Noin mäkin ton loitsimis-systeemin oon ymmärtänyt (aika yksinkertaista verrattuna WFB:n, jossa pitää eka heittää onnistuminen, sit dispell ja sen jälkeen vielä to wound + armour savet

). Familiar lieneekin maagikoille aika pakko-ostos, kun kerta sil saa viskottua epäonnistuneet spellit uusiksi. Itse en pahemmin kyllä noille voimakkaamille loitsuille lämpene, koska alueella vaikuttaviin voi olla vaikea saada kovin montaa modellia alle ja ne vie enemmän loitsupaikkoja...
Dispell loitsu on tosiaan saattanut olla counter aiemmin, en ole nähnyt aiempia versioita, mutta siellä on näitä nimen muutoksia esiintynyt (kuten mainitsemasi spy->strategist ja sitten vielä yeman->volley) ja tuo counter->dispell olisi aika looginen.
Mä ymmärsin, et jos vihu loitsii jonkun tuho loitsun velhoa kohti, jolla tuo Defensive Magic Special ability, voi sitä käyttää dispellaa tuholoitsunkin (mutta muuten vain pelissä vaikuttavan loitsun). Mutta jos se loitsu ei vaikuta velhoon, niin dispellaukseen ei ole mahdollisuutta.
Toi systeemi kyl vakuuttaa yhä enemmän mua.

Se korttipakalla deployment, strategist&tactician ominaisuudet, archereiden volley, stattien laskeminen kun haavoittuu jne. mukavia juttuja (vois koittaa soveltaa moisia warhammeriinkin houserulejen muodossa ;-)) Samoin tuo, että 1/10 haavoittaa aina kuulostaa ihan hyvältä (ei mitään Archaonin tyyppisä kuolemattomia hirviöitä), mutta saattaa tukea liikaa horde tyyppisiä armeijoita (warhammerin tyyppistä paniikkia kun ei ole).