8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Nyt alkaa olla jo ihan hyvä kasa pelejä alla, että osaa sanoa taas lisää mielipidettä uudesta edikasta. Listojen rakenteet kävivät tekemässä jotakuinkin seuraavanlaisen kierron: Gunline -> Vuoron 1 Alfa isku -> Alasin ja hidasta grindausta. Riippumatta siitä millaiset listat olivat, on minusta nyt erityisen hienoa, että kuka vain voi tuhota mitä vain, eikä lenturitkaan ole enää niin juustoista höttöä, koska edellisessa edikassa isoin kompastuskivi oli mielestäni kivipaperisakset tyyliset listat, missä spämmättiin kovaa panssaria, lentureita, infantrya, monstereita tms ja jokaisen hoitamiseen oli vain joku yksi keino.

Moniin aseisiin tuli lisää ampumista ja nyt kaiken voi rikkoa vaikka S1:llä, joten ensimmäisissä listoissa ammuttiin ihan tuhottomasti. Myös Fallback sääntö mahdollistaa sen, että yksiköitä ei voi enää lukita meleeseen ja ampuva yksikkö vain pakittaa pari tuumaa, minkä jälkeen koko muu armeija ampuu meleeseen tulleen yksikön rikki. Muuttuneet maastosäännöt antoivat myös ampuville armeijoille paljon etua. Nyt myös talon/raunion katolle linnoittautunut tykkipatteri tuntuu tosi vaikealta putsata, kun figut voi levitellä katon reunoille ja niiden poistojärjestyksen voi itse päättää. Melee armeijoilla voi olla siis lähes mahdotonta puhdistaa sellainen kolo katolle, minne pääsee itse meleettämään.

Gunlinet alkoivat pian vaihtumaan ykkösvuoron alfa iskuihin. Helldrakeja, Bikereitä jotka sorcerer heittää 28" eteenpäin ensimmäisellä vuorolla, deep strikettävät termarit vastustajan depolle. Lopputuloksena oli, että gunlinet tuhottiin vuorolla yksi ennenkuin ne kerkesivät edes aloittamaan omaa peliään. Siinä vaiheessa, kun molemmat pelaajat tekivät tähän ideaan perustuvan armeijan, meni peli aika hölmöksi, sillä peli ratkesi aloitusheitolla. Ei kaikki välttämättä aina ensimmäisellä vurolla kuolleet, mutta on aika helppoa saada 3x 30" liikkuvia helldrakeja ja 1x 28" loitsulla liikkuva biker yksikkö jumittamaan kriittisiä yksiköitä vastustajan depolle, kaikki kun vielä kuitenkin ampuvat jotain muuta yksikköä ennen combattiin menoa.

Tämän jälkeen tuli pieni pohdiskeluhetki, kun mietittiin millainen lista kestäisi sekä hullun gunlinen, että ensimmäisen vuoron alphan TAI näiden yhdistelmän, eli listan joka deep strikettää viereen tai vain kävelee viereen ja ampuu taustatukena devastatoreilla täysiä satseja suoraan omalle depolle. Päädyin omissa peleissäni hirmuiseen Nurgle massaan, eli 2x60 Plaguebeareria, 2x Great Unclean Onea, Soul Grinder ja kasa Nurglineita häiritsemään vastustajaa ja se tuntui toimivan. On näemmä tärkeämpää kestää ja grindata hitaasti, kuin vain lyödä/ampua kovaa ja syykin tälle on aika selvä. Nyt Rapid firen jälkeen voi rynnäköidä, monen aseen ampumismäärää nostettiin, vastustaja voi käyttää stratagemejä hakatakseen yksiköitäsi vaikka rynnäköit ja rynnäkön jälkeen isketään vuoron perään. Eli iskuja tulee siis paljon enemmän kuin edellisessä edikassa, maasto suojaa vähemmän, transportit hajoaa hiukan helpommin ja joukkoja kuolee nopeammin. Tämä lista on grindannut aika tehokkaasti nyt ja mietinnässä onkin, miten sitä vastaan sitten pelaisi optimisti.

