Ropeconin maalauskisan säännöt, luokat ja paint me -figu
Noh, melein koko sunnuntai on varattu varsinaiselle arvostelulle. Sitä ennen uuttera kunniavieraamme ja muut tuomarit lätkivät jatkoopääsyyn oikeuttavai tarroja figujen numerolappoihin. Ainoa tapa jolla aika saadaan millään tasolla riittämään on karsia figuja workshoppien jne välisellä luppoajalla. Ilmoittautuminen loppuu jo lauantaina puoliltapäivin juuri siksi että on aikaa niitä nappeja tutkailla tarpeeksi pitkään.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
-
Andromedus
Niin mutta kun jos se kilpailu on tosi kova niin ei oo mukava jos kaikki vaan: "Hei, kato mikä möykky, ei kukaan noin huonosti maalaa!"Ninnu kirjoitti: Ja Andromedus ei se voitto vaan kauniit napit vitriineissä. :-) Ja voitto ratkeaa vasta conissa, turha sitä vielä täällä palkintosijoja jakaa. Muuten täne vuonna conin maalauskisa taitaa olla hyvin lähellä suomen mesteruus skaboja. Hmmm... Pitäsköhän hankkia mitaleita. :-D
No okei ehkä vähän liioittelua mutta voishan siihen osallistua. Ainiin Ninnu, enpä usko että sulle tulee olemaan vaikeeta saada niitä mitalleja kun kokemusta sulla on aika paljon.
Ja onnea vaan kilpailuun vaikka sitä ilmankin jo pääsisit kärki kolmikkoon.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
-
Andromedus
-
maddog
Eikös Ninnu jo aiemmassa threadissa maininnut että ryhmä saa koostua vaikka kaikki eri valmistajilta peräisin olevista pelikelvottomista napeista, kunhan näyttävät yhtenäiseltä porukalta?maddog kirjoitti:Lotr figuista: Pitääkö ryhmäentryn figuilla olla kaikilla samat aseet? Lotr pelissä kun 'ryhmän' jäsenet voi olla aseistautuneet miten sattuu...
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
-Steve Jackson
Hei tota... mult on parisen vuotta kun viimeeksi seurailin conin kisojen arvostelua, joten kysyisin kuinka monta sijaa määritellään / sarja? Palkintoja kai saa vain paras/sarja (?), mutta määritelläänkö niitä muita sijoja ja kuinka paljon?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Palkitaan max kolme sijaa per sarja, ja lisäksi kaikkien luokkien voittajat kilpailevat conon maalauskisan parhaasta. Sarjaa etukäteisarvostelevat kaikki tuomarit ennen varsinaisen arvostelun alkua merkkaamalla pienillä tarroilla jatkoon pääsevien figujen numerolapun (eli figun joka heidän mielestä on geneerisesti "hyvä" :-)). Vain jatkoon päässeet figut voidaan palkita, eli jos luokassa on vain kaksi jatkoonpäässytä palkitaan kaksi parasta, jos luokassa ei ole yhtään jakoonpäässyttä ei jaeta yhtään palkintoja.
Jag känner en bot
Gorbag kirjoitti:onkos tässä kisassa niinku erilaisia luokkia, kuten aloittelijat, Geedeen voittajat ja veteraanit. Vai onks kaikki ihan samassa luokassa, jota minä pelkään.
Kaikki samassa luokassa, tommoset luokkajaot ois tosi vaikeita muutenkin toteuttaa, ellei sit iän perusteel (ja sillonkin molempiin luokkiin pitäs saada reilusti osaanottajia, Suomessa tämä ei toistaiseksi ole kaiketi mahdollista).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Kyllä ipms:n pienoismalli kisassa on ollut juniorit (alle 16? vuotiaat) erikseen, eikö coniin tämmöistä voisi laittaa koska silloin sinne saisi nuorempia maalareita osallistumaan kun heillä olisi enemmän mahdollisuuksia sijoittua korkeammalle (omaa kisamieltäni ainakin laskisi pahasti se että figuni olisi reilusti huonompi kun muiden). Mutta taidanpa silti osallistua maalauskisaan jos nyt coniin tulen.
Conin maalauskisassa en ole laittanut ikärajoja koska minulla ei ole mitään mahdollisuuksia valvoa minkä ikäinen ihminen on jonkun figun maalannut. Jos haluaa pärjätä isoissa maalauskisoissa kannattaa harjoitella maalaamista, nuorilla ihmisillä on siihen yleensä enemmän aikaa ja innsotusta kuin vanhemmilla figuilijoilla, se on heille kumminkin suuri etu. :-)
Jag känner en bot
Ja ihan loppuhuomautuksena. Jos maalausharrastus perustuu vain kisoissa pärjäämiseen niin tuntuu homma näin minusta olevan hiukka huonolla pohjalla.
Conin kisa on maalareille tilaisuus päätä näyttämään kykyjään muille maalauksesta kiinnostuneille ja geneeriselle yleisölle. Vaikka olisit hiuppumaalari et silti voita jokaista kisaa mihin osallistut. Tässä nyt kumminkin arvostellaan taideteoksia joita minun mielestäni maalatut figut ovat. Omasta mielestään huonommallakin maalarilla saattaa olla hienoja seikkoja figuissaan jotka saavat sen loistamaan ylitse muiden, teknisesti ehkä parempien figujen. Siksi kisaan osallistuvat monet hiuppumaalarit täysillä, he haluavat päästä näyttämään tuotoksiaan conin yleisölle.
Jos vain voitto merkitsee niin varmaan kannattaa itse järjestää maalauskisa jossa on vain yksi osallistuja, sinä itse.
Conin kisa on maalareille tilaisuus päätä näyttämään kykyjään muille maalauksesta kiinnostuneille ja geneeriselle yleisölle. Vaikka olisit hiuppumaalari et silti voita jokaista kisaa mihin osallistut. Tässä nyt kumminkin arvostellaan taideteoksia joita minun mielestäni maalatut figut ovat. Omasta mielestään huonommallakin maalarilla saattaa olla hienoja seikkoja figuissaan jotka saavat sen loistamaan ylitse muiden, teknisesti ehkä parempien figujen. Siksi kisaan osallistuvat monet hiuppumaalarit täysillä, he haluavat päästä näyttämään tuotoksiaan conin yleisölle.
Jos vain voitto merkitsee niin varmaan kannattaa itse järjestää maalauskisa jossa on vain yksi osallistuja, sinä itse.
Jag känner en bot
Noh itse en tuota ole huomannut, nuoret osallistuvat kisaan innokaasti. Ehkäpä kaikki eivät sittenkään osallistu pelkästään kisoihin minkä ovat varmoja että voittavat.
Ja tosiaan tuota nuorten luokkaa ei tule ihan siitä yksinkertaisesta syystä etten sitä pysty mitenkään valvomaan ovatko figut nuorten maalaamia. Ja mihin vetää nuorten raja? Joku kummonkin päätyisi jonkun ajan päästä nurisemaan ikäräjasta kun hän itse olisi juuri sen yli, tai haluaisi sen vielä alemmaksi koska ei pärjää vieläkään. En jaksa lähteä tuohon oravanpöyörään. Kaikkia ei voi miellyttää ja kaikki eivät voi aina joka kisassa voittaa.
Ja tosiaan tuota nuorten luokkaa ei tule ihan siitä yksinkertaisesta syystä etten sitä pysty mitenkään valvomaan ovatko figut nuorten maalaamia. Ja mihin vetää nuorten raja? Joku kummonkin päätyisi jonkun ajan päästä nurisemaan ikäräjasta kun hän itse olisi juuri sen yli, tai haluaisi sen vielä alemmaksi koska ei pärjää vieläkään. En jaksa lähteä tuohon oravanpöyörään. Kaikkia ei voi miellyttää ja kaikki eivät voi aina joka kisassa voittaa.
Jag känner en bot
- The Captain
- Valvoja
Samaa on nähnyt täälläkin paikallisissa maalauskisoissa, kyllä ne penskat osallistuvat, vaikka eivät saisi pensseliä osumaan sentin tarkkuudella oikeaan paikkaan. Osallistuminen on jo tärkeää, ja kun jokainen osallistuja saa ainakin kunniakirjan, kaikki tuntevat jo saavuttaneensa jotakin.Ninnu kirjoitti:Noh itse en tuota ole huomannut, nuoret osallistuvat kisaan innokaasti.
Ikärajan mukaan vetäminen ei edes olisi reilua, joku 13-vuotias voi olla maalannut 7-vuotiaasta asti ja maalaa GD-tasoisesti, joku 40-vuotias voi olla vasta aloittanut. (Viime vuonna muuten täkäläisen maalauskilpailun yli 13-vuotiaiden sarjan voitti 14-vuotias kaveri, vaikka mukana oli todellisia konkareitakin.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
maddog
Ainoa miten figut voisi jakaa kahteen luokkaan on jakaa ne hyvin maalattuihin ja huonosti maalattuihin ja sitten arvostella näissä erillisissä luokissa. Siten huonoilla maalareillakin olisi mahista. Toisaalta maalarit ei varmaan tykkäisi tällaisesta
Varmaan useimmat tuo figuja sinne näytille koska muutenkin tulevat paikalle. Mutta sitten on tietty niitä jotka tulee vain maalauskisaamaan, ja heillä on tuloperusteena pelkästään se että on hyvä mahdollisuus voittaa. Varsinkin jos kauempaa on tulossa, niin ei huonoilla figuilla kannata paljoa lähteä sinnepäin! (hyvähän teidän helsinkiläisten
)
Varmaan useimmat tuo figuja sinne näytille koska muutenkin tulevat paikalle. Mutta sitten on tietty niitä jotka tulee vain maalauskisaamaan, ja heillä on tuloperusteena pelkästään se että on hyvä mahdollisuus voittaa. Varsinkin jos kauempaa on tulossa, niin ei huonoilla figuilla kannata paljoa lähteä sinnepäin! (hyvähän teidän helsinkiläisten