Darkwood elf kirjoitti: ↑To 05.11.2020 20:17
Eikös siitä ole ihan virallinen FAQ olemassa? Näin ainakin olen ymmärtänyt.
Direwolffien faq mihin on pyritty keräämään kaikki niin ei anna siihen lupaa.
Mutta jos jossain myöhemmin on sellainen tullut niin linkkiä peliin, että pääsee kaikki sen lukemaan.
Tuo on 7-edikan aikainen. Sanamuoto on identtinen kun siinä FAQissa minkä mesessä minulle laitoit kun kysyin ja sehän oli 7:n ajalta. Jos katsot armies_faq.txt-tiedostoa minkä sinulle laitoin mesessä, se on 6-edikan ajalta. Ja siinä kysymys jätetään auki, vaikka varovaisesti kallistutaankin myönteiselle kannalle.
Nightderanger kirjoitti: ↑To 05.11.2020 21:26
Tuo on 7-edikan aikainen. Sanamuoto on identtinen kun siinä FAQissa minkä mesessä minulle laitoit kun kysyin ja sehän oli 7:n ajalta. Jos katsot armies_faq.txt-tiedostoa minkä sinulle laitoin mesessä, se on 6-edikan ajalta. Ja siinä kysymys jätetään täysin auki.
Jos sain käännettyä tuon suomeksi oikein, niin kysymys jätettiin auki niin, että vaikka Faq neuvosto oli sitä mieltä, että säännöt periaatteessa antaisi tuossa stand and shootata, niin he ei voi kuitenkaan sanoa niin varmasti. Ja kehottivat kääntymään pelikaverin tai turnausjärjestäjän puoleen asiassa. Ja sen jälkeen on tullut Faq samalle kirjalle ja samalla tavalla kirjatulle säännölle (stand and shoot). Ja uusi faq antaa stand and shootata ihan virallisestikin.
Eli miten tuomari/turnausjärjestäjä tähän suhtautuu?
Tästä on ihan hyvä puhua etukäteen, koska jos tuon treemanin peliin niin sitten jossain vaiheessa olisi tämä tilanne.
Mennään tolla direwolf faqun mukaan. Eli mennään että SaS on sallittu. Toivottavasti maailma ei kaadu tähän.
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, To 05.11.2020 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0 WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Darkwood elf kirjoitti: ↑To 05.11.2020 21:38
Eli miten tuomari/turnausjärjestäjä tähän suhtautuu?
Tästä on ihan hyvä puhua etukäteen, koska jos tuon treemanin peliin niin sitten jossain vaiheessa olisi tämä tilanne.
Hauskaa on tarkoitus pitää ja turnaus on mielestäni onnistunut kun pääsee pelaamaan mutta samaa mieltä, tähän tarvitaan järjestäjän sitova kanta.
Niin siis kun alusta alkaen selvittää nämä, niin sitten se on reilua ja on hauskaakin, kun ei tule sitten kenellekään yllätyksenä se, että voiko vai eikö voi tapahtua jotain.
Onko muita kinkkisiä kysymyksiä muihin armeijoihin liittyen, mitä pitäisi etukäteen pohtia?
Lord of Carcassonne kirjoitti: ↑To 05.11.2020 21:48
Mennään tolla direwolf faqun mukaan. Eli mennään että SaS on sallittu. Toivottavasti maailma ei kaadu tähän.
Eli jos tulee ikävä puumies vastaan, Lore of Fire on hyvä ratkaisu :p
Lore of Fire on hyvä valinta. Muuten sitten kovasti tykistötulta tai kovaa hittaavia charactereita jotka hoitavat puumiehen metsästyksen. Chaoksella tais olla tulimiekka, hellcannon. Magia toimii myös hyvin.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0 WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Onko Hellcannon hintansa väärti (pisteissä)? En omista figua enkä edes tykkää koko ideasta että Chaoksella olisi tykistöä mutta onko se oikeasti tehokas masiina?
Nightderanger kirjoitti: ↑Pe 06.11.2020 13:25
Onko Hellcannon hintansa väärti (pisteissä)? En omista figua enkä edes tykkää koko ideasta että Chaoksella olisi tykistöä mutta onko se oikeasti tehokas masiina?
Kyllä se lähes joka kaaos armeijassa on ainakin isommissa tapahtumissa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0 WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Mitenkäs tuo maastopuoli? Onko tarpeeksi kukkuloita, metsiä, lampia, tms fantasiamaastoa, joka ei suoraan ole impossible terrainia?
Jos ei niin voin kyllä ottaa mukaan mitä tarvitaan.
Juuri nuo kolme maastotyyppiähän on siitä mielenkiintoisia, että kukkula estää line of sightin mutta ei haittaa liikettä, lampi ei estä line of sightiä mutta hidastaa liikettä, ja metsä sekä blokkaa line of sightin että hidastaa liikettä. Kaikkien noiden läpi kuitenkin pääsee esim skirmishereillä, joka laajentaa niiden roolia taistelukentällä. Impossible terrain suoraan estää kaiken toiminnan, joka kaventaa taistelukentän nyansseja. Voi sellainen impossiblekin olla, mutta näkisin että ei enempää kuin yksi per pöytä, eikä sitäkään välttämättä jos on paljon muuta maastoa. Muutenkin tykkään että kentät eivät ole liian täyteen ahdettuja, jotta mahtuu joukoilla manöveröimäänkin eikä vain liikkumaan suoraan eteenpäin sitä kapeaa aukkoa joka on ainut kulkureitti.
Samaa mieltä, että maastoa on hyvä olla sopivasti. Ei täyteen ahdettua, mutta ei liian avointakaan. Osa armeijoista nojaa maaston hyödyntämiseen ja onhan maaston taitava pelaaminen myös osa pelin hienouksia. Se tuo taktisuutta pelkän matematiikan rinnalle.
Tuokaa mukana vain varmuuden vuoksi. Mä oon ottanu kämpille maastoja korjattavaksi jonkin verran niin varuiksi olis hyvä saada lainamaastoa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0 WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L