Vielä yksi huomio uudesta edikasta juuri kaiken tuon tehostuneen tappamisen puolelta, eli T3 on paperia. T3 demonit, Eldarit ja Astra militarumit hajoaa vain käsiin kun niitä vähän vain mulkaisee. Tämä on vähän hankala päästä yli, kun enää ei tosiaan voi ottaa maastosta niin hyvin suojaa, ei voi suojella yksiköitä omalla kilpiyksiköllä, eikä ole myöskään enää vanhoja kikkoja kuten loitsuja ja wargearia, millä T3 poppoota saisi turvallisesti pidettyä kentällä. Omalla jalkaväellä ero tuntuu vielä huikeammalta, kun Nurglelle on pakattu kaikki selviytymiseen tarvittava ja siitä ei ole jäänyt muille mitään. Vertailuna 30S4 ammusta (vaikkapa 6 bikerin rapid fire ja assault tai 10 tacticalin rapid fire + assault) tappaa 8,89 Bloodletteriä, mutta vain 3,33 Plaguebeareria. Näillä mennään kuitenkin ja tästä työstetään eteenpäin.
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Mukava lukea porukan kommentteja peleistä. Itse ei ole vielä yhtään peliä alla kun kesäloma odottaa saapumistaan, ja kirjatkin vielä ostamatta (lomalukemisiksi meinasin hankkia). Mut nää kommentit herättelee jo ajatuksia omista listoista.
ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 521
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja ookkeri »

Noin 300 plaguebearerin omistajana olen siis onnellinen :)

Itse pelasin uusilla death guardeilla yhden pelin ja tuntuu, että smite on turhan vahva armeijalla joka sitä voi spämmiä (DK esimerkkinä).
Tzeentch
Viestit: 59
Liittynyt: La 20.08.2016 18:26

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Tzeentch »

ookkeri kirjoitti:
Ma 03.07.2017 17:59
Noin 300 plaguebearerin omistajana olen siis onnellinen :)

Itse pelasin uusilla death guardeilla yhden pelin ja tuntuu, että smite on turhan vahva armeijalla joka sitä voi spämmiä (DK esimerkkinä).
Pakko nyt hijackata mutta mikä on DK?
ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 521
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja ookkeri »

Lel piti laittaa GK (grey knights) eikä DK (donkey kong, death knight, mitäköhä muuta keksis). En tosin tiedä onko grey knights ees virallinen nimi mutta laiskuuttani en jaksa googlettaa ja kyseessä siis ne antidemonimariinit
Avatar
syrja
Viestit: 2916
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja syrja »

Grey knighteilla smite on heikompi. Mut joo joka yksikkö pystyy sen heittää.

Itellä pari testipeliä drukhareilla takana. Tykkään kyl kovasti. Paljon on pois opittavaa vanhasta
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Ninjapiraatti
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 28.02.2017 10:37

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti »

Voisin heittää kokemuksen noviisin näkökulmastq.

Eilen heitin 40k-neitsyyteni veke ja pelasin ensimmäisen pelini ikinä Astra Militarumilla. Vastassa oli örkit eli vaikka 500 pisteen pelistä oli kyse niin tavaraa oli melko paljon pöydällä.

Säännöt ovat yllättävän helppo oppia ja nopeasti pääsin pelin sisälle. Paljon olen puhetta kuullut, että tämä edikka olisi ampumisarmeijoille nannaa ja siltä tämä vaikutti. Vaikka örkit ensimmäisen vuoron niin eivät päässeet lähitaistelu etäisyydelle ja sain melko hyvin porukkaa pudotettua omalla vuorollani. Flamerit osoittautui todella koviksi kuin myös meltagunit. Loppujen lopuks taisin menettää yhden kokonaisen yksikön, sentinelin, komentajan ja muutaman muun yksikön.

