"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WH40k 1000pts turnauksen Lopputulokset ja Pariturnaus suunnittelu keskustelu.

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Lord of Carcassonne

WH40k 1000pts turnauksen Lopputulokset ja Pariturnaus suunnittelu keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Moi.

Elikkäs turnaus on ohi ja olen erittäin tyytyväinen osallistumis intoon =). Ens kerralla on lupaukseni mukaisesti Maelstrom missioneja (pääsette korttien kanssa taas touhuamaan). Elikkäs iso kiitos kaikille vielä kerran =).

Tähän aiheeseen saa pistää kommentteja omista peleistä ynm. Lisäksi tässä aiheessa saa keskustella ja antaa ehdotuksia tulevan pariturnauksen tiimoilta. Tarkoitus olis siis käyttää warheadin säännöstöä ( linkki: viewtopic.php?f=11&t=118019 ) mutta muutos ehdotuksia sääntöjen ja skenaarioiden suhteen otetaan vastaan jotta saadaan ihmisille kivat kokemukset pelikentillä.

Wysiwygissä palataan entiseen eli pyritään että ihmiset käyttävät tietenkin oikeita nappeja ja varustuksia mutta pienin poikkeuksin voidaan sallia proxyt ja konversiot jotka voi mulla hyväksyttää tai ovat hyvän maun sallimissa rajoissa. Kova wysiwygiä toivottiin mutta henkilöt jotka sitä viimeksi toivoivat eivät itse loppujen lopuksi osallistuneet mukaan. Pyritään siihen että aloittelevillakin on jonkinlainen ponnahduslauta osallistua turnauksiin niin ei tulis liian kovaa estettä. Haluan että omat turnaukseni olisivat aloittelija ystävällisiä eikä olis liian kovaa muuria tai estettä pelaamiselle. Jokainen uusi pelaaja on harrastukselle vain plussaa.

Elikkä tästä huolimatta, lopputulokset tosta tonnin turnauksesta-!

1) Juho Hiltunen...........Dark Angels + Imperial Knights = 76pts
2) Jalmari Alanko..........Chaos Spaca Marines (Legion: Alpha Legion) = 55pts
3) Arttu Tuhkanen.........Space Wolves + Imperial Knights = 50pts
4) Nino Lind................. Imperium - Adeptus Mechanicus= 48pts
5) Tero Uolamo.............Drukhars (Kabal Iblis) = 47pts
6) Marko Hartikainen.......T´au Empire (Sept: T´au)= 43pts
7) Jesse Riikonen..........Chaos Daemons = 38pts
8) Lauri Lampela..........T´au Empire (Sept: Vior´la)= 18pts
9) Petri Pulkkinen..........Tyranids (Fleet: Kraken) = 15pts
10) Ville Yli-Karhu.........Chaos Daemons = 10pts
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, Ti 24.04.2018 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
jame

Re: WH40k 1000pts turnauksen Lopputulokset ja Pariturnaus suunnittelu keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jame »

Ajatuksia jotka on tullut mieleen aiheesta:

1. Detachmentit:

Mielestäni olis järkevintä soveltaa edellisen turnauksen rajoituksia kuhunkin pelaajaan. Eli kummankin pelaajan osa tiimistä pitää sisällään max 2 detachmentia, jotka eivät saa olla tuplia.

2. Pisteet:

Olen itse edelleen sitä mieltä että 2000p tiimi olisi paras, mutta vaikutin ainakin lauantaina olevan vähemmistössä 1500p kannattajia kohtaan. Toinen pisteisiin liittyvä kysymys joka itselle heräsi oli voiko pisteitä jakaa pelaajien kesken. Esim jos toisella pelaajalla jää pari pistettä vajaaksi voiko hän lahjoittaa ne tiimitoverilleen?

3. Armeijoiden jako:

Ymmärtääkseni War Headissä homma hoidettu niin että pelillisesti tiimit lasketaan samaksi armeijaksi, ainoat epätavallisuudet ovat vain armeijan rakentamisessa ja siinä kuka liikuttaa modeleita pöydällä. Täten esim. CP-pooli on yhteinen, Strategemit ja muut buffit pätevät kunhan oikeat Keywordit löytyy, Psychic Focus ja Strategic Discipline koskettavat molempia pelaajia yhteisesti ja muutenkin kun säännöt puhuvat "you" tai "enemy player" tarkoitetaan tällä koko tiimejä tekemättä eroa itse pelaajien välillä.

