Faba kääpiöt ensi kerran esillä

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
nälkärotta

Faba kääpiöt ensi kerran esillä

Viesti Kirjoittaja nälkärotta »

Moro

En ole aiemmin tänne laittanut kuvia maalaamistani ukoista, koska pitänyt niitä huonosti maalattuina. Enkä myöskään osannut laittaa kuvia tänne. Opettelin sen myyntipalstan kautta.

Nyt laitan pari kuvaa kääpiöistä, mitkä maalasin lähes valmiiksi. Ovat siis kesken vielä, koska en tiedä miten saattaa ukot valmiiksi. Tuossa nyt 3 eri ukkoa, koko muu ryhmä samalla tyylillä maalattu.

Yksikkö tehty noin 4h aikana, kun viimeksi tuon mittaisen ajan innostuin maalaamaan. Sitten iski apatia, eikä mikään taas kiinnosta, että ryhtyisi.

Kuvanlaatukaan ei ole priimaa, käyttäjä pohjainen ongelma, sama apatia vie halun opetella kameran käyttöä.
Liitteet
DSC_2927.JPG
DSC_2926.JPG
Hummerilobster

Re: Faba kääpiöt ensi kerran esillä

Viesti Kirjoittaja Hummerilobster »

Tervehdys,

oletan että haluat palautetta, että ajatuksia modeleista koska ne tänne postasit.
Itse en maalaa kääpiöitä, mutta modelit vaikuttavat olevan vanhoja Faba kääpiöitä.
Sanoit itse, että et ole postannut kuvia koska pidät niitä kehnosti maalattuina. Tärkeänä pointtina näkisin, että älä vertaa työtäsi ammattimaalareihin tai muihin maalaajiin sinänsä vaan tärkeintä on, että nautit itse kättesi jäljestä ja työstäsi. Tämän harrastuksen on kuitenkin tarkoitus tuoda iloa.
Itse maalauksesta:
Punainen on hyvin peittävä väri kuin metallitkin mustan päällä. Oletan, että olet sprayannut alle chaos black primerilla (tai vastaavalla) ja tähän päälle alkanut sutimaan.
Suosittelen keskittymään hyviin ja tarkkaan sivellin työskentelyyn. Lisäksi jos 20 ukkoa maalaat neljässä tunnissa niin kovin isoa highlightingia ei odota kukaan. Yleensä itse sudin neljää ukkoa vähintään sen neljä tuntia.
Kuitenkin asiaan ukoista, suosittelen keskittymään tarkkaan sivellin työskentelyyn, minit saa helposti syvyyttä käyttämällä washeja (nuln oil, aggrax earthshade etc.) Kyseisissä modeleissahan värit eivät ole "pysyneet" omilla paikoillaan eli menneet yli rajojen (Haarniska, ase, kasvot yms.) Tällaiset pienet asiat vaikuttavat isosti. Lisäksi jos osaat ja haluat niin wash kerroksen jälkeen voi kerroksia hieman highlightata samalla maalilla mikä on pohjalla esim. leadbelcher base -> nuln oil -> leadbealcher highlight -> runefang steel highlight.

Loppukaneettina, hyvät maalajat aloittavat kaikki samasta kuin muutkin, he vain maalaavat törkeän paljon ja koko ajan kehittävät itseään. Maalaa siis rohkeasti lisää ja haasta itseäsi, älä tyydy vain base colouriin, maalaa kasvoja (mukavan haastavia), maalaa erivärisiä partoja yms.

Kuitenkin tärkeintä on, että nautit harrastuksesta.

T: Hummeri
nälkärotta

Viesti Kirjoittaja nälkärotta »

Hummerilobster kirjoitti: Ma 14.03.2022 14:32 Tervehdys,

oletan että haluat palautetta, että ajatuksia modeleista koska ne tänne postasit
Itse maalauksesta:
Punainen on hyvin peittävä väri kuin metallitkin mustan päällä. Oletan, että olet sprayannut alle chaos black primerilla (tai vastaavalla) ja tähän päälle alkanut sutimaan.

Kuitenkin asiaan ukoista, suosittelen keskittymään tarkkaan sivellin työskentelyyn, minit saa helposti syvyyttä käyttämällä washeja (nuln oil, aggrax earthshade etc.) Kyseisissä modeleissahan värit eivät ole "pysyneet" omilla paikoillaan eli menneet yli rajojen. Lisäksi jos osaat ja haluat niin wash kerroksen jälkeen voi kerroksia hieman highlightata samalla maalilla mikä on pohjalla esim. leadbelcher base -> nuln oil -> leadbealcher highlight -> runefang steel highlight.

Loppukaneettina, hyvät maalajat aloittavat kaikki samasta kuin muutkin, he vain maalaavat törkeän paljon ja koko ajan kehittävät itseään. Maalaa siis rohkeasti lisää ja haasta itseäsi, älä tyydy vain base colouriin, maalaa kasvoja (mukavan haastavia), maalaa erivärisiä partoja yms.

Kuitenkin tärkeintä on, että nautit harrastuksesta.

T: Hummeri
Kiitos palautteesta.
Aloitin hammerin vuonna 2006 tai 2007. Ollut ajoittain pitkiä taukoja, koska pelaavat kaverit vähentyneet erilaisten poistumien kautta ja omassa elämässä ollut kaikenlaista. Viimeisin tauko kestänyt noin 1,5 vuotta.

Mutta ukoista: joo, musta pohjamaali. Punaista on 2 kerrosta, koska ei ollut kovin peittävää, musta näkyi ensimmäisen kerroksen alta. Vähän karkailivat nuo värit, mutta ne ovat minulla aina karkailleet. Niitä paikkaillaan sitten jälkikäteen...

Tavoitteena maalauksessa on saada yksikkö näyttämään sopivalta omaan silmään. Nyt vain tuo värimaailma ei jotenkin ole kuitenkaan sitä mitä hain. Tuossa punaisessa sävyssä on jokin mikä ei toimi. Ehkä se piristyisi wash kerroksella tai drybrushaamalla sopivalla värillä.

Parhaimmillaan olen nauttinut maalaamisesta. Mutta nyt on jotenkin inspiraatio hukassa. Ja en osaa maalata vain jotain, hahmoon/yksikköön pitää olla jokin idea väristä tai jostain.

Esimerkiksi demonien Lord of Changeen odottelen edelleen maalaus ideaa, mennyt 10 vuotta. Jotain punaista siinä pitää olla, koska koko demoni armeijani flirttailee khornen kanssa.

Tosin joskus idea tullut hyvin nopeastikin, kuten vampire counts Vargulffiin. Idea tuli ja toteutettiin. Aikaa meni ehkä 2 tuntia. Pitääkin etsiä se ja ottaa kuva.
Hummerilobster

Viesti Kirjoittaja Hummerilobster »

Väkisin maalaaminen on kaikkein vaikeinta, tiedän tunteen. Ennen viimeisintä modelia itsellä meni varmaanikin 3kk koskemattakaan siveltimiin, koska välillä kerkeää välillä ei. Mutta koska itse rakastan maalata punaista niin ja yksi lempivärejäni sutia modeleille pintaan olen sitä mieltä, etten koskaan kuitenkaan käytä punaista päävärinä vaan tukemassa pakettia.
Peruspunainenhan on keskiverto kirkas väri ja vie paljon huomiota, joten väri ehdottomasti kaipaa hieman syvyyttä. Wash dipillä pääsee jo pitkähkölle... itsekin fabaa maalaavana ja maalanneena isojen unittien maalaaminen on joskus tuskaisen hidasta, mutta myös pitemmän päälle palkitsevaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”