Kaiken kaikkiaan pirun hauskaa oli molemmilla osapuolilla ja yhdessä todettiin että säännöt ovat hyvin aloittelijaystävälliset ja selkeät. Innostus ei ainakaan omalla kohdalla laskenut vaan päin vastoin. Into pinkeänä seuraava peliä odotellessa!
Avatar
Seraphi
Peliporukkavalvoja
Viestit: 1102
Liittynyt: La 12.08.2006 01:56
Paikkakunta: Oulu/Seinäjoki

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Seraphi »

Lauantain kotipelin jälkeen voin sanoa että nyt on jännä ja mielekiintone paketti. Viä tosi on opettelemista.
Mutta pieni itkupotkuraivarin paikka: miksi wolf guard terminaattorit o nii sairaa kalliita normipisteillä ja powerpointeilla serkku-termiksiin verrattuna? Siistein space wolf yksikkö minusta vaikka moni sanoo että terminaattorit o nii turhinta. Mutta nyt tulee hervotonta dakkaa rapidfire etäisyydellä notta oksat poies. Ja toise woundin ansiosta kestävempiä. Mutta miksi wolfien kalleus? Ei erikoissääntöjä ja mahollisuus eri varusteisiin ei kata.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Seraphi kirjoitti:
Ti 04.07.2017 08:00
Lauantain kotipelin jälkeen voin sanoa että nyt on jännä ja mielekiintone paketti. Viä tosi on opettelemista.
Mutta pieni itkupotkuraivarin paikka: miksi wolf guard terminaattorit o nii sairaa kalliita normipisteillä ja powerpointeilla serkku-termiksiin verrattuna? Siistein space wolf yksikkö minusta vaikka moni sanoo että terminaattorit o nii turhinta. Mutta nyt tulee hervotonta dakkaa rapidfire etäisyydellä notta oksat poies. Ja toise woundin ansiosta kestävempiä. Mutta miksi wolfien kalleus? Ei erikoissääntöjä ja mahollisuus eri varusteisiin ei kata.
Wolfguard termokset maksaa saman kuin esim Assault termokset ja Tartaros termokset. Koska Wolf Clawit esimerkiksi ovat suoraan paremmat kuin Lightning Clawit ja maksavat saman, niin ovat itse asiassa Assault termoksia parempi valinta ihan suoraan. Jotenkin tuntuu, että nuo perustermokset saavat pistehinnassaan jotain kompensaatiota noista pakollisista ja melko huonoista power fisteistä.

Deathwing termokset kylläkin ovat jostain käsittämättömästä syystä epänormaalin halpoja.
Krank
Viestit: 503
Liittynyt: Ma 06.09.2010 21:03

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Krank »

Yksi peli Necroneilla takana 2000p listalla joka koostui melko sekavasta (joku saattaisi sanoa tasapainoinen) seurakunnasta. Oma suosikkipoikani Illuminor Szeras jatkaa parempana kuin koskaan ja Catacomb Command Bargekin oli aika hauska.

Yksiköiden toimivuudesta nyt ei voi sanoa yhtään mitään yhden pelin perusteella mutta tärkein asia uudesta edikasta on tässä: on se vaan pirun hauskaa! Milloin muka Drukharien Venom olisi voinut aikaisemmin chargea Doom Scythen kimppuun ja kuolla overwatchiin? 🤣 Lisäksi isot warrior ryhmät ovat hyviä koska RAP jatkuu niin kauan kuin yksikössä on yksikin hengissä. Syrjan drukharit oppi että jos jätät yhden henkiin niin seuraavalla vuorolla niitä voi olla taas 12!

Vanhan edikan taakka on raskas viitta kannettavaksi ja useasti tuli etsittyä sääntöä jota ei ole (yllättävän aikaa vievää). Ainoa negatiivinen asia joka tuli mieleen oli maaston erittäin vähäinen merkitys vaikka itsellä on tapana latoa pelikenttä aivan täyteen maastoa. Tuntuu että maaston suurin merkitys nyt on olla LoS blocki koska sen hyödyntäminen on muuten todella vaikeaa.
Avatar
Hammerheart
Viestit: 3191
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Ensimmäinen peli viimein plakkarissa (taisii siirtyä eteenpäin kolmisen kertaa ennen kuin viimein onnistuttiin).

