Mistä vaahtomuovia figujen suojaamiseen?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Devilish

Mistä vaahtomuovia figujen suojaamiseen?

Viesti Kirjoittaja Devilish »

Moi,

Alkaa figut olla sen verran valmiita, että tarvitsee miettiä niiden suojaamista.

Mistä saa vaahtomuovilevyjä laatikon täytteeksi? Katsoin että Etolasta saa mittoihin leikattua levya sekä Tampereen vaahtomuovista. Onko näistä kokemuksia, onko hintansa väärti?

Eli noin 5-7cm paksuisia levyjä kahdessa kerroksessa laatikossa joita voi leikata mieleisekseen. Niihin tarkoitetut figut olisivat kuljetukseen mahtavan muotoiset Dark Eldar skimmerit.

Onko erillisten levyjen hankinta järkevää, vai pitääkö hankkia niitä figukuljetukseen erikoistuneista yrityksistä?
syrja

Re: Mistä vaahtomuovia figujen suojaamiseen?

Viesti Kirjoittaja syrja »

Mä oon nyt vallan rakentanu figusalkkuni motonetistä tms hankituista metallisista työkalu salkuista. Ja täytteenä juurikin etolasta hommattua vaahtomuovia. Hyvin toimii. Yleensä etolassa on aina sopivia jämäpaloja tarjolla, jotka saa vielä vähän halvemmalla. Saksilla saa hyvin leikeltyä sopiviksi. Ja hyvin sieltä löytyy eripaksuista vaahtomuovia. Paksumpiin saa hyvin kolottua isommille jutuille paikat. Ja ohuemmista saa esim välilevyjä. Ja jostain 3cm paksuihin saa jalkamiehille leikeltyä kolot hyvin. Sellaiset kuten normi gw salkuissa on.
Hiukan vaatii näpertelyä. Mut ite oon saanu tehtyy mieleiset ja hyvin toiminu. Lisäks oon joissain salkuis käyttäny ns välilevyinä, normaalista makuualustasta leikattuja levyjä. Niistä saa myös sopivaa pehmikettä esim salkun pohjalle.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Figujen kuljetuksessa olennaista on, että a) figut eivät pääse hölskymään ja b) niiden ympärillä on riittävän tukeva laatikko, jotta ulkopuolelta tulevat kolhut ja paine eivät runttaa niitä rikki.

Miten siis pakkaatkin, huolehdi siitä, että figusi ovat tukevasti siinä suojamateriaalissa, johon ne pakkaat. Muovilennokit ovat onneksi kevyitä, ja niiden liimaus on yleensä tukevaa, joten suurin huolenaihe lienee, että hennoimmat osat voivat murtua. Toivottavasti kokosit dunkkeleidesi skimmerit niin, että purjeet ovat irrotettavissa, muutenhan ne ovat melko tukevia. Itse kuljettelin aikoinaan viittä kappaletta Raideria/Ravageria ihan vain kuplamuoviin käärittyinä kenkälaatikossa, ja ehkä kahdesti jouduin liimaamaan juttuja. (Painaviin esineisiin tämä on huonompi ratkaisu, koska isot metallifigut pystyvät jo omalla massallaan vääntämään itsensä liimauksista irti, jos koko figua ei ole tuettu tarpeeksi hyvin.)

Vaahtomuoviratkaisuissakin olennaista on, että se kuljetuslaatikko itsessään ei anna paljon myöten, koska vaahtomuovi itsessään joustaa, ja puristuksiin joutuvassa ohuessa pahvilaatikossa menee myös sisältö lyttyyn.

Jos meinaat figujesi kanssa paljon reissata, voi jossain vaiheessa olla järkevää sijoittaa kunnolliseen kuljetuslaukkuun. Battle Foam on ainakin minua palvellut hyvin ja uskollisesti jo vuosikausia, vaikka niiden olkahihnan klipsit eivät 15+ kg täysmetalliarmeijoiden kuljetusta arvostaneetkaan...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Dethos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dethos »

Feldherriltä hommasin levyjä, päädyin tähän ratkaisuun sillä vaikka vaahtomuovia jostain saisi halvemmalla niin sen valmisteluun menisi tuhottomasti aikaa, sillä pääosin tulee pelailtua suurella määrällä jalkaväen figuja joka tarkoittaisi jokaisen slotin leikkaamista erikseen. Joten päädyin hankkimaan messenger salkun, johon mahtuu kivasti kohtalainen määrä figuja - hyvin pitäisi riittää ainakin keskikokoisiin 40k peleihin.

Kulkee lisäksi näppärästi mukana. Levyjä saa eripaksuisina, leikkaamattomina ja valmiiksi leikattuina, valmiiksileikatut tilatehokkaat 45 figun levyt ovat siitä hyviä että slottien reunat voi leikata auki jos tarvitsee lisää tilaa korkeammille konvatuille figuille.
www.eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - Dwarffit, Skavenit ja O&G
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Mitä mieltä olette noista munakennon kaltaisista foameista? Kun nykyään on niin paljon jos minkälaista Action posea jne, että nuo slotit ei ihan tunnu olevan enää toimiva ratkaisu. Itse harkitsin sellaisten tilaamista.
Something something Dangerzone!
Dethos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dethos »

En ole kokeillut, mutta jos löytyy monta sellaista figua joila on räväkkäämmät asennot niin voi olla hyvä vaihtoehto.
www.eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - Dwarffit, Skavenit ja O&G
Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen »

KR multicase on myös semmoinen firma josta saa kohtuulliseen hintaan kustomoitua salkullisen vaahtoa. Minulla on niitä jokunen ja palvelevat kyllä hyvin.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Dethos kirjoitti:En ole kokeillut, mutta jos löytyy monta sellaista figua joila on räväkkäämmät asennot niin voi olla hyvä vaihtoehto.
Täytyy varmaan vaan kokeilla, mutta näin itsekin ajattelin.
Something something Dangerzone!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”