Sotakoneen kuninkaat III, Kings of War turnaus

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
hval

Re: Sotakoneen kuninkaat III, Kings of War turnaus

Viesti Kirjoittaja hval »

H. Valja
Kääpiöt (tai ehkä ratmen :O )
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Jestas tänne tulee viimekertaisiin verrattuna nopeasti ilmoittautumisia.

Laitetaan, että varamiehenä pelaan Kingdom of Menejä.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Darksteel1

Viesti Kirjoittaja Darksteel1 »

Heissan,
Sellainen kysymys, jonka esitin jo edellisessä turnauksessa johon en sitten pääsyt ja silloin se oli ok. Eli normaalisti allyt saavat olla sen 25% enintään pistemäärästä. Eli kun olen tekemässä 1500 listan, niin silloin saisin ottaa 375 pts. liittolaisia. Onko kuitenkin ok, jotta pääsen pelaamaan kääpilläni ja enttiliittolaisilla, että liittolaisia olisi 385 pts, eli ally ylitys olisi 10 pts? Mulla on niin tiukassa nuo figut noiden armeijoiden suhteen etenkin enttien kohdalla, että jos ei onnistu, niin joudun tulemaan sitten joko kaaoksella tai gobboilla. Olisi kuitenkin mahtavaa päästä pelaamaan uuden karhealla armeijalla, jonka viimeistelytyöt ovat juuri käynnissä para-aikaa.
"Tulee juttua suoraan kuin tulilinjalta"
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Oon pelannu vasta pari peliä kowia mut jos sun allyt on Tree Herder ja regimentti Forest Shamblereita (Ihan vaan veikkaan enttien pisteiden perusteella) ni jotenki luulen ettet oo ottamas niitä vaan rikkoakses pelin tasapainon ni ainakaan mua ei haittaa yhtään.

Valitettavasti mulla ei itelläkään oo tässä vaiheessa figuja tän pelin rikkomiseen mut vähän ihmettelen:

1) Onko tosiaan tarkoitus että pelaamalla 1500 pisteellä saat häviämällä molemmat objektiivit yhtä paljon pisteitä kun pelaamalla 2000 pisteellä tasan?

2) Onko noi skenaarioissa olevat ''lukumäärällisesti eniten'' tosissaan ihan mitä vaan yksiköitä vai käytetäänkö esim. CoK19 Unit Strengthiä (invidualit 0, monsut ja troopit yms. 1, regimentit 2 ja hordet ja legioonat 3) tai vaikka pisteitä?

En oikeesti ota tätä peliä niin tosissaan kuin tästä viestistä vois kuvitella mut en tiedä onko ok että jos päättäis ottaa 1500 pisteeseen 15 yksikköä goblineita, siihen enimmäismäärän heroja (8?) päälle ja juoksee karkuun tappamatta mitään sais aika monessa skenussa maksimit 6 pistettä (1 häviö toisessa objektiivissa, 3 eniten yksikköjä pöydällä ja 2 koska pelaa 1500 pisteellä).
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Zymeth Salkir Dkhan

Darksteel1 kirjoitti: To 28.02.2019 18:15 Heissan,
Sellainen kysymys, jonka esitin jo edellisessä turnauksessa johon en sitten pääsyt ja silloin se oli ok. Eli normaalisti allyt saavat olla sen 25% enintään pistemäärästä. Eli kun olen tekemässä 1500 listan, niin silloin saisin ottaa 375 pts. liittolaisia. Onko kuitenkin ok, jotta pääsen pelaamaan kääpilläni ja enttiliittolaisilla, että liittolaisia olisi 385 pts, eli ally ylitys olisi 10 pts? Mulla on niin tiukassa nuo figut noiden armeijoiden suhteen etenkin enttien kohdalla, että jos ei onnistu, niin joudun tulemaan sitten joko kaaoksella tai gobboilla. Olisi kuitenkin mahtavaa päästä pelaamaan uuden karhealla armeijalla, jonka viimeistelytyöt ovat juuri käynnissä para-aikaa.
Laita mulle lista 24.3.2019 mennessä, niin saat varman vastauksen. Mutta periaatteessa olen valmis sallimaan uudenkarheuden.
Zymeth Salkir Dkhan

GreenMeanie kirjoitti: To 28.02.2019 23:34 1) Onko tosiaan tarkoitus että pelaamalla 1500 pisteellä saat häviämällä molemmat objektiivit yhtä paljon pisteitä kun pelaamalla 2000 pisteellä tasan?

2) Onko noi skenaarioissa olevat ''lukumäärällisesti eniten'' tosissaan ihan mitä vaan yksiköitä vai käytetäänkö esim. CoK19 Unit Strengthiä (invidualit 0, monsut ja troopit yms. 1, regimentit 2 ja hordet ja legioonat 3) tai vaikka pisteitä?
1. Vain jos pelaat 2000 pisteen armeijaa vastaan. Halusin säännön, että jos joku tuo 2000 pisteen armeijan, niin vastapuolella on porkkana pelata sitä vastaan.