Ei varmaan ollut paras match-up. Lähistelyyn keskittyneet Space Wolffit vastaan sekalainen Daemon-joukko. Wuffet pieksi demoneja ihan kuusnolla pataan joka osa-alueella, mutta sitten Daemonien Smitet voittivat pelin. Noppia heiteltiin valtavasti, mutta oikein päätöksiä taistelun tuoksinassa ei oikein tullut suuremmin tehtyä. Tuli olo, että tulos olisi ollut sama, vaikka pelaamassa olisi ollut ekaa kertaa figupelejä pelaava.

Olihan siellä toki mikrotaktiikoita aistittavissa pile-in jutuissa ja sen semmoisissa, mutta ei nyt kyllä vakuuttanut.

MUTTA, kuten alussa todettu, match-up oli varmaan iso syyllinen siihen, että peli tuntui ihan tolkuttomalta. Pitää kokeilla jollain muilla jengeillä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Avatar
Bartholen
Viestit: 445
Liittynyt: Ti 05.02.2008 21:58
Paikkakunta: Myyrmäki

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Ensimmäinen peli CSM:llä tuli pelattua eilen, ja huh huh kun riittää uudelleen opettelua. Ihan pelkästään se, miten figuja liikuttaa, täytyy opetella uusiksi, koska nyt poppoota voi liikuttaa alusta alustassa kiinni olevana könttänä pelkäämättä blasteja tai flamereita. Codexia tuli moneen otteeseen katsottua kun statsit täytyy opetella uusiksi ei vain figujen, vaan myös aseiden osalta.

Pelissä oli vastakkain kaksi armeijaa, joilla molemmilla oli paljon porukkaa deep strikessä. Itse sain aloitusvuoron, ja vastustajan ekalla vuorolla tuli heti selväksi, kuinka tärkeää on luoda yksiköiden asettelulla alueita, joille vihollinen ei pysty laskeutumaan (lyhyesti englanniksi area denial, mutta koska en tykkää finglishin käytöstä, kutsun tätä vaikka alueen kuolettamiseksi). Vastustaja joutui kasaamaan käytännössä kaikki joukkonsa yhteen klimppiin pöydän reunalle, mikä helpotti peliäni huomattavasti vaikka lopulta hävisinkin.

Yksikköjen meta on mennyt aivan uusiksi. Aiemmin tulenvarmat valinnat Forgefiendit ja Obliteratorit osoittautuivat hämmästyttävän tehottomiksi. Vaikka oblit voivat saada pahaakin jälkeä aikaiseksi, yksiköstä lähtee silti maksimissaan vain kuusi laukausta per ampumavaihe. 3+ BS:llä, muuttuneilla sattumanvaraisilla aseilla ja uusilla haavoitussäännöillä tämä tarkoittaa, että esim. mariineja vastaan oblit tekivät häkellyttävän vähän tuhoa aiempaan verrattuna. Forgefiend otti vielä pahemmin pataan nerffilekasta. Vaikka liike on nyt 8", se tekee möröstä itkettävän tehottoman, koska se osuu parhaimmillaankin vain 4+:lla. Ja koska aseiden kantamat ovat niin lyhyet, liikkuminen pelissä mukana pysymiselle on käytännössä elinehto. Lopputuloksena on kallis tulimagneetti, joka tehdäkseen yhtikäs mitään tarvitsee paikan, josta näkee monta kohdetta joiden täytyy olla 36" sisällä, ja josta ei saa käytännössä liikkua laisinkaan. Ainakin yksi ilmainen wound-parannus vuorossa mahdollistaa sen, että Fiend pystyy palaamaan käyttökelpoiseksi pelin aikana.

