"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uudet Citadel-Maalipurkit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep näitä o tullu ainaki fantsuun tänään, jos siis on samoja tuotteita en oikeen oo varma.
_mursu

Viesti Kirjoittaja _mursu »

On ne.
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

ja eiku kauppaan :D
Zindaju

Viesti Kirjoittaja Zindaju »

nii just :?
Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

ei v***u sen gw kans 73 kierre korkki maalia jotka menee pilalle koko ajan sun muuta ja nyt ne vasta tekee uudet maalit kun mä oon jo laittanut kaikki rahani noihin paskoihin :(
no on mulla 5 sellasta ikivanhaa maalia joita mun ei oo kertaakaan tarvinnu laimentaa ei inkit lennä minnekkään ja muutenkin toimivampia.
You wouldn't like me when I'm angry.
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

lol käytä ensin vanhat maalit :D
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Murhe kirjoitti:Minä siirtynen ihan jonkun toisen firman maaleihin. Niihin miniature paintseihin, joita on Fantsyssä aina Citael maalien vierellä edullisemmissa ja isommissa purkeissa.

Siinähän siirryt. Kalliiksi se kuitenkin tulee kun havaitset että eihän näillä mitään tee! Halpa EI ole yleisesti ottaen hyvää.

MiniaturePaintsit on edelleen sitä samaa muovilitkua, mutta Citadel vaihtoi
reseptiään (tai valmistajaa) jokunen vuosi sitten ja ovat kyllä paljon parempia.

Maalin laaduissa pari ihan semmoista mihin Miniaturepaints ei pysty:

- Peittävyys (erityisesti ongelmavärit keltaiset yms)

Nämä uudet purkit sinänsä parempia että kierrekorkkia voi käyttää ja kun se menee jumiin niin onneksi on vielä fliptop ominaisuus :)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Uuuhhhhhh....
Siis olet sitä mieltä että uudet GW'n maalit ovat parempia kuin vanhat???
Jos näin niin........ :roll:
Vanhoilla GW'n maaleilla ei ole mitään tekemistä Miniature paintsien kanssa. Lisätietoa tuosta ylempää.

Itse olen vankasti sitä mieltä että vanhat GW'n maalit olivat kerrassaan loistavia joitain muutamia sävyjä lukuunottamatta. Mulla on ollut samat maalit käytössä kohta 15 vuotta (jotkin kaueminkin) ja yksikään ei ole kuivunut purkkiin.

Long live Coat d'arms!!!

M
"Kaulaparta huohottaja"
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

hypsilurus kirjoitti:Uuuhhhhhh....
Siis olet sitä mieltä että uudet GW'n maalit ovat parempia kuin vanhat???
Itse olen vankasti sitä mieltä että vanhat GW'n maalit olivat kerrassaan loistavia joitain muutamia sävyjä lukuunottamatta. Mulla on ollut samat maalit käytössä kohta 15 vuotta (jotkin kaueminkin) ja yksikään ei ole kuivunut purkkiin.
Kyllä, sitä mieltä olen. Itseltäkin löytyy vielä vanhoja citadelpaintseja tieskuinka vanhoja, ja kyllä niitäkin käyttää edelleen. Mutta poikkeuksetta nykyiset ovat peittävämpiä ja helpompia sekoitella. Selkeästi laadullisesti parempia. Näissä nykyisissä ei ollut muuta ongelmaa kuin tuo purkki. Toivottavasti nyt korjaantui sekin.

Mä voin vaihtaa mun avaamattomat vanhat nykyisiin 1:1 ihan milloinvaan ;)
Viimeksi muokannut archon, Pe 04.07.2003 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
hypsilurus

Jaahas...maalaustyylimme lienee eroavat melko lailla.......

Ei tästä sen enempää...

