"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire Hero, eka NMM-kokeilu

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Matti
Valvoja

Empire Hero, eka NMM-kokeilu

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tylsänä yönä, kun kuumuus haittaa unia tuli nyt hiukan tätä figua sotkettua lisää (vaan ei paljoakaan). Päätinpä laittaa sen sitten nyt tuomiolle, kun en enää jaksa lähennellä kyseistä figua siveltimellä enenpää. Figussa haettu rankkaa sarjakuvamaisuutta ja NMM:ää kokeiltu myös hiukan (sarjakuvamaiseen ja helppoon tyyliin siis, S&E efektiä en koittanut, eli puhdasta fake-metallia täs on koitettu).

Itse figu joku veljen konversio, jossa on joltain Chronophian figulta leikattu pääpoikki ja laitettu tilalle toinen pää, johon vielä istutettu tupsu jostain muualta. Figu päätynee joko hyllylle pölyttymään tai sitten pelikentälle esittämään empire heroa veljen armeijaan...

Mut joo, anti vaan palaa kritiikkiä täydeltä laidalta, tämähän laiva ei moisesta uppoa vaan vahvistuu entisestään. :D
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
John-Gary

Viesti Kirjoittaja John-Gary »

Tuo on oikeastaan aika todella hieno :)
Konversaatio jälki on kaunista ja noi värit on todella tyylikkäät.. mä ainakin tykkään
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Oho aika siisti
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mä en tykänny värivalinnoista, mutta hieno maalausjälki ja konversio
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Hassu pää... Mutta ihan sika hieno figu.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Hassut värit, muuten OK. :-)

OK, eli toi on todella sarjakuvamainen, todellinen hero siis. Toi vaaleansini-valkoinen ei oikein toimi, parempi joko sinisenä tai valkoisena IMO. Sama kaavuissa, joku on punainen tai oranssi.

NMM on maalattu hyvin muoviseksi,äärimmäisten highlightien korostaminen paikoissa missä valo heijastuu olisi tuonot mielestäni lisää sarjakuvamiasuutta ja parantanut NMM efektiä. Nyt on kevyehköt highlightet siellä missä kankaassa ja muissa ei niin reflektiivisissä materiaaleissa ne olisivat. Paitsi keihään kärjessä kultaisen yläreunuksen highlighti on minusta ihan oikeassa paikassa.

Base on hiukka käykäinen, hiekkai ei peitä kaikkia alueita ja staattinen ruoho ohutta ja litistunyttä. Olisi kannattanut liimata kumpaakin vielä yksi kerron lisää baseen.

Mutta ihan makea kokeilu. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Tosi kiva. Värit ovat paikoin hieman oudosti valittuja (näyttää kesäkeitolta!). Mutta hyvää laatua on. Tämäkin näyttää hiukka rakeiselta. Oliko taas karkea pohjamaali alla? Ei se sinänsä haittaa, voihan sitä pitää tyylikkäänäkin!
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Mukavan näköinen figu, itse pidän väreistä varsin paljon ainoat huonot kohdat mielestäni on viitta (joka on jalkojen välissä) näyttää hieman keskeneräiseltä ja rengaspanssari kaulassa joka ei koskaan näyt' hyvältä.
Matti
Valvoja

Väreistä odottelinkin hiukan kritiikkiä. :) Itse tykkäsin tuosta sillisalaatti tyylisestä värityksestä, koska se jotenkin sopi muuten maalaukseen tyylillisesti. ;-) Taitaapi nuo värivalinnat hiukan jakaa ihmisiä, mikä ei sinäänsä yllätä, koska onhan tuo hiukan sillisalaatti tosiaan, kun selvästi hallitsevaa väriä ei taida pahemmin löytyä. Tää väritys olikin yks seikka, mikä kiinnosti, eli kuinkahan pahasti jakaa ihmiset kahtia, moniko tykkää ja moniko ei. :)

Pohjamaali on ollut ihan tasainen, mulle tyypillisesti pääsee figuun myös hiukan paksummalla&kökköisemmällä maalilla maalaattuja kohtia :roll:, etenkin kun toi figu tuli maalattu 95%:sti pelkän kattolampun valossa (siinä myös kokeilu luonetta).

