Mistä se kaikki alkoi?
Oma harrastus alko wd:n lukemisella. Joskus 8-vuotiaana olin laahustamassa divariin ostamaan vanhoja sarjiksia, mutta eksyinkin lelukauppaan. Lelukaupassahan oli gw:n tuotteita ja niitä ihastelin. Sit matkaan lähti wd, vaikka englantia en osannut muuta kuin fuck ja shit... Siitä se sitten lähti.
Ps. Kun pääsin 3 luokalle (milloin aloitetaan kielet) olin jo aika hesus englannissa... Kyl pelaaminen kannattaa...
Ps. Kun pääsin 3 luokalle (milloin aloitetaan kielet) olin jo aika hesus englannissa... Kyl pelaaminen kannattaa...
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
-
zakug_the_insane
Aikaa on nyt kulunut varmaan jo 11 vuotta, kaverit osti itiksestä jotain epic-figuja, piti sitten itsekin käydä fantsusta ostamassa Mithrilin LOTR-figuja, en muista mikä oli ensimmäinen figu Mithrililtä, mutta ensimmäinen 40K-figu oli SM-terminaattori heavy bolterilla ja powerfistillä. Niitä sitten tuli kavereiden kanssa tuherrettua ja sen jälkeen kaappeihin on eksyny jos jonkinnäköstä ukkoa.
-"I can see dead people..."
-"Where are you?"
-"At graveyard..."
-"Where are you?"
-"At graveyard..."
Kaveri keräs ennen WH:ta ja alko sit kehua niitä mulle ja mun toiselle kaverille (tietenkin yrittäen myydä niitä). Innostuin sitten WElffeistä (paha pettymys ent. kerääjälle, nimittäin hän halusi myydä HElffejä) ja eka ostokseni oli 8 jousimiestä+command ja "Johdatus strategiapeleihin"-kirja.
God works in mysterious ways. Accept this and you'll never have to ask "why" again.
Samoin. tai ei ihan mutta tota peliä pelailtiin ihan innoissaan ja sitten kun broidi sai vielä space crusaden joululahjaks niin sitten innostu enemmän. Siitä sitten parin vuoden päästä kaveri ehotti että aletaan pelaamaan warhammereilla ja siitä se sitten lähti.shaman of waaagh kirjoitti:Heroquestista se kaikki lähti... eipä tienneet varmaan vanhemmat millasen lahjan antoivat veljelle, kun kyseisen pelin joululahjapukettiin käärivät...
KIKKOMAN ON KOVIS
http://yoga.tripod.co.jp/flash/kikkomaso.swf
http://yoga.tripod.co.jp/flash/kikkomaso.swf
-
Dr.Mengele
Hehe meikäläinen keskitty tohon aikaan kyllä Popeyen ja Summer Gamesin pelaamiseen isoveljen kuusnelosella. Mulla innostus iski vasta joskus kuus vuotta sitten (18-vuotiaana), tosin olihan mulla ollu jotain yksittäisiä figuja jostain 90-luvun alusta, taitavat olla vieläkin tallessa.Dr.Mengele kirjoitti:Näin Computer+Video Games-lehdestä jonkun GW:n silloisen gurun tekemän dioraman. Se kolahti, en vain tietänyt mistä figuja olisi lähteny metsästämään. Vähän myöhemmin velipojan kanssa törmättiin Suomalaisessa Kirjakaupassa kahteen figutelineeseen. Paratiisi! Siitä se lähti, vuosi taisi olla -84.
- Julius
- -- --- --------- ------------- +
Be aggressive
B-e aggressive
B-e a-g-g-r-e-s-s-i-v-e
+ ------------- --------- --- -- -
Be aggressive
B-e aggressive
B-e a-g-g-r-e-s-s-i-v-e
+ ------------- --------- --- -- -
Space Crusaden sain 10-vuotis synttäreillä. Pari vuotta myöhemmin alkoi 40k 2nd edition Suomalaisessa kirjakaupassa kiinnostaa, mutta Warzone vei silloin voiton. Se innostus ei kuitenkaan kestänyt kauaa, ei edes maalattu niitä muutamaa figua mitä meillä oli. Vuonna 2000 ostin vihdoin 40k:n, ja sitä on tullut pelailtua, tai lähinnä maalailtua figuja viime vuodet.
-
maddog
Olen aina tykännyt pienoismalleista. Sitten maalailin heroquest pelinappulat. Joitain vuosia siitä ostin kokeeksi warhammer boxin ja maalasin äijät tosi huonosti ja huonoilla maaleilla. Sitten meni taas tuollainen viisi vuotta tai jotakin, ja fantasiapelit tuli Joensuuhun. Figukuume syttyi jälleen, eikä ole sammunut! 
Re: Mistä se kaikki alkoi?