Tsemii!
M
"Kaulaparta huohottaja"
baretul

Mjooh käväsin ostamassa ton setin ja tollasen kirjan

Viesti Kirjoittaja baretul »

Maali setti
Käväsin tossa ostamassa tälläsen setin, koska sormeni syhysivät päästä käsiksi näihin uusiin flip flop korkkisiin purkkeihin. Tässä o hiema kuvia ja selitystä tästä setistä. Hintaa tälle tuli 25 euroa.

http://www.geocities.com/baretul/maalit/setti.jpg

http://www.geocities.com/baretul/maalit/auki_purkki.jpg
eli tuonne väleihin voi jäädä maalia. Sen verran testasin että noi menee nopeammin kiinni eli ei jää maalia siinä välissä tonne ku ruuvailee korkkia kiinni tai ku nysvää sellasta vanhaa citadelin purkkia.

http://www.geocities.com/baretul/maalit/ruuvvaus.jpg
noi korkit voi ruuvata sitte veke ja tunkea ton flip flopin vanhaan purkkiin. Ainaki voi ostaa tyhjiä purkkeja ja ottaa niitten korkit ja laittaa vanhoihin tulee varmaanki 1.5 euroa halvemmaks ku ostaa uus purkki (jos siis tyhjän purkin hinta on loogisesti 1 E).

Pennseli ei tosin ollut mikään erikoinen (eikä kaiken lisäksi sininenkään :D). Pensseli oli samaa kamaa kuin drybrusheri mutta vain tollasen standard brushin muotoinen. Ei siis mikään kovin erikoinen, jos haluaa tarkkaa ja hyvää jälkeä. Pensseli oli nähtävästi tarkotettu alotelijoille.

http://www.geocities.com/baretul/maalit/pensseli.jpg

Maalausopas (How to paint citadel miniatures)
Tälläsenki ostin sittes... Kirja sisältää hyvät ohjeet step by step paintingiin useille hahmoille, isot kasat maalaus vinkkejä tekniikkoihin, värien valintaan etc liittyvää tietoa. Kirja o hemmetin hyvä varsinkin jos on juuri siinä vaiheessa että on maalannut 1-2 vuotta ja saanut pensselin hyvän pysymään kädessä, ja tarvitsee infoa tekniikkoihin ja vastaaviin liittyen. Hintaa tälle tuli 20 euroa.

Kirja sisältää mm.

Materiaaleista: tarvikkeet

Valmistelusta: metalli ja muovi hahmojen kokoamisen, green stuffin käsittelyn, pohjamaalauksen

Tekniikoista: Perus käsittelyn, Musta pohjamaalin, Blendauksen, Väri teorian, Kuivaharjauksen, Silmien maalauksen, Flat värin, Glazet, Washaamisen pohjavärin päälle, Highlightit, Layeraamisen, Liningin, Hilemetalli värit, Maalien sekoituksen, Kerrosten alle maalattavat maali kerrokset, Yli maalaamisen, Virheitten korjaamisen, Hahmon pitäminen kädessä maalatessa, Pisteitten käyttö shadeemisessa, Nappien ja raitojen maalamisen, Hahmojen pito maalatessa, Sekoitetun maalin testaaminen kortille, Maalin ohentaminen, Pohjamaalauksen ja washit.

Viimeistelystä: Lakkaamisen ja suojaamisen, Kiilto efektin, Basejen maalamisen ja liimamisen, Vesi tarrat, Lippujen maalaus ja kuvioitten maalaus.

Hahmoja jotka on esitetty askel askeleelta kuvina kirjassa:
Rider of rohan, Blood angels Space Marine, Hihg elf phoenix guard, eldar dire Avenger, Marauder of chaos, Imperil guard, Dark elf black guard, Orc, Empire spearman, Kroot, Dwarf slayer, Witch elf.

Lopuksi on vielä aika turhahko sivu missä esitellään John Blancen maalauksia ja hänen kikkojansa saada hahmot näyttämään siltä miltä ne ovat.

http://www.games-workshop.com/storefron ... Img=250152

http://www.geocities.com/baretul/maalau ... sallys.jpg

http://www.geocities.com/baretul/maalausopas/sivuja.jpg

(Edit: noni pistin noi linkeiks tolle sivulle ei aina sit pelaa ku geocities sallii vaa 4 käyttäjää sivulle per kerta)
Viimeksi muokannut baretul, Pe 04.07.2003 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Mielenkiintoisia kuvia, pelkkiä punaisia rukseja :roll: .
kaktus

