Ongelmia kompuran kanssa
Ongelmia kompuran kanssa
Ostin viime syksynä Biltemasta pienoiskompuran kynäruiskua varten, ja alkuun toimi ihan hyvin. Viimeaikoina se on alkanut käydä huonosti. Siis kun alussa pystyi maalaamaan hetken - ehkä 10-20 sekuntia - ennenkuin se pörähti hetkeksi käyntiin (siinä ei siis ole oikeastaan säiliötä). Paineet pysyi hyvin, eikä se mennyt päälle jos ei maalannut. Nyt se on viimeaikoina alkanut nykimään, eli se nytkähtelee päälle ehkä viiden sekunnin välein vaikkei painetta päästäisikään ruiskun kautta ulos. Letku on tiiviisti kiinni, joten sitä kautta se ei vuoda. Tänään tuli vastaan uusi ongelma, eli se ... hmm ... lotkottaa ennenkuin hyrähtää kunnolla päälle, siis käy sillai todella löysästi, ja pörähtää päälle vielä herkemmin kuin aikaisemmin. Käy muutaman sekunnin ja on muutaman sekunnin hiljaa. Ruiskusta kyllä maali tulee hyvin ulos, ja painemittarin mukaan paineetkin pysyy ihan hyvin siinä mihin on säätänyt, mutta toi outo käytös, ja hyvin epäilyttävä lotkotus herättää huolen pintaan...
Osaako joku kertoa mikä tossa mahtaisi olla vikana? Takuuta siinä pitäisi olla (kai tommosessa on oletuksena se vuosi, kuitti on tallella kyllä), eli vaihtoonhan toi menee jos ei se tuosta tokene. Ohjekirjassa ei mainita mitään oikeastaan mistään, eli sen mukaan en mitään ole väärin tehnyt, eikä siinä mainita mistään vioista mitään. Mitään kolhuja se ei ole ottanut.
Osaako joku kertoa mikä tossa mahtaisi olla vikana? Takuuta siinä pitäisi olla (kai tommosessa on oletuksena se vuosi, kuitti on tallella kyllä), eli vaihtoonhan toi menee jos ei se tuosta tokene. Ohjekirjassa ei mainita mitään oikeastaan mistään, eli sen mukaan en mitään ole väärin tehnyt, eikä siinä mainita mistään vioista mitään. Mitään kolhuja se ei ole ottanut.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Re: Ongelmia kompuran kanssa
Itse olen huomannut noiden olevan kulutustavaraa ja bilteman sekä motonetin minikompuroita olen käynyt vaihtamassa puolen vuoden väleittäin paikan päällä ja ostanut uuden jos takuu on mennyt umpeen. Välillä hajoaa kalvot ja välillä jokin muu osa. Ei noita oikein kannata korjauttaakaan, sillä se maksaa suunnilleen saman verran kuin uusikin.
Pitäisi varmaan ostaa jonkun ruiskufirman kompura, mutta hinta on moninkertainen, eikä toiminnallisia eroja oikein ole.
Pitäisi varmaan ostaa jonkun ruiskufirman kompura, mutta hinta on moninkertainen, eikä toiminnallisia eroja oikein ole.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Huh... vaimo ei kyllä arvosta jos menee huntti vuodessa pelkästään kompuran uusimiseen xD Täytyypä ottaa selvää, onko nuo kalliimmat vehkeet oikeastaan parempia, jos siinä sitten säästäisi kuitenkin pidemmän päälle vähän.JarkAira kirjoitti: To 23.02.2017 18:59 Itse olen huomannut noiden olevan kulutustavaraa ja bilteman sekä motonetin minikompuroita olen käynyt vaihtamassa puolen vuoden väleittäin paikan päällä ja ostanut uuden jos takuu on mennyt umpeen. Välillä hajoaa kalvot ja välillä jokin muu osa. Ei noita oikein kannata korjauttaakaan, sillä se maksaa suunnilleen saman verran kuin uusikin.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
En ole kuullut, että kenelläkään kunnon ruiskukompuran omistavista tutuista olisi ollut mitään ongelmia niiden kanssa, joten kai niillä säästäisi pitemmän päälle. On vaan ollut helpompaa ostaa se ~60€ maksava halpisversio kun sen saa läheltä.
Meidän pelitilassa taitaa olla ainakin yksi rikkinäinen biltemakompura ja toinen vetelee viimeisiään ja itse olen käyttänyt viisi biltemakompuraa ja kaksi motonetkompuraa loppuun viiden vuoden aikana. Ei nuo oikein tunnu kestävän pitkään ja pelkkä huoltoarvio olisi maksanut jo 30€, joten olen vain käynyt vaihtamassa noita uusiin.
Meidän pelitilassa taitaa olla ainakin yksi rikkinäinen biltemakompura ja toinen vetelee viimeisiään ja itse olen käyttänyt viisi biltemakompuraa ja kaksi motonetkompuraa loppuun viiden vuoden aikana. Ei nuo oikein tunnu kestävän pitkään ja pelkkä huoltoarvio olisi maksanut jo 30€, joten olen vain käynyt vaihtamassa noita uusiin.
7. edikan pelit:
- Dr. Icchan
- Viesti:
Kuudetta vuotta käytössä sama Biltema kompura, maksoikohan se 90€. Jos huomenna hajoo, ostan toisen samanlaisen.
Hienoe, että jollain kestää nuo :)
7. edikan pelit:
- NacMacFeegle
Kuitin kanssa huoltoon, on yksi mahis. Muistaakseni biltemasta lienee mahdollista tilata suoraan valmistajilta varaosia kun niitä tiedustelee myymälästä. Se ei tainnut olla kovin tyyristäkään, mutta aikaa siinä saattaa kulua. Tuolleen tein ainakin kynäruiskujen suuttimien kanssa bilteman kautta.
Toisaalta, temperasta saisi sparmaxin kompuran 180:llä. Se on halpiskompura jolla voi säätää paineet, eli maalata eri kokoisilla neuloilla ja eri paksuisilla maaleilla. Olisiko tuo ollut mulla 15 vuotta. Välillä olen käyttänyt sitä julkisissa tapahtumissa, välillä vanhassa vaatekomerossa, välillä metsässä aggregaatin kanssa. Vähän se on alkanut yskimään epätasaista painetta mutta vielä se ei näy maalisumun epätasaisuutena. Jospa se vielä kymmenen vuotta jaksaisi. Seuraavaksi ostan varmaan jonkun ultrahiljaisen mallin vaikka maksaisikin parisataa enemmän, vuositasolla kun kulu on aika pieni ja jostain ylenpalttisesta käyttömukavuudesta voisi jotain pulittaakin. :)
Toisaalta, temperasta saisi sparmaxin kompuran 180:llä. Se on halpiskompura jolla voi säätää paineet, eli maalata eri kokoisilla neuloilla ja eri paksuisilla maaleilla. Olisiko tuo ollut mulla 15 vuotta. Välillä olen käyttänyt sitä julkisissa tapahtumissa, välillä vanhassa vaatekomerossa, välillä metsässä aggregaatin kanssa. Vähän se on alkanut yskimään epätasaista painetta mutta vielä se ei näy maalisumun epätasaisuutena. Jospa se vielä kymmenen vuotta jaksaisi. Seuraavaksi ostan varmaan jonkun ultrahiljaisen mallin vaikka maksaisikin parisataa enemmän, vuositasolla kun kulu on aika pieni ja jostain ylenpalttisesta käyttömukavuudesta voisi jotain pulittaakin. :)
Se kuollut ei oo, mi voi iäti maalata, aikojen myötä voi kuolokin laata.