2. Lukumäärällisesti eniten tarkoittaa yksikköjen määrää. Mutta jos skenaarion jossain tavoitteessa ei ole mainintaa miten objektiivia hallitan, silloin mennään Clash of Kingsin mukaan.
GreenMeanie

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti: Pe 01.03.2019 00:36 2. Lukumäärällisesti eniten tarkoittaa yksikköjen määrää. Mutta jos skenaarion jossain tavoitteessa ei ole mainintaa miten objektiivia hallitan, silloin mennään Clash of Kingsin mukaan.
Onko herot kans yksiköitä?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Zymeth Salkir Dkhan

GreenMeanie kirjoitti: Pe 01.03.2019 09:14
Onko herot kans yksiköitä?
Idividual ja sotakone ei ole "yksikkö" skenaarioissa pisteitä tuottavassa merkityksessä.
Darksteel1

GreenMeanie kirjoitti: To 28.02.2019 23:34 Oon pelannu vasta pari peliä kowia mut jos sun allyt on Tree Herder ja regimentti Forest Shamblereita (Ihan vaan veikkaan enttien pisteiden perusteella) ni jotenki luulen ettet oo ottamas niitä vaan rikkoakses pelin tasapainon ni ainakaan mua ei haittaa yhtään.
Hyvin arvattu, juuri nämä veikkoset kyseessä, eli olen ottanut temaattisessa hengessä niitä mitä löytyi itsellä, kun kääpiä ei ole tarpeeksi kasassa turnauskokoiseen armeijaan 😅. Mä pistän Zymeth sulle listaa tulemaan juu, kuhan saan taikaesineet päätettyä ja varmistettua, että muu armeija on vähintään kohtalaisessa kuosissa turnaukseen mennessä. Entit sain tehtyä pari viikkoa sit, et ne odottaa vaan lupaa pelaukseen 😊.
Ipp3

Viesti Kirjoittaja Ipp3 »

Onko muuten yöpaikkaa tarjolla entiseen tapaan vai joutuuko uljaat matkaajat jopa maksamaan yöpaikastaan?
Zymeth Salkir Dkhan

Minun luokse mahtuu neljä nopeinta varaamaan yösijan. Katson saako viidennelle tetristyyliin paikan.
Crescent

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Moi

Kaipaisin pieniä selvennyksiä skenaarioihin.

Skenu 1:
Koska objektiivit laitetaan? Ennen puoltenvalinta heittoa / ennen deploymenttia / ennen aloitusheittoa?

Skenu 2:
Koska objektiivit laitetaan?
Saako tavoitteessa 2 yhden pisteen per tuhottu yksikkö, jolloin häviäjä voi vastoin 2-6 pisteen yleisohjetta jäädä skenaariosta yhteen pisteeseen (1 piste tavoitteesta 1 ja 0 pistettä tavoitteesta 2)? Vai pitäisikö tässäkin kohtaa olla virke siitä että eniten objektiiviyksikköjä tuhonnut saa 3 pistettä, häviäjä 1, tasurista 2?

Skenu 3:
Saako tavoitteessa 1 tosiaan pisteen per objektiivi, jolloin häviäjä voi vastoin 2-6 pisteen yleisohjetta jäädä yhteen pisteeseen (0 pistettä tavoitteesta 1 ja 1 piste tavoitteesta 2)? Vai pitäisikö täasäkin kohtaa olla virke siitä että eniten objektiiveja kerännyt saa 3 pistettä, häviäjä 1, tasurista 2?

Skenu 4:

Luettavuuden vuoksi olisi hienoa jos tiedot täydennettäisiin skenaariokuvauksiin, kiitos.
Zymeth Salkir Dkhan

Crescent kirjoitti: Ma 11.03.2019 19:44Luettavuuden vuoksi olisi hienoa jos tiedot täydennettäisiin skenaariokuvauksiin, kiitos.
Laitettu. Olin alunperin miettinyt kahteen skenuun erilaisen pisteytyksen, mutta yhdenmukaisuuden ja sujuvuuden nimissä yhdenmukaistin skenujen pisteytyksen.
Tomais

Viesti Kirjoittaja Tomais »

Samuli Vahtera liittyy Basilealla.

Onko jonkinlaista koostetta Clash of Kings muutoksista? Sääntöjen puolesta haluaisin välttää yllätykset
Ipp3

Viesti Kirjoittaja Ipp3 »

Tuota tuota... Niitä on vähän hankalasti saatavissa, muutoksia on jonkin verran.

Jos CoK18 on tuttu, niin sitten ei ole paljoa uutta.
Darksteel1

Mulla on hankittuna suoraan Manticilta sähköisessä muodossa Clash of Kings 2019 säännöt sekä puhelimessa, että tabletissa, niin pystyn laittaa esim tablettia kiertoon sääntöjen tarkistelua varten paikan päällä 😊👍.
Pahvi

Viesti Kirjoittaja Pahvi »

Milloin kolmos-skenun objetiivit laitetaan kentälle?

Ykkösessä ja kakkosessa, kun pyritään vastustajan pöydänpuoliskolle, niin oletan että yksiköiden pitää olla kokonaan puolenvälin viivan yli, että ne lasketaan.

Kolmos skenun 12 tuumaa ja vitos skenun kuusi tuumaa.. riittääkö että on rajalla vai pitääkö olla kokonaan 12/6 alueen sisällä?
Pahvi

Viesti Kirjoittaja Pahvi »

Majoitushommista. Hotelli kiinnostaa. Hesehotlassa on neljän ja kahden hengen huoneita tarjolla. Hinnat 75€ ja 55€.

Laitan tonne Fecebookin KOW-ryhmään tästä tiedustelun. Jos ette oo feibussa mutta paikka kiinnostaa, niin pankaa mulle yksäriä täällä.
Zymeth Salkir Dkhan

Pahvi kirjoitti: La 16.03.2019 20:03 Milloin kolmos-skenun objetiivit laitetaan kentälle?

Ykkösessä ja kakkosessa, kun pyritään vastustajan pöydänpuoliskolle, niin oletan että yksiköiden pitää olla kokonaan puolenvälin viivan yli, että ne lasketaan.

Kolmos skenun 12 tuumaa ja vitos skenun kuusi tuumaa.. riittääkö että on rajalla vai pitääkö olla kokonaan 12/6 alueen sisällä?
Kolmos skenu: laitettu skenaarioon ja sisällä.

Viitonen: raja riittää
GreenMeanie

Henttonen vapauttaa paikkansa muille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”