"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kamppanja säännöt - Warhammer WWII - draft

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
VC
Viesti:

Kamppanja säännöt - Warhammer WWII - draft

Viesti Kirjoittaja VC »

Tarkoituksena olisi aloitella muutaman kaverin kanssa WWII aikaan sijoittuva kamppanja. Varsinaisen pelin sääntöinä käytetään Warhammer WWII sääntöjä.

Kamppanjaa varten olen laatinut luonnoksen säännöistä, joita siinä tarvitaan. Nyt kaipailisin kommentteja ja ehdotuksia. Kaikki kommentit ja kritiikki on erittäin tervetullutta!

Säännöt löytyvät täältä

Kiitoksia.
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Miks nuo säännöt on englanniksi? :roll:
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Koska Suomessa Warhammer WWII pelaajia on vähän (tai ainakaan täällä ei tunnu oikein ketään pyörivän :( ), niin olen postannut samat säännöt myös WHWWII keskusteluryhmään kommenttien toivossa. Ja nekun eivät oikein suomea ymmärrä.
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

tuleeks tho figujaki? Mä vaa et vois alottaa itekki Suomen ja saksan keräämisen
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Griffon lord kirjoitti:tuleeks tho figujaki? Mä vaa et vois alottaa itekki Suomen ja saksan keräämisen
Virallisia figuja ei ole, koska pelikään ei ole viralinen. Meidän pienessä porukassamme olemme käyttäneet lähes kaikista alan liikkeistä saatavia 1/72 skaalan pienoismalleja. Toinen vaihtoehto on tuossa toisessa threadissa esitellyt 28mm (GW:n mittakaava) black tree designin figut.

Itse olen nauttinut 1/72 skaalan figujen keräämisestä. On meinaa hinnat huomattavasti halvempia kun GW:n. 50 ukkoa saa 5-8 eurolla. Tankit maksavat siinä 7-15 euroa kappale. Maalaaminenkin on huiman nopeaa.40 ukkoa kahdessa illassa.

Mun galleriassa on lisää kuvia meikäläisen sakemanni armeijasta tuohon peliin.
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Pitäisiköhän kokeilla. Voisin vaikka maalailla Mussolinin poikia ihan piruuttani, kun kaikki akselipelaajat kuitenkin ottaa Wehrmachtin :)
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Very interesting... Voishan sitä kokeilla noita US airbornea. Tämähän voisi ollakkin ihan aloittamisen arvoinen peli... :D
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Guardsman kirjoitti:Very interesting... Voishan sitä kokeilla noita US airbornea. Tämähän voisi ollakkin ihan aloittamisen arvoinen peli... :D
Itse ainakin huomasin muutamia sääntöjä jotka voisi heti siirtää emopeliin, esimerkiksi 'Hold your ground' sääntö kulkuneuvosta rynniviä vihollisia vastaan.

Kerropas VonCarstein kuinka isoilla pistemäärillä tuota yleensä pelaillaan?
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Simpi kirjoitti:
Guardsman kirjoitti: Kerropas VonCarstein kuinka isoilla pistemäärillä tuota yleensä pelaillaan?
Me ollaan nyt alkuvaiheessa pelaulti 1500 pistettä. Se vastaa kestoltaan noin 2000 pisteen peliä 40k:ta.

1500 pisteen armeija maksaa kaupassa noin 100euroa. Tosin tässä on Druzhina Captainin kanssa menossa semmonen kilpavarustelukierre, että alkaa olemaan kohta semmonen 3000 pistettä :/

Tuommonen 1500 pisteen peli poikkeaa aikalailla 1500 pisteen 40k pelistä, koska WWII:ssä saa armeijaan tungettua raskasta kalustoa reilusti enemmän. Kymmenen panssaria on aika normaalia.
Tal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tal »

Tuo Airfix Project -linkki oli hyödyllinen, kiitoksia siitä. Nyt tietää itsekin miten omat 1/72 sotilaat kannattaa maalata. Osa kuvista oli kyllä valaistuksen suhteen hieman, tuota, surkeita. Ne muut kyllä korvasivat tuon asian.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Simpi kirjoitti:Kerropas VonCarstein kuinka isoilla pistemäärillä tuota yleensä pelaillaan?
Viimeinen peli palattiin 2000pts:llä. Mulla siihen mahtuivat 2 HQ:tä, 2 trooppia (yhteensä 73 ukkoa), 8 tankkia ja lentokone.
MattiL

mull onki jo tankii valmiina semmone panther pitää kai tästä mennä hoppy pointii :D
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Hmm tällä toisen maailmansodan teemalla voisin saada isänkin innostumaan figupeleistä ja tuollaista olisi hauska pelata :D
MattiL

nii muute fatsi mukaan :D
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Griffon lord kirjoitti:nii muute fatsi mukaan :D
Itse asiassa olen isä. Ja kyllä pojatkin ovat innoissa sotapeleistä. Nyt toistaiseksi vain FB:stä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”