Viesti Kirjoittaja kaktus »

joo toi on yleinen bugi, paina alt+f4 ni eiköhän siitä korjaannu ^^
slaissen'dais!
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

toi how paint citadel miniatyres pitää ostaa :D :roll:
osmelo

Viesti Kirjoittaja osmelo »

baretul kirjoitti:
Ninnu kirjoitti:
led_by_reaper kirjoitti:taidetaan siirtyä valejonin väreihin... saakos niitä helsingistä josttanin?? :oops:
-moi-
Saapi, Hobby pointista maalisettejä (Kaisaniemi) ja Tietonikkarista yksittäisi maaleja game ja model colour linjoista (modelit alkuperäisi mallausvärejä, game colourit kopiot GW:n väreistä...) Länsiväylän Hesan päästä.
Ainaki ku viimeks kävin joku viikko sitte sai hobby pointisa yksittäisiä maaleja game ja model coloureista. Ne paketit oli tosin päässy aika paljo loppumaan ja sielä oli mun mielestä vaa jotain jämiä.

Nii jo se kauppa on aika helppoi löytää ku tulee fantsusta sitä metrokäytävää niin että pääsyy sinne maantasolle sen nemesis air soft kaupan ohi ja niitä ovia pitkin siihe kaisaniemen kadulle ja rupee kävelee sitä alas päin tonne rautatieasemalle päin päätyy siihe hobby pointille. Tossa vielä tollanen:
Kuva

hyvä toi paikka on ihan fantsun vieressä. Kai mä tonne löydän, ja jos noi Vallejon maalit ovat todella noin hyviä meen ostamaan setin ittelleni.
Link

Notre Damen Kaulankatkoja kirjoitti:
baretul kirjoitti:
Ninnu kirjoitti:
led_by_reaper kirjoitti:taidetaan siirtyä valejonin väreihin... saakos niitä helsingistä josttanin?? :oops:
-moi-
Saapi, Hobby pointista maalisettejä (Kaisaniemi) ja Tietonikkarista yksittäisi maaleja game ja model colour linjoista (modelit alkuperäisi mallausvärejä, game colourit kopiot GW:n väreistä...) Länsiväylän Hesan päästä.
Ainaki ku viimeks kävin joku viikko sitte sai hobby pointisa yksittäisiä maaleja game ja model coloureista. Ne paketit oli tosin päässy aika paljo loppumaan ja sielä oli mun mielestä vaa jotain jämiä.

Nii jo se kauppa on aika helppoi löytää ku tulee fantsusta sitä metrokäytävää niin että pääsyy sinne maantasolle sen nemesis air soft kaupan ohi ja niitä ovia pitkin siihe kaisaniemen kadulle ja rupee kävelee sitä alas päin tonne rautatieasemalle päin päätyy siihe hobby pointille. Tossa vielä tollanen:
Kuva

hyvä toi paikka on ihan fantsun vieressä. Kai mä tonne löydän, ja jos noi Vallejon maalit ovat todella noin hyviä meen ostamaan setin ittelleni.
Eiks toi mesta oo Pro Hobby eikä Hobby Point?
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Ei saa vielä isompia quoteja aikaseksi (Lion ja Notre)? Ehkä viestistä kannattaisi poimia oleellinen kohta quoteen, tai vaikka ihan omin kätösin kirjoittaa "Eikös Hobby Point ole Pro Hobby?"

Vastaus: Ei, toi on Hobby Point kuten kuvasta näkyy jota niin hienosti lainasit ja joka on taidettu ottaa kyseisen firman kotisivuilta. Oletan että firma itse tietää miksikä sitä kutusutaan. Sen on voinut joskus olla Pro Hobby, tai sitten se on se toinen mallailuliike tuossa vieressä Vuorikadulla.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
hypsilurus

Juu..se on se RC-malli liike siinä Vuorikadulla.

M
"Kaulaparta huohottaja"
Link

joo mä erehdyin liikkeestä :oops:
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Nuo Vallejon maalitörpöt näyttävät aika huterilta. Pitkä ja ohut on aika huono yhdistelmä maalipurkin suhteen.
On se hyvä, että nuo uudet purkit tulevat. Minä toisinaan kulutan purkkien aukaisemiseen sen verran aikaa, että ehdin unohtaa, mitä olinkaan maalaamassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”