Tuli tuossa LRP:n megapelissä ( http://personal.inet.fi/yhdistys/lrp/mp2003.html pari kuvaa ja hanuttava video ) esiin mielenkiintoinen sääntökysymys. En selvää, että samaa loitsua ei saa castata samalla phasella uudestaan. Samoin RiP loitsuissa sanotaan, että samalla phasella loitsittua loitsua ei saa lopettaa ja heittää uudestaan. Tämä on selvää.
Mutta entäpä tilanne, jossa loitsu on heitetty pelaajan edellisellä magic phasella (esim. vuorolla 4) ja vuoron 5 magic phasessa sen lopettaa. Saako loitsun heittää uudelleen? Perjaatteessa kyllä tai en ainakaan löytänyt nopealla silmäilyllä kieltävää sääntöä. Lähinnä tämä tekee vaikutusta Flames of the Phoenix loitsussa, sillä vastustaja ottaa hittejä loitsusta kun se on päällä ja ottaa uudestaan hittejä kun sen heittää onnistuneesti uudestaan, kuten kuvailtu kappaleen ensimmäisessä lauseessa. Arveluttavaa, mutta laitonta?
Remains in Play loitsujen uudelleen heittämisestä...
Remains in Play loitsujen uudelleen heittämisestä...
Viimeksi muokannut Chade, Ti 22.07.2003 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
En tiedä missä tämä uudelleen heitto on kielletty. Tietenkään velho ei voi heittää samaa loitsua uudelleen vuoron aikana. Sääntökirjassa lukee, että velho voi lopettaa halutessaan RiP loitsun tai lopettaa sen kuollessaan tai yrittäessään heittää toista loitsua.
Ainakin minä käytän Flames of the Phoenix loitsua niin, että heitän sen ja annan palaa seuraavan vuoroni alussa. Sen jälkeen keskeytän loitsun joko heittäekseni Fury of Khainen ja tätä seuraa Flames of the Phoenix.
Ainakin minä käytän Flames of the Phoenix loitsua niin, että heitän sen ja annan palaa seuraavan vuoroni alussa. Sen jälkeen keskeytän loitsun joko heittäekseni Fury of Khainen ja tätä seuraa Flames of the Phoenix.
Juurikin näin. Yksi kaverini protestoi suureen ääneen ja arvelin, että on paras kysyä yleistä mielipidettä ennenkuin käy aukomaan päätään. Menee taas luokkaan "Mikä ei ole kiellettyä, on sallittua."Ainakin minä käytän Flames of the Phoenix loitsua niin, että heitän sen ja annan palaa seuraavan vuoroni alussa. Sen jälkeen keskeytän loitsun joko heittäekseni Fury of Khainen ja tätä seuraa Flames of the Phoenix.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu