pitäis olla niinkään.
Kävin kokeilemassa lausteen radan. Jos miettii et kisat on jo ihan pian niin suosittelen sitä. Tänä vuonna pelattu sm-kisat siellä, jotenka rukattu aivan loistokuntoon. Rata on tosi haastava, mutta mielenkiintoinen. Hyvä reenipaikka varmasti.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Saisko näitä treenejä siirrettyä viikolla eteenpäin? Pitäis pelata Helsingissä masiinaa nyt viikonloppuna, et ei oikein fribaa ehi viskomaan.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Ei me mittää siirrellä. Ootte kyllä tervetulleita seuraavanakin viikonloppuna, ainakin jotku yhen päivän pelailut sopis iha hyvin.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Voisko solo mastersiin tulevat heittää tänne war room -muodossa jotkut listat? Mukaan objektiivit. Ilmotan kaikki varapelaajiksi Suomen tiimeihin yhteisesti.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
jonez2

Viesti Kirjoittaja jonez2 »

Cygnar - Sloan
Armory - Steamroller Objective

Captain Kara Sloan - WJ: +28
- Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 4
- Hunter - PC: 11
- Stormwall - PC: 39 (Battlegroup Points Used: 28)
- Lightning Pod
- Cyclone - PC: 13

Journeyman Warcaster - PC: 4
- Sentinel - PC: 8
Captain Arlan Strangewayes - PC: 4
Eiryss, Mage Hunter of Ios - PC: 7
Gobber Tinker - PC: 2

Cygnar - Haley2
Bunker - Steamroller Objective

Major Victoria Haley - WJ: +25
- Squire - PC: 5
- Stormclad - PC: 18 (Battlegroup Points Used: 18)
- Stormclad - PC: 18 (Battlegroup Points Used: 7)
- Thorn - PC: 13

Captain Arlan Strangewayes - PC: 4
Journeyman Warcaster - PC: 4
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress - PC: 3
Rhupert Carvolo, Piper of Ord - PC: 4

Storm Lances - Leader & 4 Grunts: 20

-Jonne Laine
Celebdae

Onpas hyvä Haley2-lista. Vaan objektiivissa viilaamista.

Mut joo nyt kun listat on julkaistu, taitaa varapelaajien ilmoittaminen olla myöhäistä. Toivottavasti ei tarvita tällä kertaa!

demel

Viesti Kirjoittaja demel »

Olisko kumminkin tossa Haley2 listassa enempi käyttöö Fireflylle Juniorilla , jäis 3pojoo vaikka... hmm...johonkin..
jonez2

Viesti Kirjoittaja jonez2 »

tos oli alun perin firefly, gorman ja anastasia mutta kyl toi hunter on ollu kultaa.
Celebdae

Vika viikonloppu ennen kisoja (17.-18.9.) on Noppakerholla treenausmeininki päällä. Mestoilla ainakin team Väinämöinen ja muutkin tervetulleita. Aloitus la aikaisin ja lopetus su joskus illansuussa.

GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Turus ois kans lauantain turnausta mut siel ei varmaa oo hyvä treenaa?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Juu ei kai maailmam mestarit mihkää turkuun asti jaksa lähtee pelaa
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Celebdae

No Paulille toi matka on oikeasti jo pitkä ja muillekin tehokkaampaa pysyä täällä. Ja mä ainakin preferoin mieluummin vapaata pelailua tässä vaiheessa turnauksen edelle, mutta mielipiteitä on monia. Ei kai tässä tilivelvollisia mihinkään suuntaan sentään olla?

GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Celebdae kirjoitti:No Paulille toi matka on oikeasti jo pitkä ja muillekin tehokkaampaa pysyä täällä. Ja mä ainakin preferoin mieluummin vapaata pelailua tässä vaiheessa turnauksen edelle, mutta mielipiteitä on monia. Ei kai tässä tilivelvollisia mihinkään suuntaan sentään olla?
Juu sori ei ollu millään tarkotus hyökätä! Tottakai saatte paremmin testailtuu juttui tollain, en vaa ollu varma et ootteko tajunnu et turnausmasiinaa ois tarjol ajomatkan päässä Suomesta.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Noniin tiim taksilaiset reissusta, tässä tilinumero ja määrä jonka olette velkaa. Saa suorittaa.

FI27 8000 2516 2610 79
Hermanni 80
Tuomas 35
Antti Ramstadius 30
Antti Jussila 18
Pauli 18
Mikko 18
Samu 18

Kiitosta vaan.
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Mulla ei ole omaa lankaa listoissa ja en yhden peliraportin takia aloita raportit-puolella niin laitan vaan tähän inspiraatiota herättävän tarinan siitä kuinka WTC:ssä kuuluu pelata ja millä ansioilla sinne pääsee.

Pidemmittä jorinoitta ensimmäinen peli oli siis Ranskaa vastaan. Kyseessä tietysti ihan ylikäveltävä maa hallitseville maailmanmestareille. Pelivoitotkin tulevat kyllä itsestään kunhan tajuavat lopettaa rimpuilun ja luovuttavat. Mutta miten kävikään...

Mä otan mun superinflictorlistan (Gore1, 4 inflictoria, seether, wrongeye / Snapjaw ja kaikki denial koko faktiossa, ideana tankata) ja vihu pudottaa Seve2:n parilla reckonerilla, nodella, Idrianeilla ja jollain muulla supportilla ja nöyhdällä.

Se juoksee ekalla vuorolla idrianeja lipulle ja muut laahaa perässä.

Kuva

Mä juoksen threattaamaan Idrianeja ja beittaan pari sisään. Niistä kolme chargaa Inflictoriin ja kolme preyattuun Snapjawiin.

Mun kakkosvuorolla pohdin pitkään, miten handlaan Idrianit. Ei kannata mennä all-in, koska Seve kuitenkin vaan respawnaa ne, joten tyydyn tappamaan inflictorin kanssa meleessä olevat, Snapjawkin tappaa yhtä lukuunottamatta omansa ja syö ne hiilaten sisään tullen damagen. Muistan kertoa vastustajalle omahyväisenä, että nää sitten rempattiin, jolloin se lähinnä katsoo mua kysyvästi. Seether chargaa viimeisen Idrianin selkään (tärkeetä koska osuu sit 4 hyökkäyksellään kolmosilla eikä nelosilla ja saa tapettua sen ainoan kohteensa) ja contestaa lippua.

Mun Denial -soolot juoksee contestaamaan lippuja ja jakamaan debuff auroja. Niitä on mahdoton tappaa, koska stealth ja LOS ja metsä ja shieldguard ja ja ja...

Kuva

Sit Seve2 fiittas ja tappo kaikki mun support/denialsoolot ja meni hakemaan ilmaset pisteet vasemmalta lipulta. Darragh säily hengissä mut dismounttas. Sit piti saada oikea lippu tyhjäksi, mut tekijät vaan puuttu. Seetherhän oli selin ja koska se ei saa aktivaatiollaan ku chargaa tai juosta ni se nosti kädet pystyyn osallistumisen suhteen. Kaikkien muiden tehtävä on kosketella vihollisia tän MAT8 berserk rinsessan ympärillä. Metasin viel tässäkin vaiheessa, et saisinko jonkun tramplen tms pitkälle Idrianeihin ni saisin säätämällä koko yksikön tapettua ni sit niit ei sais rekursoida.

Fiittasin neljä banea reckonereihin kiinni mut ei ne tehny mitään ku ei osunu, ja kaks osumaa Seve sai fokuksilla pois. Mut clearasin keskilipun ja oikean lipun, poislukien tietysti keskilipun ku on siinä joku large base kirja näköjään sit kuitenkin. Hups. No mut 1-1.

Kuva

Sen vuoron aluksi mitataan ja varmistetaan et ollaan samaa mieltä et Gore1 on 10" sisällä toisesta reckonerista. Jaa-a, tahaton pro bait. Ei se kuitenkaan lähe siihen. Se tappo kolme banea, ja vasenta lippua contestaavan inflictorin ja scoras sen vissiin jollain mekaanikolla. Oikealla laidalla lippua kontestaamaan oli tulossa superrakettijaska (tm) ja viimeinen intiaani. Molemmat joutuu kiertämään inflictorin omalta puoleltaan. Lippua scoraava Seether mietti pitkään ja counter chargas Idrianin feilaten aitaan. Ois ehkä ollu fiksumpaa onnistua se counter charge siihen lightiin ku semmonenkin optio oli. Tai sit olla tekemättä mitään. 2-1 sille.

Mun vuorolla varmistetaan tuomarin kanssa et Seether ei tosiaan voi chargeta mitään kohdetta, koska aita eikä pathfinderia. Reckonerinkaan ei riittänyt enää charge. Alkuperäisestä paikasta olisi riittänyt. Noh, meen sit Gorella keskelle kenttää, taion stealthin ja dark shroudin battle groupille et 1) oisin turvassa ja 2) saisin duunia tehtyä. Paitsi etten tietenkään taio ku siinä on se kirja vielä. Ni kämppäänkin viittä. No mut toinen goal tavoitettu sillä. Kirjan tapan heti seuraavalla aktivaatiolla. Seetheristä huolimatta saan lisäksi tapettua toisen reckonerin, inkkarit, pari kuorolaista ja muuta sooloa ja oikeastaan kaiken paitsi Seven, yhden reckonerin ja noden sekä vasemmanpuoleista lippua skoraavan mekaanikon. En läpällä juokse ketään kontestoimaan vasenta lippua, mutta skoraan kuitenkin molemmat muut. 3-3.

Attritiopeli ja skenaario on niin vahvasti taskussa, että eiköhän tämän peli ole tässä. Paitsi, jos se saa kahdella bättlätyllä jaskalla chargattua rikkinäisen inflictorin keskilipulta rikki niin se voi skorata viiteen. Hups.

Noh, onneks se feilas molempien chargejen osumisen ja pari muuta ja inflictorilla on molemmat jalat tukevasti maassa. Mekaanikko skoraa neljään ja mä sit kuuteen.

Herppaderp, mut toisaalt lol Ranska ja ei oo voitto mun pelistä kiinni. Paitsi et oli ku voitettiin vaan 3-2. GG ez.

Muuten menin turnauksessa 4-2. Toinen tappio tuli kun vastustajalla jäi 3 sek kelloon huonossa matchupissa ja toinen oli itseltä väärin pelattu, voitettavissa oleva Kaelyssamatsi, missä annoin vihun skorata turhaan.

Inflictorilista meni 4-1 ja oli OP. Mut hyvä reissu ja tosi hyviä matseja kaikki. Pelasin ihan omalla tasolla. :P
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

WTC takana. Omat listapari oli Wurmwood/Baldur2. Listat löytyvät WTC:n sivuilta, ehkä heitän ne myöhemmin tänne. Tiivistelmänä:
Wurmwood:
- Ghetto, talkkari, WE&S+hötöt

Baldur:
- 2 Apinaa, mega, sentryt ja chef

1. Kierros Ireland Ceol Conor Burnell Doomshaper2

Heti aamusta tarjolla peikkoja. Conorilla listoina eMadde tuple wardereilla ja jollain ja Doomy2 MK:lla, Rökillä ja bomberilla. Madde-listalla ei riitä lyöntivoima kahteen apinaan, joten päättelen että kaveri droppaa doomyn. Matsi olisi parempi Wurmwoodille, koska muutama heavy-peto/gargantuan ei hirveästi arvosta strangeholdia ja mun metsiä. Päätän kuitenkin pelata matsin Baldurilla, koska lauantai-aamu, ei jaksa hitsata matopuulla. Ihan ok matsi vieläkin mulle.

Voitan nopan ja päätän mennä ensin. Ekalla vuorolla normaalia juoksentelua puolin ja toisin. 2A:lla katselen, että Doomy on tyhjissä ja aika lähellä mun toista sentryä ja wrathia. Pikasella mittauksella totean, että doomy on yhden spawnatun mannekiinin ja wrathin ampumarangella. Jospa tehtäisiin pari irtopinnaa sisään casteriin, kuulemma aina hyvä techi? Spawnataan uus mannekiini, joka sprayaa MK:n läpi takana ollutta doomya. Rat 4 vs def 13, buustattu ysi menee kuitenkin ohi. Wrathi kävelee 5” eteenpäin ja hakee lossin Doomyyn. Pyssy osuu, -2:lla damagea. Kaveri toteaa, että triplakutosilla matsi on ohi. Kaverin ilme muuttuu aika säikyksi, kun pyöritän nopista 5-5-6, joten Doomy jää 2 boksiin . Muuten etenen kautta linjan, jotta en jammaudu ulos skenaariosta.

2B:llä kaveri on aika köysissä. Mittailee 25min ja toteaa, että saanee MK:n kiinni balduriin, kun castasin aidan suojaamaan wrathia MK+Rökin yhteischargelta. Jälleen 15 min pohdinta kuinka clearata chargeline. Lopulta alkaa toteutus. Conor pohtii castatako primal vai rush MK:n, päätyy primaliin, koska se charge kuitenkin kantaa (ei pysty testaan proxybasella, koska landingspotissa on vähän modeleita). Suunnitelma eteen pelottavan tehokkaasti, kaikki napit kuolevat turhan helposti välistä (parit mannekiinit, gobber chef coverista ja sentry stone). Lopulta linja on vapaa ja MK pääsee chargeamaan. Vähän mittaillaan ja lopulta MK on 2mm vajaa Baldurista, pro bait. Loppu olikin ton jälkeen pelkkää kosmetiikkaa, kun paukutan 2 vuoroa primaloitua MK:ta rauhassa ja listin Rökin. Lopulta Doomys kuolee pari vuoroa myöhemmin.

Muu tiimi kuitenkin häviää matsinta ja lopputulos 1-4

2. Kierros Usa Blue Jay Larsen, Ragnor

Okei, sukellusvene taktiikka käyttöön, nyt on tulee joku lapsi vastaan. Ja näinhän sitä käykin. Joku Jay Larsen Ämeriikasta, neverhörd.

Ragnor vs eBaldur muodostuu matsiksi, koska Wurmwood ei arvosta kasaa lighteja ja heavyjä, jotka voi tankata mun alphan triviaalisti. Jenkit sai kuitenkin valita pöydät ja yllärinä mun pöydällä on miljoona aitaa/kiveä, että Wrathit ei varmasti pääse navigoimaan mitenkään fiksusti. Eipä siinä räpistelen neljä vuoroa mukana, mutta peikkopetoja on vain liikaa, ja kun toinen wrathi on koko ajan paitsiossa on matsi alusta asti toivoton.

Tiimi häviää 1-4 Heben voittaessa ainoa matsin.

Laittaisko joku sen luukun jo kiinni meidän sukellusveneestä?

3. Kierros Switzerland Chocolate Marco Bernasconi Mortenebra

Suklaavaltio vastassa kolmannella kiekalla, mut paritetaan Cryxiä vastaan. Saan valita pöydän, jonka keskellä on 2 isoa metsää noin 6” päässä toisistaan. Tää on niin Wurmwoodin matsi. Vielä kun kaveri toteaa, että ei ole vielä kertaakaan pelannut Wurmwoodia vastaan on matsi aikalailla paketissa. 2B:llä Ghetto löytää itsensä reachin päässä Mortenebrasta ja one shottaa tämän.

Vihdoinkin luukku on saatu kiinni ja tiimi voittaa 4-1

4. Kierros Wales Dant Paul Letherby Mordikaar

Sunnuntai aamun eka peli ja vastaan astelee Wales. Mulle annetaan plussamatsi skornea vastaan Mordikaar/Rasheth parista tarjoillaan kissoilla höystettyä Mordikaaria. Tässä vaiheessa iskee, joku käsittämätön idea ja droppaan Wurmwoodin! Sunnuntain eka peli, kunnon väsymys koomassa ja listaparia vastaan, jossa suurin pow 18, eiks tää olis ihan Baldurin peli? Ei näköjään…

Kaveri pääsee meneen ensin ja juoksee jutut pitkälle. Tapan vähän höttöä ja asemoidun Mordikaarin feattia varten, niin että kukaan ei ole yksin tappamassa juttuja. Seuraavalla vuorolla kissat pomppivat naamalle (ja yksi käy läpällä tappassa kiven tuplakutosilla) ja Mordikaar feattaa. Puu istuu mukavasti kahdessa +1 spell cost aurassa (Mordikaarin Manifest of Void tms. ja Despoilerin arcane supression), eli teleport maksaa 4, kiva… No homma on hallussa, plääni on tappaa naamalla olevat kissat kokonaan, ettei revive enää auta ja featilla tankata loppuarmeija. Vuoron loputtua olen tappanut yhden kissa. Def 15 oli liikaa, buustatut ysit ja kasit ei voi osua. Nyt alkaa matsi näyttää huonolta. Despoiler hakee talkkarin triviaalisti pois, koska kahden nopan kasit osuu paljon paremmin kuin kolmen nopan ysit. Rhadeim käy hakemassa Cassiuksen pois Star crossedista ja loput kissat piirittävät puuta. Aika kaivaa assasinaatio. Gheton charge-reitillä Mordikaaria screenaavaan gladuun on 1 Willbraker. Käytössä 3 mannekiini spraytä, buustut sprayt eivät vain voi osua. Lopulta Alten, jonka piti juosta Gheton selkänojaksi Mordikaarin poltergeistiä vastaan, joutuu hylkäämään alkuperäisen suunnitelman ja ampumaan aimattuna Willbrakeria, arm 13 on liikaa ja willbraker jää yhteen pinnaan. No kikkaillaan vähän ja saan losin puulle willbrakeriin. Buustattu strangehold riittää ja chargeline on vapaa. Yhtä hellmouthia myöhemmin ghetto on chargerangella gladusta. Ei muuta kuin primal ghettoon, murderous päälle ja menoksi. Charge puru gladuun ja kirvestä takana majailevaan Mordikaariin. Kaverilla on kämpissa 2 furyä ja lasken, että tarvitsen vähintään 3 lyöntiä, luultavasti 4 tappaakseni pari pinnaa jo ottaneen Mordikaarin. Näin ollen periaatteessa on varaa buustata yksi osuminen, ehkä. Heitän ekan heiton buustaamatta (3d6 kuitenkin) ja tietenkin nopista pyöriii 1-1-2 ja Ghetto pushaatuun 3” taaksepäin. Vuoroa myöhemmin Despoiler kävelee tyhjään puuhun kiinni ja kätellään.

Apina-listalle matsi olisi ollut parempi, mutta Wurmwoodillekkin hyvä. Mordikaar on kuitenkin ihan ok counter puulle ja vielä päälle vähän kehnot nopat, niin turpaan tuli.

Muu tiimi kuitenkin kantaa ja voitetaan 3-2.

5. Kierros Netherlands Rembrandt Anjo Brand Vyros1

Viides kierros ja vastaan astelee Hollanti ja Vyros1. Kukaan muu tiimistä ei halunnut pelata Retrimatseja, kun ne oli asteikoilla – ja ------

Ihana matsi tulossa, kentällä 21 nappia, 2 colossaalia+1 heavy ja 2 gargantuania+1heavy ja höttöä molemmilla. Laskeskelen alkuun, että matsi on lievä miinus itselle, koska Vyroksen jackit outthreattaa omani mobilityllä ja Vyroksen featilla myös rikkovat Wrathini. Mannekiinit saavat välittömästi tehtävän metsästää kaverin Arcanistit pois (+2 str ja featissa flank jackeille on mukava saada pois). Ammuskellaan pari vuoroa toisiamme, kunnes Anjo komittaa Imperatuksen toiseen wrathiini tehden noin 30 pinnaa sisälle. Jostain syystä hän kuitenkin jättää toisen hyperionin, joka on ottanut laukausten vaihdosta jo noin 20 pinnaa sisälle, toisen wrathin chargerangelle. Tapan Imperatuksen Wrathilla, Megalithillä ja Baldurilla ja toinen Wrath lyö 25 pinnaa sisään vahingoittuneeseen Hyperioniin, jättäen pari hassua boksia jäljelle. Baldurin featin alla jäljelle jäänyt mintti Hyperion ja melkein rikkinäinen Hyperion eivät saa juuri mitään aikaan, ilman arcanistien buffeja. Vyros jättää vielä feattaamatta ja yrittää snipettaa contestoivan mannekiinin strangleholdilla. Mannekiini kuitenkin nauraa ja dodgeaa.

Seuraavalla vuorollani laitan rikkinäisen Hyperionin pakettiin, ja teen noin 40 pinnaa toiseen. Mannekiinit häiritsevät Vyroksen lipulla istumista ja estävät scoraamisen. Viimeinen Hyperion saa vihdosta viimein toisen wratheistani hengiltä, mutta kuolee vasta palloon. Mulla on jäljellä vahingoittumattomat Wrathi ja Megalith ja vastustajalla vain Vyros. Baldur istuu trenchissä ja camppaa 3-4 fyryä per vuoro ja katselee, kun lopulta Woldwrath viimeistelee Vyroksen kierrosta myöhemmin.

Tiimi voittaa 3-2

6. Kierros Belgium Prinzesschen Laurens Tanguy Vyros2
Meidän metasheetti Belgiaa vastaan näyttää tosi hyvältä, 25 mahdollisesta matsista 12 on miinuksia, loput tais olla nollia. Mut paritetaan Retriä vastaan, ketä kukaan muu ei halua ottaa. Vyros2/Kaelyssa parista tipahtaa yllättäen Vyros2 counteraamaan mun puuta. Kaveri ei ylläty yhtään, että valitsen Baldurin. No pääsempähän testaamaan, kuinka uusi synergia riiittää tappamaan peltiä.

Pääsen menemään ensin, kun kaveri haluaa nopan voitettuaan valita puolen. Juoksen kaiken täysillä päälle ja niin tekee vastustajakin. Toisella vuorolla käyn hakemassa mannekiineillä 2 arcanistia pois, jotka kaveri oli jättänyt vähän huolimattomasti liian lähelle. Helpottaa heti tosi paljon, kun jäljelle jää vain 1 arcanisti antamaan str-buffia. Wrathit juoksevat vieläkin täysillä päälle contestaamaan kaverin zonea, koska pelkään että ensi vuoron jälkeen minulla ei ole sinne enää asiaa miljoonan griffonin läpi. Strateginen aidan sijoitus Baldurilta viereisen kivimöhkäleen kanssa takaa kuitenkin, ettei vastustaja saa millään 2 heavyä kiinni samaan wrathiin, jonka pitäisi taata Wrathin hengissä pysymisen. Baldur feattaa ja annan kellon vastustajalle. Seuraa 30 min mietintätuokio mitä tehdä. Kaveri suunnittelee ties mitä kaikkea proxy baseilla ja lopulta tulee samaan lopputulemaan mihin itsekkin. Ei tule millään saamaan yhtäkään wrathia hengiltä. Näin ollen kasa griffoneja chargee kiinni wratheihin sitomaan, kun Imperatus lähtee flankkaaman mun zonelle, jolla istuu vain gobber chef ja sentry stone. Vyros feattaa.

Seuraa oma 20 min pohdinta sessio, kuinka saada toinen wratheista takaisin omalle zonelle tankkaamaan Imperatusta. Välissä on 1 griffon. Tarpeeksi suunniteltuani toinen wratheista tappaa yhden griffonin ja Mega toisen. Näillä tapoilla toista wrathia screenannut Griffon päättää kävälle blokkaamaan wrathin juoksulinjan. No ps 17 Baldur tarttuu toimeen ja chargeaa kyseisen griffonin tuhoten sen 2 lyönnillä. Istun kukkulalla ja castaan aidan eteeni ja Rootsin itseeni. Kai tämä riittää pysymään hengissä? Imperatus päättää tässä välissä ottaa 3” taaksepäin. Saan wrathin omalle zonelleni tramplen avulla kiinni Imperatukseen. Teen kuitenkin virheen ja jätän wrathin 2” päähän Imperatuksesta, kun olisin voinut mennä b2b asti. Teen noin 20 pinnaa sisälle ja rikon molemmat kädet. Kuvittelen olevani turvassa.

Kaveri alkaa mittaleimaan vuoronsa aluksi pääseekö Imperatus kävelemään wrahtin ympäri ja side stepeillä Balduriin asti. Jää millistä kiinni ja pyydetään judge paikalle. Kyllähän se yltää. Ne ei muuta kun kaveri triggeraa Phoenix protokolan ja allokoi 3 Imperatukselle. Innoissaan lähdetään keräämään synergiaa muilla jackeilla, kunnes vastaan tulee knockattu Griffon, joka ei ollut shakennut kd:ta. Tässä välissä vastustajan katse kääntyy kohti Imperatusta, jonka vieressä vieläkin majailee 3 focusta ja kd-toksu. Tais jäädä kd shakeematta. Kaveri on vähän murtunut. Ehdotan herrasmiesmäisyyttäni ja viimeisen pelin kunniaksi, että heitetään noppaa 4+:lla Imperatus onkin sheikannut kd:n, josta hän vuoron alussa kuitenkin puhui, kun teki mittauksia. Nopasta pyörähtää 1 ja Imperatus päättää takoa wrathiin pari hajapinnaa. Tässä vaiheessa kaverilla on kellossa 2 ja puoli minuuttia. Pelaan oman vuoroni ja tapan kasan griffoneita ja Imperatuksen. Baldur kävelee toisen wrathin taakse, camppaa 3 Rootseissa kaukana kaikesta (lähin Griffon on 12” päässä kd:ssa ja Weight of Stonessa). Kaveri kättelee vuoronsa aluksi.

Tiimi kuitenkin häviää niukasti 2-3, kun Tepon vastustaja ottaa skenaariovoiton 2 sekuntia kellossa.

Tiimin lopputulos 3-3, joka on vähän alle tavoitteen. Loppusijoitus 39. Oma rekordi kuitenkin 4-2. Yksi tappio suoraa seurausta karmeasta matchupista (erityisesti maasto+skenu –kombo tiesi melkein varmaa tappiota) ja toinen väärästä listavalinnasta ja kehnosta nopasti. Joten kai sitä ihan kohtalaisen tyytyväinen voi olla.
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Celebdae

<insert kuva su-illalta>

Ehkä jotain kiinnostaa, miten tässä näin kävi. No en jaksa mitään oikeita raportteja kirjoittaa, mutta jotain.

Lähdin kinkereihin täällä Suomessa ja Iron Mootissa kivasti toimineella kahden Stormcladin Haley2:lla. Kakkoslistaksi otin Haley1:n Stormwallilla lähinnä Wurmwoodin kiusaksi, mutta koneilla sillä olisi tarvittaessa myös jäätävä jalkaväentappopotentiaali.

Perjantain Ruotsiottelussa pääsin kokeilemaan parannettua Karsu+Mad Dog-laumaa vastaan (Mootissa voitin Kohanin version ilman Ruinia). Nyt Jockella oli siis nyt Ruin, joka tekee listasta erittäin paljon kovemman etenkin Haley2:ta vastaan. Pääsen pelaamaan sen verran aggressiivisesti, että Jocke puolivahingossa Stormcladeja pelätessään killboxaa itsensä vuorolla 2a. Loppumatsi grindaillaan ja alkaa näyttää pahalta, mutta saan kuin saankin lopussa skorattua puuttuvat skenupinnat ja voiton. Valitettavasti Ruotsi vie kuitenkin matsin 7-6.

La-aamuna varsinainen kisa alkaa ja vastaan Ranskan Obelix. Mulle päätyy Khador ja Harkevich. Stormcladit uhkaavat assasinaatiota päästessäni aloittamaan, joten osa jackeista jää vähän taakse suojaamaan casteria. Kun skenu on Incursion, saan kohtalaisen helposti vietyä pelin skenulla. Ei kummallisempaa. Muu tiimi derppaa jengissä, mutta onnistutaan jotenkin voittamaan 3-2.

Toisella kiekalla miniuusinta viime vuoden finaalista, kun vastassa aussien Koala (Josh hävisi finaalissa meille vuosi sitten, muut uusia/toisesta jengistä). Saamme aikaan cygge-mirrorin ja matsin Haley3 vs Haley1. Järkeilen, ettei Arcane shieldattu Stormwall ole kovin helppo pala purtavaksi ja Reconissa voi kivasti camppia alueen kulmalla. Peli etenee tunnustellen savumuuri välillä, kunnes huomaan Joshin laittaneen savut hieman liian lähelle. Stormwall yltää kävelemään savuihin ja sitten ampumaan pehmeää supportia takalinjoissa. Haley1 fiittaa ja taikoo Deadeyen ennen kuin Stormwall ottaa tähtäimeensä vihollisen junnun. Neljän nopan kuti osuu, mutta boostattu damage jättää tämän henkiin (9+ tappoon). Toinen boostattu kuti menee ohi, koska Temporal Distortion (10+ osuu). Kolmas kuti on jo hakuammuntaa ja menee sekin ohi. Vastapalloon koko vihulaisarmeija tappaa Stormwallin pinnalleen, isossa osassa junnun yhä liikkuva Defender. Yritän vielä jotain pyristelyä, mutta häviän skenaarioon. Kaikki muutkin ottavat pataan, 0-5 ja se siitä voiton puolustamisesta.

Kolmannella kierroksella saadaan vastaan Team Latvia, eli tutut virolaiset. Puhuttiin ennen peliä Teron kanssa metasta ja tän mielestä Sepalusten jäätävä dudespäm olisi ollut tähän metaan kova juttu, kun kellään ei ole vastauksia. Kommentoin, että mun Haley1 poistaa jalkaväkeä kuin heinää ja joku 45 ukkoa on ihan sama. Sopivasti parituksessa eteen astelee Dimitrin sepaluslistat, joten isken heti kiinni. Haley1 pääsee näyttämään uudelleen kykyjään ja vastaan Thexus. Sergein lista tosin ei ole puhdas dudespämmi, vaan neljän heavyn versio, mutta on siinäkin joku jalkaväkimodeli... Vuorolla 2 fiittaan ja Stormlancet puhdistavat melkein kaiken jalkaväen keskikentältä. Stormwall jää yli 10 tuumaan vihujen monstroista ja Haley oli taikonut Temporal Barrierin. Thexus saisi fiitillä kalastettua ainakin osan ritareista mörköjen tapettavaksi, mutta sitten Stormwall voisi pistää ne vastapalloon lihoiksi. Sitten asioita tapahtuu ja agitaattori tulee lähelle. Thexus yrittää poistaa Arcane shieldin Stormwallista Hex Blastilla, mutta Haley sanoo ei. Sitten tämä heittää kasan Telekinisiksiä. Seuraavaksi Monstro1 chargaa Stormwallin ja pistää sen tasan puoliksi paskaksi. Monstro2 saapuu paikalle ja vie 2/3 lopuista bokseista. Monstro3 chargaa seuraavaksi sisään, kunnes tajuan, että ei ne kyllä kahdeksaa tuumaa liiku Temporal Barrierissa chargaamalla... Thexus pääsee kolmeen pinnaan fiitin avulla ja loppumatsi grindaillaan. Melkein saan vielä väännetyksi voiton pahasta asemasta, mutta Thexus onnistuu juuri ja juuri tyhjentämään toisen zonen ja vie skenulla 5-4. Muu tiimi ei sentään täysin derppaa ja voitetaan 3-2.

Hyvin nukuttu yö takana ja neloskiekalla hollantilaisia. Haley2 pääsee ottamaan mittaa Aspy3:sta, jolla ziljoona Slayeria. Matsi menee ihan kivasti, vaikka Slayereita tuntuu riittävän ja maasto aiheuttaa vähän ongelmia. Lopulta Aspy joutuu tulemaan mukaan peliin ja saan assasinaatio-mahiksen. Boostattu 7+ Telekinesis ei kuitenkaan osu Aspyyn ja Stormclad ei pääse paloittelemaan tätä. Multa loppuu napit kesken ja häviän. Muut hoitavat riittävän hyvin ja voitetaan 3-2.

Vitoskiekalla sitten England Roses. Vihu on valmis trollaamaan Haleyn matalaksi Ragnarilla. Pelasin matsin conissa, mutta silloin Mikolla ei ollut Mountain Kingiä. Pelaan omasta mielestäni erittäin hyvin ja saan otettua Ragnarin fiitin pois alta käyttämättä omaani, kun Storm lancet jumittavat kunkun ja tappavat sivussa electro leapeilla Janissan. Pääsen kahdella täysin ladatulla Stormcladilla (toisella myös Temporal Acceleration) ja Thornilla kunkkuun, mutta sille jää viitisen hiparia. Junnu ampuu vielä vittuillakseen boostitun kudin ohi. Kunkku tappaa Haleyn fiitin alla Stormcladit ja kun en saa kunkkua seuraavallakaan vuorolla tapetuksi, peli on siinä. Jos kunkku olisi kuollut edellisellä vuorolla, olisin käytännössä varmasti voittanut. Otetaan tiiminä pataan 1-4.

