Yep vahinko. Ja entäs jos space marine screenaa scoutit? Ainakin minulla on tapana suojella tärkeää/kallista yksikköä hyvin yksinkertaisesti blockaamalla LOS siihen. Ja koska necroneilla ei pahemmin template aseita löydy ei se edes ole kovin vaarallista(itse asiassa pirun tehokasta) mikä usein on haittapuolena. Necron ei näe scoutteja=necron ei ammu scoutteja. Ja maasto ei pitäisi olla ongelma. Suurin osa maastosta tuntuu olevan täälläpäin kukkuloita=ei blockaa LOSIA.Tau-setä kirjoitti:Okei, toi viimeinen tuplapostaus oli vissiin vahinko, mutta eiköhän toi Sniper Riflen toimivuus C'Taneihin olisi silti tullut selväksi vaikka siitä olisi maininnut yhdessä viestissä kolmen (plus neljäs tuplaposti) sijaan?Mutta totta, Sniper Rifleillä C'Tan pitäisi saada alas keskimäärin 24 laukauksella, eli yhdeksällä riflellä noin kahdessa ja puolessa rundissa (olettaen, että Necron pelaaja marssittaa sitä pellon halki, eikä vähennä Snipereitä). Ja olet IMHO oikeassa siinä, että ampuminen on parempi idea kuin melee.
C'Tan ja miten tappaa niitä...
Kuka sanoo et sniper riflet on pelkästään C'taneja vastaan? Squadi on suht halpa ja kätevä muitakin vastaan. Mut jos c'tania pelkää 9 sniperiä hoitaa homman alta aika yksikön.Black scars kirjoitti:Oikein loistavaa, 9 sniperriflee yhden mömmön takia. On se GW ovela, näin sitä figumyyntiä lisätään. Muita armeijoita vastaan noilla rifleillä sitten tekeekin tosi gutaa, vaikka niin harvinaista wuffe rushia vastaan
No, itse kyllä luokittelisin Monoliitin vaaralliseksi templaattiaseeksi (figua ei vielä taida olla saatavilla, mutta pian on)...tneva82 kirjoitti:Ja entäs jos space marine screenaa scoutit? Ainakin minulla on tapana suojella tärkeää/kallista yksikköä hyvin yksinkertaisesti blockaamalla LOS siihen. Ja koska necroneilla ei pahemmin template aseita löydy ei se edes ole kovin vaarallista(itse asiassa pirun tehokasta) mikä usein on haittapuolena.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Mieluummin kohtaan monolithin kuin vastaavan hintaisen määrän warrioreja...Loppujen lopuksi minulla on kylliksi tulivoimaa monolithin hoitamiseen mut jotka nirhaa vain puolet necronit jotka se tappaa ja necron warriorit lisää phase out lukua ja on niin maan pirun pahoja. Mitä enemmän "erikoista" kohtaan necron armeijassa sen parempi. Ja jos vastustaja on kyllin hullu kokeillakseen reserviä monolithil aina parempiTau-setä kirjoitti:No, itse kyllä luokittelisin Monoliitin vaaralliseksi templaattiaseeksi (figua ei vielä taida olla saatavilla, mutta pian on)...tneva82 kirjoitti:Ja entäs jos space marine screenaa scoutit? Ainakin minulla on tapana suojella tärkeää/kallista yksikköä hyvin yksinkertaisesti blockaamalla LOS siihen. Ja koska necroneilla ei pahemmin template aseita löydy ei se edes ole kovin vaarallista(itse asiassa pirun tehokasta) mikä usein on haittapuolena.
;-)
Joo, mutta toi on aika hidas tapa.Lord Eleandelus kirjoitti:Ai miten C'tan tapetaan? Ammutaan kolmella broadsidellä.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
No sitten immortalit veilas tuhoonsa kun counter chargaan ja jos pistän scoutit jonnekkin pöydän nurkkaan(kuten mulla on tapana deployata) niin ne riskeeraa hiton paljon pöydän yli/vihollisen päälle kuoleman jos ne meinaa löytää paikan missä on LOS:ia. Siis jos LOS:in saaminen edes on mahdollista tappamatta ensin screeniä niiden edestä.jamopower kirjoitti:scouttien screenaus ei paljon auta jos necronit tekee niin "arvaamattoman" teon kuin käyttää veilattuja immortaleja. Veilillä selustaan ja muutamat ap4 laukaukset ja scoutit on historiaa.
