"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä armeija on omasta mielestäsi mieluisin?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
neo

Mikä armeija on omasta mielestäsi mieluisin?

Viesti Kirjoittaja neo »

Eli nyt saa kehua omaa armeijaansa niin että sattuu. Yritän nimittäin keksiä minkä armeijan 40koohon tekisin. Älkääkä sanoko: "valitse itse mikä tuntuu hyvältä" koska lähes kaikki armeijat tekisi mieli tehdä :roll: .
Viimeksi muokannut neo, La 12.07.2003 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dumkopf

Viesti Kirjoittaja Dumkopf »

mikään armeija Ei ole paras. Omaani en viitsi suositella pahemmin mutta voin sanoa että chaos on ollut mukava ja monipuolinen pelata
Viimeksi muokannut Dumkopf, La 12.07.2003 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkuun hieman hikoilin, tanssin yhä villimmin, sitten lisää hikoilin, Sitten vallan savusin.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Itse valitsisin lähinnä ulkonäön perusteella jos ei muuta perusteita ole.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Vaikka jokin armeija olisi paras, miksi haluaisit pelata juuri sillä ? Warhammerissa ja 4Okoossa armeijat on juuri niin hyviä kuin niistä tekee.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

P.L kirjoitti:Itse valitsisin lähinnä ulkonäön perusteella jos ei muuta perusteita ole.
Mutta kun liian moni näyttää myös hyvältä. En kysykkään miten valitsen vaan minkä?
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

Kerro mikä on hyvää armeijassasi. Plussat ja miinukset.
Dumkopf

Viesti Kirjoittaja Dumkopf »

plussat: hyvät panssarit, osuvat hyvin, vahingoittavat...
miinukset: kalliita pisteissä
Alkuun hieman hikoilin, tanssin yhä villimmin, sitten lisää hikoilin, Sitten vallan savusin.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Mikä armeija on omasta mielestäsi mieluisin?

Viesti Kirjoittaja Abu »

Jaah? Omat Eldarini voittavat hyvinä päivinä (lue: aspect warrioirioreiden käyttö onnistuu) ja ottavat pataan huonoina (lue: aspect warrioreiden käyttö menee hanurilleen)

Toisin sanoen: Eldarit ovat pirun kovia jos niitä osaa käyttää. Sama pätee tosin joka armeijaan, mutta kontrasti on esim. marineihin verrattuna isompi.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
neo

Re: Mikä armeija on omasta mielestäsi mieluisin?

Viesti Kirjoittaja neo »

Pizza=Abu kirjoitti:Jaah? Omat Eldarini voittavat hyvinä päivinä (lue: aspect warrioirioreiden käyttö onnistuu) ja ottavat pataan huonoina (lue: aspect warrioreiden käyttö menee hanurilleen)

Toisin sanoen: Eldarit ovat pirun kovia jos niitä osaa käyttää. Sama pätee tosin joka armeijaan, mutta kontrasti on esim. marineihin verrattuna isompi.
juuri tällästä palautetta :D
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Eldareita (kakkosarmeijani) voisin myös itse suositella. Siitä saa vähän viilaamalla taktisen armeijan, josta ainakin minä pidän. Tällöin ei voiteta sillä, että arvataan kolmella ordanceaseella hyvin ja ammutaan viholliselta kaikki yhdessä vuorossa, vaan todellakin asioita pitää hieman miettiä. Eli tollasella armeijalla pärjää hyvin, jos osaa taktikoida, mutta häviää jos mokailee pahemmin.
Tai saahan niistä eldareista tietenkin kykkivän tulibunkkerinkin, jos haluaa...
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Lost and Damned. Tykästyin armeijasta, koska se sisältää paljon konvertointimahdollisuuksia, joustava taktisesti (klosis & ampuminen luontuu), fluffia saa itse tungettua valtavasti ja on kuitenkin haasteellinen pelata.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Imperial guard on mielestäni mukavin armeija. Siinä on sellasta WWII tunnelmaa.

Hei, Zymeth. Onkos Lost and the Dammed joukolle omaa codexia tai muuta listaa?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Guardsman kirjoitti:Hei, Onkos Lost and the Dammed joukolle omaa codexia tai muuta listaa?
Codex: Eye of Terrorista löytyy. Lisäksi tarvinnet Codex: Chaos Space Marinesin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Fa Shih

Viesti Kirjoittaja Fa Shih »

Itse en vielä pelaa, vaan vasta suunnittelen armeijan ostoa, mutta olen kallistumassa IG:n puolelle samasta syystä kuin Guardsman: Siinä vaan on sitä nykypäivän/WWII:n tunnelmaa. Välillä kyllä Tyraniditkin kiinnostaa koska ne muistuttaa Aliens-leffoja ja Starcraftin Zergejä.
Xin Sheng!
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

jullevi kirjoitti:
Guardsman kirjoitti:Hei, Onkos Lost and the Dammed joukolle omaa codexia tai muuta listaa?
Codex: Eye of Terrorista löytyy. Lisäksi tarvinnet Codex: Chaos Space Marinesin.
Myös IG:n codexi on hyödyllinen, muttei välttämätön.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

no siis jos tässä saa omaa armeijaansa mainostaa todella pahasti niin.

Nidit

+niitä on paljon
+ne on mukavia
+mutaatiot
+ne vain sattuu olemaan armeija jolla pelaan

-ne maksaa ja paljon jos et tee gene armeijaa
-niitä pitää maalata aika monta
-ne voivat aiheuttaa jonkin asteisia juustoa! valitusta kanssa pelaajissa kun ladot pöydäälle pari lentää hive tyranttia ja miljoona gaunttia...
-no eipä mitään todella ihmeellistä ampumista.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
naulapaa

Viesti Kirjoittaja naulapaa »

noh..elä rupea pelaamaan marineilla niitä on liikaa

toinen armeijani kroot mercenaries

+siistit figut
+kovin moni ei niillä pelaa
+shaperit,3w 3a ja eviscerator tekee pahaa jälkee

-niitä pitää olla paljon,eli kallis armeija
-/+ ukot pitää pääosin tehdä pelkästä kroot carnivore boksista..eli konfaamista :wink:
Jyväskylän cityliberation turnauksien epävirallinen maskotti
Espu

Viesti Kirjoittaja Espu »

Dark Eldareilla pelaan ja niistä pidän, vaikka en ikinä ketään voitakaan :)

+ hienot figut
+ mahdollisuus laittaa paljon teräviä osia (niistä minä pidän)
+ nopeita
+ kovia ampumaan

- eivät kestä osumaa
- hankala pelata (minä en osaa)
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Oikein!DE rules ok!
Jos piikit ja retro 80-vaatteet kolahtaa niin silloin DE!
Isoin ero perus Eldar-ja DEn välillä on että kun eldarit heittelevät peelomaisia armor saveja DEt poistavat sankarillisesti kaatuneita commorraghin poikia;mainio Fluffi jos sen sattuu tuntemaan...

tuhannen pisteen DE armeejaan pystyy tunkemaan 21 dark lancea ja sitten haemonculus enää HQksi niin jo on!muutaman Dark-lance voi vauhtaa disintegatoriksi,ja sitten jää tilaa vielä pariin blasteriin.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Blood Angels
+Hienoja (makuasia)
+Todella monipuolinen armeija, voi lähteä vetämään vastustajaa lättyyn (joo nyt on TVR ettei enää Rhinoissa oikein mutta Blood Angelit saavat eniten Jump Packeja kaikista armeijoista, tosin Jump Packit eivät ole mitenkään ylihyviä. Eipä silti ole lähitaisteleminen enää TVR:n jälkeen muutenkaan) tai räiskiä kappaleiksi (vähän epävakaata Black Ragen takia) pienen assault/counter-assault elementin kanssa (Death Company). Nopeitakin niistä saa (tosin TVR:n myötä ei enää paljoa hyötyä)...
+Hienoja yksiköitä joita muut marinet eivät saa (Sanguinary High Priest, Death Company, Honour guard, Veteran Assault Squad, Baal Class Predator, Furioso Dreadnought)
+Hienoja Special Charactereita, jotka tosin on ylihinnoiteltu.
+Hieno fluff (makuasia)
+Minun on helppo eläytyä Blood Angeleihin (ei varmaan päde muille), eli siis Blood Angelit ovat se armeija joka eniten muistuttaa minua...
+Turpaan vaan Chargella. +1S +1I tekee selvää.
+Death Compay on ihan mielettömän kova.
-Black Ragella Whirlwind/tms yksikkö jonka tulisi pysyä paikoillaan lähtee toisinaan ajelemaan (ei hyvä).
-Pakko aina lähteä vastustajien perään lähiksessä (ei kovin paha, mutta joskus todella huono juttu)
-Tavalliset Dreadnoughtit ovat Heavy Supporttia ja eliiteistä löytyy turhanpuoleinen Furioso Dreadnought.
Rhinot ja Razorbackit vähemmän käyttökelpoisia kuin muilla TVR:n jälkeen turhien Over-Charged engineiden viemän 15 pisteen takia.
-Halpa HQ on mahdollinen muttei lainakaan käytännöllinen, Chaplain tuppaa olemaan yleisin HQ-ukko.
-Death Companyyn saattaa liittyä myös Attack biken tapainen kallis ukko, joka ei ole liian kivaa jos tälläisiä tekisi mieli käyttää. Tosin Terminaattorit/mopot eivät mitenkään liian hyviä muutenkaan ole...
zqmfgb
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”