Vampire countseja: "vikat" figut
Re: Vampire countseja: midnight aristocracy
Itse postailen aktiivisesti Carpe Noctem -foorumille ja ainakaan toistaiseksi ei ole (2-3 vuoteen) ollut mitään ongelmia. Kumma juttu tää tekniikka. Mutta anyways, arvasin että lippu on freehandia :)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Noniin nyt sain kuvat näkyviin Carpe Noctemissa, kiitos motivoinnista uuteen yritykseen. Just tollasta sivustoa mä oon aina kaivannu :)
Kiva kuulla! Diggaan kanssa sun töistä paljon :)jamovoima kirjoitti: Ti 25.04.2017 22:09 Tämä on kyllä yksi suosikkiarmeijoistani tällä hetkellä. Tosi hyvä tunnelma ja loistava toteutus.
Vilkas yö hautausmaalla. Ghouleille ei ole meinannut löytyä paikkaa armeijasta, mutta kiva kai niitäkin ois testailla. Reilulla fillereiden käytöllä saa ensi hätään yhden unitin kentälle.
Värimaailman suhteen piti poiketa vähän armeijan muusta teemasta. Halusin noista mahdollisimman vastenmieleisen näköisiä, ja en oikein löytänyt tummemmista väreistä mitään toimivaa. Perus vihreä houkutteli, mutta toisaalta halusin erottaa figut selvästi zombeista.

Taitaa olla ketjun huonolaatuisin kuva, mutta antaa ehkä jotain käsitystä unitin yleisilmeestä.

Värimaailman suhteen piti poiketa vähän armeijan muusta teemasta. Halusin noista mahdollisimman vastenmieleisen näköisiä, ja en oikein löytänyt tummemmista väreistä mitään toimivaa. Perus vihreä houkutteli, mutta toisaalta halusin erottaa figut selvästi zombeista.

Taitaa olla ketjun huonolaatuisin kuva, mutta antaa ehkä jotain käsitystä unitin yleisilmeestä.

-
Varjokostaja
Re: Vampire countseja: ghouleja
Jösses! Upea yksikkö ja täydellisesti istuvat fillerit. Lemppareitani ovat takalaidalta ohitusta yrittävä "parkour-ghoul", sekä kalmiston villiin menoon kyllästynyt patsas.
Tsekkaa punaisiin kaapuihin pukeutuvista goblineista kertova Sotavasaran maalausketjuni.
Tänks! Tän unitin fillereiden teemaa ei tarvinnut erityisemmin arpoa, ja toteutuskin oli simppeli. Teen varmaan vielä kymmenen perusghoulia lisää, niin fillereiden määrä on lopullisessa kokoonpanossa vähän hillitympi.
Jälleen kerran top notch jälkeä, erittäin hyvä!
Sumppi Ry
Erittäin hyvä meininki jälleen! Hyvää pinnanmuotojen vaihtelua basessa. Kivasti sopii noi vanhat metalliukot uudempien joukkoon.
Milloin pelataan?
Milloin pelataan?
Kiitos! Nyt kun nousin vihdoin ite kuolleista (tai selvisin kuumeesta) niin näissä tunnelmissa kelpais tietty pelatakin.
Tää on hauska! Aluksi katoin että pohjamaalin päälle wetbrushattu yksi väri, washattu ja lisätty vähän highlightejä. Sitten kun tarkemmin katsoo, niin alkaa näkyä layereita ja sävyjä. Kuitenkin yleisilme on pelkistetyn rujo ja päällekäyvä. Ympäriinsä roiskunut veri kertoo petomaisesta mässäilystä, silti on selvästi jäänyt nälkä. Kattelin/kuuntelin tässä just metallibändejä sinätuubista, ja tätä tunnelmaa siinä tietyssä genressä haetaan.
Runsas maasto unit fillereinä jakaa mun omia mielipiteitä (jakomielitautista). Mutta kun kerran päätetään tuoda maastonpalasia yksikköalustalle, on mun mielestäni ihan okei tuoda niitä oikein kunnolla, ihan dioraamamaisesti - kertomaan ja näyttämään, mistä tää yksikkö on kotoisin. Ainoa mikä mua rassaa on noissa GW:n muovipilareissa räikeän selkeästi näkyvät valu/liitossaumat. Jos ne olisi mietitty hyvin, ne voisivat mennä halkeamista, mutta kun ne ovat suoria ja selkeästi saumoja. Patsaan jalustassa ei näytä olevan tätä ongelmaa, se on nätti. Onko se valmiskamaa kaupasta vai itse kyhätty?
-ile
Runsas maasto unit fillereinä jakaa mun omia mielipiteitä (jakomielitautista). Mutta kun kerran päätetään tuoda maastonpalasia yksikköalustalle, on mun mielestäni ihan okei tuoda niitä oikein kunnolla, ihan dioraamamaisesti - kertomaan ja näyttämään, mistä tää yksikkö on kotoisin. Ainoa mikä mua rassaa on noissa GW:n muovipilareissa räikeän selkeästi näkyvät valu/liitossaumat. Jos ne olisi mietitty hyvin, ne voisivat mennä halkeamista, mutta kun ne ovat suoria ja selkeästi saumoja. Patsaan jalustassa ei näytä olevan tätä ongelmaa, se on nätti. Onko se valmiskamaa kaupasta vai itse kyhätty?
-ile
Kiitti Ile. Joo kyllä noihin ihoihin tuli lopulta lähemmäs kymmenen kerrosta maalia ja kaikki kolme perustekniikkaa niissä on edustettuna. Maalaushelppous kuitenkin säilyy kun ei tarvitse liikaa tähtäillä, vaan värit tuntuvat menevän paikalleen aika itsestään.
Pilarien saumat ei mua juuri livenä haittaa, mutta kuvista ne paistaa kyllä hyvin esille. Patsaan jalusta on kyhätty finnfoamista. Tykkään kyllä enemmän noiden valmiskivien tekstuurista.
Pilarien saumat ei mua juuri livenä haittaa, mutta kuvista ne paistaa kyllä hyvin esille. Patsaan jalusta on kyhätty finnfoamista. Tykkään kyllä enemmän noiden valmiskivien tekstuurista.
On kyl nättiä settiä taas, etenki noi edellissivun "haamuhahmot" ja maasta ryömivät zombit toimii tosi hyvin, ihanan rustista menoa. diggaan kans vampire spawnien siivistä!
Re: Vampire countseja: dark coach
Turnaus taas tulossa, niin oli hyvä saumaa hoitaa yksi takaraivossa muhinut projekti pois. Tiesin pitkään että halusin tehdä dark coachista chariotin, jota ajelee joku yksinäinen luurankokuski, mutten oikein keksinyt sopivia figuja. Lopulta piti vain kasata kaikki käyttökelpoiset jämäfigut yhteen ja alkaa kyhäämään niistä jotain. Kuskiksi löytyi tuurilla vanha IG astropath, joka sopi rooliin yllättävän hyvin. Lopputuloksesta muodostui melko epämiellyttävän oloinen kaveri, eli pitää olla tyytyväinen!
Uuden puhelimen kamerakin antoi pientä toivoa tulevaisuuden suhteen, vaikkakin hohtavat haamut muuten tummassa figussa oli turhan haastava aloituskohde.