Jos ton figun sit näkee livenä, voi myös todeta, et basessa on toinenkin paha puute: Se on liian pieni tolle figulle. Punnitsin figun ja vertasin deamonetteen. Tuo painoi (basen kanssa) 28g ja Daemonette 8g! Ero on melkoinen, vaikka onhan ton tyypin rakenne kieltämättä paljon raskaampi ja metalli saattaa olla myös raskaampaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Temenius

Viesti Kirjoittaja Temenius »

Todella upee paitsi tuo keihäs on mun mielestä ruma.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Punanen, sininen, keltanen ja vihree... :?
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep :D ... no se verra vois antaa rakentavaa kritiikkiä että esim noi sinisesta pohjasta korostetut valkoset kohat ois voinu alottaa jostain regal blesta tai chaos blackista, silloin se ois tuonu enemmä tollasta värivaihtelua toho ja ois voinu näyttää aika coolilta (ken tietää :D), mutta kuiteski noi blendit o aiva uskomattoma siistit.

Nii joo basesta kannatais varmaa vetää 2 kertaan ne hiekat, ja sen jälkee ku o sprayattu vetää vielä black ink siihe tai vastaava joka pitää sen kiinni ja hyvin. Static grassia laitettaessa varmaa kannatais laittaa vaan aiva älyttömän pieniä tippoja siihe, koska muuten se näyttää siltä ku sielä ois iso harva kasa sitä ruohoa. (oli pakko laittaa :D, varmaa kyl tiesit). Veikkaan että toi base o hajonnu ku sitä o koskettu koska noi liimat ei oo pitäny noita kamoja tossa kiinni, itelläki käy usein noin :D.
Drgon

Viesti Kirjoittaja Drgon »

mulle tuli tosta mieleen joku judge dreddi..?
=)
"The sinews of war(hammer) are infinite money"
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Drgon kirjoitti:mulle tuli tosta mieleen joku judge dreddi..?
=)

.... :roll:
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

verLoren kirjoitti:
Drgon kirjoitti:mulle tuli tosta mieleen joku judge dreddi..?
=)

.... :roll:
Verloren... jotain järkeä näihin posteihin?

Hieno figu! Tykkäsin väreistä =) Värikkyys on aina plussaa =)
Itekki kokeilin vähä aika sitten NMM mut ei onnistunu ollenkaa =P Ihmeen vaikeaa hommaa... http://www.pbase.com/image/19089126
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Transsiapina: kannattaa aloittaa harjoittelu ihan puhtaasti metalli-imitaatioista, eikä yrittää tehdä kromia. Eli vain koetat imitoida metallia harmaasävyin (tai muilla sopivilla sävyillä). Kulta lienee helpointa tehdä, joten sitä kannattaa koettaa kun masentuu. 10-20 kerrosta mustasta valkoiseen saa aikaan jo ihan hyvän efektin. :)

Mutta ihan siedettävä kromiefekti toi oli. Se saisi vain olla aluksi tummempikin ja vaaleta sitten hyvin nopeasti horisonttirajan molemmin puolin. Kulta näyttää ihan kivalta, lisää kerroksia vaan ja voimakkaimmat highlightit ihan valkoiseen asti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Nyt on pakko kirjoittaa kunnon kritiikkiä kun viimeksi shamaani kirjoitit mun figusta pitkät kritiikit.

En oikein tiedä mitä tuosta figusta pitäisi kirjoittaa. Jos miettii figun yleistä olemusta, niin en oikein kykene hahmottamaan mikä toi pyrkii olemaan. Vartalo joltain keskiaikaiselta ritarilta, olkapääsuojukset ja osittain kädet melkein kuin joltain scifi robotilta tai mechalta. Keihäskin on omituinen, eikä näytä aseelta. Lisäksi vielä kypärä, joka peittää figun kasvot lisää epämääräisyyttä.

En tiedä miten paljon tuosta on konversiota, mutta kokonaisuutena toi figu ei säväytä.

Värivalinnatkin vielä hiukan sekoittavat figun yleistä olemusta. Kaikki päävärit löytyvät, mutta myös yhden pääväreistä vastaväriä, vihreää on figussa aika keskeisellä paikalla. Värejä alkaa olla jo melkein liikaakin, vaikka itse asiassa ei toi kaikessa kontrastiloistossaan vaikuta kovin busyltä. Värivalinnat tietysti ovat täysin makuasioita eikä varmasti yhtä oikeaa tapaa löydy. Itse satun pitämään enemmän murretuista sävyistä kuin kirkkaista.

