Kuka on maalannut Joensuun fantsuun ne guard muovit?
-
maddog
Kuka on maalannut Joensuun fantsuun ne guard muovit?
Näin ne eilen, ja olivat upeasti maalattuja. Hieno raitacamo. todella siistiä jälkeä. Kandee käydä katsomassa jos asuu lähistöllä. Eli näkyy täällä ainakin yksi hyvä maalari asuvan joensuun lähistöllä (hip hurraa!!!)... Mutta kuka hän on? Tietääkö kukaan??? Olisiko ihan vasaralaisia?
Parempi kuin minä? En kerennyt katsella kauhean tarkasti niitä figuja, mutta yleiskatsauksen perusteella sanoisin että PALJON parempi kuin minä!
Parempi kuin minä? En kerennyt katsella kauhean tarkasti niitä figuja, mutta yleiskatsauksen perusteella sanoisin että PALJON parempi kuin minä!
- Teonanacatl
luulen että fantasia pelejen sisällä ei saa ottaa kuvia! varsinkaa muiden figuureitsa
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
ukkeleiden maalaaja
Tänne on turha tulla räpsimään yhtään mitään kuvia!!!111 8P
Nojoo, jahka seuraavan kerran nuiden muovi cadianien maalaaja täällä piipahtaa niin utelen siltä jotta saapiko hänen nimeänsä julkaista/figuja kuvailla.
T: Fantsun kesätyöläinen
Disclamer:
Tämäkään viesti ei missään nimessä ole virallinen Fantasiapelien tiedotus, eikä millään tavalla heijastele Fantasiapelien virallista kantaa yhtään mihinkään.
Nojoo, jahka seuraavan kerran nuiden muovi cadianien maalaaja täällä piipahtaa niin utelen siltä jotta saapiko hänen nimeänsä julkaista/figuja kuvailla.
Disclamer:
Tämäkään viesti ei missään nimessä ole virallinen Fantasiapelien tiedotus, eikä millään tavalla heijastele Fantasiapelien virallista kantaa yhtään mihinkään.
Viimeksi muokannut Avatari, Pe 18.07.2003 14:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maalaaja on siis Peetu Makkonen, lähes viisitoistavuotias nuori lupaava maalaajan alku.
Kuvia saa kuulemma ottaa.
Maalailee Jsuun fantsulle silloin tällöin pikku-ukkeleita.
On kuulemma joskus tännekkin tunkenut jotain juttua nimellä Rune...
Disclamer:
Kuvia saa kuulemma ottaa.
Maalailee Jsuun fantsulle silloin tällöin pikku-ukkeleita.
On kuulemma joskus tännekkin tunkenut jotain juttua nimellä Rune...
Disclamer:
Viimeksi muokannut Avatari, Pe 18.07.2003 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ukkeleiden maalaaja
Aika hyvää palveluhenkeä taas (viitaten ensimmäiseen lauseeseen)avatari kirjoitti:Tänne on turha tulla räpsimään yhtään mitään kuvia!!!111
Totta puhuttuna mua ihmetyttää suuresti, miksi ihmeessä niitä figuja tai fantsussa ei saisi kuvata. Jos ne on kerta asetettu esille, niin eikö ole oletettavaa että ne on todella tarkoitettu katsottaviksi&ihasteltaviksi? Tietystikin väittäminen itseään tekijäksi (jos ei ole) on väärin...
Toki on aina kohteliasta ja hyvien käytöstapojen mukaista kysyä lupa, jos aikoo kuvata jonkun muun liikkeessä. Mikäli kuitenkin lupa kielletään, herää nopeasti kysymys, miksi ihmeessä se kiellettiin ja jää negatiivinen kuva (vähän sama juttu kuin joku taho kieltäytyy Karpon haastattelusta)...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
nuniin, kiitoksia taas korjauksesta. Olisihan se pitänyt arvata jotta joku vetää ns. herneen nenukkiinsa.
Jos tuo olisi ollut "virallinen" tiedotus Fantasiapeleiltä olisi viestin kieli ollut hieman siistimpää ja korrektimpaa.
Virallinen Fantasiapelien kommenti olisi ehkä tullut mieluummin jollain muulla ilmoituksella kuin "T: Fantsun kesätyöläinen".
Ihmettelen kummasti miten maailmassa voi olla ihmisiä jotka eivät kykene tajuamaan sarkasmia, tai sitten olen itse niin surkea kirjoittaja että minun tulisi jatkossa pitäytyä kirjoittamasta yhtään mitään yhtään minnekkään, jos näin on pyydän anteeksi.
