Olen käyttänyt miniature paintsin mattalakkaa mutta mattalakkalla on tapana tehdä allaolevista väreistä hieman haalean näköisiä. Tämä saataa sopia joihinkin ukkoihin ja kaikissa sitä ei niin huomaa, mutta kannattaisikohan lakata sellaiset ukot kuten Grey Knight terminatorit, dwarf Iron Breakerit ja muut haarniskoidut ukot mieluummin kiiltävällä lakalla? Metalliosissa mattalakan aiheuttaman värien "tylsistyminen" näkyy ehkä helpoiten, joten
jos lakkaisi haarniskan ja aseet kiiltävällä ja muut osat mattalakalla. Onko kukaan kokeillut tehdä noin, eli jäisikö ukoista hienoja kiiltävissä haarniskoissaan?
Voisihan sitä tietysti laittaa pohjalle kerros kiiltävää lakkaa ja päälle mattakerros tappamaan kiillon mutta toisaalta ne kiiltävät haarniskat voisi olla ihan hienoja.
Haarniskoiden lakkaus
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
-
maddog
Olen käyttänyt sekä että. Kiiltävä on hyvän näköinen, eikä pistä silmään, Ainakaan metalliosissa. Toisaalta olen sitä mieltä että matta näyttää paremmalta pelifiguissa. Terminaattoreita ajatellen, voisit koetella tehdä niin että lakkaat matalla, ja sitten poimit kaikki kultaosat kiiltävällä. Kulta nimittäin kärsii mattalakasta paljon enemmän kuin harmaat metallit...