Vikalla kiekalla sitten toinen Hollanti ja Skorne. Jos tän vaikka osaisi voittaa. Peli menee taas oikein näppärästi. Vihulta kuolee oikeastaan kaikki muu paitsi pedot ja skoraan vihun alueelta 2 pinnaa. Olen jo valmis ottamaan vastaan onnitteluja voitosta, kunnes Tiberion saakin Overtakella itensä omalle zonelleen Stormcladin tappamisen jälkeen ja peli jatkuu. Xerxis on tyhjissä mun alueella tapettuaan loput lancet, joten päätän ottaa assasinaation Thornilla, Hunterilla ja junnun hand cannonilla. Haley Telekinisoi Xerxiksen ympäri, junnu ampuu ja jakit tulevat myllyttämään meleessä (Thornilla myös Temporal Acceleration). Xerxis jää henkiin. Loppupelin tiberion jää hengailemaan toiselle zonelle toisen Stormcladin kanssa ilman että kumpikaan haluaa lähestyä (Stormclad ei tibsua tapa edestä ja tibsu ei halua karata liian kauas xerxiksestä ja toisesta zonesta). Haley siirtyy kohti omaa zonea dominoidakseen ja lopussa vain yksi Agonizer estää voiton. Joudun ottamaan Haleylla Xerxiksen sisään täydessa campissa ja tämä hoitaa homman. Tiimi kuitenkin hoitaa kierroksen 4-1.

Väinämöinen vetää 4-2 ja ollaan sentään paras suomalaistiimi 18. sijalla. Aika pettynyt sitä omiin matseihin on, vaikka varsinaisesti huonosti pelasin vain yhdessä (joskin siinä moka oli katastrofaalinen). Tietysti voi miettiä, että olivatko listat sittenkään riittävän hyvät tähän metaan ja olinko joissain matseissa turhan optimistinen esim. oman damagepotentiaalin suhteen. Hupaisaa sinänsä, että vaikka olisin voittanut kaikki pelini, jengin sijoitus olisi parantunut tasan yhden sijan. Ehkä se kertoo, että kovin lähellä ei viime vuoden tasoa oltu jenginäkään...

Cor Leonis

Viesti Kirjoittaja Cor Leonis »

Lähdin pelaamaan winioneja WTC:hen koska figut ei oikein riittänyt järkevään kokoonpanoon cryxillä ja minionit on parempi faktio muutenkin. Oman metailun ja pelitestailun tuloksena päättelin, että Rask ei häviä mihinkään muuhun kuin omaan huonoon peliin, eHaleen ja mad dogeihin, joten mulla oli vähän vaikeuksia keksiä kakkoslistaa. Päädyin lopulta Arkadiukseen (lähinnä fiitticounterina eHalelle) vähän huonon metailun jälkeen, mutta pelitestaus osoitti listan puutteet turhankin selkeästi, joten asennoiduin pelaamaan Raskia kaikki kierrokset.

Rask 1

Rask [ fuel cache ]
*Rask - WB: +27
- Targ - PC: 4
- Blackhide Wrastler - PC: 16 (Battlegroup Points Used: 16)
- Ironback Spitter - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 11)
Wrong Eye - Wrong Eye & Snapjaw: 17
- Snapjaw
Rorsh - Rorsh & Brine: 15
- Brine
- Battle Boar - PC: 7
Bog Trog Mist Speaker - PC: 4
Dahlia Hallyr - Hallyr & Skarath: 17
- Skarath
Alten Ashley - PC: 5
Swamp Gobber Bellows Crew - Leader & 1 Grunt: 2

Suomi-Ruatsi matsi, Johan Dyrlind, Extraction

Toisinto viime vuodelta, molemmilla vaan eri faktiot tällä kertaa. Hauskasti mulla oli yhteensä 10 miinusmatsia koko turnauksessa joten saan tietysti sellaisen heti alkuun. Tiedän jo valmiiksi, että joudun pelaamaan hulluja koiria vastaan, joten päätän panostaa alusta asti täysillä assassinaatioon. Johan valitsee Karchevin (10 dogia ja Ruin) suureksi yllätyksekseni (not) ja toki voittaa aloituksen koska huonot matsit ei oo kivoja ilman ylimääräistä händicäppiä. Otan avoimemman puolen, että Karsu joutuu edes vähän jakamaan brikkiään ja saan pullonkaulan omalle puolelle.

K1 : Robot juoksee täysiä päälle. Mä laitan furyn madolle heittomato assassinaation toivossa ja admon wrastlerille. Etenen kaikilla pysyen ulkona charge threateilla kaikilla paitsi wrastlerilla.

K2 : Ei allokaatiota, counter-charge pysyy päällä. Yksi mad dog chargee mun wrastlerin ja ylpeenä julistan admon, Johan vähän ihmettelee mitä mä teen ja counter-chargaa wraslärin ja tekee tuplachargelyönnit, d'oh. Muut robot juoksee ja Karsukin tulee yllätävän lähelle 5 kämpissä, kaksi mad dogia ja obstruction edessä, Ruin vahtimassa counter-chargella. Mittailen vähän aikaa Brineä, matoa ja Raskia ja totean nyt lähtee. Fury pysyy madossa ja se menee kräkkäämään toisen mad dogin tieltä, yrittäen baitata counter-chargen Ruinilta, mutta Kohan ei mee halpaan. Tapan koirulin ja juoksen gobberit sitomaan pari kriittistiä mad dogia välttääkseni chargeja. Wrästleri ottaa vaparin, kävelee mad dogin viereen heittääkseen sen Karsun päälle, mutta Karsu tulee naamaan counterchargella ja hajottaa mindin ja spiritin. Raskilla on nyt LoS joten käyn ampumassa (8+ osumiseen buustilla) 5 kämppiä ja battle chargedin pois, Kohan face palmaa tässä vaiheessa. Veil of mists obstructionin päälle, fury ja boundless charge Brinelle. Diversionary tactics ja primal Rorshilta, charge sisään ja Brine myllyttää Karsusta romurautaa vaikka lyökin kolme kertaa ohi 6+ heitoilla, mukaanlukien chargen.

Jälkianalyysi : Yksikin dogi lisää Karsun tiellä eikä ois onnistunu millään, ihan kauhee matsi. Pitänee techaa ens kertaa varten joku Carver hevispäm tai jotain nimenomaan tähän matsiin. Nyt vastus unohti dispelin ja sain vähän halvalla assassinaation.

Kierros 1 vs France Obelix, Kevin "Dibbouk" Aourragh, Incursion

Metalappuun merkattu plussa kaikkiin cryxeihin, epäilen vastustajan tiputtavan Scaverouksen ja hakevan assassinaatiota täysillä, koska kumpikaan lista ei pysty treidaamaan Raskin kanssa. Epäilyt osuvat oikeaan ja pelataan Rask vs Scaverous (Barathrum, 2 x node, canker, croet, raiderit + ca, WE & SJ). Harmikseni häviän aloituksen ja vastustaja pääsee menemään ekana.

K1 : Dibbouk heittää death wardin Barathrumille ja soul harvesterin raidereille ja juoksee täysiä päälle. Mietin varmaan kymmenen minuuttia miten voisin säästää fiittini, mutten keksi mitään keinoa olla menettämättä kahta heavyä Barathrumille ja croeille joten fiittaan ja etenen maksimimäärät mitä featin suojassa pystyin. Laitan furyn madolle, admon wrastlerille ja Dahlia haunting melodyn itselleen.

K2 : Ranskiskin miettii seuraavaa siirtoaan varmaan 15 minuuttia ennenkuin mitään tapahtuu, mutta lopulta vetäytyy maksimietäisyydelle lipuilta kaikella tärkeällä ja raiderit juoksee sitomaan. Näen tilaisuuteni tulleen ja uppaan furyn madossa. Premeasurailen vähän ja huomaan yhden Croen eksyneen Barathrumin viereen joten Snapjaw ylettää meleeseen sen ja yhden noden kanssa boundless chargella. Toisella reunalla mato on helposti charge kantamalla vihun snappikseen. Rorsh primaloi oman Snäppiksen ja ampuu tien auki madolle. Diilia juoksee bondi kantamalle ja mato poistaa vihun snappiksen helposti, so far so good. Rask aktivoi, boundless chargaa ja furyttää Snapjawin vetäytyen samalla niin kauaksi kuin mahdollista, kämpäten yhtä. Snäppis lähtee hakemaan, mutta lyö kaksi kertaa ohi 5+ ja damage rollitkin on hieman nihkeat, Barathrum selviää 7 boxissa, kaikki systeemit ehjinä koska death ward. Muu lista contestaa liput ja tappaa melkein kaikki croet.