Ja korjaanpa samantien tuon aiemman viestin ja lisään sen hymiön sinne ensimmäisen rivin loppuun jotta ihmiset ymmärtäisivät rivin sisältämän viestin niinkuin minä sen tarkoitin ymmärrettäväksi.
T: Fantsun kesätyöläinen (edelleen)
Disclamer:
Jos tuo olisi ollut "virallinen" tiedotus Fantasiapeleiltä olisi viestin kieli ollut hieman siistimpää ja korrektimpaa.
Virallinen Fantasiapelien kommenti olisi ehkä tullut mieluummin jollain muulla ilmoituksella kuin "T: Fantsun kesätyöläinen".
Ihmettelen kummasti miten maailmassa voi olla ihmisiä jotka eivät kykene tajuamaan sarkasmia, tai sitten olen itse niin surkea kirjoittaja että minun tulisi jatkossa pitäytyä kirjoittamasta yhtään mitään yhtään minnekkään, jos näin on pyydän anteeksi.
Ja korjaanpa samantien tuon aiemman viestin ja lisään sen hymiön sinne ensimmäisen rivin loppuun jotta ihmiset ymmärtäisivät rivin sisältämän viestin niinkuin minä sen tarkoitin ymmärrettäväksi.
T: Fantsun kesätyöläinen (edelleen)
Disclamer:
Juuhps. Hei hei. Tämä taitaa olla toinen viestini ever tällä foorumilla. Ja minä olen se maalaaja, niiden cadianien. Heips avatari!
Mutas, sitten asiaan. En oikein tajua miten kehutte noita minun cadianejani. Ne eivät todella ole mitään maailman hienoimpia. Ja tietty niistä saa pistää kuvaa nettiin. Minä en ainaskaan ole kieltämässä. En sitten tiedä mikä teitä niin viihdyttää niissä, mutta vilkaiskaapas siinä alemmalla hyllyllä olevia lotreja. Niissä on tyyliä. Valitettavasti en koskaan saanut tavata niiden maalaajaa.
Mutta ei niitä cadeja ole mitenkään vaikea maalata, tosiaankaan. Siitä on tullut pääasiassa rutiinia maalata sillä tavalla. Olisitte käyneet katsomassa vähän aikaa sitten, ennen kuin kävin hakemassa ne pois, S.hawk exarchia, scorppari exarchia ja avataria. Jos nuo cadit on teistä hienoja, olisi (arvelu arvelu) leuka loksahtanut. Mutta minä en mene enää kehumaan tai arvostelemaan yhtään mitään. Keskustelkaa rauhassa.
ps. Olen pakahtua ylpeydestä kun minusta tehtiin ihan topici. Ja kiitos kun minua luullaan myyjäksi.
Ja vielä, kuka tiesi minun olevan joku 15 vuotias pojke?
ps. Olen pakahtua ylpeydestä kun minusta tehtiin ihan topici. Ja kiitos kun minua luullaan myyjäksi.
Vaikka en lakia varsinaisesti luekaan, voisin kommentoida hiukan valokuvauksen laillisuutta.
- Rikoslain 24. luvussa määritellään kotirauhan ja julkisrauhan suojaamat paikat. Tällaisia ovat asuintilat ja suljetut toimistot, liikehuoneistot jne. Päiväsaikaan Fantsu on yleensä auki ja ihmisillä vapaa pääsy. Siksi sitä ei voida nähdäkseni pitää suojattuna tilana.
- Kuudennessa pykälässä (salakatselu) kielletään tarkkailu ja kuvaaminen edellämainituissa, suojatuissa tiloissa. Koska Fantsu on edelleen auki eikä sisäänpääsy vaadi laitonta tunkeutumista, ympärilleen saa katsella ja ottaa kuvia.
- Maalatut figut ovat tekijänoikeuslain suojaamia teoksia. Siksi niiden jäljentäminen on pääsääntöisesti kiellettyä. Tästä on kuitenkin poikkeuksia.
- 8. pykälän mukaan "Teos katsotaan julkistetuksi, kun se luvallisesti on saatettu yleisön saataviin."
