Tammikuun maalaushaaste

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hammerheart

Tammikuun maalaushaaste

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Uusi vuosi, uudet kujeet, tammikuun haaste on:
Aloita jotain uutta.

Kaikki käy - uusi peli tai uusi armeija tai uusi yksikkö tai uusi dioraama tai jopa vain uusi yksittäinen nappi. Maalaa jotain valmiiksi tammikuun aikana tähän uuteen projektiin. (Etenkin) jos projekti on vain yksittäinen nappi, niin tee myös jotain muuta itsellesi maalauksen saralla nappiin liittyen. Astu rohkeasti mukavuusalueesi ulkopuolelle.

Haastetilanne (huikatkaa ihmeessä, jos olen laskenut väärin tai joku on unohtunut tms):
Nikodemus 3
Hammerheart 2
Aarresaari 2
The Captain 1
NorjanPaavi 1
ile 1
Laava 1
techman 1
Dolmot 1

(Enemmän lörinää haasteen ideasta löydät lokakuun ketjusta täältä:
viewtopic.php?f=3&t=119225&sid=1ba63812 ... 0731029edd - vielä ehtii hienosti mukaan!)
Viimeksi muokannut Hammerheart, To 10.01.2019 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Nikodemus

Re: Tammikuun maalaushaaste

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Oisko tämä se houkutin millä lähtee testaamaan NMM:n mystisiä saloja. Figu on vielä sangen iso kysymysmerkki. Voi joutua jopa menemään ostoksille.

edit: eipäs tarvinnut. Tämmöset figut olleet hyllylimbossa kesästä asti. Noista voisi jonkun napata. Ei ole liikaa metallia niin ehtii saada valmistakin. Pohdintaa, pohdintaa.
Ne keitä se kiinnostaa, figujen alkuperä: Russian Alternative Barbarian with great weapon, Reaperin "naispaladiini", jonkinsortin justicar crusader (ostin koska Klocke), Avatars of Warin joku kaaosmimmi, taisiko olla "Manhunter"?

edit2:
Paladiini pääsi figupidikkeelle ja aloin luonnostelemaan valkoista vaatetta. Musta ja valkoinen ääripäinä ovat suht v-mäisiä maalata... joten valkoinen vaate haasteen hengessä. Metalleissa varmaan toteutan sekä TMM että NMM juttuja, ihan jo ajan säästämiseksi. Tässä kuussa on jonkin verran ruuhkaa. Miekka ainakin NMM:llä. Katellaan millaisen muodon kilpi ja panssari löytävät, panssari ainakin todennäköisesti TMM:llä.
Liitteet
Tammikuuhaaste.jpg
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Jaa-a, tähän teemaan menisi kyllä melkein mikä vain kunhan riittävästi venyttää ja oikeasta kulmasta katsoo. Parasta olisi tietysti livauttaa pöydälle jotain relevanttia projektilistalta niin saisi uuden vuoden työpajan käyntiin. Tässä käden ulottuvilla olisi mm.
  • Lisäyksikkö BFaS-armeijaan. Onhan se joo uusi yksikkö, mutta rehellisesti sanoen lähinnä lisää samaa jöötiä mitä on jo sata figua. Nääh.
  • Lisää figuja tuosta gobbopaketista. Ovat varmaan uusimmat taloon tulleet figut ja vieläpä lähes tulikuumina suoraan ekasta tuotantoerästä, mutta näitä maalasin jo joulukuun satsiin. Kaikkein paras uutuuden terä meni jo.
  • Yksi puolivalmis faba-yksikkö, aloitettu reilut 10 vuotta sitten...ei, ei edes venyttämällä. Olisi oikeasti sopinut siihen "maalaa jotain keskeneräistä" -haasteeseen, vieläpä tyylillä.
  • Olkkarin pöydällä jotain klassisia figuja kasarilta, ylijääminä viimeisimmästä luokitteluoperaatiosta. Tuota...ei? Tai ainakin pitäisi keksiä joku todella tuore tulokulma maalaukseen.
  • Maastoa. No, on kyllä ohjelmassa uuteen skaalaan astuminen sillä saralla. Voisi mennä, mutta jotenkin figuissa on silti se jokin ja maastossa ei.
Vaan nyt kun tuumaan niin tuosta toiseksi tuoreimmasta saapuneesta lootasta voisi löytyä jotain monessakin mielessä uudenkarheaa. Käydäänpäs katsomassa. Raportoin toivottavasti uudestaan joskus loppuviikosta.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jotain uutta vai?

