Arda maalaa, Agemonian sankarit väreissä
Arda maalaa, Agemonian sankarit väreissä
Hei,
Kuten monet, figuilin yläasteikäisenä ja sitten lukiossa laitoin kaiken kiertoon. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tuli mahdollisuus jäädä tähänkin touhuun taas koukkuun kun tuttu osti Citadel essentials-paketin lautapelejänsä varten ja kutsui luoksensa maalaamaan, joten ei muuta kuin kaupan kautta maaleja pummimaan. Ensimmäisenä nappina täten Severina Raine:
Kuten monet, figuilin yläasteikäisenä ja sitten lukiossa laitoin kaiken kiertoon. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tuli mahdollisuus jäädä tähänkin touhuun taas koukkuun kun tuttu osti Citadel essentials-paketin lautapelejänsä varten ja kutsui luoksensa maalaamaan, joten ei muuta kuin kaupan kautta maaleja pummimaan. Ensimmäisenä nappina täten Severina Raine:
Viimeksi muokannut Arda, La 26.07.2025 09:55. Yhteensä muokattu 27 kertaa.
Re: Natiaisesta aikuiseksi, kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä.
Ja tässä tuore Jenetia Krole:
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 28.6. Jenetia Krole maaleissa
Hyvän näkösia molemmat, varsinkin kun huomioidaan pitkä tauko harrastamisessa. Tässä jälkimmäisessä varsinkin näkyy hyvin, että homma on kyllä hanskassa. Hyvät värit ja tarkka jälki. Tähän ketjuun on varmasti tulossa vielä hienoja nappeja kunhan loputkin ruosteet karisee pois maalailukyvyistä.
Jäädään seurailemaan tulevia päivityksiä. 👍🏻
Jäädään seurailemaan tulevia päivityksiä. 👍🏻
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 28.6. Jenetia Krole maaleissa
Kiitokset kannustavista sanoista, keskiviikkona tarkoitus jatkaa. Katsotaan mitä silloin saadaan aikaan.
Heinäkuun alkuun Isabella von Carlstein. Figuurin muoto tuki hyvin kuivaharjausta, joten sillä mentiin pitkälti, en itseasiassa ollut ennen Jenetian jalustan kiveä kyseistä tekniikkaa käyttänyt. Vampyyrillä pitää toki olla hampaat, joita saikin jonkin aikaa asettaa paikoilleen. Eivät osuneet täysin kohdilleen, mutta kasvot pari kertaa uusiksi tehtyäni tyydyin lopputulokseen.
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 4.7. Isabella von Carlstein
Hyvän näköinen tämäkin. Hyvät värivalinnat ja koherentin näköinen kokonaisuus. Jos jotain tästä nyt voisi kehitellä, niin miettisin ehkä jatkossa vastaavanlaisissa ukkeleissa, olisiko jotkut osat parempi maalata ihan perinteisesti layeroimalla. Esim. tämän vaatteiden kankaisiin sopii mielestäni tuo kuivaharjauksen "nuhjuinen" pinta, saa aikaan ainakin minun silmissäni sellaisen pölyisen/tomuisen sametin, mikä tuonne hameeseen sopii hyvin. Haarniskaosissa, kasvoissa ja hiuksissa voisi toimia vähän puhtaampi jälki, esim. ihan perusväri - Wash - highlight kombolla.(vai onko nuo yläkropan osat haarniskaa? en tiedä, ei ole tuttu figu)
Hyvä vauhti näissä sun postauksissa kyllä on!
Hyvä vauhti näissä sun postauksissa kyllä on!
- NorjanPaavi
Hyvin näkee kuinka lyhyessä ajassa kehittyy paljon. Värit on oivat ja sointuu hyvin keskenään. Hyvä tunnelma. Punane on menny paljon eteenpäin. Jos vaikka vertaa edellisiin niin tässä tuo punainen näyttä jo paljon paremmalta. Hieman tekniikasta johtuvia lieve ilmiötä havaittavissa; pientä suttuisuutta, vähän väriä väärässä paikassa ja epätarkka vaikutelma. Toki tosi rohkeesti oot lähteny kokeilee, mutta kuten edellä kuivaharjaus ei aina sovi kaikille pinnoille. Mukavasti katse hakeutuu kasvoihin ja etenkin hiukset ja ruusu koristeet on oivia. Nuo mustat harniska osat voisi tummalla shadella, washilla kokeilla laittaa. Niin osan drybrush vaaleista pisteistä saisi häivytettyä vähemälle huomiolle.