- 25. pykälässä kerrotaan, että:
"Julkistetuista taideteoksista saa ottaa tekstiin liittyviä kuvia:
1) arvostelevaan tai tieteelliseen esitykseen; sekä
2) sanomalehteen tai aikakauskirjaan selostettaessa päiväntapahtumaa."
sekä
"Taideteoksen kuvaaminen on muutoinkin sallittua, milloin teos on pysyvästi sijoitettu julkiselle paikalle tai sen välittömään läheisyyteen. Jos taideteos on kuvan pääaihe, kuvaa ei saa käyttää ansiotarkoituksessa."
Ellen ole erehtynyt pahemman kerran, figujen kuvaaminen Fantsussa on sallittua, kunhan kuvilla ei yritä rahastaa. Maksulliseen julkaisuun saa laittaa kuvia tekstin tueksi tai sitä havainnollistamaan, mutta ei pääasiallisen huomion kohteeksi.
Aiheesta on nykyisen lain lisäksi olemassa esitys, joka pyrkii yhtenäistämään käytäntöjä. Tietääkseni esitys on vielä käsittelyasteella, mutta halukkaat voivat selata, jos lain tuleva henki kiinnostaa.
- Rikoslain 24. luvussa määritellään kotirauhan ja julkisrauhan suojaamat paikat. Tällaisia ovat asuintilat ja suljetut toimistot, liikehuoneistot jne. Päiväsaikaan Fantsu on yleensä auki ja ihmisillä vapaa pääsy. Siksi sitä ei voida nähdäkseni pitää suojattuna tilana.
- Kuudennessa pykälässä (salakatselu) kielletään tarkkailu ja kuvaaminen edellämainituissa, suojatuissa tiloissa. Koska Fantsu on edelleen auki eikä sisäänpääsy vaadi laitonta tunkeutumista, ympärilleen saa katsella ja ottaa kuvia.
- Maalatut figut ovat tekijänoikeuslain suojaamia teoksia. Siksi niiden jäljentäminen on pääsääntöisesti kiellettyä. Tästä on kuitenkin poikkeuksia.
- 8. pykälän mukaan "Teos katsotaan julkistetuksi, kun se luvallisesti on saatettu yleisön saataviin."
sekä
"Taideteoksen kuvaaminen on muutoinkin sallittua, milloin teos on pysyvästi sijoitettu julkiselle paikalle tai sen välittömään läheisyyteen. Jos taideteos on kuvan pääaihe, kuvaa ei saa käyttää ansiotarkoituksessa."
Ellen ole erehtynyt pahemman kerran, figujen kuvaaminen Fantsussa on sallittua, kunhan kuvilla ei yritä rahastaa. Maksulliseen julkaisuun saa laittaa kuvia tekstin tueksi tai sitä havainnollistamaan, mutta ei pääasiallisen huomion kohteeksi.
Aiheesta on nykyisen lain lisäksi olemassa esitys, joka pyrkii yhtenäistämään käytäntöjä. Tietääkseni esitys on vielä käsittelyasteella, mutta halukkaat voivat selata, jos lain tuleva henki kiinnostaa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Jep toi o iha totta, yleensä ite varon napsimasta kuvia oikeestaan mistään muusta ku omasta (ja jos napsin kysyn aina luvan että saako, jos teos on jonku muun).Dolmot kirjoitti:Vaikka en lakia varsinaisesti luekaan, voisin kommentoida hiukan valokuvauksen laillisuutta.
sekä
"relax, we understand j00"
http://www.megatokyo.com/
http://www.megatokyo.com/
-
maddog
AHEM!!! Kävin tässä perjantaina fantsussa ja katselin niitä figuja uudelleen.
Kävi ilmi että ne eivät olleetkaan niin hienoja kuin kauempaa näytti. Olivat tuollaista aloittelijatasoa, maalattu tekniikalla perusmaali+inkki...
Eli paljon melua tyhjästä tuli taas tehtyä. Ensi kerralla katson heti tarkemmin ennenkuin alan puhua pötyä.
Pitäisi varmaan ostaa uudet lasit että näkisi jo kauempaakin onko kyseessä hyvä figu vai ei.
:oops:
Kävi ilmi että ne eivät olleetkaan niin hienoja kuin kauempaa näytti. Olivat tuollaista aloittelijatasoa, maalattu tekniikalla perusmaali+inkki...
Eli paljon melua tyhjästä tuli taas tehtyä. Ensi kerralla katson heti tarkemmin ennenkuin alan puhua pötyä.
Pitäisi varmaan ostaa uudet lasit että näkisi jo kauempaakin onko kyseessä hyvä figu vai ei.
:oops: