Olen hissuksiin maalaillu figuläjästä epäkuolleita, ei varsinaisesti mitään tiettyä peliä varten. Siksi beissitkin on vähän mitä sattuu. Tuossa on Reaperin, Red Boxin, Otherworldin, Manticin ja GW:n figuja:
Harmillista, ettei tähän ole tullut yhtään kommenttia.
Mun mielestäni asiallisesti maalattuja epäkuolleita, joissa on toisaalta sitä maatuneen luun ja vaatteiden sameutta, ja toisaalta hyvin kehitetty ilmettä yksiköille ja koko armeijalle puhtaalla punaisella ja valkoisella. Manticin luurangoilla on aika kauheesti skulptatut päät, mutta maalattuna nekin ovat paremman näköisiä.
Noin yleensä, tässä jos missä olisi paikka hankkia jotain pigmenttejä tai vastaavia, ja lisäillä ruostetta metalliosiin! Vois myös harkita vähän räikeämpiä highlighteja ja ehkä vaihtoehtoista ruskeaa sävyä osalle nahkavöistä ja vaatteista. Voi tosin olla, että valokuvaus on syönyt sävyjä, ja että niitä oikeesti on tuolla enempi.
Beisseille kannattaa myös tehdä jotain. Ite lisäisin ehkä perinteistä vihreää ruohoa, koska se toisi kokonaan uuden värin yksiköille ja armeijalle, ilman että itse ukkojen kuollutta tummuttaa pitäisi muuttaa.
Mitäs nuo talot tuossa taustalla ovat? Valmiina hankittuja? Mikä firma?
Ammunpa lonkalta kommenttia tähänkin. Maranellonpunaiset töyhdöt ja kilpien kruunut hyppäävät aavistuksen muuten niin johdonmukaisen elottomasta värimaailmasta. Voisiko harkita synkenpää sävyä. Baseen olisi hienoa saada kuollutta tai kulotettua, eli mustaa ruohoa. Sellaista harvemmin näkee.
Auh, unohdin sitten itekin tämän ketkun...mutta kiitokset kommenteista. Noi kuvat on sen verran heikkoja, ettei niistä saa ihan oikeaa käsitystä, juuri ruostetta on ihan kohtuullisen paljon ja ei se punainenkaan ole ihan noin törkeen värinen. Mulla on itse asiassa yleensä vaikeuksia saada punaisesta oikein kirkasta, todellisuudessa nuo on paljon hailakampia.
Aattelin pitää noi alustat ihan paljaina mutta nyt kun mainitsitte, niin jokunen kuollut ruohotupsu ei varmaan haittaiskaan?
@Staffy: toiseksi ylimmän kuvan figut on Red Boxin wightejä, wraitheja tms. ja olen vaan vaihtanu niiden päät. Käytin päinä noit Manticin skelispäitä, joita on runsaasti muoviukkojen mukana. RB:n päät oli kovin vaatimattomia ja tosi pieniä suhteessa ruhoon.
@Ile: Talot on Hudson & Allen -merkkisiä 'solumuovista' tms. valettuja, tosi kevyitä ja talo on aina yksi kappale. Mulla on noita vielä jokunen maalaamatta, mm. aikas hieno majatalo.