Edit: mitähän mä oon kattelu, oon kohan nyt sitten sekottanu johonkin muuhun noiden punasten osalta. Kyllä noissa muissakin punainen hyvältä näyttää.
Edit: mitähän mä oon kattelu, oon kohan nyt sitten sekottanu johonkin muuhun noiden punasten osalta. Kyllä noissa muissakin punainen hyvältä näyttää.
Suuret kiitokset Norjan Paaville ja vonkaleelle rakentavasta ja kannustavasta palautteesta! Uusi nappi on jo hankittu, John Blanchen taiteen mukaan tehty canoness, mutta lainamaalit lähtivät ainakin viikonlopuksi kotiinsa. Ensi viikolla koitan kuitenkin saada canonessin tännekin näytille.
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 18.7. Canoness Veridyan
Viikon myöhässä aiotusta, mutta tänään aamulla aurinko kutsui maalaamaan ennen töihin lähtöä. Hankalin tähän mennessä, tämän kohdalla toivoin hetken etten olisi koonnut figua ennen maalaamista: miekkakäsi peittää itsensä puoleisen kyljen ja toinen koipi ja kroppa pistoolikäden sisäpuolen, mutta jotenkin selvittiin alla olevaan lopputulokseen:
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 12.8. Lady commissar of Krieg on horse
Miniatyyrin valmistajana ukrainalainen Wargame exclusive. Lisää heidän tuotantoaan tulossa esille kunhan valmistuu!
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 10.9. Sister sororita with young progenium
"When I'm an adult, all I gonna do is eat candy and burn heretics alive!"
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 20.9. Ranskan Saint Celestine (Erzebel)
Erzebel, Ascended Sister, Great Seraphim. Todella hieno miniatuuri, ilo maalata! Figuurin valmistajana etelä-Ranskalainen RagingHeroes.
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 14.10. Commander Elektra Eisenstein
Tämä neitonen on kanssa kotoisin Ranskanmaalta.
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 30.10. H.P. Lovecraft 1/12 bust
Jotain muuta väliin, espanjalaisen Fernando Ruiz Miniaturesin 1/12 rintapysti Lovecraftista Necronomicon käsissään.
“Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn”
“Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn”
- Lord of Carcassonne
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 30.10. H.P. Lovecraft 1/12 bust
Upeaa jälkeä jos kerran noin kauan on ollut harrastuksen parista poissa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Kiitos! Olen itsekin tyytyväinen siihen miten homma on lähtenyt käyntiin, alunperin ideana oli maalata seuraksi figuuri tai kaksi mutta tähän on päädytty.Lord of Carcassonne kirjoitti: Ke 30.10.2019 20:04 Upeaa jälkeä jos kerran noin kauan on ollut harrastuksen parista poissa.
Re: Kymmenen vuoden jälkeen taas sivellin kädessä, 25.11. Darkoath Hellqueen
Tästä tuli mielestäni aika kiva, seuraavaksi olisi aikomus tehdä noitahaltioita verikulhon äärellä kunhan kyseistä figuuria on jälleen saatavilla.
Hieno on. Kasvot on siistit ja nahkasaapas pomppaa kuvasta luonnollisen näköisen kuluneisuuden puolesta, josta tykkään kovasti. Jos enemmän haluaisit vielä figuja hinkata, niin tässä minun huomio menee olkakoristeeseen, joka on erittäin näkyvällä paikalla pään vieressä. Tämä näyttää siltä, että on saanut vähän vähemmän huomiota pensseliltä kuin moni muu alue, mutta minulla vetää vähän katsetta, kun on niin keskeisellä paikalla.
Kiitos palautteesta! Ja oikeassa olet, pitää katsoa mitä tuolle olkakoristeelle saataisiin vielä aikaan.Metsäsika kirjoitti: Ti 26.11.2019 23:18 Hieno on. Kasvot on siistit ja nahkasaapas pomppaa kuvasta luonnollisen näköisen kuluneisuuden puolesta, josta tykkään kovasti. Jos enemmän haluaisit vielä figuja hinkata, niin tässä minun huomio menee olkakoristeeseen, joka on erittäin näkyvällä paikalla pään vieressä. Tämä näyttää siltä, että on saanut vähän vähemmän huomiota pensseliltä kuin moni muu alue, mutta minulla vetää vähän katsetta, kun on niin keskeisellä paikalla.