K3 : Dibboukilta alkaa loppua lyöntivoima listasta jonka hän huomaa itsekin ja lähtee all in assassinaatioon. 20 minuutin mietintäsession jälkeen yhtään fokusta ei jaeta. Canker chargeaa snappikseen hyvät kymmenisen boksia power upilla sisään ja Barathrum helposti poistaa kolmellä lyönnillä ja hampailla krokon vapauttaen noden. Kaveri heitti noppaa salamannopeasti kun merkkasin damagea enkä kerennyt nähdä silmälukuja mistä jäi hieman kitkerä maku suuhun, mutta kaverilta oli kello loppumassa enkä jaksanut alkaa tappelemaan. Node juoksee arcaus asemiin Raskista ja Scaverous fiittaa ja alkaa viskomaan spellejä. Eka TK osuu (8+ boosted), toinen TK vapauttaa yhden croen jota seuraa kaksi excarnatea joista damage buustatun transferaan pois ja toisesta otan 6 sisään. Kolme croea pääsee kuin pääseekin rangelle vaikka toisin luulin. Kaikki kolme osuvat 8+ boosted ja tokaan joudun säccäämään mist speakerin, kolmas tappaa Raskin kun kaverilla on minuutti kellossa.

Onneksi Tero taitopelaa ja voitetaan kierros kuitenkin lopulta 3-2.

Jälkianalyysi : Peli meni kutakuinkin kuin oletin, mutta derppailin sitten lopussa. Olisi pitänyt targetoida nodeja enemmän ja vain pysyä turvemmassa Raskilla, ehkä antaa kaverin aloittaa hevitreidaus, iski vain verenhimo päälle. Snappiksen mokattua Barathrumin tapossa kaveri sai hyvin pelaamalla kiskottua esiin noin 30% assassinaation mikä onnistui tällä kertaa. Ensi kerralla pitää vaan lähtä pelaamaan pitempää peliä, ei Scaverouksella mitenkään riitä työkalut tappamaan mun listaa.

Kierros 2 vs Australia Koala, David Potts, Recon

Skornea parempaa matsia ei pitäisi ollakaan eli olen ihan tyytyväinen paritukseeni, tiedän ettei Xerxisillä riitä mitenkään eväät Raskiin ja pelataankin Naaresh (agonizer, 2 x sentry, 2 x cannoneer, gladiator, max karax, soulward, piiskat) vs Rask. Häviin taas tuttuun tapaan aloituksen ja depoon jutut heittomatoa varten.

K1 : Kaveri juoksee kovaa eteenpäin, Blur karaxeihin ja lamentaatio Naareshille. Mittailen varmaan 10 minuuttia heittomatoa kaikkien proxyjen kanssa, mutten saa ihan suoraa linjaa ja jään puoltuumaa vajaaksi eli en lähde hakemaan. Fury madolle ja admo wrastlerille, etenen kaikella, Rorsh flänkkää oikealta, kaikki muu keskellä pilvien takana piilossa. Alten ampuu 4 pinnaa sentryyn ja menee trenchiin piiloon.

K2 : Potts aloittaa vuoron devioimalla 1/36 chänssillä trenchiin kanuunalla ja heittää 11+ blästiin tappaakseen Altenin ja molemmat savu gobot samalla. Toinen ronsu päräyttää matoon kymmenisen pinnaa guidancen avulla. Sentryt tulee zonen reunalle agonizerin saattelemana ja karaxit juoksee jammimaan. Mietin miten saisin madon sentryyn aika kauan, mutten lopulta saa karaxeja tarpeeksi tieltä kun kolme kuudesta selviää POW12 spraysta kun en osaa heittää 4+ damageihin. Brine kuitenkin hakee toisen cannoneerin pois ja fiittaan päälle. Wrästleri ja snappis menee zoneen kävelythreatin ulkopuolelle.

K3 : Naaresh fiittaa, toinen sentry trampleaa wrastleriin kiinni ja lyö puolet bokseista pois kahdella hyökkäyksellä nopat +2 6+ osumilla star-crossedissa. Toinen sentry tappaa Brinen. Gladiaattori ja Cannoneer contestaa zonea. Yritän poistaa fuelin takaa agonizerin guidance spitterillä, mutta boostattu laukaus ei tapa ja ancillary menee ohi. Sitten tarvinkin Skarathin, Snappiksen ja wrastlerin poistamaan fiittisentryn koska lol nopat.

K4 : Gladiaattori slämmää wrästleriä välttääkseen star-crossedin ja tekee pari lämää myös Snapjawiin. Sentry juoksee takaisin zoneen ja cannoneer ampuu matoa taas. Naaresh pysyttelee takana trenchissä. Kello alkaa olla vähissä joten yritän saada pelin lopetettua käytännössä tällä vuorolla. Mun suunnitelma vuoron alussa on upkeeppaa fury ja tappaa gladiaattori madon viidellä nopat suoraan lyönnillä ja tarvittaessa ancillarylla jotta voin chargeta Snapjawin furylla tappamaan cannoneerin ja satuttamaan sentryä, sen jälkeen olisin kolme heavyä ja lightin johdossa Pottsin yhteen. Tietenkin mun suunnitelma menee vituiksi kun mato lyö kolme ekaa ohi 4+ heitoilla kun ajattelin etten tarvi bondia, neljännen dama rollin lukema oli 3. Tarvin siis Snäppiksen myös tappamaan gladin enkä saanut ketään lyömään cannoneeria. Spitter pohjustaa vähän damagea tykkinorsuun agonizerin piilouduttua ja etenee uhittelemaan zonea chargella. Rask juoksee lippua kohti.

K5 : Cannoneer tappaa Skarathin ja vihulainen contestaa zonea kaikella paitsi sentryllä joka liikkuu mun lippua kohden ja tappaa spitterin. Tapan vielä tykkinorsun Snäppiksellä ja otan pinnan lipusta, kellossa 10 sekunttia joten kätellään tähän.

Lopputiimi otti tukkaan myös eli maailmanmestaruushaaveet kaatuivat aika rumasti kakkoskierroksella.

Jälkianalyysi : Nopat oli aika karut tässä matsissa, mutta oikea ongelma oli liian hidas pelaaminen. Jos olisin unohtanut kaikki peliliikkeet ja kikkailut olisin voittanut pelin puhtaalla grindaamisella. Nyt jäin looppiin miettimään miten otan 3 skenupinnaa zonesta tai madon cästeriin joka vuoro. Attritiossa ja skenussa olin vielä johdossa lopussa vaikka derppasin ja syötin kilpparin ilmaiseksi koska kellopaine. Ensi kerralla keskityn puhtaaseen hevitreidaamiseen missä olen kumminkin paljon vahvemmilla kuin skorne.

Kierros 3 vs Team Latvia, Dmitri Petchonkin, Outlast

Dmitrin listat on aika omituiset lievästi sanottuna, enkä oikein viime pelimme perusteella hirveästi pelkää Dmitrin piilottelevan jotain salaisia techejä. Pelataan Wurmwood (feral, pureblood, Ghetorix, stalker, WE & SJ, LotF, Lanyssa) vs Rask. Voitan vihdoinkin aloituksen ja menen ekana.

K1 : Juoksen kaikilla täysiä, madolle fury ja wrastlerille admo. Alten ampuu 1A Lanyssaa muttei osu. Dmitri myös juoksee kaikilla täysiä päin paitsi Lanyssalla joka varvastaa oikeaa zonea, suurin osa vasempaan zoneen lukuunottamatta stalkeria ja Ghettoa jotka jää keskelle. Wurmis fiittaa.

K2 : Pieni hymy tulee kasvoille kun huomaan pikaisen mittauksen jälkeen saavani madon molempiin kettuihin keskellä. Alten ampuu Lanyssan pois, Rask kävelee oikeaan zoneen, fiittaa ja dumppaa furyä. Annan Skarathille primalin ja heitän madon sisään. Tapan Gheton ja paralysoin stalkerin. Snapjaw ja kilppari menee fiitin ja starcrossedin avulla vasempaan zoneen kontestaamaan. Dmitri voivottelee ettei saa kontestia zoneeni mitenkään ja tappaa Skarathin stalkerilla eikä tajua pääsevänsä lightning strikellä zoneen. Pureblood juoksee kohteeksi ja Wurmis nykäisee spitterin ja snappiksen ulos fiitistäni. Feral primaloi itsensä ja tappaa spitterin. Vihollisen Snapjaw liikkuu vasemman zonen reunaan valmiina kontestaamaan ensi vuorolla. Wrongeye laittaa starcrossedin suojaamaan feralia, muttei yletä purebloodiin asti. Minun Snapjaw estää dominoinnin Wurmikselta ja dominoin kahteen.