Plussan puolella Rhinot, raptorit ja Berserkerit osoittautuivat positiivisiksi yllätyksiksi. Nyt kun Rhino ei enää posahda heti kun sitä päin katsoo ilkeästi, niillä uskaltaa kaahata heti vihollisen nenun eteen, ja jos jäävät henkiin, toimivat tehokkaina LOS-blokkaajina. Raptorit saavat uusista pistoolisäännöistä uutta tehoa (vaikka sen unohdinkin kokonaan), ja dangerous terrain -sääntöjen poistuttua porukka vipeltää melkoista vauhtia pitkin kenttää. Berzerkerit olivat ylivoimaisia voittajia tässä edikassa. Ei olisi tullut viime säännöissä mieleenkään chargata terminaattoreita vastaan, mutta Death to the False Emperor yhdistettynä käytännössä tuplamäärään hyökkäyksiä pätki termostaatteja niin että melkein pelotti.

Moraalisääntöjä pohdittuani jouiduin kuitenkin taas toteamaan, että GW hieroo edelleenkin perusmarsujen helliä paikkoja himokkaasti, ja tarjoaa kaikille muille paksua mustaa parrua takaluukkuun. ATSKNF on mahdollisesti jopa vielä pelinrikkovampi kuin ennen. Koska mariiniyksiköt ovat jo valmiiksi pieniä ja kestäviä, joten moraalitestejä tarvitsee harvoin edes ottaa ja korkea Ld yhdistettynä re-rolliin tarkoittaa, että yksiköstä pitää kaataa ainakin neljä jamppaa kerralla, jotta on pienintäkään riskiä moraaliseen haittaan.

On hankala vielä sanoa, mutta kaaospelaajana tuntuu taas kerran siltä, että loren suurimmat pahikset vetivät lyhimmän tikun. Possessedit ovat käytännössä pelkkä vitsi, warp talonit ilmeisesti edelleen tolkuttoman ylihintaisia ja aiemmin varmat valinnat saivat kunnolla nerffiä. Death to the False Emperor on hauska, mutta sattumanvarainen ja etenkin ATSKNF:iin verrattuna tolkuttoman tilannesidonnainen kyky: smurffipojat saavat kyvyn, joka tekee armeijasta käytännössä immuunin moraalille, pahikset saavat mahdollisia lisähyökkäyksiä vain imperiumia vastaan.

Mutta tämä on vasta ensimmäisen pelin perukoilta. Nyt täytyy tosissaan pyörittää erilaisia listoja jotta saa selkoa uudesta metasta.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

