Laiaar yrittää maalata (NMM kääpiöt)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Laiaar

Laiaar yrittää maalata (NMM kääpiöt)

Viesti Kirjoittaja Laiaar »

Vihdoin ensimmäistä kertaa eläissäni sain miniatyyreja valmiiksi asti ympäriinsä pyörivien ikuisuusprojektien sijaan, niin aattelin jakaa tännekin kommentteja ja kritiikkiä varten. Jonkin sortin sekalainen Order armeija on siis tekeillä Age of Sigmariin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Laiaar, Ti 17.12.2019 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PrematurEjectr

Re: Laiaar yrittää maalata

Viesti Kirjoittaja PrematurEjectr »

Kunnon norsutykki tolla yhellä jampalla :D cool! Teema on värikäs, mutta silti hillitty. Kiva ois saaha muutamasta ukkelista lähikuvaa niin naamankin näkisi vähän paremmin. Onko tykistön erilaisille baseille noista muskettimiehistä sen kummempaa syytä? Hyvältä näyttää nekin kyllä.
Laiaar

Kuvat ei oikein meinaa onnistua, mutta jospa näistä jotain näkis. Alustoissa ei oo sen kummempaa ideaa kuin että ajattelin tehdä kääpiöille kivisempää basea pitäen alustat kuitenkin saman tyylisenä. Halusin myös testata saako hyvännäköistä kivilattiaa helposti sipeltämällä turhia neliöbaseja ja liimaamalla palasia laatoiksi. Olen ihan tyytyväinen lopputulokseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Laiaar

Laitetaanpas tänne, kun on pitkästä aikaa tullut tehtyä jotain. NMM tyyliä koitin ensimmäistä kertaa ja samalla myös tehdä vanhoista Battle for Skullpass kääpiöistä hienompia laittamalla ne tiiviimpään kilpimuuriin. Kyseessä siis troop Kings of Wariin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kommentit ja kritiikki enemmän kuin tervetullutta!
ile

Re: Laiaar yrittää maalata (NMM kääpiöt)

Viesti Kirjoittaja ile »

Aivan loistava idea laittaa kääpiöitä tiukempaan riviin! Nyt näyttää siltä, miltä pitäisikin! Usein multibasetuksessa näkee pyrittävän figujen säästämiseen eli harvempaan ryhmitykseen, mutta kilpimuuriin sopii just päinvaistainen. Tää on komea yksikkö pelikentällä. :)

Oletko käyttänyt kuvaan jälkikäteen tarkennusta? Tietty rakeisuus tuntuisi viittaavaan siihen. Jos kyse ei ole tästä, maalaat vähän liian paksuilla väreillä ja pensselissä on vähän liikaa väriä kerrallaan. Paha tietty sanoa, kun en oikeasti näe, miten työskentelet.

Maalauksessa vois koittaa hiukan hillitympää blendausta, eli värisiirtymää korostuksissa. Valitsemasi NMM värit toimivat erittäin hyvin, mutta mustaa voisi käyttää (tai jättää näkyviin) rohkeammin. En itse ole mikään NMM taitaja, joten en osaa tämän tarkemmin opastaa. Youtuben tutoriaalit auttavat varmasti.

Joillakin kääpiöillä kilpi ikäänkuin sulautuu hihaan, mikä on skulptin vika. Siihen väliin kannattaisi laittaa ohuesti mustalla viiva, niin osat erottuvat toisistaan. Blackliningiksi tätä kutsutaan. Näyttää paremmalta, kun eri värit erottuvat toisistaan. Samaa voi kokeilla punaisen ja sinisen välillä joissakin kilvissä. Osassa kilvissä musta (pohjamaali?) onkin jäänyt värialueiden väliin, ja se näyttää hyvältä.

Aiemmista kuvista bongasin tuon tapasi käyttää silputtuja baseja kiveyksenä. Sehän on aika hyvä idea.

-ile
Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu »

Samaa mieltä kilpimuurista. Hieno idea! Ihan onnistuneen näköistä settiä! Ehkä paikoin vähän paksut maalit, mutta eipä lainkaan menoa haittaa.
Laiaar

Kiitos paljon vinkeistä! Etenkin tuo blacklining ja rohkeampi mustan käyttö on asioita mitä pitää jatkossa kokeilla, sillä ne varmasti sopivat suht värikkääseen, piirrosmaiseen ja korkea kontrastiseen tyyliin jota koitan hakea.

Kuvassa olen todellakin koittanut lisätä hieman tarkennusta, sille tasolle että se näyttää suunnilleen yhtä rosoiselta kuin oikeastikkin. Minulla on vielä niin vähän kokemusta maalaamisesta, että smoothit siirtymät ja tarkkuus on aika vaikeaa (ja töppäilen vielä ihan ohennuksenkin suhteen). Yhtenä tavoitteena on kyllä myös opetella suhteellisen "nopea" tapa non-metallic metal maalaamiseen, armeijoiden tekoa varten, niin osan huolimattomuudesta sysään laiskasti sen piikkiin... :_D

Tässä vanhempi kuva jota en tainnut koittaa säätää tarkemmaksi ja siksi tämä on suorastaan valheellisen onnistunut joidenkin siirtymien suhteen:
Kuva
Metsäsika

Viesti Kirjoittaja Metsäsika »

Mä olin jotenkin ajatellut, että nmm on niin hidas tekniikka, että se toimii lähinnä vitriinifiguissa. Ajattelin kans, että nopeasti tehty ei yksinkertaisesti näytä hyvältä. Mitä enemmän tuijottelin näitä kääpiöitä sitä miellyttävämmältä toi nmm näyttää, tykkään kovasti. Jotenkin tuo ryhmä tuntuu vahvistavan tuota nmm-efektiä, kun kiiltäviä pintoja on joka puolella. Ihan kun aivot ottaisivat paljon helpommin vastaan ajatuksen, että metalliahan se.

Pakko omastakin puolesta kehua tiivistä kilpimuuria, todella uskottava rykmentti.
Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Metsäsika kirjoitti: Ke 18.12.2019 00:01 Mä olin jotenkin ajatellut, että nmm on niin hidas tekniikka, että se toimii lähinnä vitriinifiguissa. Ajattelin kans, että nopeasti tehty ei yksinkertaisesti näytä hyvältä.
Tuo on yksi figuharrastuksen suurimpia kusetuksia.

___

Tosi komee kääpiöblokki.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”