K3 : Dahlia uppaa haunting melodya ja juoksee suoraan Dmitrin Snappiksen tielle. Rask paralysoi stalkerin ja Brine tappaa sen, toisella reunalla Snapjaw jättää purebloodille pari pinnaa ja wrastler tulee vasempaan zoneen admolla. Feral tappaa puren frenzyllä ja Dmitri läpällä chargeaa Cassiuksen Snäppikseen tekemättä mitään. Hänen Snapjaw juoksee Dahlian ympäri, muttei pääse zoneeni. Wurmis heittelee strangleholdeja raivoissaan saavuttamatta mitään. Dominoin neljään ja voitan Dmitrin vuorolla.

Muu tiimi suorittää täydellisesti ja dominoi vastustajiaan triviaalisti eli voitetaan täpärästi 3-2 Latvian hirmuisat pelimiehet.

Jälkianalyysi : Huono vastus ja huonommat listat, eipä tuossa paljon sanottavaa jäänyt.

Kierros 4 vs Netherlands Rembrandt, William Bekkema, Extraction

Cockelit ei mua hirveästi pelota joten lupaan plussaa tähän matsiin ja saankin sen. Tiedän Raskin pärjäävän molemmille listoille joten jään vain odottamaan vastustajan valintaa joka on Axis (tupla dongilaattori, diffuser, corollary, max obstructors, tupla TEP, tupla mekaanikot, node ja steelsoul). Voitan aloituksen ja valitsen meneväni ensin pakottaakseni aikaisen fiitin Axikselta.

K1 : Juoksen taas täysiä ja perusupkeepit. Vastustaja hieman hämmentyy ja aloittaa vuoron liikuttelemalla juttuja hieman epävarmasti ja mittaillen threatteja. Huomaan kaverin mittaavan 14" TEPillä Brinestä ja ystävällisesti muistutan boundless chargesta jonka jälkeen pari tuumaa takapakkia. Obstructorit rohkeasti juoksevat kuolemaan, muut vähän varovaisemmin.

K2 : Yksi dongis on eksynyt Brinen charge kantamallle oikealla reunalla, joten laitan possun sisään furylla ja primalilla overkillaten sen. Laitan wrastlerin eteenpäin baittina toiselle inverterille, että Axis fiittaisi vain omien nappiensa päälle eikä TEPit pääsisi kunnolla hyötymään. Säästän siis fiittini ja Rask pysyy hyvin kaukana kaikesta. WE & SJ flänkkää vasemmalla toista TEPiä. William aloittaa vuoron yrittämällä poistaa Rorshia yhdestä transferista (8+ osumaan kolmella nopalla ja 13+ damageen neljällä), mutta toinen laukaus jättää pinnan. Axiksen on siis pakko committaa Brineen, annan kaverin take backaa featin ja fiitata vasta chargeliikkeen jälkeen saadakseen edes osan napeistani alle. Axis myllyttää Brinen jääden yhteen kämppiin ja inverter hakee wrastlerin. Muistan jopa olla admoamatta pois tällä kertaa. Toinen TEP ampuu ainoaa kohdetta eli Altenia. Steelsoul juoksee oikealle lipulle ja Axis scooraa yhden.

K3 : Snappis ei ollut fiitissä eli tappaa inverterin ilman mitään buffeja ja madon kanssa clearaa vasemman lipun obstructoreista. Rask fiittaa ja antaa furyn ja boundless chargen battle boarille joka tappaa steelsoulin. Spitter ampuu Axista ja tekee pinnan focus vähennyksen jälkeen. Rorsh aimaa ja ampuu Axista kolme kertaa, osuen kaksi kertaa 7+ heitoilla jättäen Axiksella 10 boksia. Scooraan molemmat liput 2-1. CoCk vuorolla oikean reunan TEP yrittää aimata eikä pystykään targetoida Rorshia fiitin takia, hups, ja ampuukin sen sijaan BBoarin kolmeen boxiin. Axis tappaa possun batterin rammilla etten scooraisi hänenkin vuorollaan, jääden kolmen kämppiin. Vasemmalla reunalla viimeiset obstructorit contestaa ja TEP vain vetäytyy koska ei pääse ampumaan.

K4 : Aloitan vuoron ampumalla spitterillä focuksen pois Axikselta, mutten saa damagea sisään. Rorsh ampuu aimilla taas täyslaidallisen ja poistaa molemmat jäljellä olevat focukset ja tekee 3 damagea. Nyt uskon saavani madolla spray assassinaation, mutta huomaankin Axiksen olevan 13" päässä. Boundless charge sisään ja madon toinen lyönti tappaa Axiksen, scooraan vielä molemmat liput ensin.

Jälkianalyysis : Vastus myönsi pelin jälkeen ettei ollut ikinä pelannut minioneja vastaan eikä oikein kilpailullisesti muutenkaan joka kyllä näkyi.

Kierros 5 vs England Roses, Phil Shaw, Take and Hold

Vastus on kuulemma joku hyvä pelaaja Teron mukaan ja Vlad2 on tosi iso mysteeri oman metan kannalta kun en ole ikinä pelannut, taulukkoon olin merkannut nollaa kysymysmerkillä. Scouttailtiin vastustajien puheista meinaavansa pelata Vlad2 minioneihin joten osasin odottaa sitä. Sehän sieltä sitten tulikin (Behemoth, Joe + Riflecorps, 2 x drakhun, 2 x manhunter, 2 x eliminators, Ayana & Holt & Valachev, Saxon) ja hävisin aloituksen. Otin puolen missä pääsin valtavan metsän taakse piiloon ampumista.

K1 : Kaikki juoksee täysiä päälle, hand of fate rifleihin, ei muita upkeeppeja. Itse päätän säästää fiittin ja tapan molemmat manhunterit guidance Altenilla ja Skarathilla. Yritän baitata eliminaattorit Snapjawiin ja battle boariin molemmilla flänkeillä ja yhden drakhunin Skarathiin. Toivoisin vastustajan fiittaavaan ja käyttävän pari focusta pilven poistamiseen bboarin edestä. Admo wrastleriin ja fury Skarathiin.

K2 : Vastustaja ottaa syötin ja fiittaa kuusi nappia (kaikki eliminaattorit ja drakhunit). Yksi Drakhun ei saa chargea, toiset eliminaaattorit juuri ja juuri tappaa bboarin kun yksi charge damage on 665. Toisella reunalla mokasin ja toinen eliminaattori pääsi chargeamaan Wrongeyehin asti ja toinen tuli antamaan gängin side stepeillä. Onneksi oli kolme transferia niin selvisin, mutta Snappis vaurioitoui pahasti. Raketit ampuili jotain turhaa ensin eikä tehneet mitään joten Valachev joutuu sprayaamaan kolmea winter guardia selkään avatakseen linjan drakhunille Snappikseen. Valachev tappaa kaikki kolme mukaanlukien kaksi rakettia. Drakhun käy viimeistelemässä Snapjawin ja toinen LoS blockaa Vladin obstructionin avulla. Vlad ottaa pinnan lipusta,

K3 : Aloitan vuoron mittaamalla heittomatoa ja hämmennyn Vladin ollessa helposti kahden heiton saavutettavissa. En kuitenkaan saisi bondia perille ja Vladilla oli viisi kämpissä joten päätin assassinaatiota vastaan. Jos heittäisin ensimmäisen 7+ (buustatun) osuman ohi, en luultavasti tappaisi Vladia keskiarvoilla ja saattaisin epäonnistua Brinen STR testissä. Vielä peli näyttää aika hyvältä joten suunnittelin fiittaavani ja tappavani drakhunit ja eliminaattorit, jääden turvaan ranged osastolta reilusti attritiossa edellä. Slämmään Wrongeyen molempien eliminaattorien yli oikealla tappaen toisen suoraan ja toisen ancillary laakilla. Rask antaa ragen wrastlerille ja paralysoi oikean reunan drakhunin liikkuen keskemmälle fiittaamaan. Wrastler tappaa drakhunin helposti ja oikea reuna näyttää hyvältä. Vasemmalla yritän tappaa Brinellä eliminaattoreita buustatuilla initiaaleilla, mutta en osu kolmella 14+ heitolla. Skarath käy tappamassa LoS block drakhunia ja mokaan jäämälle max reachille eli se dismounttaa karkuun. Huomaan myös jättäneeni Dahlian kävely kantamalle eliminaattoreista yhden kämpissä eli niitä pitää tappaa. Onneksi Rorsh hoitaa homman kotiin ja heittää triviaalin 13+ osuman sisään tappaen toisen. Alten aimaa ja ampuu Valachevin hiiteen.