4. Scenariot:

En tiedä muista mutta itse olisin ainakin kiinnostunut kokeilemaan lisää Chapter Approved-skenuja.
TheDefenderofUlthuan

Re: WH40k 1000pts turnauksen Lopputulokset ja Pariturnaus suunnittelu keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TheDefenderofUlthuan »

Täytetäänkö siis armeijat erikseen vai yhteen? Esim. voisi olla kiinnostavaa jos detachmentissa olisi molempien pelaajien modeleita.
Jespe

Viesti Kirjoittaja Jespe »

Kiitokset vielä tässäkin topicissa turnauksesta! Mä ehdottasin että pitäydytään 1500pts kokonaismäärässä, eli 750pts per pelaaja. Pelit pysyy tehokkaina ja kasassa, paripelaaminen tuo kuitenkin oman haasteensa peleihin. :)

Ja myöskin ettei pisteitä lainata pelikaverin listoihin, kyllä ne saa viilattua pisteen, parin, päähän :)

CP:t ja stratagemit niin kun ylempänä oli kirjailtukin, eli yhteiset CP:t (meillä tais Uolamon kanssa käydä viimeksi niin, että mä kerkesin tuhlaan kaikki tyyliin 10CP:tä, ennen kun olis ollut peliparilla tarve :’D)

Edit: Ja detachmenttien kokoominen mun mielestäni ihan sääntöjen mukaan, eli ei mixed detachmentteja.
TheDefenderofUlthuan

Ja laskettaisiinko parin joukot omina? Mieleeni tuli Aura buffit ja transportit. Buffaisisiko vaikka mun UM-kapteeni parin ultramarineja?
jame

TheDefenderofUlthuan kirjoitti: Ti 24.04.2018 16:14 Ja laskettaisiinko parin joukot omina? Mieleeni tuli Aura buffit ja transportit. Buffaisisiko vaikka mun UM-kapteeni parin ultramarineja?
Käsittääkseni se olis kyseessä olevilla säännöillä just näin, sääntöjen perusteella armeijat katsotaan samaksi, joten buffit pätee niin kauan kuin Keywordit on kunnossa.
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

TheDefenderofUlthuan kirjoitti: Ti 24.04.2018 16:14 Ja laskettaisiinko parin joukot omina? Mieleeni tuli Aura buffit ja transportit. Buffaisisiko vaikka mun UM-kapteeni parin ultramarineja?
Suora lainaus: "You can re-roll hit rolls of 1 made for friendly CHAPTER units within 6" of this model"

Eli kyllä pitäis buffata myös kaverin ultria, kunhan samaa chapteria.
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
BadSam

Viesti Kirjoittaja BadSam »

Pariturnaus!! Jes!!!
Äänestän 750pts, pari peleissä kestää ja saa kuitenki olla jouhevampaa menoa että pysyy pelit mielekkäinä.
Meitä ois Lappeenrannasta tulossa ymmärtääkseni autollinen väkeä.

Ei muuta kun pvm päättämään ni päästään me perheelliset laittamaan vapaahakemuksia ajoissa. ;)
Lord of Carcassonne

Elikkäs siis kysymys kuuluu että sopiiko turnaukselle kesäkuu vai heinäkuu paremmin? Toivoisin kaikkien potentiaalisten osallistujien vastaavan tähän.

Kun ajankohdasta on jonkinlainen toive niin alan kasata sääntösettiä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
jame

Itelle kesäkuu mielluummin.
TheDefenderofUlthuan

Mulle joko kesäkuun alkupuoli tai heinäkuu.
Jespe

Viesti Kirjoittaja Jespe »

Täällä Ei väliä, listat on jo parin kanssa tehty tonnin turneen kotimatkalla. :’D 9.6 kangasalla turnaus, joten ei mielellään sen päälle.
Lord of Carcassonne

Jeppejeppe kirjoitti: Pe 27.04.2018 23:44 Täällä Ei väliä, listat on jo parin kanssa tehty tonnin turneen kotimatkalla. :’D 9.6 kangasalla turnaus, joten ei mielellään sen päälle.
Olen ite menossa kangasalle pelaa joten se päivä ei onnistuis muutenkaan.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
TheDefenderofUlthuan

Onko päivämäärä vielä muutettavissa?
En pääse kyseisenä viikonloppuna mutta kesä- heinäkuussa kaikki muut kävisivät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”