Total Cup 10 Lopputulokset ja jälki pöhinät
- Lord of Carcassonne
Total Cup 10 Lopputulokset ja jälki pöhinät
Eli aluksi haluan kiittää KAIKKIA osallistujia todella aktiivisesta osallistumis innosta. Siis todella iso kiitos. Jäi todella positiivinen kuva =). Tää lämmitti sydäntä. Suvannolle paranemisia =). Ehkä ens kerralla taas . Olen todella tyytyväinen ja iloinen siitä että ihmisillä löytyi tälläkertaa aikaa tulla mukaan =). Oli ekakertalaisiakin ja heille iso kiitos myös! Siitä se turnaus skeneissä pyöriminen alkaa. Mitäs muuta tästä sanois...olen aika sanaton =). Toivottavasti pääsitte kaikki turvallisesti kotipuoleen.
Pistän Smaxxille rankingia varten tulokset ja ookkerille. Ookkeri halutessaan kehittelee jotain statistiikkaa =). Kuitenkin pidemmittä puheitta lopputulokset.
1) Indran Yogaswaran--------------103pts
2) Nino Lind----------------------------97pts
3) Juho Hiltunen----------------------97pts
4) Lasse Toivonen--------------------92pts
5) Jalmari Alanko---------------------76pts
6) Juuso Mäkelä----------------------75pts
7) Arttu Tuhkanen--------------------69pts
8) Alex Partanen----------------------67pts
9) Ville Yli-Karhu----------------------67pts
10) Marko Hartikainen--------------63pts
11) Petri Ahola------------------------59pts
12) Lauri Lampela--------------------57pts
13) Juho Kemppainen---------------53pts
14) Jussi Salonen---------------------51pts
15) Samuli Ahokas-------------------46pts
16) Eero Ylönen-----------------------43pts
17) Jani Holkeri-----------------------37pts
18) Atte Jokinen----------------------29pts
19) Pekka Virtanen-------------------15pts
20) Ville Ritari--------------------------4pts
Elikkä tähän aiheeseen saa pistää kommentteja omista peleistä, listoista ynm.
Seuraava tapahtuma?
seuraava on huhtikuun loppupuolella ja silloin pelataan 1000pts turnaus 40k:ta. Infoa tulee piakkoin.
Pistän Smaxxille rankingia varten tulokset ja ookkerille. Ookkeri halutessaan kehittelee jotain statistiikkaa =). Kuitenkin pidemmittä puheitta lopputulokset.
1) Indran Yogaswaran--------------103pts
2) Nino Lind----------------------------97pts
3) Juho Hiltunen----------------------97pts
4) Lasse Toivonen--------------------92pts
5) Jalmari Alanko---------------------76pts
6) Juuso Mäkelä----------------------75pts
7) Arttu Tuhkanen--------------------69pts
8) Alex Partanen----------------------67pts
9) Ville Yli-Karhu----------------------67pts
10) Marko Hartikainen--------------63pts
11) Petri Ahola------------------------59pts
12) Lauri Lampela--------------------57pts
13) Juho Kemppainen---------------53pts
14) Jussi Salonen---------------------51pts
15) Samuli Ahokas-------------------46pts
16) Eero Ylönen-----------------------43pts
17) Jani Holkeri-----------------------37pts
18) Atte Jokinen----------------------29pts
19) Pekka Virtanen-------------------15pts
20) Ville Ritari--------------------------4pts
Elikkä tähän aiheeseen saa pistää kommentteja omista peleistä, listoista ynm.
Seuraava tapahtuma?
seuraava on huhtikuun loppupuolella ja silloin pelataan 1000pts turnaus 40k:ta. Infoa tulee piakkoin.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Lord of Carcassonne
Re: Total Cup 10 Lopputulokset ja jälki pöhinät
Tulokset lähetetty Smaxxille rankingia varten.