Nyt Skarath ei tietenkään ole engaged eli 7 rifle corea joista yksi raketti pääsee fiitinkin läpi ampumaan, damage rolleissa perus 3 x boxcars (***** HoF). Drakhun tappaa pinnalleen kävely lyönnillä Skarathin. Viimeinen eliminaattori yrittää lyödä Dahliaa, muttei osu 9+. Vastus huomaa Brinen liikkuneen ulos fiitistäni ja koettaa tappaa sitä Behemothilla jättäen kymmenisen pinnaa ampumiusen jälkeen. Vastus ei voi pakittaa ulos Brinen threatistä poistumatta killboxista eli laittaa all in razor windeillä Brineen 10 boxissa. Kovat 5+ osumiseen nopat -5 damageen, damageihin boostit. Ensimmäinen tekee vain 3 joten Phil aborttaa ja kämppää 3.

K4 : Vlad on obstructionin edessä joten Rask chargaa eliminaattorin päästäkseen 6" kantamalle Brinestä. Fury, Rage, 2 healiä, diversionary tactics, super slam obstructioniin ja yksi 9+ osuma heitto. Jouduin ostamaan kaksi hyökkäystä kolmesta saatavilla olevasta ennenkuin Vlad kuoli.

Muu tiimi varmasti yritti parhaansa, mutta hävittiin 1-4.

Jälkianalyysi : Pelkäsin tätä matsia ehkä turhaan, tiukemmalla pelaamisella pystyn minimoimaan fiittivahingot eikä listassa vain riitä hyökkäykset ellei päästä behemothia turhaan meleeseen. Nyt tein pahoja positiointi virheitä lessereilllä (Wrongeye/Dahlia) ja maksoin niistä aika paljon, mutta jäin silti vielä helposti attritiossa kärkeen pelin lopussa. Kierroksen 3 heittomato assassinaatio olisi jälkeenpäin mietittynä kannattanut ottaa, olivat todennäköisyydet aika reilusti minun puolella, eikä epäonnistuminen olisi suoraan aiheuttanut häviötä.

Kierros 6 vs Netherlands Vermeer, Marnix Baas, Entrenched

B3 ja Irusk2, kenttä täynnä metsiä ja obstructioneja joten olen aika varma Butcher dropista. Jouduttiin kutsumaan judge kun pöydällä oli zonessa valtava metsä jonka vieressä obstruction ja objectiivi välissä. Fuelilla saan koko 12" zonen reunasta LoS blokattua puhumattakaan muista pilvistä. Vastus droppaa Butcherin (2 x devastator, kodiak, Ruin, 2 x eliminators, battle mechs, Ragman, Alten, Kell, marksman, doge) ja voittaessani aloituksen otan kärppänä super metsä/obstruction zonen ja lähen pelaamaan skenaariota hidasta Butcheria vastaan.

K1 : Silence of Death Ruinille, energizer ja juoksut kaikella, Marksman tulee rohkeasti stealthin kanssa eteenpäin. Annan guidancen Altenille joka aimaa ja poistaa marksmanin. En heitä spellejä vaan juoksen zonea kohden kaikella paitsi Brinellä ja syöttiosastolla eli battle boarilla ja spitterillä jotka yrittävät imeä Ruinia sisään kuolemaan.

K2 : Ruin ei ota BB baittia vaan menee oman zonen reunaan seinän taakse päivystämään, yksi deva omaan zoneen ja toinen minun zonen nurkkaan. Kodiak juoksee charge kantamalle minun zonesta ja muut jutut shufflailee Butcherin väliin kun Marnix tajuaa liikkuneensa Brinen charge kantamalle Butcherilla. En kuitenkaan lähde edes yrittämään saada linjaa niin monen jutun läpi vaan annan Ragen ja Furyn Skarathille joka kokeilee devaa, mutta lyö kaksi kertaa ohi 4+ koska miksi ei. Slämmään sen siis ulos battle boarilla. Wrastler etenee metsän taakse piiloon pitäen kuitenkin LoS kodiakiin. Snapjaw hyökkää toiseen devastatooriin toivoen Ruinin tulevan Brinen charge kantamalle. Spitter ampuu yhden Arguksen koska Butcher on kaukana Raskista eikä voi vielä kommittaa heavyihini kuolematta. Rask ampui eliminaattorin guidancella ja domionoi.

K3 : Butcher liikkuu omaan zoneensa ja Ruin tappaa Snapjawin, kodiak ja devastator yrittävät satuttaa Skarathia Ragmanin avustuksella, mutta eivät onnistu tappamaan koska ei allokaatiota. Toinen deva yrittää blokata Ruinia. Kell ampuu kuusi pinnaa objektiiviini ja hänen Alten juoksee minun zonen contesti kantamalla, oikean reunan viimeinen eliminaattori contestaa minun zonen ja vasemman reunan eliminaattorit heittää hyvin ja tappaa dark shroudilla bboarin, side stepaten Ruinia suojaamaan. Butcher dominoi 1-1.

Rask antaa Ragen wrastlerille ja Skarathille, uppaa furyn Skarathissa, ampuu contestaavaa eliminaattoria, muttei tapa nopat +1 ja fiittaa. Wrastler ja Skarath tappavat helposti Ragmanin, kodiakin ja haavoittuneen devastaattorin. Ancillary spray tappaa suurimman osan mekaanikoista ja eliminaattorit keskeltä. Mist Speaker chargaa ja tappaa paralysoidun eliminaattorin. Brine hillitsee vielä murhan himoaan Ruinin ollessa hyvin suojattuna ja vetäytyy pois energizer + kävely kantamalta. Alten kontestaa zonen. Spitter ampuu Ruiniin damagea ja Wrongeye juoksee toisella reunalla tasan 10" B3 zonesta. Dominoin 2-1.

K4 : B3 vetäytyy fiittini alla ja yrittää suojata Ruinia uudestaan onnistumatta ja kämppää kaiken. Argus juoksee Wrongeyen contestaamiskohdan päälle etten pääsisi sillä zoneen ensi vuorolla. Ruin tappaa Altenin, mekaanikko kontestaa zoneni ja B3 dominoi 2-2. Uppaan furya Skarathissa ja teen pilven objektiveni eteen. Wrastler tappaa meksun pois Skarathin tieltä. Laitan Brinen pehmittämään Ruinia ja Skarath viimeistelee sen. Spitter ampuu Arguksen ja Wrongeye juoksee myös kontestaamaan. Rorsh tappaa loput mekaanikot. Dominoin 3-2.

K5 : B3 vengeance tappaa Wrongeyen ja sen jälkeen impending doom / flashing bleidaa Skarathin ja Brinen pois ja fiittaa kämpin täyteen. Devastaattori juoksee zoneeni ja samoin Kell. B3 dominoi 3-3. Rask antaa furyn ja ragen wrastlerille joka tappaa devan jossa oli jo pohjat snappiksesta. Rask tappaa Kellin, spitter + ancillary + Rorsh ampuvat objectiivin pois ja Dahlia kontestaa. 5-3 skenaariolla voitto.

Jälkianalyysi : B3 ei pysty treidaamaan huonosti lyöviä ja hitaita hevejään ylöspäin minun omiini ja minulla on niitä enemmän, voitto oli käytännössä varma kun sain skoorattua ensin. Pelasin tässä aika hyvää peliä enkä tehnyt isompia virheitä, vastustaja oli turhan passiivinen yrittäessään lähteä skenaario kisaan minun otettua ensimmäisen pisteen.

4-2 henk. koht. ja sama tiimillä on suunnilleen mitä tällä valmistautumistasolla voi odottaa, ens vuonna kovempaa reeniä ja parempaa metan tuntemusta. Harmittaa hävitä kaks plussa matsia, mut ens vuonna sit paremmin, on se Rask tyhmän hyvä.
Pora on miehen sielu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”