Karanteenimaalaus, kierros 15, "teknologia"

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Avatar
Dolmot
Valvoja
Viestit: 3535
Liittynyt: Su 04.08.2002 23:10
Paikkakunta: HenkisESti tamperelAinen

Karanteenimaalaus, kierros 15, "teknologia"

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Hophei, palasin juuri kuuluvuusalueiden rajamailta kunnon teknologian ääreen ja niin palaa haastekin. Kierroksella 15 (13.-19.7.) aiheena on siis "teknologia". Löytyykö pelistäsi vehkeitä vai maalaatko niitä muuten vain?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
aeaelioe
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 23.10.2018 20:01

Re: Karanteenimaalaus, kierros 15, "teknologia"

Viesti Kirjoittaja aeaelioe »

Noniin, taas hienosti osuva teema tälle viikolle! Necronien uutta teknologiaa virittelevä ja warrioreille upgradeja antava, itsekin upgraden saanut Illuminor Szeras. Rikoin taas ennätyksiä maalauksen keston suhteen yksittäiseen ukkoon (reilu 25h), mutta oli tää sentään vähän isompikin kun edellisen ennätyksen haltija. Pidän tätä ehkä mun parhaiten onnistuneimpana figuna tähän mennessä, jee. Eli jotain maalattu, minimit ylitetty ja teemakin natsas.

Ja mä en nyt itse asiassa oo ihan varma pitikö näissä haasteissa maalata nämä kokonaan kyseisen viikon aikana vai riittikö vaan valmistuminen tällä viikolla, mutta jos ei riittänyt niin postaillaan nyt sit ihan postailun ilosta silti... Alotin tän maalailun joskus pari viikkoa sitten kuitenkin. Mutta tässä tämä:

Kuva
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Karanteenimaalaus, kierros 15, "teknologia"

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Piipaa-ropotteja valvomaan pahantekijöitä Gothamissa.

Tämän viikon saldo jäi köyhäksi, kun rasitusvamma maalauskädessä rupesi käymään siinä määrin kipeäksi, että jonkin sortin maalaustauko alkaa olla pakollinen. Onneksi Ropecon-kisatyö on ollut valmis syyskuusta saakka (joku blogikirjoittaja puhui jotain hyvissä ajoin valmistautumisesta).

C:/> run paintmodels.exe
Task completed.
C:/> run paintmanymodels.exe
paintmanymodels.exe not found. Abort/Retry/Fail?
C:/> run painttechnologymodels.exe
Task completed.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Laava
Viestit: 545
Liittynyt: Ti 27.08.2002 14:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Karanteenimaalaus, kierros 15, "teknologia"

Viesti Kirjoittaja Laava »

Teknologiahaasteeseen sopivasti hyllyn reunalla on odotellut kauna vanha C-sarjan flame cannon. Nyt vasta tosin huomasin, että siinä oli yksi miehistön jäsen jostain muusta setistä, joten vielä on vähän vajaa kokonaisuus.

flamecannon.jpg
flamecannon.jpg (100.68 KiB) Katsottu 177 kertaa

Lisäksi pari daemonettea lisää tämän viikon saldossa.

daemonette.jpg
daemonette.jpg (139.07 KiB) Katsottu 177 kertaa
"Born to RUNE"
Avatar
Dolmot
Valvoja
Viestit: 3535
Liittynyt: Su 04.08.2002 23:10
Paikkakunta: HenkisESti tamperelAinen

Re: Karanteenimaalaus, kierros 15, "teknologia"

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Maalasin sillan jonkinlaiseen kuntoon.

Kuva

Kuva

En osannut päättää, onko tämä informatiivisempi valkoisella vai kankaisella taustalla. Laitoin siis molemmat. Jälkimmäiseen se sulautuu, mikä on viime kädessä tavallaan tarkoituskin, koska tuosta materiaalista on tarkoitus työstää pelipöytä ja ehkä jotain extra-palojakin. Hyvin tarkkaavainen voi myös huomata, että kuvissa on sillan eri puolet.

Tämä ei taida edustaa teknologiaa ihan puhtaimmillaan, pikemminkin arkkitehtuuria tai infraa. Oli vain taas hyvin täysi viikko sekä viikonloppu, eikä juuri käden ulottuvilla ollut selkeämpiä teknologian ilmenemismuotoja. Tämä taas oli, lykättynä monta viikkoa täysin edellisiin teemoihin sopimattomana. On se ehkä kunnallistekniikkaa? Holvikaari on myös klassinen tekninen innovaatio.

Työstötekniikan puolella kokeilin uutuutena lähinnä sahanpurun käyttöä pintamateriaalina. Se ei näy tässä kovin hyvin, mutta päätin tehdä alkuperäisen tuotteen täyssileästä kannesta eläväisemmän väsäämällä siihen kevyet vaunun urat ja kaiken sortin kasvustoa kuvaamaan paikkaa, jossa toisinaan ajellaan, mutta ei kovin tiheään. Sahanpurun tavoitteena olisi toimia massana, joka mallintaa hiekkaa tai multaa pysyen hiukan elastisena ja välttäen figujen raapiutumista. Toistaiseksi annan varovaisen peukun. Pitkään se kyllä kuivuu liiman tai maalin jälkeen ja on sen ajan melko kosketuskelvoton. Ei oikein sovi yhteen tällaisten dedisten kanssa...

Tyyli on eräänlainen kompromissi, koska ennustan että ympäriltä voi löytyä tilanteesta riippuen joko ruskea tiepala tai sitten iloisen vihreä pelikenttä. Tuurilla tämä sulautuu joten kuten kumpaankin. Yksi puuttuva palanen on tietenkin itse joki. Ryhtynen työstämään sitä rauhalliseen tahtiin lomien aikana.

Paljonkohan tästä pitäisi kerätä bonuspisteitä? Teema on sinne päin, määrä myös, mutta kumpikaan ei ihan selkeästi. Ehkä kompromissina yksi?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”