Maalausblogini
Maalausblogini
Kirjoitusten ohella alotin uuden projektin miniatyyrejen parissa; tavoitteena saada talvineukkuja maalailtua. Tällä hetkellä valmiina on hq, mmg, at ja 20 jalkamiestä. Jokaisen figuurin pohjassa on magneetit kuljetuksen helpottamiseksi. Ottaisin vastaan mielelläni palautetta ja kritiikkiä.
Kiitos!
Kiitos!
- Liitteet
Viimeksi muokannut MarkusL, Pe 15.06.2018 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Maalausblogini 23.3.18
Hyvältähän nämä näyttävät.
Kritiikkiä en ihan uskalla antaa, koska luulen, etteivät valokuvat näytä maalausta edukseen. Tietenkin jotain highlightiä kehtaa aina lisätä. Kasvot sen sijaan tuntuvat hyvinkin valmiilta, ainakin pelikäyttöön.
Baset ovat aika valjuja. Vaikka on talvi, kaikenlaista ruohoa, hiekkaa, puunsälettä yms. kehtaisi silti lisätä noihin. Ehkä käyt baset uudelleen läpi, kun porukka alkaa olla kokonaisuudessaan koossa?
-ile
Kritiikkiä en ihan uskalla antaa, koska luulen, etteivät valokuvat näytä maalausta edukseen. Tietenkin jotain highlightiä kehtaa aina lisätä. Kasvot sen sijaan tuntuvat hyvinkin valmiilta, ainakin pelikäyttöön.
Baset ovat aika valjuja. Vaikka on talvi, kaikenlaista ruohoa, hiekkaa, puunsälettä yms. kehtaisi silti lisätä noihin. Ehkä käyt baset uudelleen läpi, kun porukka alkaa olla kokonaisuudessaan koossa?
-ile
Kiitoksia!
Mietin itsekin mitä noihin baseihin voisi lisätä. Kokonaisuudessa toimivat, mutta lähikuvissa mielestäni liian vaisuja. Pitänee vielä harjoitella lumibaseja maastojen teossa ja soveltaa sitten näihin.
Keinovalo ja kännykkäkamera vääristävät hieman maalausta, mutta vinkkejä otan tämänkin korjaamiseen.
Mietin itsekin mitä noihin baseihin voisi lisätä. Kokonaisuudessa toimivat, mutta lähikuvissa mielestäni liian vaisuja. Pitänee vielä harjoitella lumibaseja maastojen teossa ja soveltaa sitten näihin.
Keinovalo ja kännykkäkamera vääristävät hieman maalausta, mutta vinkkejä otan tämänkin korjaamiseen.
-
Ninjapiraatti
Hyvän näköistä jälkeä on, mutta niinkuin ile sanoi baseihin kannattaa keskittyä. Jos kyseessä on taistelutanner niin tuskin puhdasta lunta on kaikkialla. Rohkeasti vain kokeilemaan "roskan" lisäämistä.
Ebayn kautta voi esmes tilata kinkkilästä valolaatikon. Olikohan vähän päälle 10e ja auttaa figujen kuvailussa huomattavasti.
Ebayn kautta voi esmes tilata kinkkilästä valolaatikon. Olikohan vähän päälle 10e ja auttaa figujen kuvailussa huomattavasti.
Muiden maalailuiden ja askartelujen alla palailin takaisin boltin pariin. Päätin uudistaa baseja ja sain aikaiseksi tämänlaisen tuotoksen. Mielestäni huomattavasti parempi kuin edellinen. Yritin parantaa samalla kuvan laatua ottamalla sen pihalla.
-
ukko warhammer
Jos nää ois 40k figuja, ois jo aika kohtalainen kaartilista. Hyvää jälkeä. :)
"Give me a hundred Space Marines, or failing that, thousand other troops.
Re: Maalausblogini 16.4.2018
Baset etenee kovaa vauhtia ja pian yhteiskuva valmiina. Harjoittelin vähän kuvausta ja mielestäni sain oikein onnistuneen otoksen mmg:stä. Kritiikkiä otan vastaan mielelläni!
Minä olen noista baseista vähän eri mieltä. Hyvin harvoin näkee juuri kokolumista basea, varsinkaan kv-palstoilla, vaan aina on joko ensilumi tai rospuutto-aika kyseessä. Oikeastihan lunta on yleensä ihan helvetisti kun on ja se peittää kaiken alleen. Toki siihen voi somisteeksi laittaa verta, roskaa, puskaa ja niin edelleen, mutta kokolumista pidän ihan virkistävänä poikkeuksena. Puut oli hyvä lisä myös. Valkotasapaino taitaa kuvissa olla vähän liian väärin; liian lämmin arvaan. Kuvien ei tarvitsisi olla ihan niin niukasti rajattuja. Figut vähän kauempana olisi armeliaampi ja ehkä realistisempi kuvakulma. Harva näitä katselee viiden sentin päästä.
Kokeilin kuvata puhelimen kameraa paremmalla ja vielä menee paljolti harjoitteluun pikkiin sen käyttö.
Basejen suhteen pidän itse hieman enemmän uudemmista, sillä kokolumisiin en saanut aikaiseksi oikeanlaista tunnelmaa. Metsäinen maasto pienin lumirippein saa figuurin eloisammaksi ja toimii siten paremmin. Saatan vielä myöhemmin muokata lumiefektiä, sillä en ole lopputulokseen 100% tyytyväinen.
Päätin vielä kuvata kännykkäkameralla yhteiskuvan, joka antaa hyvin kuvaa kaikista maalatuista figuureista, jotka ovat pelivalmiita 500p taisteluihin.
Kiitoksia kuitenkin kaikista kommenteista!
Basejen suhteen pidän itse hieman enemmän uudemmista, sillä kokolumisiin en saanut aikaiseksi oikeanlaista tunnelmaa. Metsäinen maasto pienin lumirippein saa figuurin eloisammaksi ja toimii siten paremmin. Saatan vielä myöhemmin muokata lumiefektiä, sillä en ole lopputulokseen 100% tyytyväinen.
Päätin vielä kuvata kännykkäkameralla yhteiskuvan, joka antaa hyvin kuvaa kaikista maalatuista figuureista, jotka ovat pelivalmiita 500p taisteluihin.
Kiitoksia kuitenkin kaikista kommenteista!
Re: Maalausblogini 15.6.2018
Pitkästä aikaa kasasin ja maalasin lisää neukkuja. Pienen ruostumisen jälkeen basejen rakentelu ja maalaminen palautui mieleen, mutta olen varsin tyytyväinen lopputulokseen. Hieman huomaan highlightejen kärsivän useampaa nappia maalatessa samanaikaisesti.