Itse blendaus näyttää aika hyvältä. Pieniä epätasaisuuksia siellä täällä, mutta ei niin että niistä pahemmin häiriintyisi. Valkoisen olisin varjostanut sinertäviin harmaisiin sinisten sijaan.

NMM.. Erittäin hyvä ensimmäinen yritys, mutta vaikutelma metallista, edes sarjakuvamaisesta metallista jää saavuttamatta. Tämä liittyy osittain highlightien paikkaan, osittain niiden tyyppiin.

Mun NMM ajattelua on helpottanut NMM pinnan jakaminen tavallaan kahteen kerrokseen, jotka ovat toisistaan riippumattomia. Ensimmäisena ovat heijastukset, eli esimerkiksi tuollaiset tasaiset väriliukumat jollainen sulla on tuossa figussa vyön keskellä. SENMM:ssä nämä heijastukset muodostaa luonnollisesti peilautunut horisontti. Siis tavallaan NMM:n heijastukset korvaavat sen mikä on tavallisissa pinnoissa tasainen väri. Heijastusten lisäksi metalliin tulee myös maalata normaalit highlightit, jotka voi huoletta tehdä täysin riippumatta heijastuksista. Näistä kannattaa tehdä yleensä paljon kirkkaampia kuin normaalisti highlightatessa ja kannattaa valita joku tietty suuntta, jota vastaan olevien pintojen reunat ovat kaikkein kirkkaimpia (siis tavallaan vähän niinkuin valitsisi valon tulosuunnan, vaikka sitten käyttääkin sitä vain kaikkein kirkkaimpiin highlighteihin).
Näitä kahta "kerrosta" ei tietenkään tarvitse maalata mitenkään erikseen, vaan ne ovat olemassa enemmänkin vain auttamassa hahmottamaan millainen NMM pinnan tulisi olla. Yleensä sekä highlightit että heijastukset maalataan figun pintaan samaan aikaan, mutta niiden erottaminen toisistaan ainakin mulla helpottaa NMM:n maalaamista huomattavasti.

Sun kannattaisi jatkaa NMM:n kokeilemista vielä jollain hiukan helpommalla figulla.
Vaikka en pitänyt itse figusta, on toi kuitenkin teknisesti aika hyvin maalattu ukko. Jään innolla odottamaan mitä saat aikaiseksi ropeconin maalauskilpailuun.
Matti
Valvoja

Kiitokset kaikille kommenteista, etenkin VJ:lle NMM-selostuksesta.

Figu on alunperin ollut chronophian (fantasia figupeli siis) joku kaaos-veikko tms. jonka pää pääsi giljotiiniin ja tilalle istutettiin toinen pää, johon vielä napsautettiin tupsu. Rengaspanssari kuului alunperinkin figuun, eli pelkkä pää on konversio. Lisäksi vasemmassa kädessä oli kilvelle tappi (kilpi ois tullu ilmeisesti tukee jotenkin tota keihästä tai jotain), mut poistin sen viilal... Eli ei tota nyt kovin hirveesti oo konvertoitu, vaan on chronophian figuille tyypillisesti todella ylivedetty.

Värivalinta oli kokeilu. Tyylillisestihän tää figu eroaa mun aiemmista figuista niin värien kuin metallien toteutuksenkin puolesta. Teen varmaan jatkossakin jotain tyylillisiä kokeiluita, jotta hallitsis mahdollisimman monta tyyliä maalata figuja (ettei vaan käy niin, että jämähtää paikoilleen).

Coniin tuon yhden (fantasia yksittäinen kävelevä) tai ehkä 2 (toinen ois sit dioraama), jos vain aikaa jää FB-armeijalta (jonka priorisoin nyt etusijalle). Tavoitteet sitten itse conissa töille tulee olemaan lähinnä karsinnoista läpi pääsy, koska mun työt on turhan massa-tuotteita toistaiseksi, joten töistä tulee korkeintaan hyviä, vaan ei säväyttäviä. :(
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

figu on hieno, keihäs on erittäin hieno! mutta minusta tuossa panssarissa saisi olla enemmän kullan sävyjä(lue: valkoista on riittävästä ja oikeissa paikoissa mutta tummempaa puuttuu), voi olla että yritän nähdä tuosas armorissa kromiefektiä, mutta minusta kultaa ei voi tehdä ilman sitä.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”