Mietin, että voisin vaikka maalata uuden BFG-laivaston... mutten löytänyt BFG-marine-laivojani. Olenkohan myynyt ne jossain vaiheessa, vai ovatko piilossa jossain, mistä en tajunnut katsoa? Kumpikin vaihtoehto on uskottava.

Siirrytään siis suunnitelmaan B, tai oikeammin suunnitelmaan Ω:

KUVA

Level 7: Omega Protocol -lautapelin merijalkaväki. Onhan tuo peli jo jokusen vuoden vanha, mutta kun se ei ole kovin hyvä, se on jäänyt vähemmälle pelaamiselle, eikä figujen maalaukseenkaan ole ollut suurta motivaatiota. Yhtä alienifigua olin joskus kokeeksi pohjamaalannut, mutta siihen se silloin jäi, eli käytännössä tämä voidaan laskea minulle uudeksi projektiksi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Katsotaas, kyllä jotain uutta varmasti löytyy. Aikaa pitäisi olla ainakin. Mieli tekisi tehdä joku diorama. Pitää penkoa varastoja.
STB

Viesti Kirjoittaja STB »

Mukana. Maalaan 1:n Darklands-figun, jossa itselleni 3 uutta asiaa:

1. Valmistelen ekan hartsifiguni
2. Uus peli
3. Opettelen tekemään lumimaastoa
aeaelioe

Viesti Kirjoittaja aeaelioe »

Mun hirveän rajoitetulla maalausajalla näihin on vaikea ottaa osaa, mutta ehkä tämä olis sopiva. Postissa tuli juuri ennen joulua Nemesis, jonka alienit pitäisi maalata, ja tavoitteena olisi käyttää max 30min per figu. Tuottaa mulle ihan hirveitä vaikeuksia, kun oon aika aloitteleva maalaaja ja tähän mennessä tottunut hieromaan noita ihan loputtomasti. Tässä vois saada siistin näköistä jälkeä pelkällä pohjamaalilla+washilla+drybrushilla.

Lopputuloksena ei tule olemaan mitään älyttömän kovalla tasolla maalattuja ukkoja, vaan nopeasti maalattua pelipöytätasoa kun näitä on aika paljon. Tässä haasteessa ei kai ollut mitään tasovaatimuksia? :)

KUVA
Nikodemus

aeaelioe kirjoitti: To 10.01.2019 13:55 Tässä haasteessa ei kai ollut mitään tasovaatimuksia? :)
Ei todellakaan. Omalle tasolle omaan tahtiin.
On ihan normaalia ja mielenterveydelle tärkeää että massojen maalaamiseen ei käytä ihan yhtä paljon aikaa ja vaivaa per figu kuin soolo sankareihin. Jotkut sitäkin harrastaa, mutta ei mun pää kestäis.

___

Omaa haastetyötä aloiteltu. Ihan hukassa värien suhteen vielä. Rinnuspanssari jo kertaalleen ylimaalattu. Mitään varjostuksia ja korostuksia ei tosiaan ole vielä tehty, niitä sitten kun olen värivalintoihin tyytyväinen.

Pinkit hiukset. Valkoinen tabardi. Ne on päätetty. Ajattelin NMM:ssä käyttää hiukan turkoosin sävyjä (S75 Green Ink nyt toista kuukautta putkeen haastefigussa).
Emmä sit tiä, joku messinki/kulta panssari vois olla helppo ja sopiva, ei viitsi tehdä hopea TMM:ää ja hopea NMM:ää samaan figuun. Koska turkoosia niin alusvaate tehty tummalla sellaisella, kontrastoi myös kivasti verrattain kirkkaamman metallipanssarin kanssa. Sit noita sekalaisia detaileja luonnostellut nyt liilalla. Lähinnä koska se on kiva varjoväri pinkille eli tulee olemaan läsnä figussa kun on valmista. Toi korsetti(?!?) on vielä pohjamaaleissa mutta kyllä tykkään että siinä on jotain vaaleampaa.