Kaverini oli saanut naapuriltaan lahjaksi mariineja, ja sitten toinen kaveri osti IG:tä. Sitten hairahduin itse ostamaan eldareita.
Sääntötietoisuus oli täsmälleen tällaista: "Hmm, mitäköhän toi AP tossa aseen statseissa meinaa? Nooh, sehän on selvästi ammukset!":roll: Elikkä näin oli IG:n lasgun ylivoimainen loppumattomilla ammuksillaan, kun omissa shuriken katapulteissani ja kaverin bolttereissa oli nihkeät 5 ammusta. Twin-linkkaus tuplasi strenan eikä Guardsmaneissa ja terminaattoreissa ollut eroja.:o
Sitten isoveljeni innoistui ja osti mariineitä, mutta fiksuna miehenä hän päätti ottaa selvää säännöistä ja ostimme rulebookin, josta alkoi valaistumisen tie...
Sääntötietoisuus oli täsmälleen tällaista: "Hmm, mitäköhän toi AP tossa aseen statseissa meinaa? Nooh, sehän on selvästi ammukset!":roll: Elikkä näin oli IG:n lasgun ylivoimainen loppumattomilla ammuksillaan, kun omissa shuriken katapulteissani ja kaverin bolttereissa oli nihkeät 5 ammusta. Twin-linkkaus tuplasi strenan eikä Guardsmaneissa ja terminaattoreissa ollut eroja.:o
Sitten isoveljeni innoistui ja osti mariineitä, mutta fiksuna miehenä hän päätti ottaa selvää säännöistä ja ostimme rulebookin, josta alkoi valaistumisen tie...
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Muutama kaveri ala-asteella oli ruvennut pelaamaan 40k:ta, ja minä innostuin myös. Aloitin ostamalla sääntökirjan, yhden pensselin, pari maalia ja Imperial Space Marines -laatikon. Siitä se lähti. Kaverit eivät ole enää kavereita, mutta figut ovat pysyneet. Vuosi taisi olla 1987 ja 40k oli ensimmäinen laitos (Rogue Trader). Fantasy Battleen tutustuin ensin White Dwarfin kautta, ja sitten ostin uuden, hienon, haltioita ja goblineita sisältävän pelilaatikon vuonna 1992, muistaakseni.
Allekirjoitus poistettu turvallisuussyistä.
Pienenä katselin usein erään paikallisen liikkeen lasivitriinin takana olevia 40k ja WB-laatikoita. Mietin kuinka hienoja ne olivatkaan. Hienoja, mutta kalliita.
Kaverin kanssa sitten ostettiin pari poksia, 40k ryhmiä. Koottiin ja maalailtiin niitä, mutta ei se sitten muuten innostanut enempää. Useita vuosia myöhemmin erään toisen kaverin kanssa käytiin fantsussa, kun ajateltiin ostaa Mordheim.
Siinä fantsun ovella oli kuitenkin Warzonen kakkosedition aloituspakkausia ja se näytti niin pirun hyvältä. Ja sitä se olikin. Zoneja kauhottiin muutama vuosi, mutta sitten se lopahti kun firma romahti.
Nyt olen puolisen vuotta kerännyt FB-figuja ja innostusta riittää, tosin pelikavereita ei oikein ole.
Kaverin kanssa sitten ostettiin pari poksia, 40k ryhmiä. Koottiin ja maalailtiin niitä, mutta ei se sitten muuten innostanut enempää. Useita vuosia myöhemmin erään toisen kaverin kanssa käytiin fantsussa, kun ajateltiin ostaa Mordheim.
Siinä fantsun ovella oli kuitenkin Warzonen kakkosedition aloituspakkausia ja se näytti niin pirun hyvältä. Ja sitä se olikin. Zoneja kauhottiin muutama vuosi, mutta sitten se lopahti kun firma romahti.
Nyt olen puolisen vuotta kerännyt FB-figuja ja innostusta riittää, tosin pelikavereita ei oikein ole.
-
zakug_the_insane
-
WightKing
no olin musitaakseeni 5 luokalla kun aloitin.Ensiksi kavereiden kaa kun kuultiin ja nähtiin warhammeri ukot ajateltiin jotain muovilelujako mukä pitäis kerätä ja tuhlata ihan sairaasti rahaa mut minä vaan jotenki ihastuin niihin kun kaverin empire ukot oli aika hienoja ja ite taas ihastuin dark elfeihin koska kaikki sanoivat että ne oli hienoin rotu ja muuta säälää joten kipitin lähimpään GW liikeseen ja ostin ekan dark elf warrior boksin ja pari maalia ja pensseliä.Eka pelini oli 2000 pts mut kaytin undead ukkoja ja sanoin et nämä ukot esittää vaikka näitä ja silleen mut mulla ei ollu mitään aavistusta miten sitä pelattiin.Mut sitten kun sitä oppi perus kamat niin lähti pelit käyntiin.