Totta. Koviahan ne on. Pitää vain pitää myös mielessä että ihme armeija on jossa on c'tan, necron lord veilillä ja res orbilla(200 pts) ja immortaleja. En tiedä sinusta mut mul vois olla ongelmia mahduttaa kaikkea 1500 pojon armeijaan! Phase out luku vois olla aika pieni...Joka tapauksessa jos lord veilaa minun armeijan keskelle res orb ei ole mukana loppu armeijan kanssa mistä on ihan kivasti hyötyä kuten huomasin sunnuntain turnauksessa kun yksikkö veilasi ja lordi meni mukana. Necron warrioreja alkoi lopultakin kaatua mutta kiitos ekan necron shooting phasen tuhojen ansiosta en pystyny hyötykäyttämään tilannetta. Joka tapauksessa tämä alkaa mennä jo aika lailla jossittelujen puolelle ;-) Paras paikka selvittää miten tekniikka toimii on luonnollisestikin varsinaisessa pelissä.jamopower kirjoitti:no tuo oli nyt vaan esimerkki, ja kyllä ne immortalit kuitenkin suht paljon kestää kun niillä on kuitenkin t5 3+ save ja well be back vielä ressuorbilla avustettuna
-
Lord E
juu esimerkkini oli karkea, mut veikkaisin et lähestä tulkoon jokaisessa necron armeijassa on veili lordi ja unitti immortaleita muista uniteista riippumatta.
Sitäpaitsi jos miinustetaan nuo minun esittämäni c'tan ja lord ja vaikka 6 immortalia (olikos ne 24 pts kpl?) on jäljellä vielä 800 pistettä jolla voi ostaa muut pa(l)kolliset yksiköt eli destroyerit (3kpl 150) ja 650 jää vielä warrioreihin, jola niitä saa noin 30-35.
Mutta kuten olen jo aiemmin huomauttanut niin mielestäni c'tan ei sovi alle 2000 pisteen peleihin ja ihmettelen kuka kusipää sen 2000 rajan on poistanut, sehän selvästi kuuluu herralle&herralle
Sitäpaitsi jos miinustetaan nuo minun esittämäni c'tan ja lord ja vaikka 6 immortalia (olikos ne 24 pts kpl?) on jäljellä vielä 800 pistettä jolla voi ostaa muut pa(l)kolliset yksiköt eli destroyerit (3kpl 150) ja 650 jää vielä warrioreihin, jola niitä saa noin 30-35.
Mutta kuten olen jo aiemmin huomauttanut niin mielestäni c'tan ei sovi alle 2000 pisteen peleihin ja ihmettelen kuka kusipää sen 2000 rajan on poistanut, sehän selvästi kuuluu herralle&herralle
-
Lord E
2:lla mutta antaa necroneille niiden 3+ saven ja 4+ I'll be back heiton. Mut jos necronit on yhdessä climbissä screenaamassa takana olevia destroyereja etc niin kuin ne jotka kohtasin sunnuntaina niin kyl se submunitionkin tuhoa tekee ;-)Lord Eleandelus kirjoitti:Niin jos ei ole c'tania niin otan vain 3 broadsideä ja ainakin yhden hammerheadin jolla ammuskelen submunitioneja. Woundaakos se kakkosella vai kolmosella? Subbi siis.
Siis, Council on juuri epäterveellisimmällään (helvettiin Suomenkieli ja sen tuplakirjaimet!karandas kirjoitti:mutta c-tan ainaki night bringer maksaa 360 pojoo jonka hinalla saa avatar 80pojoa+seer council 2farseers 5warlocks kaikilla witch blade ja shuriken pistol taikoina yksi enchance ja yksi guide kyllä noi varmaan pieksee sen night bringerin(sry toi maksaa 3pts liikaa mut silti)
Muuten se oli kiva idea, koska Witchbladet ovat siitä pirullisimmasta päästä high-T jätkiä vastaan, ja kaksi WS:6 ja viisi WS:5 (Enhancella) tekisivät terää... :twisted:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Eipä varsinaisesti. Sniperit hoitaa ja jos ei snipereitä löydy niin sitä pystyy aina vältellä kun se on niin hidas. Kohtaan paljon mielluummin c'tanin kuin 20 necron warrioria. Lisäksi c'tanin mukaan otto tekee resurection orb/veil of darkness lordin oton hankalammaksi(560 pojoo HQ:n? Kun vain toinen figuista lasketaan phase outiin?) ja se on niin maan mainion pirullinen conffi et ei muuta sano(siis just kun pääsee lopulta h2h necroneiden kanssa niin necron yksikköpä deep strike huitin kuuseen jättäen yksikkös HYVIN tyhmän naköseksi koko necron armeijan tulivoiman edessä...Ei ole kuule nättiä jälkeä vaik ois power armour).karandas kirjoitti:joo katoin just aske tos kodeksista ja niipäs oliki ja sille toisellekki farseerille pitää ostaa taika :oops: on toi c'tan kyll aika kakkamainen vastus