Uuden puhelimen kamerakin antoi pientä toivoa tulevaisuuden suhteen, vaikkakin hohtavat haamut muuten tummassa figussa oli turhan haastava aloituskohde.

Re: Vampire countseja: dark coach
On se onnistunut! Hyvää duunia!
Re: Vampire countseja: ghoul king ja kätyreitä
Tänks ja kiitti myös astropathista :)
Maalailin aamupuhteeksi Strigoi vampyyrin, kun olin sellaisen joskus kasannut. Ei ole ollut varsinaista intoa peluuttaa moista, mutta tuntui että pitää maalata pois kuleksimasta, kun siihen sopiva ruho oli jostain varaosalaatikkoon eksynyt. Rupesinkin sitten ihan tykkäämään tosta figusta yhtäkkiä, pitää ottaa lähiaikoina kentälle. Pää ei onneks näytä ihan noin isolta livenä.

Olin myös aiemmin maalannut kymmenisen ghoulia lisää, nyt saa täyskokosen yksikön.

- NorjanPaavi
No johan on meisselit. Toi Strigoi on kainkin puolin pirun onnistunut. Diggaan kun hullu puurosta. Tollanen täysin mielipuoli ilme johon malaus ja korostukset sopii tosi hyvin. Korvien ja pääläen värin vaihto on tosi hyvä veto ja siirtää katseen naamasta hyvin seuraavaan pisteeseen. Sama käsissä. Lihasten kotostukset on onnistuneet. Kirves mukavan yksinkertainen, ilman mitään krumeluureja. Muutenkin sellainen mukava less is more, simppeli tapaus. Ehkä jos jostain pitää nillittää niin toi kirveen veri on vähän turhan maalatun näköinen. Ei oikein vakuuta. Myös kirveen terän ois voinu maalata erottumaan paremmin jotta ois saanu jonkun pick point:n tohon keski osaan. No mutta siis tosi hyvä, simppeli ja onnistunut tunnelma. Ehkä just toi tunnelma vaan on niin puoleensa vetävä.
Edit. PS. Jäi jotenkin ahistamaan miks toi vampyyrin kroppa näyttää jotenkin tutulta. Sitten hogasin että ei hitsi sehän on Rachamin, keltti kroppa. Piti nostalgia innossa selata vanhs keltti linjasto läpi. :)
Edit. PS. Jäi jotenkin ahistamaan miks toi vampyyrin kroppa näyttää jotenkin tutulta. Sitten hogasin että ei hitsi sehän on Rachamin, keltti kroppa. Piti nostalgia innossa selata vanhs keltti linjasto läpi. :)
Kiitos! Joo värimaailmasta ja tunnelmasta tuli kanssa omaan silmään sopivan raaka :). Eli mistä pelistä toi keho siis oli? Nopee googletus ei auttanut.
- NorjanPaavi
Kroppa on mun mielestä siis Rackhamin, Confrontation pelistä Kelt of the sessair Danu warrior:Hank kirjoitti: Su 23.07.2017 20:15 Kiitos! Joo värimaailmasta ja tunnelmasta tuli kanssa omaan silmään sopivan raaka :). Eli mistä pelistä toi keho siis oli? Nopee googletus ei auttanut.

Rackham meni siis vuosia sitten konkkaan kun yritti korvata Confrontation pelin upeita metallinappeja, pre-paint muovilla.
Okei kiva tietää! Alkuperänen pää oli hävinnyt, olipa aika eri tunnelma tossa originaalissa :D
Re: Vampire countseja: toinen varkolak
Vargulfin originaalifigu on kyllä oikein hyvä, mutta ei huvittanut tehdä toista samanlaista. Vastaavaa lepakkomaisuutta ei vaihtoehtofiguista löytynyt, mutta ihan hyvän tunnelman sai irti myös vanhasta gorgerista.

Re: Vampire countseja: toinen varkolak
Eeiiih, eikö yksi olis riittänyt!!??
Onhan toi tosi hieno. Pää tyylikkäästi kiinnitetty.
Onhan toi tosi hieno. Pää tyylikkäästi kiinnitetty.