ookkeri kirjoitti:
Ma 03.07.2017 17:59
Smite on turhan vahva armeijalla joka sitä voi spämmiä (Gray Knight esimerkkinä).
Tämä oli muuten aika tyrmistyttävää huomata: 5kpl GK Strike Squadin jäseniä kustantaa 95pts ja onnistuvat 1 mortal woundin smitessä 83.33% todennäköisyydellä. 10 Horroria kustantaa 100pts ja onnistuvat D3 mortal woundin smitessä 33% chanssillä. GK 0,83 mortal woundia per yksikkö ja Horrorit 0,66 mortal woundia per yksikkö. GK:t tulevat marine body statseilla ja aseissa on 2x enemmän kantamaa, melee aseina AP-3 D3 haavaa aiheuttavat miekat + deep striken mahdollisuus, they shall know no fear ja paljon ase optioita + transport mahdollisuus. Horroreilla puolestaan heikko 3 statti linja, osuvat heikommin aseillaan, eivät osaa meleetä, ampumisessa pienempi S, ei unit optioita, ei tranasporttia, ei deep strikeä ja Magian mestarin demonit ovat huomattavasti heikompia magiassa kuin GK perus jantterit. So far parhaat onnistumiset smite "spämmissä" on 3 Nurglen herolla joista yksi tekee vielä extra mortal wound loitsun, tehokasta juu mutta ei lähellekään GK spämmin määrää. GW:tä lainaten:
GW kirjoitti: Your opponents will come to fear not just the big models though, as even your basic Horrors have the ability to lay low even the mightiest of enemies with their psychic might. You will want to include several units of these in your Tzeentch army to deal with some of the tougher enemy units out there.
Noin 15 yksikköä saa yhdessä aiheutettua todennäköisyyksien mukaan 10 mortal woundia, joten juu niitä tosiaan pitää olla paljon =D
Hammerheart kirjoitti:
Ti 04.07.2017 17:35
Ei varmaan ollut paras match-up. Lähistelyyn keskittyneet Space Wolffit vastaan sekalainen Daemon-joukko. Wuffet pieksi demoneja ihan kuusnolla pataan joka osa-alueella, mutta sitten Daemonien Smitet voittivat pelin.
Tämän surullisen toteamisen olen tehnyt itsekin. Demonit olevinaan pitäisi olla melee armeija, mutta ei ne sitä kyllä osaa yhtään. Vertailee vaikka örkki poikia, (kustantavat 6pts per figu ja lyövät 4 kertaa S4:llä, ampuvat vähäsen, saavat kunnon buffeja charactereilta, weird boy voi teleporttailla niitä ja heillä on toki vielä T4) demonetteihin (kustantavat 9pts kpl, lyövät 3 kertaa S3:lla, eivät ammu, eivätkä saa hirveämmin buffeja mistään). Eli demonit tuntuu olevan tosi niche armeija, jolla on -todella- rajattu määrä oikeasti toimivia yksiköitä ihan vain sen vuoksi, että mikään ei oikein kestä edes katsomista, saati sitten omaa iskuvoimaa edes perus horde armeijan perus yksiköiden verran.
Bartholen kirjoitti:
Ke 05.07.2017 11:04
On hankala vielä sanoa, mutta kaaospelaajana tuntuu taas kerran siltä, että loren suurimmat pahikset vetivät lyhimmän tikun.
Vähän samoja kokemuksia tuosta (katso yllä), mutta tämä ei sinällään ole mitään uutta tässä pelissä. Edellisessäkin edikassa pelattavia yksiköitä oli vain noin kolmas osa, mutta ne mitkä ovat hyviä ovat sitten tosi hyviä, kuten juuri Berserkkerit. Demon engineistä Helldrake on aika hullu laitos nyt, kun se pääsee vuorolla yksi helposti sitomaan meleeseen asioita, kuten tekee bikeritkin. Forgefiend jää nyt helposti Havoccien ja Predatorin varjoon, kun predator neljällä laaseshotilla kustantaa 202 ja Forgefiend 193 hades aseillaan. Kirjan sisäinen balanssi jättää toivomisenvaraa, varsinkin kun imperiaaleilla on kaksi kirjaa, mistä hakea tasapainoa ja minmaxailua.
Avatar
Squirreli
Valvoja
Viestit: 1286
Liittynyt: To 23.05.2002 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

LAV-Kitsune- kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:50
10 Horroria kustantaa 100pts ja onnistuvat D3 mortal woundin smitessä 33% chanssillä. GK 0,83 mortal woundia per yksikkö ja Horrorit 0,66 mortal woundia per yksikkö.
Pinkit horot ovat kalliita. Brimstonet sen sijaan taitavat maksaa 2pts per model ja ovat edelleen 4++ invullisia 5+ smiteäjiä.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Bartholen kirjoitti:
Ke 05.07.2017 11:04
(lyhyesti englanniksi area denial, mutta koska en tykkää finglishin käytöstä, kutsun tätä vaikka alueen kuolettamiseksi).
Kiistetään vastustajan toimintavapaus koko toiminta-alueen syvyydessä sanoisi sotilas.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6093
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Pelasin 1000pts pelin kaverin tyranidejä vastaan viikonloppuna ja todettiin että 8th edikka on aivan loistava. Tykättiin. Jäi positiivinen kuva pelistä ja oli hauskaakin. Pelin vei tyrkyt mutta ei se mua haittaa. Pitäis saada enemmän 8 edikkaa pelattua. Nyt on intoa siihen.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
tneva82
Viestit: 8640
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Squirreli kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:55
LAV-Kitsune- kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:50
10 Horroria kustantaa 100pts ja onnistuvat D3 mortal woundin smitessä 33% chanssillä. GK 0,83 mortal woundia per yksikkö ja Horrorit 0,66 mortal woundia per yksikkö.
Pinkit horot ovat kalliita. Brimstonet sen sijaan taitavat maksaa 2pts per model ja ovat edelleen 4++ invullisia 5+ smiteäjiä.
Bluehorror+brimstone taitaakin olla tzeentch muotia ny. Blue horror ampumaan smitet ettei brimstoneja kuole omiin loitsuihin, brimstone tarjoaamaan halpa kestävä massa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