Täytyy pohtia, täytyy pohtia. Yllättävän haastava figu. Sen sanon että oli kyllä hyvin skulptatut silmät. Tosi helppo saada noi tökättyä.
Liitteet
Tammihaaste wip (2).jpg
Tammihaaste wip (2).jpg (244.31 KiB) Katsottu 1339 kertaa
Tammihaaste wip (1).jpg
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Tänään toi Posti Krakon Gamesin gnomeja kourallisen, palkkioksi erinäisiin maalaushaasteisiin osallistumisesta FB:ssa. Tämä oli aivan uutta, enkä ole gnomejakaan ennen maalannut. Koitetaan siis maalata nämä tammikuussa.
Liitteet
IMG_20190110_162416.jpg
IMG_20190110_162416.jpg (74.37 KiB) Katsottu 1305 kertaa
"Born to RUNE"
Aarresaari

Viesti Kirjoittaja Aarresaari »

Helppo nakki! Olin jo maalaamaassa loppuun puolivalmiita slayereita, mutta nyt onkin sitten hyvä syy aloittaa uusi yksikkö bläk örkkejä. Uutta on kans vanhahkojen metallifigujen konvertointi, mitä oon karttanut aina aika kaukaa. Nää ei onneksi oo ihan niin vanhoja.

Ekana komentaja, jolle vaihtu riviörkiltä teurastaen hankittu pää. Vasemman käden kirves meni kans kaappiin ja siihen tullee vanhan kaaosritarin kilpi. Ennenpä näille kai liimattiin kilvet selkään, mutta tää tuonee mukavaa vaihtelua tupla-aseiden sekaan.
IMG_20190112_161813.jpg
Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin »

Uutena projektina tälle vuodelle Empire of Dust armeija Kings of Wariin. Tavoitteena maalata troopin verran eli seitsemän tai enemmän ukkoja tähän projektiin joka kuukausi. Vuoden lopussa olisi sitten mahdollisesti noin 2000 pointtia armeijaa maaleissa.

Ensimmäisenä maaleihin faarao ja muumioita troopillinen. Ei mitenkään erityisiä maalaukseltaan, mutta pelipöydälle hyvin sopivaa tasoa.

eod_alku.jpg
eod_alku.jpg (141.24 KiB) Katsottu 1155 kertaa
eod_pharaoh1.JPG
eod_pharaoh1.JPG (103.23 KiB) Katsottu 1155 kertaa
Nikodemus

Hyvä teema ja diggaan toteutuksesta. Eiköhän tuosta tule hyvän näköinen armeija.

___
Oma haastefigu meni hetkeksi jäihin. Lauantaina on deadline muutamalle pelifigulle joten ne saavat tämän viikon olla huomion keskipisteenä. Sen jälkeen onkin sitten puolitoista viikkoa aikaa neppailla paladiinia esittelykuntoon :)
Malifaux Suomi FB ryhmä

Batmania turun seudulla
Aarresaari

Tää yksikkö lähti ihan hyvin käyntiin. Näitä jos ehtii maalailla sen yhden päivässä, niin haasteen loppuun mennessä vois olla ainakin 15 täydellä komennolla. Siinäkin mielessä uusia kokemuksia, että oon vähän riskillä yhdistellyt hilemaaleja ja alkeellista nmm:ää saman figun sisällä. Sen verta on näissä örkkimäistä peltiä että ei tunnu mikään yksittäinen panssaritekniikka istuvan omillaan.

Hirveän kivoja figuja. Kiitti Kapu kun oman osasi myit.
Mustavyöt.jpg
Mustavyöt.jpg (61.97 KiB) Katsottu 1060 kertaa
Aarresaari

Einoin kirjoitti: Ke 16.01.2019 20:12 Empire of Dust
Hyvälle linjalla oot lähtenyt! Etenkin toi kääröjen väri on ollut mulle aina ihan ylihankala toteuttaa tyydyttävästi ja oon luopunut beigen käytöstä rievuissa. :D Mietin vaan että sopisko tohon hameen siniseen kevyt washi ja ehkä vähän patinaa pronsseihin?
Einoin

Aarresaari kirjoitti: To 17.01.2019 14:10
Einoin kirjoitti: Ke 16.01.2019 20:12 Empire of Dust
Hyvälle linjalla oot lähtenyt! Etenkin toi kääröjen väri on ollut mulle aina ihan ylihankala toteuttaa tyydyttävästi ja oon luopunut beigen käytöstä rievuissa. :D Mietin vaan että sopisko tohon hameen siniseen kevyt washi ja ehkä vähän patinaa pronsseihin?
Kiitoksia.
Jännää että näet hameen sinisenä, kun itse näen sen kylmän valkoisena. Sinertävyys hameeseen tulee toden näköisesti juuri harmaasta washista jota käytin. Washin sinertävyys kuultaa varmaan valkoisen läpi. Tosin valkoinen jota käytin on itsessään jo kylmä valkoinen eli hiukan sinertävä.
Näiden kääreet on tosi laiskasti massojen maalaus mielessä tehty. Vallejon Desert Tan primerin päälle vedetty Army painter Light Tone Quickshade. Faaraon kääröissä tehty myös hiukan high lightaamista Vallejon Pale Fleshillä.
Patinaa voisi kyllä pronsseihin laitella. Tätä lisäilen sitten myöhemmin jos siltä tuntuu kun on useampi yksikkö maaleissa ja saa katsottua kokonaisuutta vähän paremmin.
Nikodemus

Mun tietsikan ruudulla näkyy aavistuksen sinisenä myös. Mutta juurikin semmosella tavalla että ainakin mun silmään tuntuu että olisikin juuri monitori kun vääristää hiukan todellisesta väristä.

Ainakin omien kuvien kohdalla olen menneisyydessä huomannut että joskus ei vain saa sitä oikean elämän värisävyä välitettyä vaikka kuinka yrittäisi.
Malifaux Suomi FB ryhmä

Batmania turun seudulla
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Aijjai. Olishan tossa kaikenlaista tarjolla. En kyllä tiedä ehdinkö, on pöytä tuon maastorojektin valtaama. : /
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Nikodemus

Remos kirjoitti: To 17.01.2019 20:44 Aijjai. Olishan tossa kaikenlaista tarjolla. En kyllä tiedä ehdinkö, on pöytä tuon maastorojektin valtaama. : /
Onhan tässä vielä pari viikkoa. Ens kuussa viimistään, eikös :D
Malifaux Suomi FB ryhmä

Batmania turun seudulla
Einoin

Nikodemus kirjoitti: To 17.01.2019 15:50 Mun tietsikan ruudulla näkyy aavistuksen sinisenä myös. Mutta juurikin semmosella tavalla että ainakin mun silmään tuntuu että olisikin juuri monitori kun vääristää hiukan todellisesta väristä.

Ainakin omien kuvien kohdalla olen menneisyydessä huomannut että joskus ei vain saa sitä oikean elämän värisävyä välitettyä vaikka kuinka yrittäisi.
Ruutu tosiaan vääristää värejä usein. Lisäksi kuvausjärjästelmäni ei ole mikään kovin erityinen joten senkin suhteen värit voivat vääristyä. Värit kuvassa ovat kuitenkin niin lähellä figujen oikeita värejä kuin mitä minä saan omilla resursseillani aikaiseksi.
Sinällään väri itse figussakaan ei ole aivan täysi puhdas valkoinen, vaan ehkä ennemminkin erittäin vaalea harmaa joka näyttää luonnossa valkoiselta vaikka ei sitä olekkaan. Puhdas valkoinen näyttää usein figuissa siltä että se olisi maalaamatta jäänyt alue.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Dolmot kirjoitti: Ke 09.01.2019 00:09Vaan nyt kun tuumaan niin tuosta toiseksi tuoreimmasta saapuneesta lootasta voisi löytyä jotain monessakin mielessä uudenkarheaa. Käydäänpäs katsomassa. Raportoin toivottavasti uudestaan joskus loppuviikosta.
Köh, teknisesti ottaen en maininnut että minkä viikon...

Jotkut ostavat lentäviä perseitä, minä käveleviä. Pitäisi olla uutta matskua, kun ennakkotilasin ekojen master castingien erästä. Tuo keskimmäinen otus tuli kaupanpäällisenä joten pistin samalla kertaa alustalle. Ei varsinaisesti kuulu visioon. Ehkä maalaan, ehkä en.

Kuva

(Ehkä myös harkitsen joskus uudelleen tätä harmaan pohjamaalin esittelyä harmaata taustaa vasten, ehkä en. Vaan ei kai tällä kuvalla yritetä sen kummemmin mitään voittaa. Kunhan vain todistelen figujen olemassaoloa.)

Sitten niitä muitakin värejä kuin kymmeniä harmaan sävyjä...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”