Nyt en muista henkilöä mutta se joka myi mulle niitä movement tray levyi ja osia niin sattuisko sulla olemaan kahta käyttämätöntä tai samankokoista levyä mitä mulle myit lisää plus niitä sivu paloja niihin? Ajattelin että jos hinnasta päästään sopuun tai ylipäätänsä sulla niitä viel on tai pystyt luopumaan niistä niin vois ens turnauksessa solmia kauppoja.
Nyt en muista henkilöä mutta se joka myi mulle niitä movement tray levyi ja osia niin sattuisko sulla olemaan kahta käyttämätöntä tai samankokoista levyä mitä mulle myit lisää plus niitä sivu paloja niihin? Ajattelin että jos hinnasta päästään sopuun tai ylipäätänsä sulla niitä viel on tai pystyt luopumaan niistä niin vois ens turnauksessa solmia kauppoja.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
-
luthorhussein
kiitos turnauksesta. toivottavasti jatkossakin tupa täynnä. hiukan voisivat osallistujat panostaa kokoamiseen ja maalaamiseen :) osalla on kaikki tip top 10/10 ja osalla harmaata sinitarraviritystä.
- Lord of Carcassonne
Pyrin korjaamaan omalla kohdalla tän tilanteen. Mulla oli 2 crisis suittia pohjamaalissa ja muut oli maalattu.luthorhussein kirjoitti: Ma 05.03.2018 11:54 kiitos turnauksesta. toivottavasti jatkossakin tupa täynnä. hiukan voisivat osallistujat panostaa kokoamiseen ja maalaamiseen :) osalla on kaikki tip top 10/10 ja osalla harmaata sinitarraviritystä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Sandman-76
Kyllä joku wysiwyg rule olis hyvä. Se että raavitaan kaapinperältä pölyyntyneet figut ja törkätään tosiaan aseet kiinni sinitarralla ole edes kohteliasta vastapelaajaa kohtaan.
Eli vähän jotain yritystä tai sitten voi jäädä kotiin.
Nythän ei ollut sääntöä tuosta, joten kaikki viritykset olivat sallittuja.
Aloitinkin jo baneblade projektin. Tähän projektiin varasin yhden kenkälaatikon ja talouspaperirullia.
:)
Aloitinkin jo baneblade projektin. Tähän projektiin varasin yhden kenkälaatikon ja talouspaperirullia.
olinkin väärässä turnauksessa kun eksyin jyväskylään :( ensi kerralla kun etsin juustonhajuista turnajaista muovinharmailla ukoilla niin tulen kyllä orivedelle jos ehdin ilmoittautua ennen täyttymistä. Kuulostaa mahtavalta tapahtumalta ja sattumanvarainen kuittailu muun makuisia pelaajia kohtaan oli kyllä kohdallaan!
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli suuri viisaus wipe/täysvoitto on 40 pts säännön takana?
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
- Lt_dot_com
Tästä on pakko itsekin vähän antaa palautetta. Sen ymmärrän jos ei vaadita kokonaan maalattua armeijaa mutta kyllä WYSIWYG pitäisi olla ehdoton vaatimus kaikissa turnauksissa. Monissa turnauksissa annetaan pistoolien ja kranaattien kanssa armoa mutta jos yhden pelaajan TalonMasterit olivat osittain koottuja land speedereitä joissa oli sinitarralla heavy bolter turretti katolla niin sanattomaksi vetää. Yhdellä taisi olla typhoon launcherit jotka piti kuvitella heavy boltereiksi. Yhden kaverin Imperial Knightillä ei kumpikaan käsi vastannut todellisuutta.Sandman-76 kirjoitti: Ma 05.03.2018 13:29 Kyllä joku wysiwyg rule olis hyvä. Se että raavitaan kaapinperältä pölyyntyneet figut ja törkätään tosiaan aseet kiinni sinitarralla ole edes kohteliasta vastapelaajaa kohtaan.
Jokainen varmasti on omalla kotipöydällään kokeillut varusteita ja yksiköitä niitä ostamatta mutta kun tullaan yleiselle paikalle pelaamaan tuntemattomien kanssa niin nämä viritykset pitäisi jättää sinne suunnittelupöydälle.
Itse tulen jatkossa äänestämään jaloillani ja jätän yksinkertaisesti tulematta jos minkäänlaista WYSIWYG sääntöä ei käytetä.
Ja tässä kun kirjoitetaan niin mainittakoon myös maastoista. Olen aina pitänyt Oriveden turnauksissa maastoa hyvän näköisenä ja sitä se oli vieläkin. Mutta hieman toivoisin vähemmän eroja pöytiin. Nyt oli ikävästi muutamalla pöydällä hyvin LOS block maastoa mutta vastaavasti muutamien maastot muistuttivat parkkipaikkoja. Näkyvyys oli lähes esteetön koko pöydän pinta-alalla. Nyt kun metsätkään eivät ole enää sitä mitä olivat vielä viime edikassa niin maastojen erot pöydillä korostuivat entisestään.
Muuten oli ihan kiva reissu. Erityinen kiitos Juusolle päivän viimeisestä väännöstä. Oli kyllä hyvä peli.
- Lord of Carcassonne
Mä pidän näitä tapahtumia yksin jonka vuoksi mun hankinnat maastojen suhteen ynm ovat rajalliset ja muut jota pitää tapahtumia ovat kerhoja tai peliporukoita. Ymmärrän kritiikin mutta toivon hiukan myös ymmärrystäkin. Ihmiset voivat äänestää jaloillaan kuten tähänkin asti. Mutta jos mieli muuttuu niin kaikki ovat tervetulleita pelaamaan kritiikistä tai omista vakaumuksista huolimatta.Lt_dot_com kirjoitti: Ma 05.03.2018 16:59Tästä on pakko itsekin vähän antaa palautetta. Sen ymmärrän jos ei vaadita kokonaan maalattua armeijaa mutta kyllä WYSIWYG pitäisi olla ehdoton vaatimus kaikissa turnauksissa. Monissa turnauksissa annetaan pistoolien ja kranaattien kanssa armoa mutta jos yhden pelaajan TalonMasterit olivat osittain koottuja land speedereitä joissa oli sinitarralla heavy bolter turretti katolla niin sanattomaksi vetää. Yhdellä taisi olla typhoon launcherit jotka piti kuvitella heavy boltereiksi. Yhden kaverin Imperial Knightillä ei kumpikaan käsi vastannut todellisuutta.Sandman-76 kirjoitti: Ma 05.03.2018 13:29 Kyllä joku wysiwyg rule olis hyvä. Se että raavitaan kaapinperältä pölyyntyneet figut ja törkätään tosiaan aseet kiinni sinitarralla ole edes kohteliasta vastapelaajaa kohtaan.
Tätä pitää pohtia jatkossa. Mutta pyrin siihen että myös aloittelevatkin pääsisivät mukaan sillä olis mukavaa että mahdollisimman moni pääsee lähtemään pelailemaan ettei kynnys pelaamiseen olisi liian suuri ja se kannattaa ymmärtää että kaikilla ei ole ´eavy metal tiimin tyyliin maalattua armeijaa.En halua syrjiä ihmisiä maalaustaidon mukaan. se olisi iso virhe. Mutta olishan se toivottavaa että yksiköillä näkyis oikeasti ne aseet mitkä niillä on myös listassa. Pitänee kai kuitenkin tehdä jotain sinitarra virityksille. Ainoa poikkeus on, ellei malli ole oikeasti rikkoutunut pelissä niin asia on toinen.
Jokainen varmasti on omalla kotipöydällään kokeillut varusteita ja yksiköitä niitä ostamatta mutta kun tullaan yleiselle paikalle pelaamaan tuntemattomien kanssa niin nämä viritykset pitäisi jättää sinne suunnittelupöydälle.
Olen samaa mieltä. Mutta esim mun kaveri joka oli mukana ja se oli ostanut sotusta terminaattoreita muilta pelaajilta ja niillä oli vääränlaiset kompi aseet ja irrottaminen olisi tehnyt kovaa hallaa itse malleille niin näissä tilanteissa pitää jo hiukan joustaa. Mutta muuten olet asian ytimessä. Eikä tästä vuosiin ennen ole ollut isoa haloota.
Itse tulen jatkossa äänestämään jaloillani ja jätän yksinkertaisesti tulematta jos minkäänlaista WYSIWYG sääntöä ei käytetä.
Olen tästä pahoillani mutta olisin kiitollinen että kertoisit millaiset wysiwyg säännöt olisi mieleen jotta asiat voitaisiin korjata. Onko muissa turnauksissa millainen wording tehty?
Ja tässä kun kirjoitetaan niin mainittakoon myös maastoista. Olen aina pitänyt Oriveden turnauksissa maastoa hyvän näköisenä ja sitä se oli vieläkin. Mutta hieman toivoisin vähemmän eroja pöytiin. Nyt oli ikävästi muutamalla pöydällä hyvin LOS block maastoa mutta vastaavasti muutamien maastot muistuttivat parkkipaikkoja. Näkyvyys oli lähes esteetön koko pöydän pinta-alalla. Nyt kun metsätkään eivät ole enää sitä mitä olivat vielä viime edikassa niin maastojen erot pöydillä korostuivat entisestään.
Olen tästä pahoillani ja uuden edikan myötä mun useat maastot ei ole pelillisesti niin tehokkaita kuin pitäs mutta syy ei ole mun kyllä tässä kohtaa vaan GW:n. Mulla ei kuitenkaan ole ollut varaa uusia maastoja sääntöjen muutosten varjolla. Ymmärrän toki huolen. Koitan tehdä lisää losblokkia mutta tällähetkellä mennään sillä mitä on, raha ei repeä kaikkialle työttömällä.
Muuten oli ihan kiva reissu. Erityinen kiitos Juusolle päivän viimeisestä väännöstä. Oli kyllä hyvä peli.
Tuo oli mukava kuulla. Tulet jatkossa mikäli haluat =). Olet aina tervetullut!
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, Ma 05.03.2018 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Lord of Carcassonne
Tässä ei ole mitään suurta viisausta. Itse halusin että kumpikin tehtävä on 20 turnauspisteen arvoinen. Eli yhteensä 40. Ja saataisiin oikeasti eroa pelaajien kesken ja aikanaan tuli palautetta jonka vuoksi tein nykyisen systeemin. Taas wipe out 40-0 tulee siitä mikäli vastustajan armeija tuhotaan täysin viimeiseen mieheen asti niin tuskin suoritetuista objekteista paljon mennään historiaa kertomaan päämajalle jos kukaan ei ole kertomassa sitä (onhan tottakai kaikki comm systeemit ynm tietenkin) mutta jos on parempi ehdotus niin otetaan vastaan. Aina kehitetään jos tulee parempia ideoita.Inouj kirjoitti: Ma 05.03.2018 16:01 Ihan mielenkiinnosta, mikä oli suuri viisaus wipe/täysvoitto on 40 pts säännön takana?
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Lord of Carcassonne
Mutta haluan jatkossa kuitenkin että ihmiset jotka haluaa pelata ei tulisi hirveätä estettä vaatimusten suhteen päästä pelaamaan.
Mutta tuo sinitarra homma täytyy ottaa kyllä käsittelyyn.
Sellaiset epämääräiset konversiot on jatkossa hyväksytettävä mulla. Eli ei maitopurkki Banebladeja.
Katson että muita turnauksia ei ole niin huhtikuun loppupuolella mahdollisesti tulee 1000pts turnaus. Jonka jälkeen alkaa tiimiturnausten suunnittelu.
Mutta tuo sinitarra homma täytyy ottaa kyllä käsittelyyn.
Sellaiset epämääräiset konversiot on jatkossa hyväksytettävä mulla. Eli ei maitopurkki Banebladeja.
Katson että muita turnauksia ei ole niin huhtikuun loppupuolella mahdollisesti tulee 1000pts turnaus. Jonka jälkeen alkaa tiimiturnausten suunnittelu.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7