tneva82 kirjoitti:
Ke 05.07.2017 19:41
Squirreli kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:55
LAV-Kitsune- kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:50
10 Horroria kustantaa 100pts ja onnistuvat D3 mortal woundin smitessä 33% chanssillä. GK 0,83 mortal woundia per yksikkö ja Horrorit 0,66 mortal woundia per yksikkö.
Pinkit horot ovat kalliita. Brimstonet sen sijaan taitavat maksaa 2pts per model ja ovat edelleen 4++ invullisia 5+ smiteäjiä.
Bluehorror+brimstone taitaakin olla tzeentch muotia ny. Blue horror ampumaan smitet ettei brimstoneja kuole omiin loitsuihin, brimstone tarjoaamaan halpa kestävä massa.
No nyt! Epähuomiossa en edes ollut huomannut, että horror yksikkö voi koostua mistä tahansa horroreista, mikä tekee siis pink horroreista aikalailla turhaa kuraa. 23pts sisältää 10 modelia 4++ savella ja 5+ smitellä. Nyt ymmärrän myös tuon Marken laittaman listan aiemmin tästä ketjusta. Elikäs siis, minmaxing time!

Battalion detachment x6, mihin otetaan aina min HQ ja max troopit saadaan aika paljon smite spämmiä. Tarkalleen siis 12kpl Herald of Slaaneshia ja 30kpl 1 bluen ja 9 brimstonen yksiköitä. Rattoisat 42 smiteä per vuoro lätisee sieltä 4++ savemuurin suojista ja stratagemejäkin tulee 21kpl, jotta rerolleja varmasti riittää kaikille =D
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6093
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

LAV-Kitsune- kirjoitti:
To 06.07.2017 14:42
tneva82 kirjoitti:
Ke 05.07.2017 19:41
Squirreli kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:55
LAV-Kitsune- kirjoitti:
Ke 05.07.2017 14:50
10 Horroria kustantaa 100pts ja onnistuvat D3 mortal woundin smitessä 33% chanssillä. GK 0,83 mortal woundia per yksikkö ja Horrorit 0,66 mortal woundia per yksikkö.
Pinkit horot ovat kalliita. Brimstonet sen sijaan taitavat maksaa 2pts per model ja ovat edelleen 4++ invullisia 5+ smiteäjiä.
Bluehorror+brimstone taitaakin olla tzeentch muotia ny. Blue horror ampumaan smitet ettei brimstoneja kuole omiin loitsuihin, brimstone tarjoaamaan halpa kestävä massa.
No nyt! Epähuomiossa en edes ollut huomannut, että horror yksikkö voi koostua mistä tahansa horroreista, mikä tekee siis pink horroreista aikalailla turhaa kuraa. 23pts sisältää 10 modelia 4++ savella ja 5+ smitellä. Nyt ymmärrän myös tuon Marken laittaman listan aiemmin tästä ketjusta. Elikäs siis, minmaxing time!

Battalion detachment x6, mihin otetaan aina min HQ ja max troopit saadaan aika paljon smite spämmiä. Tarkalleen siis 12kpl Herald of Slaaneshia ja 30kpl 1 bluen ja 9 brimstonen yksiköitä. Rattoisat 42 smiteä per vuoro lätisee sieltä 4++ savemuurin suojista ja stratagemejäkin tulee 21kpl, jotta rerolleja varmasti riittää kaikille =D
Mites iso armeija tuo on jossa on 42 smitea? Hiukan kovalta kuulostaa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Heretic
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2875
Liittynyt: La 12.03.2005 23:36
Paikkakunta: Oulu/Tornio

Re: 8-edikan varsinaiset pelikokemukset

Viesti Kirjoittaja Heretic »

6 detua eli eikös ole sitten 3k armeija

edit: tosin nuo saa varmaan kahteen tonniin
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”